Anket: Hangi mondial'e (veya ikiz kardeşine) sahipsiniz?
- Katılımcı sayısı
- 729. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
-
151 RS
-
151 RSİ
-
ASYA 150T
-
SUKIDA
-
WUXY
-
DİĞER
MONDIAL 151 RS-RSI Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
18 Kasım 2006, 20:37
#2241
batuhan_41 adlı üyeden alıntı
151 için suan para hazır.2007 yi sizce beqliyim mi sizce.bi de fiyatta ucuzlama olabilir mi. kış die
.
marşa yanlıs basma nasıl oluo. gaz wermeden basma falan m
Yenilerin fiatında bir indirim olucagını sanmıyorum, ancak bayiiler deki pazarlik payin büyüyebilir. Fakat ikinci el dersen ihtiyactan acil satmak istiyen ve satamayanların sayısı artar.
Flitredeki süngeri sormustu bir arkadas. Motorinn abi ne kadar da gizli tutduysa bu bulusunu ben ve birkac arakas daha bu konu hakkinda yazı yazdık. İstersen bir arat.
Benim avartimda hala 'tap taze' olarak belirtilen RS1512im 13500 km dayandi. Motorumdan menunum olusum servisimin iyi oldugundan kaynaklandıgını her gecen gün biraz daha farkına vardım.
Reklamlar
-
19 Kasım 2006, 05:09
#2242
selam motorinn
yeni aldığımız akü zayıf çıktı. Yolda giderken boğulup stop etme olayı da karbrütörden kaynaklanıyormuş: Çok ilginç, karbrütörün üst kısmında yer alan bir kapak var onu sökünce (orasının adını bile bilmiyorum) siyah bir plastik var. lavabo açmada kullanılan pompalara benziyor. Onun içindeki uzun yayın ortasında ince bir pim var pimin başında da ufak beyaz bir plastik var o motorun sarsıntısıyla yerinden çıkar çıkmaz motor boğulup istop ediyor onu o uzun yaya ve pime tam oturtmak gerekiyormuş. Şimdi sorun kalmadı. Bahsettiğin elektriksel deneyleri yaptım, şarjda veya rölede bir sorun yok. Bu arada bu vesileyle yarımay dişlisi de değişince ayaktan çalıştırmak çok kolaylaştı artık.
Sahi karbrütörün o kısmına ne ad veriliyor, ayrı satılır mı ki?
-
19 Kasım 2006, 07:20
#2243
slm aarkadaslar..
ike kardes bu yarımay dişlisinin fiyatı ne _?
-
19 Kasım 2006, 18:24
#2244
Benim motorum 150HS 1400kmde ,
mayıs ayında aldım motor 1 ay yattı , akü taş gibi !
Haziranda 1 hafta kullandım 1,5ay motor yattı
1,5 ay sonra yine akü taş gibi ...
Motor altı aydır yatıyor , Babam ne zaman çalıştırmak istese 2-3 marşla
çalışıyor . Aküsü standart çin malı 12V/6A akü !
-
19 Kasım 2006, 20:08
#2245
ike adlı üyeden alıntı
selam motorinn
yeni aldığımız akü zayıf çıktı. Yolda giderken boğulup stop etme olayı da karbrütörden kaynaklanıyormuş: Çok ilginç, karbrütörün üst kısmında yer alan bir kapak var onu sökünce (orasının adını bile bilmiyorum) siyah bir plastik var. lavabo açmada kullanılan pompalara benziyor. Onun içindeki uzun yayın ortasında ince bir pim var pimin başında da ufak beyaz bir plastik var o motorun sarsıntısıyla yerinden çıkar çıkmaz motor boğulup istop ediyor onu o uzun yaya ve pime tam oturtmak gerekiyormuş. Şimdi sorun kalmadı. Bahsettiğin elektriksel deneyleri yaptım, şarjda veya rölede bir sorun yok. Bu arada bu vesileyle yarımay dişlisi de değişince ayaktan çalıştırmak çok kolaylaştı artık.
Sahi karbrütörün o kısmına ne ad veriliyor, ayrı satılır mı ki?
Dostum çok kurcalamışsın yaa.. .Orası kovan bölümü.O siyah lastik diyafram,İğne gibi olana da kovan iğnesi denir.Normal karbüratörlerde o kovan ve dolayısıyla iğne direkt gaz teli ile yukarı çekilerek motora gaz verilir.Ancak bizimkiler gibi diyaframlı modellerde (CV tipi) oluşan vakum sayesinde diyafram yukarı emilir ve kovan kalkar ve böylece motora karışım gider.Eğer bu diyaframda yırtık varsa motor gaz yemez.Aynı şekilde iğne de bir şekilde yerinden çıkmışsa sorun yaratır. Ayrı satılıp satılmadığını bilmiyorum ancak geçen sene sanıyorum forumdan biri kanuni servisinden temin etmişti. Öğrenirsen bizi de bilgilendir.Görüşmek dileğiyle...
-
20 Kasım 2006, 04:21
#2246
emre-sen merhaba
yarım ay dişlisini soruyorsun. yayı ile beraber veya ayrı alabiliyorsun ben yarımay dişlisine ve yayına toplam 25 ödedim. Eğer basma ayağını da istersen bir 20 daha istiyorlar. Ayrıca benim servisin fiyatları da yüksek olabilir.
motorinn sağol. hakkat kovan ve diyaframı ilk açtığımızda eyvah bi daha toparlayamayacağız dedik. ama öğrenmiş olduk. ayrı satılıp satılmadığını ve fiyatını bir servise sorayım sonra burada yayınlarım.
-
23 Kasım 2006, 18:29
#2247
yarın 16.00 te teslim alıyorum 151 rs(kırmızı) mi.fiyat 1.850.000 ama plaka içinde.1.700. falan yani.daha fazla indiremedik.alınca yapmam gereken bisey war mı vida sıkma v.s. kısaca acıklayıp yardım ederseniz sewinirim.bide siteden rodaj la ilgili linki bulamadım yazarmısınız.
-
24 Kasım 2006, 11:53
#2248
dostum 500 1000 km ye gel bi sonra heryerini sıkmaya baslarsin ...Baba ben senin yerine olsam gittigidiyorda motor bolumunde kanuni deer honda ses dylan 2 beat modelleri var 1000 2000 km de 1,5 -2 milyar arasi onlardan alirdim Arkadasalar girin bakın Fiyatlari cok uygun ..
Arkadaslar otmmarket.com da mondialin tüm parcalari satılıyor Siteye girin orda bulabilirsiniz o ddiginiz parcayi Fiyatlarda ucuZ
-
24 Kasım 2006, 12:15
#2249
batuhan_41 adlı üyeden alıntı
yarın 16.00 te teslim alıyorum 151 rs(kırmızı) mi.fiyat 1.850.000 ama plaka içinde.1.700. falan yani.daha fazla indiremedik.alınca yapmam gereken bisey war mı vida sıkma v.s. kısaca acıklayıp yardım ederseniz sewinirim.bide siteden rodaj la ilgili linki bulamadım yazarmısınız.
Motorun hayırlı olsun senin adına sevindim.İlk önce gidonda boşluk varmı onu bir kontrol et.İlk 300-1000 km de yokuşa fazla vurma motorunu ve 2 kişi binme sağlıklı rodaj için.Kurşunsuz 95 oktan benzin koy ve yağını full sentetik kattır elinden geldiği kadar(SAE 15W-40).
*Motosikletin ilk 1000 km kullanımı motosikletinin ömrünü ve motorun teknik performansını direkt etkiler. Bu yüzden motosikletinizi ilk 1000 km de özellikle ilk çeyreğinde;
. Yolcu ve yük olamadan kullanmaya
. Uzun süre yokuş yukarı çıkmamaya
. Aşırı bozuk yollarda kullanmamaya
. Uzun süre tam ve yarım gaz kullanmamaya dikkat ediniz.
. ilk 1000 km de motosikletten gelebilecek olağan dışı bir ses veya parçalarda bir gevşeklik hissetmeniz durumunda en yakın servisinizden yardım isteyiniz.
1) O - 500 KM
Uzun süre yarım gazla gitmekten sakının 1 saat sürüşten sonra 10 dakika motoru dinlendirin. Motosiklet farklı süratlerde kullanılabilir. Fakat uzun süre gaz vermekten kaçının.
2) 500 - 1000 KM
Uzun süre yarım gazla gitmekten sakının.Düşük hızda ve sürati sabitleyerek kullanmaya dikkat edin.
3) 1000 KM ÜSTÜ
Motor açımı (Rodaj) tamamlanmıştır.Motosikletin diğer parçalarının rodajı tamamlanmıştır.
Şimdi daha önce belirtilen tüm bakımlar ve ayarlar yapllmalı.Kirli motor yağı yenilenmelidir.
Kazasız sürüşler...
Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS
-
24 Kasım 2006, 19:22
#2250
aldım motoru.cok saol kral.bugün fazla süremedim hava karardı hemen.bide plaka yok. yarın gündüz gözüyle bakcam.
-
24 Kasım 2006, 19:54
#2251
Batuhan kardeş motorun hayırlı olsun.Herkes kazasız belasız sürmen için temennide bulunuyor. Bense ilk olarak sorunsuz ve başını ağrıtmayacak bir şekilde kullanabilmen için temennide bulunuyorum.
Sana bi tavsiyem keşke motoru almadan önce www.sikayetvar.com sitesine bi göz atıp mondialin satış sonrası durumunu görseydsin.
Mondial sahibi birisi olarak yaşadıklarımı ve gördüklerimi anlayabilmeniz için siteyi gezmeniz yeter.
UMARIM MOTORUNA BİNDİKTEN SONRA ACABA KAÇ VİDASI DÖKÜLECEK DİYE TEREDDÜTLER GEÇİRMEZSİN.
-
24 Kasım 2006, 20:12
#2252
arkadaslar dun uskudardan gecerken gördüm bayiide peşin fiyatına 12 taksıt yapıyorlardı
151 rs gercekten harıkaselam
motorinn adlı üyeden alıntı
Görüşleriniz...
RS:
RSİ:
Motor
Tek silindir, 4 zamanlı
Silindir Hacmi 151 cc
Ağırlık 112 kg
Max.Hız 85 km/h
Maksimum Güç 7,5 ps / 6800 rpm
Soğutma Hava soğutmalı
Çalıştırma Elektrikli ve ayaktan marşlı
Ön fren Disk (ABS destekli)
Arka fren Disk
Akü 12 V / 6 Ah
Yakıt Tankı Kapasitesi 6 lt
Lastik ebadı 130/60-13
Boyutlar U-G-Y mm 1950 x 700 x 1980
Şanzıman Otomatik (CVT)
Periyodik bakım şeması :
-
24 Kasım 2006, 22:23
#2253
Dikkatlice Okuyun.....
Mondial 151 rs si olan herkes lütfen yazdıklarımı dikkatlice okusun sizin yararınıza olacaktır. Uzun süredir giremedim sorularınıza cvp veremedim. Teker teker hepsine değineceğim. ilk önce forumun tamamını okumadım. asyalarla mondilerin kmlerini karşılaştırmış olabilirsiniz ama kendi aralarında da karşılaştırın çünkü farklı. BURAYA ÇOK DEĞİNMEK İSTİYORUM. Bu motorlar dediğim gibi 3 seri çıktı ama motorlarda çok bi fark yok (motor performans hız bakımından hiçbir fark yok) farklı olan şeyler özellikle km saatleri sonra koltuklar sonra aynalar vs. bunlar değişik. dediğim bu.
HAVA: Motorun hava yapması konusuna gelince siz benim dediğimi yapın yeter. tabiki benzinin bittiğinde gidip iki gram benzin almayacaksın çok alacaksınki aşağıya baskı yapsın (aksın). motor hava yapması yüksek süratte giderken benzin bittiği anda durmayıp gazı pompalamakla olur yoksa kolay kolay olmaz.
SÜNGER: Motorunuzun bana göre en güzel sizin yapabileceğiniz en güzel (Performans Yakıt Ayarı) İlk önce motorunuzun 3000 km yi geçmiş olması gerekir. bu kmye gelmeden kesinlikle sökmeyin motorun tadına varamazsınız. geldikten sonra isterseniz sökün motorun yaklasık 10 km hızı artar ve 30 lira yakıtı düşer ama performanstan düşer. en önemlisi bu. benim motorum 62.51 lira yakıyor şehirdışı son gaz. şehir içi normal kullanım 73,00 şehir içi basarsan 78-80 e çıkabiliyor. ve benim yaptıklarımı sizde yapsanız mutlaka sizinde motorunuz 62 lira yakacaktır.
HAVA FİLTRESİ: mutlaka hava filtresini değiştirin veya temizleyin ama mutlaka toz içinde kalmasın hava filtresi motoun ciğerleri. bir kere iyice toz kapsın motor performanstan düşer ve değiştirsen bile eskisi gibi olmaz.
AYAK MARŞI: öncelikle siz motorda ayak marşını yok kabul edin çünkü motorun en adi yeri ayak marşı iki bassan bozulur. zırıltıyı kesmek istiyosan sök koltuğun altına koy. yok burç yaptıırım dersen yaptır. ama uzun süre gitmez. sen bilirsin.
GİDONDAKİ BOŞLUK: bu zamanla bütün motorlarda oluyor. servisteki ustanında dediği dibi bilyalar açık yerde ve toz toprak gidiyor. değiştireceksin bilyaları bunun çözümü bu.
KAYIŞ: Motorlarınıza bakıyorumda çok çabuk kayış yiyorsunuz. motor 88 binde 2 kere kayış değiştirdim. sizin kullanmanızdan mı yoksa benim usta olmamdan mı? Kayışın ilk bakımı 5000 de olur bozulduysa değiştirilir. kayışın kalkıştada hızdada etkisi olur. kayış çok bozulduysa motorda titreme yapar. öyle binersende kavramaları yersin. hemen değiştir.
KAYIŞ DEĞİŞTİRME: oradaki arkadaşım çok yanlış bilgi veriyor. siz ikisinede bakın hangisi mantıklıysa öyle yapın. İlk önce söktüğün parçaları yağlamayacaksın KESİNLİKLE. Nedenini söylüyorum 1: bir iki gün iyi çalışır 3 gün içinde ne varsa eline alırsın. senin yağadığın yağlar gün gelir sağa sola yapısır kavrama balata kayış. onlara yağ deydiği anda onların işi biter. motoru bağırır gitmez. 2: o yağladığın parçalar iki gün sonra toz kayış parçalarıyla dolacak ve hiç çalışmayacak. diyorum kesinlikle yanlış. YAĞLAMAYIN. sökerkende bu motoun civataları ilaçlı (sıkı) sökmesi zor penseyle ingiliz anahtarıyla olmaz. adam akıllı takımın olacak. tabancayla falanda sökülmez bilip bilmeden iş yapmayın krank elinize alırsınız. nedenini söylüyorum senin sökmeye çalıştığın şey kranka bağlı o tabanca ona bir kerede 150 tona yakın basınç yapıyor o krank milim eğrilse bitti arkadaşım. Kayışıda dayco marka alırsanız birdaha o kayış ne eskir ne kafanız ağrır motor ortadan ikiye kopar o kayış kopmazzz.
MARŞ: Marşları pek dayanıklı değil 10 binde falan kömürleri biter.
ÇALIŞTIRMA: motor -30 c bile çalışır (ÇALIŞIYORDA) tık sesi marştan üstüne iki üç sert bişeyle vur düzelir yoksa aküne bak oda yoksa marşı sök. motoru soğukken hiç gaz verme ama rölanti ayarın tam olsun bir kerede alacaktır gaza verirsen çalışmaz çünkü otomatik jigle var. o devreye giriyor.çok soğuklarda motorun frek kolunu sıkılı biçimde bağlayın sabah ondan sonra çalıştırın yoksa fren marşı devre sokmuyor (Donuyor)
YAG: motorun yağı kanıdır. en iyi yağ kışın repsol veya valvoline 10-40 veya 10-50 tam sentetik yağ yazında 10-40 veya 15-40 iyi sakına km geçirmeyin
RODAJ: rodajını denk yap motorun delirsin denk dediğimden kasıt 500 km 40 geçme 1000 e kadar 60 yokuşa vurma tam gaz yapma iki kişi gezme sabit hızla çok gitme. hadi geldi 1000 km bundan sonrada hadi açıldı basıyım tam gaz her yere basmak yok hiçbir şeye benzemez. 1500 km kadar da 80-100 arası gideceksin eğer bunları yaparsan bak gör ozaman motor nasıl bi canavar oluyor.
GÖRÜŞLERİNİZİ BEKLİYORUM BİRAZ UZUN OLDU AMA.......
-
24 Kasım 2006, 23:25
#2254
servis cok yakın ilgileniyorlarda.adamlar canayakın.zaten bu motor ögrenmelik gibi bişi.ehliyet alınca degistircez inş.daha yas 16 bile deil .plaka da yok suan. ama babam trafikçi sorun yok
-
25 Kasım 2006, 00:35
#2255
batuhan_41 hayırlı olsun...Kazasız belasız kullan...
-
25 Kasım 2006, 01:28
#2256
batuhan_41 adlı üyeden alıntı
aldım motoru.cok saol kral.bugün fazla süremedim hava karardı hemen.bide plaka yok. yarın gündüz gözüyle bakcam.
hayırlı olsun dostumm allah kaza bela vermesin cümlemizee...AMİNNN...
-
25 Kasım 2006, 12:44
#2257
saolun arkadaslar.dün aldıgımda calıstırırken 30 dk urastık.demin calıstırdım.anında bastı.akü bostu heralde o zaman.bide benzin gitmiodu ilk benzinimide aldım
-
25 Kasım 2006, 14:33
#2258
slm arkadaşlar bende eski bi 151rs çi olaraktan bi slm vereyim dedim hepinize kazasız sürüşler
-
25 Kasım 2006, 20:16
#2259
belki ilk motorum diye ama iyiki almısım cok memnunum..40 ı gecmemeye calısıyorum.zaten mahalle arası kullanıyorum. genelde 2 kişi kullandım we kullanıcam.rodajı cok etkilemez heralde .zaten benim kilom 55.digeri en fazla 60 olsa dokunmaz bile motora die düsünüyorum.
-
26 Kasım 2006, 02:24
#2260
2 kişi pek bindirme derim ben.Rodaj motorun ömrünü belirliyen süreçtir.Rodajda çıkacak herhangi bir sorun seni ve cebini üzebilir.40 ı geçmemeye çalışyorum demişsin.90 ı gördünmü doğru söyle Bu makina altındayken gaza basmamak imkansız adamı tetikliyor. Yinede dikkat et
kazasız sürüşler..
Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler