Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Anket: Hangi mondial'e (veya ikiz kardeşine) sahipsiniz?

Katılımcı sayısı
729. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • 151 RS

    445 61.04%
  • 151 RSİ

    57 7.82%
  • ASYA 150T

    58 7.96%
  • SUKIDA

    10 1.37%
  • WUXY

    12 1.65%
  • DİĞER

    147 20.16%

MONDIAL 151 RS-RSI Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #2121
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    eveet
    arkadaşlar bakıyorum sallamasyon gidiyoruz,
    şimdi bu motorun 135 basması zor imkansız deil ama zor, çünkü basit bi hesapla motorun sıkıştırma oranına göre çevirebileceği devir 8.000 d/d tabi rampa aşşağı rüzgarsız tek kişi kritrerlerinde, motor sehpadayken bile bu devri geçmiyor.
    şimdi bende daha önce motorla 128-130 arası basarak makinayı patlatan bi kişi olarak bu süratte 8.000 d/d civarında çevirdiğini takriben gördüm..
    ama üstü dediğim gibi çok zor ve bunun dışında bu sürate ulaşsa bile 250 m gitmeden kol çıkartmıyosa ben o motorun bitaraflarını öperim..
    benim makinanın patlak resimleri halen elimde isteyene yollayabilirim
    silindirin içinde erimiş piston resimleri
    bunun dışında debriyajında bi kavrama ve sıyırma olayı var tabi
    şu an uzunda rs e zat ın debriyajını takarsanız son hız biraz artıyo fakat kalkışta bayılıyor
    mesela benim servis bütün zatlara rs debriyajı takıo ve kalkışlar değişmeye başlıyor

    150hs 8 küsürmüşte 151rs 7 küsürmüş
    arkadaşlar hepsi hikaye, bu kadar iddalı bi arkadaş varsa ölçtürsün
    benimde bi arkadaşım 150 lik bi motor aldı 11 hp die dumanımı yutmaktan telef oldu çocuk, önemli olan pistonun hacmi ve silindire uyumu (rodaj)
    bildiğim kadarıyla rs le hs arasındada piston farkı var 151 rs in iyi yürümesinin sebebide bu.
    arka frene gelince tek hadise fren merkezinin hatalı üretimden dolayı gevşemesi, ama frenajda bi kusur yok. benim motor 5590 km ye geldi daha aldığım günden beri balata değişmedim

    e tabi ne olursa olsun motorlarımızın kalitesi belli, sert bi çukurdan geçersin kıçın seleden 30 cm havaya sıçrar
    yolda giderken biri yere tükürür senin lastiğin üstünden geçerken kayar (adamlar lastiğin üstüne nylon yazmışlar )
    frenleri öter
    aynaları düşer.. daha neler neler
    ama herşeyin sonunda ben bi rs kullanıcısıyım
    ve mutluyum, sonuçta verdiğim para büyük bi para deil ama karşılında aldığım haz herşeye değer.. honanı rs e benzer 150 lik muadili 5700 ytly miş
    çok şükür makinanın patladığı gün dışında beni hiç yokda bırakmadı

    ve şimdi bide makinayı modifiye ettik yok piston yok kol
    bakalım noolucak, 900 km oldu ara hızlanmada hatrı sayılır bi artış var
    son sürati zorlamak istemedim ustam 2000 den sonra dedi
    hayırlısı bakalım
    herkese bol mondialli günler
    şimdilik bu kadar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2122
    motorinn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mondial 151 RS

    151 Rs Motor Onarimi

    Arkadaşlar Merhaba...

    Sonunda aldık motoru elimize...Km 3500 tozlu bir gezi sonrası yağ yakma ve duman atma sebebiyle; buyrun 151 rs motor onarımı:

    (işçilik bana ait Silindir+piston+sekman takımı+gacon pimi+silindir alt conta+subap lastikleri tamamı 70 ytl.Evet yanlış dumadınız 70 ytl'lik parça ile yeniden sıfırladım)

    Motor eksozdan epeyce duman ve yağ atıyordu:


    Ve ameliyat başladı:


    Başladık sökmeye:




    Silindir kapağı,subaplar,yaylar ve subap lastikleri:


    Yağ yakmadan dolayı subaplar oldukça kurum bağlamıştı:


    Subap lastiklerini de değişmek gerekiyordu:


    Piston kararmış,sekmanlar aşınık vaziyette idi :


    Silindir de çizik yoktu ama resimde de ışık kırılmasından belli az aşınmıştı:


    Yeni silindir:


    İkisini de taksak olur mu acabaa :


    Kapak ve subaplar temizlendi,alıştırıldı,lastikleri değişti:


    Piyanolardaki kam izleri ince taşlamayla giderildi( tarafımdan: )


    Yeni piston:


    Eksantrik zincir gergisinin ortasındaki vidayı sıkıyor ve bırakmadan yerine oturtuyor ve montaj vidalarını sıktıktan sonra orta vidayı bırakıyoruz.Otomatik gergi kendini kuruyor:


    Resimler bu kadar.Motorun diğer aksamlarını toplarken dikkatten dolayı resimlemeyi unuttum . Son bir resim daha var: topladıktan 1 hafta sonra yağını değiştim.Değişmeden önce eski yağa biraz mazot kattım ve bir-iki gazverdim.Daha sonra tapayı açarak iyice süzdüm hatta motoru sağa sola yatırıp bütün yağı döktüm ve süzgeci temizleyerek taktım ve yeni yağı doldurdum :
    gaza gelme;kaza gelmesin

  3. #2123
    enis89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    .................
    motorin yağ yakma neden kaynaklanıyor acaba?

    vaybe bu motor bes para etmiyormus ozaman 70ytl ne demek abcim yaw ver gitsin değilmi? al sana sıfır motor

  4. #2124
    motorinn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mondial 151 RS
    Alıntı enis89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorin yağ yakma neden kaynaklanıyor acaba?
    Yukarki mesajda yazdığım gibi; o gün çok aşırı tozlu (rıva sahilden kurna arası bilenler bilir 4x4 ten başka ulaşım imkansızdır) yollarda keşif yapmış ve sonra otobandan dip gaz eve dönmüştüm.Ertesi günü yağ yakma başladı.

    Hava filitresini açtığımda şok oldum.İçinden bir kamyon toz çıktı .Ve bu tozun daha ince olanları hava filitresini aşmış ve karbüratör hortumunu ve de karbüratör ağzı etrafını kirletmişti.Motor da otobanda bu tozu emmiş ve kendini zımpara yapmış.Yani sekmanları çabuk aşındırmış.Söktüğümde sekman ağızları gayet açıktı.Olay bundan ibaret.

    Sizlere de tavsiyem böyle tozlu yollarda kullanmayın.Hava filitresini sık kontrol edin.
    gaza gelme;kaza gelmesin

  5. #2125
    enis89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    .................
    Alıntı motorinn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yukarki mesajda yazdığım gibi; o gün çok aşırı tozlu (rıva sahilden kurna arası bilenler bilir 4x4 ten başka ulaşım imkansızdır) yollarda keşif yapmış ve sonra otobandan dip gaz eve dönmüştüm.Ertesi günü yağ yakma başladı.

    Hava filitresini açtığımda şok oldum.İçinden bir kamyon toz çıktı .Ve bu tozun daha ince olanları hava filitresini aşmış ve karbüratör hortumunu ve de karbüratör ağzı etrafını kirletmişti.Motor da otobanda bu tozu emmiş ve kendini zımpara yapmış.Yani sekmanları çabuk aşındırmış.Söktüğümde sekman ağızları gayet açıktı.Olay bundan ibaret.

    Sizlere de tavsiyem böyle tozlu yollarda kullanmayın.Hava filitresini sık kontrol edin.
    sagol gecmis olsun

  6. #2126
    yildem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2006
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial 151 rs
    Herkese mrb,
    Uzun zamandan beri forumu okuyamıyordum... Biz bu forumda eskimişiz artık

    Sizlere sorum var cevaplarsanız sevinirim.
    Arka diskten gelen sesi tamamen kesme imkanımız varmı? varsa nasıl ?
    Birde motorum 3700 kmde. İlk motorumuz olduğundan rodaj hikayesine az çok uyduk... Şimdi düz yolda 90 km yapabiliyorum. Yokuş aşağıda 100-105 arası sizce bu motor zamanla açılacakmı yoksa artık açılma olayını unutayım mı?
    Herkese kazasız sürüşler... (motorin abi güzel bi not düşmüssün istmeyen gelmez okumaz diye...

  7. #2127
    turunculu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    almayın kardeşim o kadar kalitesizki bende var bi tane 150 hs kendi kendine gaz verdi ve motordan düştüm bu günde aynı sebepten bi arkadaşımız hayatını kaybetti allah rahmet eylesin

  8. #2128
    mondialcii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2005
    Şehir
    KEŞAN
    Motosikleti
    Mondial 150 zat var inşallah yaza denizde de olur.
    Geçmiş olsun motorin abi

  9. #2129
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    arkaşlar bu mondial felan filan marka kullananların zaten hepsi aynı motor yazıları plastiği değişik. haa bide ramazanzey mi ne var!! neyse bir arkaşdaş anlattı sahil yolunda 151rs ile 100/110 gidiyormuş yanından bir honda activa vıın diye geçmiş işin komik yanı arkadaş activanın 100cc km/h saatininde son 100km/h olduğunu bilmemesiydi heri şaşırıyo tabi aslında kendi tahminim bağırta bağırta 80/85km/h ile gidiyordu honda activada kaptırmış tabii standart 100 görüyo
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  10. #2130
    motorinn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mondial 151 RS
    Arkadaşlar merhaba...

    Yildem rodaj konusunu sormuşsun.Arkadaşım ben motorumu Kasım 2005 de aldığım gün 100 yaptım.Köprüden anadolu tarafına getirdim motoru.Sonraki günlerde de bayağı limitli kullandım.Zaten formun başlarında da resimleri var.Rodaj diye bir süreç mutlaka var tabii.Parçalar birbirine alışırken bazen gözle görülebilen talaş bırakırlar.Bu talaş yağ ile temizlense de mükemmel bir filitre sistemi olmadığı için(sadece basit bir süzgeç mevcut) yağ içindeki ince metal zerreleri tüm motoru dolaşıp aşınmaya daha fazla yardımcı olurlar.Gerçi alttaki tapada bir mıknatıs var ama ne kadar yeterli olur bilemem.Çünkü mıknatıs her maddeyi tutmaz.(örn:aliminyum)Bu yüzden yeni motor alan tüm arkadaşlara önerim :İlk yağ değişimini 500 sonra 1000 km de mutlaka yapsınlar.Ondan sonra önemli değil ver ayarı gitsin.Ben de bakımları 700 - 2000 km.lerde yapmıştım.Aslında 1000 km.de gitmem lazımdı.

    Rodaj süresi kısaca budur.Yani iki yağ değiştikten sonra olay biter(Zaten o zamana kadar motor da bitiyo )
    Benim olayımda da çok aşırı toz çeken motor sekmanları yedi.Demek ki aşırı tozlu yollarda da kullanmıycaaz.Aslında hava filitresine çok güveniyordım ama yüzümü kara çıkardı yani .Ee ne de olsa şehi içi için imal edilmiş motor.Ana yoldan sapmamalı .Ama herşeyden iyi yanı da tamir takımları bayağı hesaplı yani.Bu yüzden memleketin kuş serisi arabaları gibi oldular.Bakkala alışverişe git dönerken kasaptan silindir piston al.Evdekiler yemek yaparken sen motor topla hesabı.

    Herşeye rağmen ben hala motorumu seviyorum arkadaşlar ve 151 RS bana göre bir efsane (ee kimde arka disk fren).
    Neyse çok çene çaldık.
    Görüşmek dileğiyle...
    gaza gelme;kaza gelmesin

  11. #2131
    osmanonder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YBR
    arkadaslar bu motorun mondial 151 Rs nın fiyatı nedir tam olarak

    3 yere sordum üçüde ayrı fiyat verdi

    1 1850 + 200 ruhsat
    2 1800 + 150 ruhsat
    3 1850 ruhsat ve kargo dahıl dedi...



    sizce bunun fiyatı nedir...

  12. #2132
    izcade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    RKS Vieste 249
    Valla ben 1850 + ruhsat diye biliyorum ama(150) belki bayiiden bayiiye değişiyor olabilir.

  13. #2133
    intercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki 750 LTD (avartardaki)
    ellerine, anlatimina ve zahmetlerin icin tesekkürler sana MOTORİNN!


    bu ara 11000 km oldu benim RS. hersey yolunda bir arizamiz yok.
    all you need is love

  14. #2134

    Üyelik
    19 Ağustos 2006
    Şehir
    zekeriyaköy / Sarıyer / İstanbul
    Motosikleti
    Aeon 180 cc ATV - 125 cc Dorado Scooter
    http://www.jmstar-moto.com/jmstar/pr...e=Pedal%20Type
    bu adresde ithal edilen motorları görebilirsiniz

  15. #2135
    nightmare_in_u - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Motosikleti
    mondial 151 rs
    herkese merhaba, fethiyede motoru 2 günde bu hale getirdim önce antalya-fethiye(190km) yol gittim iki kişi, yeni zift döküyodu kamyon arkasından gittim zifti yiye yiye sonra kabak koyu var dağ taş araç yolu yok sadece yürüme yolu var oraya 2 kişi düşe kalka gittik tabiri caizse motorun a.k.duk, 4000km de canavar gibi hala sadece hava filitresine giden hortum yırtıldı bantladılar onuda garantiden yenisi gelicek, şimdide okulum malatyada, motoru malatyaya getirdim(otobüsün bagajında 50 ytl).. öyle anlatıyım dedim kafa şişirmemişimdir umarım, kazasız belasız bol sürüşler..


  16. #2136
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    gözüm gibi baktıım modifiyeli hs egzostlu rs imi yarın satıyorum
    yerine kısmetse gsf 600 bandit alıyorum
    rs efsanesi buraya kadarmış
    ne kadar çok sorun çıkarsada bugüne kadar taşıdı beni 3.5 ayda 6000 km
    bütün yaz hafta sonu ağva yaptık geldik
    makine sinin patladığıo gün dışında yolda bırakmadı tabi bi çok şeyide yollarda tamir ettim
    artık banditle takılcaz inşallah
    alacağım banditin ön çatal kırık ufak tefek bikaç masrafı daha var
    toplayınca resimleri koyarım artık.
    bu arada en hoşuma giden olay mondinin çinler arasında 1 numara olması
    geçen cuma satıyorum dedim cumartesi sabah müşteri çıktı ve anlaştım
    çin alacak arkadaşlar mondiden şaşmasın derim
    Rahatını Sevenlere selamlar

  17. #2137
    izcade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    RKS Vieste 249
    nightmare valla bravo aman nazar değmesin. inşallah ne 4000 ler yaparsın. GKN arkadaşım sana bişey sorsam ne kadara gidiyor bizim mondiler acaba.

  18. #2138
    batuhan_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2006
    bugün mondial satıcısına gittim we 150re ile 151 rs arasında kaldım.150re hakkında da hiç bilgi bulamadım.yardımcı olursanız sewinirim.

  19. #2139
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    valla ben 1.000 ytl ye anlaştım ama eleman bugün çek getirince vbaz geçtim satmaktan motorum hala satılıktır bilginize..

    bu arada mondial marka acayip makineler buldum ne ayak bunlar anlamadım
    başka bi marka daha var heralde, resimler aşşağıda

    http://www.bikepics.com/pictures/159742/
    http://www.bikepics.com/members/sagtor/04rznuda/

  20. #2140

    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mct 250 & ybr 125
    151 rc yi de motor diye kullanıyorsunuz ya bişe demiyorum.
    ben ASYA 150T1 derim.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler