Anket: Hangi mondial'e (veya ikiz kardeşine) sahipsiniz?
- Katılımcı sayısı
- 729. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
-
151 RS
-
151 RSİ
-
ASYA 150T
-
SUKIDA
-
WUXY
-
DİĞER
MONDIAL 151 RS-RSI Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
08 Kasım 2006, 02:57
#2221
Öncelikle herkese selamlar
Arkadaşlar bu hava şartları benim güzelim motorumu mahvetti.Bi çamura sapladık motoru çıkartana kadar akla karayı seçtik araba gibi aynı anasını satim.Bi güzelde devirdim motoru çizdim :(.Şimdi arka diskten ses geliyor (cıyıkcıyıkcıyıkk depo zıngırdamasını saymıyorum zaten zangır ZIngırrr.....).
Arka fren tutmuyor ama disk ısınıyor ????
Motor kalkışta ilk vitesden diğer vitese geçerken belirgin vurmalar yapıyor(muhtemelen kayışı yedik ).Bide ön farlar şase yaptı yanmıyor (resimleri koyacam yarın motorun en son halini görün ağlıyacaksınız zaten)
Vallaha motoru servisede hiç emanet edesim yok.Ne olursa burdan arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum.
Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS
Reklamlar
-
08 Kasım 2006, 17:18
#2222
Yorgun Demokrat adlı üyeden alıntı
bu motorlar 3 seri çıktı hepsinin kilometreli farklı. mesela bir araba 95 km hızla gidiyorsa 1. seri 90 2. 100 3. seri 130 gösteriyor. tam gösteren yok.
Yorgun Demokrat adlı üyeden alıntı
Bu 3 seri çıktı dediğimde ilk çıkan modellerin aynaların şekli farklı oradan bilebilirsiniz bunlar 130 gösteriyor km. 2. seri koltukları farklıdır düzdür kırmızı ve mavi bunlarda az gösterir 3. serini koltukları tırtırlıdır. bunlarda 5 km fazla gösterir. görüşlerinizi bekliyorum
Ben birşey anlamadım arkadaş anlayan varsa lütfen bana da anlatsın.
Benim motorum 1.seri(İstanbul'a ilk geldiğinde aldım),selesi tırtıllı,al yazmalı,gidiyor nazlı nazlı
-
12 Kasım 2006, 11:46
#2223
-
12 Kasım 2006, 21:52
#2224
Yorgun Demokrat adlı üyeden alıntı
Bak arkadaşım sana bişey soracam senin motorun en fazla kaç yapıyor. atı anlatmak istediğim senin motorun 1. seri aynaları ovel değil daha kaba asya 150t lerle aynı olması gerekiyor eğer böyleyse km fazla gösterir. anlatmak istediğim bu motorlarda bi farklılık yok sadece km saatleri farklı.
Merhaba yukarıdaki soruna göre forumu baştan beri okumadığın anlaşılıyor kardeşim.Bu topiğe bayağı emeğimiz geçti istersen biraz oku.Daha önce de ASYA 150 T ile 151 RS kilometre karşılaştırılmaları yapılmış ve asyanın en az bir 20 km daha fazla gösterdiği tesbit edilmişti.Benim motorun km'si gayet normal gösteriyor.150 HS ler farklı olabilirler ama diğerlerinin hepsi aynı.Yani versiyonla alakalı değil de direkt o motorun km saati ile ilgili hatalı göstermeler olabiliyor.
Yorgun Demokrat adlı üyeden alıntı
motordan anlamayan bu motora binemez kardeşim motor hava yapsa adi diyecek elinden gelse. moturunuz benzini bittiğinde eğer havasını almasına bilmiyorsanız yolda kalırsınız. ben söyleyeyimde yolda kalmayın sonrada adi demeyin. depodan gelen benzin hortumu var orada 3 başlı bir bağlatıya giriyor oradanda iki tanesi karbüratöre gidiyor. bi tanesine birdaha 3 hortum bağlanıyor bu bağlantı yerinden kelepçesiz olanı çıkartacaksın onu ağzına alıp içine çekeceksin 1dk benzin gelir diye bekleme gelmez. o vakum benzini karbüratöre basar bukadar. bilmeyen varsa öğrensin yolda kalmasın.
Bu yorumunda da birşeyler anlatmak istemişsin.Güzel ama biraz eksik sanıyorum.Yani diyelim ki benzin bitti yolda kaldık.Daha sonra depoya biraz benzin döktük ve senin dediğin gibi benzin musluğu vakum girişini emdik ve bir müddet bekledik.Sonra da marşa basarak çalıştırmalıyız .Evet buraya kadar doğru ama motor yine de çalışmıyor ne yapacağız.Bu durumda depodan gelip te benzin musluğuna giren hortumu da çıkarıp benzin gelip gelmediğini kontrol etmek;gelmiyorsa biraz emerek benzin gelişini sağlayıp; yerine hemen takmak daha sonra da önceki işlemleri tekrarlamak gerekiyor.Bu depoda benzin bittiğinde oluşan bir durum ve eğer az benzin doldurmuşsak ;benzin kendi kendine aşağı akamıyor seviyelerle ilgili bişey.Eğer depoyu tam doldurursanız aşağı basınç yapıyor ve sorun olmuyor.Ama az koymuşsanız bunu yapıyor.
Görüşmek dileğiyle...
-
12 Kasım 2006, 23:01
#2225
arkadaslar su müzik sistemini resimli anlatabilir misiniz.cd calarım war.(discman) olur sanırım.amfi mi neyse onu da yarın temin etcem.ama nasıl baglıcam yardımlarınızı beqliyorum.
-
13 Kasım 2006, 01:40
#2226
Yorgun demokrat:
Arkadaşım belli motordan A dan Z ye anlıyorsun.Bu 1.2.3. seriyi bi kenara bırakıp engin bilgilerinden paylaşsak?
Nede olsa sen serviste ustasın. Hergün elinden onlarcası geçiyor.Yani bu motorların genel sorunları ve artıları ile ilgili herşeyi biliyorsun.Biraz daha harareti düşürüp sohbet niteliğinde konuşalım.
Benim kafama takılan bağzı şeyler var;
*Bu hava filitresindeki sünger olayı nedir?Nasıl yapabiliriz ?Artıları ve eksileri nelerdir?
*Genel sorunlardan biriside ayak marşından gelen gıcık ses.Ben sordum adam tornada burç yaptıracaksın dedi.Yaptırsak nasıl olur? Kalıcı bir çözümmüdür?
*Gidondaki boşluk.Servisdeki usta ön maşa bilyalarının açıkda bulunmasından kaynaklandığını söyledi.Açıkda bulunduğundan dolayı her türlü şeye mağruz kaldığını ve bunun yüzünden çok kısa bir sürede yıprandığını söylediler.Varmıdır bunun bir çözümü?
*Motoru ilk aldığım 5000 km de motor devri 4000/d gösterdiğinde 60km hız ile giderken şimdiki gözlemim aynı benzin,aynı yol,aynı ağırlıkla aynı hızı 5000/d de gidebiliyorum.Sence bunun kayışla bir ilgisi olabilirmi?Motorumu pizzacı motoru gibide kullanmıyorum(kalkışlarda songaz yada toprak yola gelince pati çektirme vs...)Kayışımda herhangi bir esneme yıpranma olmuş olabilirmi?Farklı bir kayışın hıza kalkışa ne gibi bir etkisi olabilir?
*Hangi buji daha iyi yada hangisi bu motora en iyi ateşlemeyi verir?
Sen ustasın bunlar sana basit şeyler gelebilir ama ben motordan çok anlamadığım için benim çapımda bana sorun olarak yansıyor.Ben yapamasamda en azından yaptıracağım kişiye bir şekilde yön vereyim.Az çok söküp sağını solunu kurcalıyorum ama bir yerde kilitlenip kalıyorum.Biraz anlasam zaten bu motoru servisdekilere emanet etmem.Ayda bir revizyonunu yaparım komple.
Cevaplarını bekliyorum görüşmek dileğiyle.
Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS
-
13 Kasım 2006, 17:03
#2227
ben motorumu bu yaz aldım 2006 çıkışlı ve koltuğu düz değil ama tırtıklı benim motorum hangi seride oluyor ve hangi seri en iyi performans gösteriyor(hız ve çekiş bakımından ) ben hava filtresinin yanındaki küçük kaucukğun birazını söktüm ama hava filtresi toz içindeydi bu heranhibir sorun veya hız kaybı yaşatırmı motorum 380 km de ve şu an 100-105 km yapıyor en fazla bunlar istisna zamanlarda yaptığım şeyler başka zaman zorlamıyorum motoru yardım ederseniz çok sewinirim şimdiden teşekkürler
-
13 Kasım 2006, 21:39
#2228
-
13 Kasım 2006, 23:58
#2229
Kac kilometrede koptu kayisin? Ben simdiye kadar 13 bin km yaptim ve iki kere deyistirdim. Bahsetigin ivme artisi gercekten his edilebilinir. Peki o aparat olmadan (bir penze veya ingiliz anahtari ile) deyistirmemiz mümkün olamaz mı?
-
14 Kasım 2006, 15:07
#2230
ben motorumu bu yaz aldım 2006 çıkışlı ve koltuğu düz değil ama tırtıklı benim motorum hangi seride oluyor ve hangi seri en iyi performans gösteriyor(hız ve çekiş bakımından ) ben hava filtresinin yanındaki küçük kaucukğun birazını söktüm ama hava filtresi toz içindeydi bu heranhibir sorun veya hız kaybı yaşatırmı motorum 380 km de ve şu an 100-105 km yapıyor en fazla bunlar istisna zamanlarda yaptığım şeyler başka zaman zorlamıyorum motoru yardımınızı bekliyorum teşekkürler.....
-
14 Kasım 2006, 16:48
#2231
1-Motorinn kardes bende motorumun kayısını bir kontrol etmek istiyom ..Simdi o scooterda siyah ana kapagi sokerken neler yapıoz kayısı cıkarmıcam sadece ana kapagi sokcem drek sokeyiimi ........
2.Arkadaslar scooterina performas hava filitresi takan arkadas varmi bir kac kisi takmis sesi biraz toklastiriyormus performansta biraz artiyomus kullanan arkadaslar varsa bende almak istiyorum ..Üzerinde zaten 5 ytl lik adi bi hava filitresi var ..........
-
14 Kasım 2006, 23:41
#2232
-
15 Kasım 2006, 15:06
#2233
motorin kardes o dedigin yerleri hangi yagla yaglayayim ????
-
15 Kasım 2006, 16:38
#2234
Bu hava filitresindeki sünger olayını bi türlü çözemedim. Şu sünger konusunu bi baştan alsak?
Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS
-
16 Kasım 2006, 06:15
#2235
arkadaşlar ben de geçen ağustos başı bir 151 rs aldım
marşa yanlış bastığımdan olsa gerek 2 ay sonra aküyü öldürdük
Daha sonraki 2. ayda da öbür akü gitti şimdi 3. aküyü aldık
Bulunduğum yerdeki servis dürüst biri değil. Aydın'daki OTM firmasının fiyatlarının iki katını uyguluyor.Bugün yeni bir manifolda, aküye ve buji ve buji başına toplam 60 milyon verdim. Akşamleyin bu forumu buldum.
Derdim şu: Yoldayken motor boğuldu ve istop etti.İlk bakışta manifoldtaki yırtığı gördük. Onu değiştirdik ama motoru ayakla çalıştırmaktan en son ayak milini de boğazından kırdık. Motor ayakla çalışmasına çalışıyor ama gazı verince boğuluyor ve stop ediyor. Bugün yeni parçaları ve yeni aküyü taktık ama anahtarı çevirip marşa basınca zayıf bir tık sesinden başka bir şey olmuyor. Ayak milini daha sonra takacam. Sadece şu an için marşın elle niye almadığını tahmin edebilen bir arkadaş varmı (bu tık sesi ne, ne eksik). Yardımlarınız için şimdiden sağolun.
-
17 Kasım 2006, 01:01
#2236
151 için suan para hazır.2007 yi sizce beqliyim mi sizce.bi de fiyatta ucuzlama olabilir mi. kış die .
marşa yanlıs basma nasıl oluo. gaz wermeden basma falan m
-
17 Kasım 2006, 01:05
#2237
ike adlı üyeden alıntı
arkadaşlar ben de geçen ağustos başı bir 151 rs aldım
marşa yanlış bastığımdan olsa gerek 2 ay sonra aküyü öldürdük
Daha sonraki 2. ayda da öbür akü gitti şimdi 3. aküyü aldık
Bulunduğum yerdeki servis dürüst biri değil. Aydın'daki OTM firmasının fiyatlarının iki katını uyguluyor.Bugün yeni bir manifolda, aküye ve buji ve buji başına toplam 60 milyon verdim. Akşamleyin bu forumu buldum.
Derdim şu: Yoldayken motor boğuldu ve istop etti.İlk bakışta manifoldtaki yırtığı gördük. Onu değiştirdik ama motoru ayakla çalıştırmaktan en son ayak milini de boğazından kırdık. Motor ayakla çalışmasına çalışıyor ama gazı verince boğuluyor ve stop ediyor. Bugün yeni parçaları ve yeni aküyü taktık ama anahtarı çevirip marşa basınca zayıf bir tık sesinden başka bir şey olmuyor. Ayak milini daha sonra takacam. Sadece şu an için marşın elle niye almadığını tahmin edebilen bir arkadaş varmı (bu tık sesi ne, ne eksik). Yardımlarınız için şimdiden sağolun.
Anlaşılan 4.aküyü alma zamanı gelmiş Şimdi genel olarak sorun aküde gibi gözükmekte.Yani akün boşalmış sanıyorum.Bunun sebebi de büyük ihtimalle sarj etmiyor olabilir.İlk önce şarjını ölç ; şöyle yap :Motorunu bir şekilde çalıştır ve çalışırken kutup başını çıkart.Stop etmiyorsa şarjda sorun yok denilebilir ama emin olunmaz.Zira bobine ayrı akım,şarja ayrı akım gidebilir.Yani motor çalışsa da şarj arızalı olabilir.Stop ediyorsa zaten kesin şarj arızalı demektir.En iyisi bir elektrikçide ölçtürmek.Şarjda sorun yok ise akü bitikse aküyü değiştir.Yok bunlar da sağlam ise marş rolesini değiştir.o da sağlam ise marş motorunu kontrol ettir. Sana kolay gelsin...
-
17 Kasım 2006, 04:07
#2238
motorinn ilgilendiğin için sağol dediklerini yapacam ve seni haberdar edecem.
-
17 Kasım 2006, 09:07
#2239
Motorinn, o dedigin burclari nasil bir yagla yaglicam ...solersen hemen sokmeye baslicam simdi yagi ne yagiysa alcam
-
17 Kasım 2006, 12:16
#2240
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)
Bu Konudaki Etiketler