fazer 8 satıp mı alacaksın
neden
fazer 8 satıp mı alacaksın
neden
Hayret yamablue orjinal yamahanın yağıdır,
Neden memnun kalmadınız acaba sırf vites geçişleri mi?
Zaten normalden serttir bizim motorların tak tuk eder,
Hararet çalışma karakteristiğimi hoşunuza gitmedi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:36 ----------
Bende de fazer 8 olsa satardım
Fazer 8 dengesiz bir motor,ben nereden kanıya kapıldım,
Kullananlara sordum benim daha önceki motorum fz6 idi.o da dengesiz di
Hiçbirşeyi hoşuma gitmiyor .Bu 2. motosikletm kullandığım motorun dengesini bozuyor ,yamaha servisleri hariç hiçbir yer de önermiyor nedense.
Neyse sanki yamalube bana bir şey yapmışta öcümü alıyrmuşum gibi hissettim
Ben kullandım memnun kalmadım ,önermiyorum kısacası ,piyasada daha iyi yağlar var .
Givi*V47NN Tech Arka Çanta Topcase 2014 YENI SERI - http://sahibinden.com/170680809 temiz çanta egzoz takaslidir
Hayırlı satışlar yalnız şevkini kırmayayım biraz pahalı yazmışsın,doğruya doğru, sıfırı 730 TL.
Bu fiyata satamasın çünkü millet internetten fiyatına bakıyor öyle karar veriyor.
Sen bu çantaya 500-550 TL arası fiyat vermelisin ki hızlı satılsın. Sende git egzozunu al.
Yine de son karar senin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:45 ----------
İpone yağını koydum 10W-40 Tam sentetik bende ondan memnun kalmadım açıkçası sonrasında Castrol Actevo 4T 20W-40 koyduk şimdi gayet memnunum.
Mehmetenis Saol sifiri 730 tl bu takilali 2 ay olmuş, ayrica baglanti demiri ile birlikte suan 1200 tl fiyat normal pazarlikli o fiyat
Bu yağ sorununa şöyle katılayım daha önceki motorumda Iphone kullanıyordum ve memnundum yamaha servisi en son 10.000 bakımda Iphone koydu fakat xjde pek memnun kalmadım gibi galiba bir sonraki sefer arkadaşların tavsiyesi üzerine motul deneyeceğim . sanki Iphone yamalubedan da daha sertleştirdi vites geçişlerini yada bana öyle geldi fakat hararet kısmında ise Iphone daha iyi motor daha geç ısınıyor en azından .
bende yağ konusuna şöyle katılayım, yamaha belki kendi ürünü satılsın diye öneriyordur bilinmez ancak bizim o daha iyi bu daha iyi dememiz bilmeden konuşmaktan öteye gidemez, vites geçişlerinin rahatlaması hararet vs. bunlarda değişiklik olabilir ancak o rahatlamaları yaparken motora ne kadar zarar veriyor bilemeyiz, sonuçta içine ayçiçek yağıda koysan çalışır rahatlar belkide ama koruyuculuk asıl önemli olan. tabi ülkemizde genelde şöyle düşünülüyor ben bu motora zaten 2 3 sene binerim benden sonraki düşünsün diyerek bakımı dahi çok geç yapanlar var hatta yapmayanlar. kitapçığın tavsiyesinden özellikle önerdiği yağdan fazla uzaklaşmamak lazım diye düşünüyorum (bende yamalube hiç kullanmadım 10 40 castrol power1 koydum memnunum)
Ustat geçen hafta senin kullandığın yağla değiştim. İlkkez castrol kullanıyorum daha önce shell kullandım hep.
Fakat vites geçişlerinde biraz problem yaşar oldum. Şöyleki; boşa geçerken direk 2 ye atıyo ve fazla kemiklendi geçiş.
Bu sadece dururken oluyor ama. Normalmi bilemedim.
Aynen 400 tl degerinde canta baglanti demiri de var komple set satilik ve sifir gibi
ben hiçbir sorun yaşamadım bu yağdan, motor çalışmıyorken kemikli olması normalde, çalışıyorken istediğim zaman istediğim vitese geçiriyorum öyle zorlanma falanda yok, boşa atmak isteyip 1 veya 2ye taktığım henüz hiç olmadı. hafif gaz verip yapınca da aynı sorunu yapıyor mu?
Dediğin gibi ilk hareketten önce yapıyor. Yani sabah çalıştırdım boşa almak için artık resmen bir kaç sefer
uğraşıyorum. Eskiden böyle olmazdı. Motor ısınınca bir sorun yok.
ben motulun 10w50 yağını kullanıyorum menunum vites geçişleri olsun motor çok ısınınca olsun koruma çok iyi. 10w40 kullandım 15w50 kullandım memnun kalmadım. 10w40 antalya bölgesi için fazla ince kalıyor hava sıcak motorda ışıklarda 100 110 derecelere çıktımı yağ yanıyor su gibi kalıyor sesli çalışmaya başlıyor. 15w50 fazla kalın geliyor soğukken vites geçişleri zorluyor ve motorun yakıtı artıyor performası azda olsa düşüyor. 15w50 yağın ardından bir 10w40 koydunuzmu anlıyorsunuz farkı. sonuç olarak ben bu bölgeye 10w50 yağı buldum en uygun sessiz çalışma ve vites geçişleri yakıt ve performas olarak.
sonunda düşüncemi eyleme geçirdim. motorun ışık görüntüsü hiç hoşuma gitmiyordu ne yapabilirim diye düşünürken başladım kurcalamaya önce bir şablon hazırladım sonra kaplayıp arkasından bide kırmızı ince bir şeritle algı yanılması sağladım ve çıkan şekli sizde inceleyin. bence çok hoş oldu. haa ışık daha az gösterir diyeceksiniz ben öyle bir durum fark etmedim gayet iyi gece ışık durumu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:03 ----------
bi tavsiyeem daha olacak ilk hareketten önce sorun çıkartanlar motoru sanırım en az 40 45 dereceye getirip öyle haret ettiğinizi varsayıyorum. ısındırma aşamasında gazla bırak şeklinde gazlayıp 1500 devirlere çıkartın 5 6 defa yapın ve bu esnada debriyajıda sıkıpsalınki heryer güzel bir şekilde yağlasın bakın ilk kalkışda veya daha sonradan vites geçişlerinde sorun yapacakmı sizde deneyin.
çalışmıyorken olması normal ama sıkıntı yapma, çalışmıyorken debriyaja basıp motosikleti hafif hareket ettirip yaparsan çok kolay geçecektir.
Fevzi bey motorun ışığı çok güzel olmuş ellerinize sağlık,
Benim xenonlarda(xenon beyni) gitmeye başladı yavaş yavaş bazen ilk ateşlemeyi yapmıyor bu yüzden far yanmıyor sonra kapatıp açınca düzeliyor,artık komple bozulunca değiştirecem,
Eğer vites 2 den boşa 1 den boşa geçmiyorsa hafif debriyajı bırakın veya motoru öne arkaya oynatın
Benimde debriyaj baskı balata biterken öyleydi
600 TL hazırla !!!
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:15 ----------
Bende fevzi bey gibi motorun üstünde değişiklik yapmaya bayılıyorum,mesela burun altına led dizdim gece müthiş oldu sonrasında plakalığın ışığını söktüm orayada led taktım kablosunuda 1.5 uzun bıraktım gece falan ışık lazım olursa plakalığın altındaki ledi çıkartıyorum motorun önüne kadar uzuyor,nasıl fikir ama?
Benim aklımda halen daha radyatöre 2.fanı takmak var yapıcam inş.
hocam diversion olsaydı kouşabilirdik.
Arkadaşlar bugün motora ara bakım yaptım yaptıklarım sırasıyla,
12.07.2014-25.000 KM
1-ipone marka 10W40 sentetik R4000 AS(65TL)
2-2 LT ipone marka radyatör sıvısı radiator liquid-50TL
3-Yağ filitresi
4-Rizoma tip ayna-150TL
5-4 adet ngk marka CR9E buji(takılmadı)-60TL
6-ipone marka 4T fren hidrolik sıvıısı(konulmadı)-25TL
Zincir temizleme,
Zincir temizlemeyi ayrı yazmak istiyorum çünkü bugün benim tüm zamanımı bu işlem aldı,
İlk önce zinciri (o ring did marka) mazot vasıtasıyla didik didik temizledim,ardından zincirin dişlisini muhafaza eden kapağı söküp içini itina ile temizledim(kapağın içinden takribi bir avuç top şeklinde yağ parçaları çıktı) hatta temizleme işlemini falçata yardımıyla yağ yumaklarını keserek yaptım,
Ardından zincirin üzerindeki plastik muhafazayı uğraşsamda çıkartamdım bende eğip bükerek içinde biriken yağ tabakasını falçata yardımıyla kazımak suretiyle içindeki yağ kalıntısını güzel bir şekilde temizlemeyi başardım,
Zincirin ayarını yaptı,sıcaklık dolayısıyla zincirin bolaldığı gözümüzden kaçmadı onuda tekrar eski haline getirdik,
Ustam bana şu tavsiyede bulundu,zinciri muhafaza eden kapağı söküp içini köpük ve tayzikli suyla yıkayıp tekrardan zinciri yağlamamı söyledi,
İpone'nun radyatör suyu motorda rahatlama yaptı ortalama 70-80 km lerde daha önce motor ısısı 85-90° iken sıvıyı değiştirdikten sonra motorun ısısı 75-78° bandıyda idi,takribi 10° düşüş gözlemledim ama tabiki sıkışık trafikte çalışma karakteristiği nasıl olacak buraya yazıcam inş.
Yağ olarak ipone'nun 10W40 sentetik yağını kullandık,daha evvelinden kullandığımız castrol 2T 20W-40 göre daha ince bir yağ motorun rahatlamasının bir sebeide bu olabilir,vites geçişlerinde bir önceki yağa göre farklılık görmedim.
Usta Bujileri değiştermeyi luzum görmedi çünkü bir önceki buji değişiminden 1.920 KM oldu.bir sonraki bakımlarda takılır dedi,
Fren hidroliği ise bizim ustanın imkanları olmadığı için değiştirilemedi,normalde değiştirebileceğini ama içinde hava kalma riski olduğunu belirtti,
O yüzden daha donanımlı bir serviste değiştirecem inş.
Rizoma aynalar,
Uzun zamandan beri gözüm gidiyordu,taktı. Rahatladım güzel oldu,resimlerini koyarım,görüş açısını falanda etkilemedi merak edenlere duyurulur.
Parçalar -330 TL
İşcilik-20 TL
Toplam 350 TL.
Çok güzel bakım olmuş eline sağlık ben 2013 Diversion umu satıp VFR 800 aldım fakat arasıra foruma girip bakıyorum. Bu arada ipone radyatör sıvısını nereden aldın paylaşır mısın yazıda göremedim.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)