Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha XJ6 / XJ6 Diversion Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #361

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Alıntı fevzikeles adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar iyi akşamlar . diversiyon f modelini alalı bir hafta oldu. çok hoşuma gitti motor. yakıt konusunda 600 lüklerin hiçbirisi eline su dökemez. 120 140 km hızlarda 400 km yol yaptım ortalama 215 krş yaktı. daha önce ninja 250r vardı o bile 260 krş kadar çıkıyodu sonradan ön dişliyi büyüttüm öyle biraz çözüm oldu. sürüş keyfi gayet hoşuma gitti rahat ve yormuyor. istanbuldan aldım motoru antalya seriğe tek başıma götürdüm ve vardığımda işime devam ettim. çok rahat motor .şimdilik hiçbir pişmanlığım yok. ekonomik yakıt, rahat ve uygun parçalı motor isteyen herkese tavsiye ederim.
    Ninja 250 den sonra 78 hplik diversion a binmek nasil bir his.ninja kadar kullanimi basitmi. agresifmi lastikler frenlemeler virajlarda nasil.33 hpden 78 hpye geciste zorlandinmi.benimde almak istedigim model f modeli.suan cbr 250 r kullaniyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #362
    fevzikeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2012
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DIVERSION F
    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ninja 250 den sonra 78 hplik diversion a binmek nasil bir his.ninja kadar kullanimi basitmi. agresifmi lastikler frenlemeler virajlarda nasil.33 hpden 78 hpye geciste zorlandinmi.benimde almak istedigim model f modeli.suan cbr 250 r kullaniyorum.
    kardeş ninjadan çok çok rahat. hatta öyle diyebilirimki 100 150 km yolculukta passatım var onla bir nerdeyse rahatlık. viraj ninjadan çok çok iyi .hiç zorlanma olmadı şehiriçi kullanımı özellikle manevralar çok iyi . yakıt konusunda ninjadan daha az yakıyor uzun yolda. lastikleri ısıtmadan basarsan gezeleme yaptıyor ama ninjada mesela düşecek gibi oluyodum bunda sanki daha eğlenceli geliyo bi tarafa atacak gibi değil denge süper motorda. özellikle bi arka çatal var sanırım 1 metre var zincir falan 110 cm var kesin çok uzun rahat ve dengeye çok olumlu etkisi olmuş. bi kötü huyu 250 cc ler gibi yavaş gidemiyon uzun süre . hararet çok çıkıyor 90 100 km hıza çıkman lazım bi 15 20 dk yavaş kullanımdan sonra.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:26 ----------

    fren olayıda ninjada ve cbrda( ninjadan önce cbr 250 vardı 2011 model ) arka fren hemen kızaklar bunda bi defa oldu oda asvaltın yüzeyi düpdüz olmuş ondan başkada olmadı. çokğu zaman yetiyor arka fren.gayet başarılı fren sistemi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:28 ----------

    lastik olarakda dunlop lastikler var özellikle ısttınmı hamur gibi oluyor mükemmel viraj yap
    barodi, deep_far, Volki34 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    Yamaha XJ6 Diversion F

  3. #363
    aquarist4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XJ6 Diversion gitti,MT 07 Deep Armor geldi
    Alıntı ichiroo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu arada bende birşey sorayım geçen bakımını yaptırdım yağ değişimi yağ filtresi falan. bu yağ filtresi her yağ değişiminde değişmesi mi gerekiyor kitapçıkta km periyotları koymuşlar yıllık işaretli değil o kafamı karıştırdı.
    Dostum, benim ustam her yağ değişiminde filtre değiştirmeme gerek olmadığını söyledi. Bakım aralıklarında bir temizleme, birdeğiştirme sonra yine temizleme yeterli oluyormuş. Ama ben değiştirmekten yanayım. Filtre içinde KN gibi markalara yüksek paralar vermeye gerek olmadığını düşünüyorum. Aynı yağ basıncını karşılasın yeter..

  4. #364
    gunerb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2013
    Motosikleti
    BMW F800R
    Sanırım bende Yamaha XJ6 Diversion alacağım. Şu ana kadar denediğim motorlar;

    Yamaha XJ6 Diversion
    Honda Hornet
    Kawasaki ER-6f
    Suzuki Bandit 650
    BMW F 800 R
    BMW F 800 GT


    Aralarından en çok BMW F 800 R beğendim ancak çok fiyat farkı var!

  5. #365

    Üyelik
    16 Ocak 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hyperstrada
    f 800r olması gerekenden çok pahalı. yurt dışında japonlardan %10-%20 pahalı, burada %60-%70. aralarında benim de en beğendiğim o fakat iş sonunda fiyata geliyor.

  6. #366
    gunerb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2013
    Motosikleti
    BMW F800R
    Ben Almanya'da yaşıyorum, 2 nci el fiyatları 6.000 ile 7.000 € arasında.

  7. #367
    garomir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    2011 Yamaha XJ6 Diversion S
    Geçen hafta sonu Bornova-Dikili tatil için gidip geldim. Uzun yol, iki kişi ve 5-6 kilo yükte, 4.2 litre yakmışım (100 km'de)...
    Adem Balkan bunu beğendi.

  8. #368
    ichiroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2011
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Honda CRF1000L Africa Twin
    tahminimce 100 km ortalamasıyla falan gittiniz
    Alıntı garomir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçen hafta sonu Bornova-Dikili tatil için gidip geldim. Uzun yol, iki kişi ve 5-6 kilo yükte, 4.2 litre yakmışım (100 km'de)...

  9. #369
    sodalimon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    pİstambulat Bahçesi
    Motosikleti
    Yamaha S10
    İyi Akşamlar Arkadaşlar,

    Eğer aynı konuları tekrar işlemek rahatsız edici olmayacaksa, bir kaç soru sormak istiyorum. Çok ani bir karar değişikliğiyle daha önce hiç aklımda olmayan, Yamaha XJ6 modelini satın alma sürecine girmiş bulunmaktayım. ABS'li olduğu için (mecburiyetten) naked modelini tercih ediyorum.

    Bu motorla ilgili olarak; yaşadığı rahatsızlığı olan, kronik sorun yaşayan / duymuş olan, yapacağım alışverişimle ilgili önerisi bulunan, dikkat etmem gereken bir konu olduğunu düşünen arkadaşlar varsa, zahmet olmazsa yorumlarınızı duymak isterim. 18 sayfa geriye dönüp en baştan ayrıntısıyla tarayamadım, çünkü yarın sabah bu işi halletmem gerekiyor, ya da vazgeçeceğim...

    Benim görüş ve ölçütlerim açısından:

    Cihaz fiziğime uyum sağlıyor gibi (zaten boyum 1.74). Oturuşunda da, duruşunda da rahat ettim (tabii kısa süreli deneme şansım oldu sadece).

    Niyetim; şehir içinde -sadece gerektikçe- kısa mesafeler yapmak, daha çok otobanda her gün işe giderken kullanacağım. Ve haftasonları da kaçabildiğim kadar uzaklara, sakin sakin dolaşmak istiyorum. Sanırım ihtiyaç duyacağım konforu sağlayacaktır (diye ümit ediyorum, sizler ne dersiniz?).

    Galiba yakıt tüketimi anlamında da ekonomik bir tercih olacak (ya da ben öyle olduğuna inanmak istiyorum :D).

    Servis ve parça maliyetleri konusunda hiç fikrim yok (genel olarak Yamaha ve özel olarak bu model için cahilim). Fikri olan?

    Ters gelecek; ama, samimiyetle, bu satın aldığım ilk motorum olacak.
    Bu konuda da, okuduklarım ve hocalarımdan öğrendiklerim dışında çok deneyimim yok. Yararı olur mu bilemem -tartışmalı bir konu; ama, uzun yol bisikletçisi olarak yıllar geçirdim. Araba ile de 250000km'ye yakın keyif yapmışlığım var. Yine de motosikletten daha çok zevk aldığımı gördüm.

    Motosikleti sadece kullanıyorum şimdilik; ama, bu işi bu motorla "öğrenmek" niyetindeyim.

    Önceleri, niyetim CBR 250R edinmekti. Ama üstüne oturduğum anda, -en başta anatomim olmak üzere- bana uygun olmadığı kanısına vardım. Bir yandan da şişen, kaçamayan bir makina almak istememem etken oldu, diyebilirim.

    Kendimi öldürmemek için ise, az birazcık daha verip Fazer (çok beğeniyorum onları) almak da istemiyorum -şimdilik. Aslında istiyorum da, nasılsa bir şekilde aklım engel oluyor. Belki burada da yanlış yapıyorumdur, kim bilir...

    Aslında seçimimin, bu işe yeni başlayan biri için büyük makina olduğunun farkındayım; ama, bir nedenle, XJ6'nın üstüne oturduğum anda kanım kaynadı ona ve alet bana güven verdi (pek mantık tabanlı olmadı bu yorum biliyorum).
    Umarım sağ elime sahip çıkarım, diye düşünüyorum (belki içten içe -cahilce- kendime çok güveniyorum)...

    Çok mu hayalci bir yaklaşım içindeyim, hata mı yapıyorum, değerli yorumlarınıza kulak vermeye hazırım.

    Bir de, motor alırken nelere dikkat etmek gerekir cihazın başında? Karpuzun (kavun muydu yoksa) dibine vurmak gibi bir formül var mı acaba :D dikkat edilmesi gereken konular açısından (Alacağım cihaz sıfır km. de olsa, bilmediklerim bildiklerimden çok çok öte olduğu için, sorma gereği duyuyorum).

    Bilmişlik ettiğim konular olduysa, cehaletime vermenizi rica ederek şimdiden teşekkür ediyorum...

  10. #370
    ichiroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2011
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Honda CRF1000L Africa Twin
    öncelikle şimdiden hayırlı olsun, kendi fikirlerimi size sunayım;
    -absli tercih etmeniz mantıklı olmuş genel olarak şehir içerisinde kullanacağınızı söylediğiniz için naked iyi bir tercih olacaktır, rahatsız ederse rüzgar öne rüzgarlık takabilirsiniz zaten
    -yakıt tüketimi olarak en fazla şehir içinde 100kmde 7 litre gördüm şehir dışında 4.5 ekonomik olup olmayışı size kalmış
    -parçaları ucuz değil parçalar 1 ay civarında geliyor genelde yurt dışından ama genellikle bütün motosikletlerde hemen hemen aynı sorun var 4 silindir 600lük bir makinenin orjinal parçasını ucuza bulamazsınız pek
    -fazer 8 çok farkı olan bir motor değil benim düşüncem öyle ölüm için almama gibi bir düşünceye katılmıyorum r1 deseniz neysede
    -sıfır motor alacaksınız zaten birşeyine bakmanıza gerek yok hediye pazarlığı yapın yeter kaskınızı ve korumalı giyimlerinizide paradan ödün vermeden kalitelisini alın yoksa 1 sene sonra gerçek bir motorcu olunca neden bunu aldım diye pişman olursunuz, sonuçta kaç sene kullanacaksınız o yüzden kaliteli alın hepsini. sonrasında da ilk 200 km falan çok sakin kullanın yeni lastik aşınmadan iyi tutmaz. tekeriniz düz bassın
    Adem Balkan ve kahve bunu beğendiler.

  11. #371

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Alıntı memretiryaki adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi Akşamlar Arkadaşlar,

    Eğer aynı konuları tekrar işlemek rahatsız edici olmayacaksa, bir kaç soru sormak istiyorum. Çok ani bir karar değişikliğiyle daha önce hiç aklımda olmayan, Yamaha XJ6 modelini satın alma sürecine girmiş bulunmaktayım. ABS'li olduğu için (mecburiyetten) naked modelini tercih ediyorum.

    Bu motorla ilgili olarak; yaşadığı rahatsızlığı olan, kronik sorun yaşayan / duymuş olan, yapacağım alışverişimle ilgili önerisi bulunan, dikkat etmem gereken bir konu olduğunu düşünen arkadaşlar varsa, zahmet olmazsa yorumlarınızı duymak isterim. 18 sayfa geriye dönüp en baştan ayrıntısıyla tarayamadım, çünkü yarın sabah bu işi halletmem gerekiyor, ya da vazgeçeceğim...

    Benim görüş ve ölçütlerim açısından:

    Cihaz fiziğime uyum sağlıyor gibi (zaten boyum 1.74). Oturuşunda da, duruşunda da rahat ettim (tabii kısa süreli deneme şansım oldu sadece).

    Niyetim; şehir içinde -sadece gerektikçe- kısa mesafeler yapmak, daha çok otobanda her gün işe giderken kullanacağım. Ve haftasonları da kaçabildiğim kadar uzaklara, sakin sakin dolaşmak istiyorum. Sanırım ihtiyaç duyacağım konforu sağlayacaktır (diye ümit ediyorum, sizler ne dersiniz?).

    Galiba yakıt tüketimi anlamında da ekonomik bir tercih olacak (ya da ben öyle olduğuna inanmak istiyorum :D).

    Servis ve parça maliyetleri konusunda hiç fikrim yok (genel olarak Yamaha ve özel olarak bu model için cahilim). Fikri olan?

    Ters gelecek; ama, samimiyetle, bu satın aldığım ilk motorum olacak.
    Bu konuda da, okuduklarım ve hocalarımdan öğrendiklerim dışında çok deneyimim yok. Yararı olur mu bilemem -tartışmalı bir konu; ama, uzun yol bisikletçisi olarak yıllar geçirdim. Araba ile de 250000km'ye yakın keyif yapmışlığım var. Yine de motosikletten daha çok zevk aldığımı gördüm.

    Motosikleti sadece kullanıyorum şimdilik; ama, bu işi bu motorla "öğrenmek" niyetindeyim.

    Önceleri, niyetim CBR 250R edinmekti. Ama üstüne oturduğum anda, -en başta anatomim olmak üzere- bana uygun olmadığı kanısına vardım. Bir yandan da şişen, kaçamayan bir makina almak istememem etken oldu, diyebilirim.

    Kendimi öldürmemek için ise, az birazcık daha verip Fazer (çok beğeniyorum onları) almak da istemiyorum -şimdilik. Aslında istiyorum da, nasılsa bir şekilde aklım engel oluyor. Belki burada da yanlış yapıyorumdur, kim bilir...

    Aslında seçimimin, bu işe yeni başlayan biri için büyük makina olduğunun farkındayım; ama, bir nedenle, XJ6'nın üstüne oturduğum anda kanım kaynadı ona ve alet bana güven verdi (pek mantık tabanlı olmadı bu yorum biliyorum).
    Umarım sağ elime sahip çıkarım, diye düşünüyorum (belki içten içe -cahilce- kendime çok güveniyorum)...

    Çok mu hayalci bir yaklaşım içindeyim, hata mı yapıyorum, değerli yorumlarınıza kulak vermeye hazırım.

    Bir de, motor alırken nelere dikkat etmek gerekir cihazın başında? Karpuzun (kavun muydu yoksa) dibine vurmak gibi bir formül var mı acaba :D dikkat edilmesi gereken konular açısından (Alacağım cihaz sıfır km. de olsa, bilmediklerim bildiklerimden çok çok öte olduğu için, sorma gereği duyuyorum).

    Bilmişlik ettiğim konular olduysa, cehaletime vermenizi rica ederek şimdiden teşekkür ediyorum...
    bende xj 600 diversion f modelini alıcam kısmet olursa 3 gün sonra. cbr 250 r vardı bende toplamda 10000 km yol yaptıktan sonra uzun yolda beni tatmin etmemeye artçımı yormaya bendede 150 160 km hızlardan sonra çok aşırı titreşimden dolayı vücudun her yerini uyuşturması uzun yolda zevk alacağıma eziyete dönüştürdüğü için bu modelde karar kıldım. ancak hala tedirginim. acaba 78 beygirlik bir makinayı zaptedebilirmiyim .cbr 250 r 26 beygir diversion 78 beygir.neredeyse 3 katından daha fazla bir güce sahip makina.
    size önerim kesinlikle ama kesinlikle direk 600 cc ve bu 600 cc 78 beygir gibi korkunç bir güce sahip iken kaza yapma olasılığınız yüzde 90 civarlarında. allah korusun.araba ile isterseniz 500000000 km tecrübeniz olsun motosiklette trafik tecrübesi arabadan çok farklı bir durum.motosiklet sürerken önünüze kırmalar sıkıştırmalar sizi görmezden gelenler ve daha bir çok etkenler. örn. motosiklet araba gibi ani duruşlar yapamaz. absli de alsanız farketmiyor.öncelikle 250 cc bir makina alın pişman olmayın. xj 6 yı düşürdüğünüz takdirde bir tek karenajı 1000 tl den bile yüksek olucaktır ve sizin moraliniz altüst olucak.bu konuyu sohbet bölümünde açsaydınız size savaş açarlardısiz siz olun 250 cc ile başlayın.
    kahve bunu beğendi.

  12. #372
    ichiroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2011
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Honda CRF1000L Africa Twin
    daha önceden kullanmışlığı varmış zaten benim tanıdıklarım var büyük motorla başlayan olmaz diye birşey yok tabiki ufaktan büyütmesi daha mantıklı ama kendine güveneniyorsa neden olmasın. gaz ayarını kaçırmadıktan sonra öyle ahım şahım gücü yok 78 beygir sonuçta muadillerinden düşük güce sahip

  13. #373
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende xj 600 diversion f modelini alıcam kısmet olursa 3 gün sonra. cbr 250 r vardı bende toplamda 10000 km yol yaptıktan sonra uzun yolda beni tatmin etmemeye artçımı yormaya bendede 150 160 km hızlardan sonra çok aşırı titreşimden dolayı vücudun her yerini uyuşturması uzun yolda zevk alacağıma eziyete dönüştürdüğü için bu modelde karar kıldım. ancak hala tedirginim. acaba 78 beygirlik bir makinayı zaptedebilirmiyim .cbr 250 r 26 beygir diversion 78 beygir.neredeyse 3 katından daha fazla bir güce sahip makina.
    size önerim kesinlikle ama kesinlikle direk 600 cc ve bu 600 cc 78 beygir gibi korkunç bir güce sahip iken kaza yapma olasılığınız yüzde 90 civarlarında. allah korusun.araba ile isterseniz 500000000 km tecrübeniz olsun motosiklette trafik tecrübesi arabadan çok farklı bir durum.motosiklet sürerken önünüze kırmalar sıkıştırmalar sizi görmezden gelenler ve daha bir çok etkenler. örn. motosiklet araba gibi ani duruşlar yapamaz. absli de alsanız farketmiyor.öncelikle 250 cc bir makina alın pişman olmayın. xj 6 yı düşürdüğünüz takdirde bir tek karenajı 1000 tl den bile yüksek olucaktır ve sizin moraliniz altüst olucak.bu konuyu sohbet bölümünde açsaydınız size savaş açarlardısiz siz olun 250 cc ile başlayın.
    ben de cbr 250 ile 4000 km yaptıktan sonra 98 beygirlik fazer a geçtim...tedirgin olmana hiç gerek yok öncelikle...o bahsettiğin üç katlık beygir farkını gazı hafif çevirmenle vermiyor öncelikle...o gücü verdiği bir devir var aletin...elbette cbr 250 nin gücüyle kıyas edilmez ama kağıt üzerindeki gibi korkutucu değil...ilk başlarda ağırlığına ve gücüne şehir içinde adapte olamayabilirsin...ben gittim diyarbakırdan alıp sürerek ankara ya getirdim ve tedirginliğim hemen geçti...sonrasında şehiriçine adapte olmakta mesele ki o da abartılacak bişey değil o kadar..hele ki 10 bin yapmışsın..hiç düşünme bence...
    barodi bunu beğendi.

  14. #374

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    anlaşılan burayı hareketlendirmek bana kalıcak yarından sonra.
    pek sanmıyorum ama umarım paylaşılacak çok şey olucak ve konu konuyu açacağı düşüncesindeyim. yarın xj 600 diversion f 2013 0 ile aranızdayım. bol fotolu olucak
    tabi cbr 250 r sayfasınıda hiç bir zaman unutmayacak genelde orada olacağım bi kulağım burada olucak hep bol şans herkese....

  15. #375
    ÖMER FARUK İ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Şehir
    HATAY
    Motosikleti
    Retired Rider
    Öncelikle herkese yeni motoru hayırlı olsun kazasız sürüşler inşallah Yeni başalayan arkadaşlar için bu motorlar olmaz dikkatli olalım biraz. Motoru alırsınız çok da rahat sürersiniz hiçbir sıkıntı da yaşamazsınız ama bir gün bir virajda bir de bakmışsınız ki dışarıdasınız. Arkadaşlar 0-100 4 saniyeden bahsediyoruz. Kaç km araba tecrübemiz olursa olsun bunların hiçbiri ferrari ile filan değil heralde. Ki olsa bile motosiklet araba çok farklıdır. Daha 1 hafta önce çocukluğundan beri motor kullanmış biri olan arkadaşımın babası xj 600 diversion s ile kaza yaptı. Rabbime şükürler olsun ölmedi. O yüzden alırsınız 2. el bir 250'lik binersiniz birkaç sezon sonra geçersiniz 600 sınıfına. Acizane düşüncelerim

  16. #376
    Alper Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011) Honda CBR 500R (2014)
    Alıntı ÖMER FARUK İ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle herkese yeni motoru hayırlı olsun kazasız sürüşler inşallah Yeni başalayan arkadaşlar için bu motorlar olmaz dikkatli olalım biraz. Motoru alırsınız çok da rahat sürersiniz hiçbir sıkıntı da yaşamazsınız ama bir gün bir virajda bir de bakmışsınız ki dışarıdasınız. Arkadaşlar 0-100 4 saniyeden bahsediyoruz. Kaç km araba tecrübemiz olursa olsun bunların hiçbiri ferrari ile filan değil heralde. Ki olsa bile motosiklet araba çok farklıdır. Daha 1 hafta önce çocukluğundan beri motor kullanmış biri olan arkadaşımın babası xj 600 diversion s ile kaza yaptı. Rabbime şükürler olsun ölmedi. O yüzden alırsınız 2. el bir 250'lik binersiniz birkaç sezon sonra geçersiniz 600 sınıfına. Acizane düşüncelerim
    O arkadaşının babası değil çocukluktan dede'den motorcu olsa fark etmez bi insan böle dümdüz sürüyosa ne araba ne motor yılların kmlerin hiç bi önemi yok bu işte 1 eğitim 2 yetenektir sen 10 yıldır motor kullarısın 2 aydır kullanan adam senin yapamıycaklarını yapar öle bakakalırsın ayrıca bu aletindemi 0-100 4sn :D youtubede izliyorum 600cc 4 silinidr olupta en kolay sürülücek motor bence xj lerdir hatta ilk büyük motor olarak çok iyi bi tercih 250cc den sonra bi 250cc bile hiç eli motora değmemiş biri için tehlikelidir
    barodi bunu beğendi.
    bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...

  17. #377
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    Alıntı sodalimon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi Akşamlar Arkadaşlar,

    Eğer aynı konuları tekrar işlemek rahatsız edici olmayacaksa, bir kaç soru sormak istiyorum. Çok ani bir karar değişikliğiyle daha önce hiç aklımda olmayan, Yamaha XJ6 modelini satın alma sürecine girmiş bulunmaktayım. ABS'li olduğu için (mecburiyetten) naked modelini tercih ediyorum.

    Bu motorla ilgili olarak; yaşadığı rahatsızlığı olan, kronik sorun yaşayan / duymuş olan, yapacağım alışverişimle ilgili önerisi bulunan, dikkat etmem gereken bir konu olduğunu düşünen arkadaşlar varsa, zahmet olmazsa yorumlarınızı duymak isterim. 18 sayfa geriye dönüp en baştan ayrıntısıyla tarayamadım, çünkü yarın sabah bu işi halletmem gerekiyor, ya da vazgeçeceğim...

    Benim görüş ve ölçütlerim açısından:

    Cihaz fiziğime uyum sağlıyor gibi (zaten boyum 1.74). Oturuşunda da, duruşunda da rahat ettim (tabii kısa süreli deneme şansım oldu sadece).

    Niyetim; şehir içinde -sadece gerektikçe- kısa mesafeler yapmak, daha çok otobanda her gün işe giderken kullanacağım. Ve haftasonları da kaçabildiğim kadar uzaklara, sakin sakin dolaşmak istiyorum. Sanırım ihtiyaç duyacağım konforu sağlayacaktır (diye ümit ediyorum, sizler ne dersiniz?).

    Galiba yakıt tüketimi anlamında da ekonomik bir tercih olacak (ya da ben öyle olduğuna inanmak istiyorum :D).

    Servis ve parça maliyetleri konusunda hiç fikrim yok (genel olarak Yamaha ve özel olarak bu model için cahilim). Fikri olan?

    Ters gelecek; ama, samimiyetle, bu satın aldığım ilk motorum olacak.
    Bu konuda da, okuduklarım ve hocalarımdan öğrendiklerim dışında çok deneyimim yok. Yararı olur mu bilemem -tartışmalı bir konu; ama, uzun yol bisikletçisi olarak yıllar geçirdim. Araba ile de 250000km'ye yakın keyif yapmışlığım var. Yine de motosikletten daha çok zevk aldığımı gördüm.

    Motosikleti sadece kullanıyorum şimdilik; ama, bu işi bu motorla "öğrenmek" niyetindeyim.

    Önceleri, niyetim CBR 250R edinmekti. Ama üstüne oturduğum anda, -en başta anatomim olmak üzere- bana uygun olmadığı kanısına vardım. Bir yandan da şişen, kaçamayan bir makina almak istememem etken oldu, diyebilirim.

    Kendimi öldürmemek için ise, az birazcık daha verip Fazer (çok beğeniyorum onları) almak da istemiyorum -şimdilik. Aslında istiyorum da, nasılsa bir şekilde aklım engel oluyor. Belki burada da yanlış yapıyorumdur, kim bilir...

    Aslında seçimimin, bu işe yeni başlayan biri için büyük makina olduğunun farkındayım; ama, bir nedenle, XJ6'nın üstüne oturduğum anda kanım kaynadı ona ve alet bana güven verdi (pek mantık tabanlı olmadı bu yorum biliyorum).
    Umarım sağ elime sahip çıkarım, diye düşünüyorum (belki içten içe -cahilce- kendime çok güveniyorum)...

    Çok mu hayalci bir yaklaşım içindeyim, hata mı yapıyorum, değerli yorumlarınıza kulak vermeye hazırım.

    Bir de, motor alırken nelere dikkat etmek gerekir cihazın başında? Karpuzun (kavun muydu yoksa) dibine vurmak gibi bir formül var mı acaba :D dikkat edilmesi gereken konular açısından (Alacağım cihaz sıfır km. de olsa, bilmediklerim bildiklerimden çok çok öte olduğu için, sorma gereği duyuyorum).

    Bilmişlik ettiğim konular olduysa, cehaletime vermenizi rica ederek şimdiden teşekkür ediyorum...
    Daha önce hiç motor tecrübeniz yok sanırım ilk motorum demişsiniz. Almanızı tavsiye edicek yada meşrulaştıracak değilim. Öncelikle kaç bin km otomobil kullanmanız bisiklet kullanmanız uçak kullanmanız motoru rahatlıkla kullanabileceğiniz anlamına gelmez motorun zaten işleyiş biçimi farklı. Siz bence bir cbr250 ye binin torku hissedin sonra kendiniz vaz geçersiniz. Barodi arkadaşıda cbr250 forumundan tanıyorum ben ona cbr forumunda da dedim acele ediyosun diye 10bin km çok fazla değil hatta uzun yolda hiç bir şey. Şöyle düşünün istanbuldan mararise 5 defa git gel bu yani. cbr tek silindir 250cc bu makina 4 silindir arada çok büyük fark var lafta gazı açmazsın ne olacak denir ama motor tepesine binince o iş öyle olmaz bir virajda araç sıkıştırır hafif gaz açarsın bakmışın yerdesin bunlar çocuk oyuncağı değil. Ha kullanamazmısın kullanırsın düz yolda herkes kullanır onda sıkıntı yok ama bu yolun bayırı var mıcırı var virajı var. 78bg az bir beygir değil onun yerine bari nc700 falan bakın o daha sakin makina.
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  18. #378
    ÖMER FARUK İ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Şehir
    HATAY
    Motosikleti
    Retired Rider
    Alıntı Alper Kaya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O arkadaşının babası değil çocukluktan dede'den motorcu olsa fark etmez bi insan böle dümdüz sürüyosa ne araba ne motor yılların kmlerin hiç bi önemi yok bu işte 1 eğitim 2 yetenektir sen 10 yıldır motor kullarısın 2 aydır kullanan adam senin yapamıycaklarını yapar öle bakakalırsın ayrıca bu aletindemi 0-100 4sn :D youtubede izliyorum 600cc 4 silinidr olupta en kolay sürülücek motor bence xj lerdir hatta ilk büyük motor olarak çok iyi bi tercih 250cc den sonra bi 250cc bile hiç eli motora değmemiş biri için tehlikelidir
    Kardeş dikkat ettiysen ben de benzer şeyler söyledim. Fazer'den sonra Diversion bisiklet gibi gelmişti bana. Ama bu 78 bg gerçeğini değiştirmiyor. Yeni başlayan biri için uygun değil. Tabi ki yine de seçim sizin

  19. #379
    ichiroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2011
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Honda CRF1000L Africa Twin
    cbr600rr i r6 gibi super sportlar olsa bende tavsiye etmezdim, ama bahsi geçen motor 78 bg gazı çok açmadığın sürece çok çok sakin bir naked motor, 40 yıllıkta motorcu olsa kaza yapmayacağı veya kötü olduğu anlamına gelmez herkes kaza yapar allah korusun hepimizi ama yeni başlayan birisi akıllı başlı kullandığı ve alışana kadar yoğun trafiğe girmediği sürece ve kolları fiziği güçlü kuvvetli olduğu sürece çok rahat alışabilir bu motor ile (ama bastırarak söylüyorum yeteneksiz değil ise) adam zaten söylemiş hiç kullanmamış değil biliyor kullanmasını . ben 60 kiloyum bana 125lik gibi geliyor artık adeta. he tabi herkesin tavsiye ettiği gibi 125lik ve 250lik arası bir motorla başlamakta tavsiye edilir, ama bu zevk işi adam beğenmiş motoru giysin korumalarını tin tin sakin trafikte kullansın 1 ayda olay tamamdır.
    Volki34 bunu beğendi.

  20. #380

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    evet arkadaşlar bir hayalime daha kavuşmanın mutluluğunu sizlerle paylaşmak istiyorum.
    bugün düzce ye gidip motosikletimi aldım. onun adı yamahanın naked yarı touring birazda racing tam karenajlı 78 beygir 4 silindirli bir canavar. alelacele çekilmiş resimlerden dolayı özür ...


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

    cbr 250 den 600 cc 78 beygirlik bir f16 (benim için öyle çünkü cbr den bu makinaya geçince kendimi resmen uçak sürüyor gibi hissettim) açıklayayım;
    öncelikle kesinlikle ve kesinlikle cbr 250 r yi küçümsemem söz konusu değildir. anlatacaklarım cbr 250 r kullananları kesinlikle rencide etmemeli sadece her iki motosiklet kullanımında yaşadığım kolaylıklar ve zorluklardan şimdilik hissettiğim bir kaç husus var. bu hususlar;

    1:cbr 250 ile makas atmam gerektiğinde bazı durumlarda hantal kalıyordu diversionda makas atarken acaba arabayı sollayıp makas atabilirmiyim atamazmıyım diye düşünmek bile saçma geliyordu artık çünkü kolaylıkla istediğim aracı solluyor makaslayabiliyor ( her zaman değil yanlış anlaşılmasın sadece gerektiği yer ve zamanlarda)

    2.selesi cbr ninkine göre yüzde yüz daha konforlu sanki pamuk üstünde oturuyormuşum hissine kapıldım. titreşim yüksek hızlarda bile 0

    3.cbr ye binen aynı artçı arkadaşım benle diversion f bindiğinde kendisini arabaya binmiş gibi rahat hissetiğini belinin ağrımadığını söyledi.

    4. cbr nin aynaları hem aşağıda hemde küçük ve kör noktayı tam göremiyor iken; diversion f de aynaya bakmak içn eğilmeme arkayı kafamla bakıp sollama yapacağım zaman kafayı çevirmeme bile gerek duymuyorum. aşırı konfor var.

    5.virajlarda daha iyi daha dengeli daha düzgün giriyor ve sizi yormuyor makinaya dik oturuş pozisyonu ve cbr den katça yüksek torku oluşu sayesinde frenlemeside bir okadar iyi kontroller süper demek istediğim sanki cbr den daha çok güven verdi kontrol olsun hız olsun konfor olsun şimdilik aklıma bunlar geliyor.
    YANLIŞ ANLAŞILMASIN ASLA CBR Yİ KÖTÜLEMİYORUM SADECE İKİ MAKİNAYADA BİNDİM İKİSİ ARASINDAKİ farkları yaşadığım hazzı mutluluğu paylaşıyorum.ilginiz ve yorumlarınız için şimdiden teşekkürler. tüm hayallerinizin gerçekleşmesi dileğiyle ...BOL ŞANS.....
    Volki34 ve Adem Balkan bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler