dogrudur ama sanki mootor biraz daha az yakmaya başladı sanki
ama böyle yaptıgı daha iyi oldu eski sistemde benzin flitresinden benzin 2 kola ayrılıyordu ama şimdi tek kola ayrıldı..
151 RS
151 RSİ
ASYA 150T
SUKIDA
WUXY
DİĞER
dogrudur ama sanki mootor biraz daha az yakmaya başladı sanki
ama böyle yaptıgı daha iyi oldu eski sistemde benzin flitresinden benzin 2 kola ayrılıyordu ama şimdi tek kola ayrıldı..
ANKARA MT
Filitreden sonra benzin , benzin musluğuna gelir.Orda 3 hortum girişi vardır ve gereklidir.2 kola ayrılmak dediğin şey sanıyorum bu yani benzin musluğu.Onu iptal mi etti pek anlayamadım burasını.Biraz daha açarsan seviniriz.
Eğer benzin musluğunu iptal etti ise olası şamandıra takılmalarında akan benzin motorun içine akabilir ve motor boğalabilir ve çalışmayabilir hatta taşan benzin de devamlı yere akıp depoyu bitirebilir.
gaza gelme;kaza gelmesin
ev benzin muslugu iptal oldu. depodan direk motora gidiyor benzin tek hortum var
ANKARA MT
onu aldığım güne lanet olsun şimdi sattım ve honda alıyorum eğer imkanınız varsa arkadaşlar satın motora binmeyin daha ii yemin ediyorum onun arızasından bıktım size motorun ömrünü biçiyim 10000 km fazlası yok neyse kurtuldum ya şükür bunada
Arkadaşlar benim motor bayrama hazır hava filtresini temizlettirdim, benzin filitresi ve yağıda değişti. Sizce Repsol 4T 15W50 yağ nasıl. Birde yıkayıp depoyu fullayınca tamamdır. İlerde inşallah Yamaha XMAX 250 çok beğeniyorum para kazanınca düşünüyorum. En iyi 250 lik bence.
evet bende yagını deıştırecegım sızce ne koymalı? ve bende bu benzın fıltresı ezelden berı yok. ya bunları servıs dıılde nerden alırız bız. servıs cok yuksek rakamlara satıyor bu kadar basıt ucuz malzemeleri. nerden alabılırım ıstanbul anadolu yakasında? motosiklet malzemeleri satan bı yer ornegın sanayı de falan. demekki benim motorumun karburator tıkanıklıkları da bu fıltre yuzunden oluyor...
Hangi Cinli bosu bosuna, drup dururken masraf etmis de 'gerekmeyen' parca takmıs olabilir?
Benzin Flitresi (yukaridaki resmimdeki olay) agirazasiz ve temiz bir motor icin şart. 4000 ila 5000 km de deyistirseniz izi olur. Pahali bir serviste 7 YTL gibi de ucuz bir sey dir, herkez de deyistirbilir
Yenisini alırken flitrenin icinde kagitan bir flitrebezi olmasına, bazilarin icin de bir top olur ve dügüge benzer (bunu almayin) dikkat edilir.
Yagın ise kişin yaza nazaran daha hafif, daha sıvı olması, mesela yazin 20-40 kisin 10-50 motorun yazin hemen şişmemesine, kışın ise daha cabuk ısınmasına yardımcı olur.
Mel-a-kul, eger servisten almak istemiyorsan Motosiklet yedek parcasının Cenneti olan Eminönüne, Dogu İsbankın bir arka sokagina git.. orda ne arasan var.
Benzin muslugu önemini MOTORİNN abinin bu topigin teeee basinda fotolarla gösteridi mesajlarda beli. Sadece kısa bir süre icin (mesela bu musluk hava aldıgı, benzin kacırdıgı icin motor hic veya verimli calısmayınca) iptal edilir.
Bu ara benim Nisanda aldıgım RS de 12800 km oldu. Evet bu cinlilerin ucuz yahnisi cok kaliteli olmadıgını ve parcalrin daha cabuk yoruldugunu bu yüzdende agriza oranının fazla oldugu kesin. Fakat verilen paraya sunulan mal japonlara nazaran cok daha iyi oldugunu da söylemeliyim. Bu gezdigim 13 bin km de motorum beni hic yolda birakmadi ama aynalar kirildi, sag dan soldan ses geldi, benzin muslugu deyisti, egzos kelepceleri 8 kere!! deyisti, mars motoru deyisti, geranaj kendiliginden eklem yerlerinden ayrildi vs vs vs.. ama vedelakin hepsinin masrafi: 178 YTL tutu bazılarını ben yaptım, cagu zaman garantiden servisim.
(tabii gidilen kilometreden dolayi deyisen yag, buji, kayis, flitreler i saymiyorum cünkü bunlar kulanılan her motorda olucak olan masraflar)
Ben RSi 1430 YTL ye aldim 13000 km kulandim ve masrafi 1600 YTL oldu. Alicagim benzeri bir Japon un o zamanki fiati 4200 idi.
fakaaaat: Japon bir scooter istemezmiydim? İİiiisterdim tabii
all you need is love
Bravo interkom,doğru analiz..Dediğin gibi zaten malzemeden kaçan çinliler gerekmese neden benzin musluğu+filitre koysun ki?..Diyelim direkt bağladık musluğu ve de filitreyi iptal ettik.Depodan gelen bir çapak doğruca karbüratöre gitti ama tam girişteki şamandıra iğnesinin ağzına takıldı ve şamandıra kapamadı.Motoru stop ettik gittik.Gelince göreceğimiz manzara:şamandıra tıkamamış ve tüm benzin hazneden taşarak yere akmış ve benzin bitmiş.+motorun içi benzin dolmuş (yani boğulmuş) olmaz olmaz deme olmaz olmaz.Tecrübelerle sabittir.
Bir diğer ihtimal de:depodaki pislik karüratöre gidip her yeri tıkar.Boyna uğraşıp durursun. ok mi.....
gaza gelme;kaza gelmesin
arkadaşlar benim motoru alalı 3 ay oldu şu an 3400 km deyim.
yalnız bir sorum olacak düz yolda giderken 10.000 devir yapıyor bu normal mi acaba.Ayağa aldığım zaman motoru 12.000 devire mamak kalıyor.acaba bir anormallikmi var.saygılar...
ilk olarak düz yolda 10 000 devire cıkamazsın ve de 10 000 devir 140 km hz demek örnek bir motor 100 kmhz gidiyorsa (yani bizim motor hs rs ) 100kmhz=yaklasık 7 000 devirdir 10 000 devire yokuş asagı bile zor cıkar
ANKARA MT
bu rs 6750d.d yani 85km/h maksimum
ya arkadaşlar motor düzde 10.000 devir bayır aşağı 11.000 devir devir yapıyor
gösterge yanlış olabilirmi acaba.km de 90km yi geçmiyor.Ama arkadaşların hs lerin yanından uçak gibi geçiyorum anlamadım gitti.Arkadaşlara sorsan onlar 115 km ile gidiyorlar ama ben 90km yi geçemediğim halde onları geçiyorum bu nasıl oluyor...
ERDİN kesin senın motorun gosterge bozuk düz yolu bırak yokus asagı bile 10.000 cıkmaz 8-9 arası devir=130 civarı
ANKARA MT
km de 50 kuruş mu. mumkun deıl yaaa. ınanamam yani buna. daha ne ıstıyosun acep 100 km de 1.8 litre yakıosun daha ne olsun..
bide biizm bu mondilerin ampullerı H kaç? beyaz yanan farlardan dusunuyorum da...
+ bu motor maksimum 7000 devir cevırıyor. yokuş aşşağı o da. 6700 lerde falan duz yolda. hafıf egim geldıgınde 6000 ı buluyor. bunlar motorun limitleri. ama ona ragmen motorun km saati yanlış. eger bu motorla 120 km hızla gıdıyorsanız bılınkı o hız 100 km/saatte. bızzat kendım test ettım. 10 km lık yolda 12 km yazıyor km saatınde. bu da demek oluyor kı 20% hata payı var artı olarak.
arkadaslar bugun motorun yağını boşalttıktan sonra, alttaki somunu sararken somun diş atlamış ve sıkıştı, ne sarılıyor, ne açılıyor ne yapmalıyım sımdı???
merhaba arkadaşlar ben bu bölümde yeniyim sizinle başımdan geçen bir olayı paylaşmak istiyorum :
sabahleyin otoparktan motorumu çıkarıyordum dikkatsizlik eseri aynı otoparkta bulunan mondial 151 rs in sağ aynasını kırdım motor benim değil . sorumluluğunu üstlendim şimdi sorum şu:mondial 151rs modelinin sağ aynası tekil satılırmı satılıyorsa ne kadardır en az ve en fazla değerleri verirseniz çok sevinirim ortalama fiyatını öğrenmek istiyorum çünkü adama sen yaptır ne kadarsa söylersin öderim dedim bu yüzden fiyatını öğrenmek istiyorum
yardımcı olursanız sevinirim.
not: hasar şu şekilde sağ ayna koptı aynayı tutan plastik kırıldı aynayı ön kasaya sabitleyen metal çıkıntıda bir hasar yok sinyal lambasının kablolarıda koptu ....
Kask tak!
35 mılyon o plastik yeri zaten 20 de ayna desen. 10 kagıtta ıscılık koy. sana 70 ytl ye maal olur bu hasar.
yani en fazla 70 diyorsun peki adam bana bu aynlar tekil satılmıyor dedi yani motorun sahibi, bu doğrumu ayrı ayrı alınıyormu ayrıca bişey daha demek istiyorum kırılan plastik şöyle yani aynayı ön konsola tutan demire monte edilen plastik ayna koptu zaten ön konsolda veya aynayı tutan metalde herhangi bir hasar yok yepyeni sağ ayna ne kadara mal olur
ayrıca yardımın içi çok teşekkür ederim
başka fikri olan veya bu iş daha önce başına gelen varsa ve paylaşırsanız çok sevinirim yardımcı olan kardeşe tekrar teşekkürler
Kask tak!
http://www.mondialmotor.com.tr/uploa...1148900707.jpg
bu linkteki resmi kaydedıp. paintte açıp; paintte çizip
www.imageshack.us
sitesine upload eder ve buraya link atarsan fıyatlar hakkında yardımcı olabılırız.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)