800 TL lerden 400 TL lere gelen fiyat politikası birşeylerin etksini gösterdiğidir.Hergün farklı bir ürün fiyatı yansıtmak lazım demek ki. Bugün günlerden gidon olsun ozman 200TL TR fiyatı ; bakalım neyi kaça bulucaz.
800 TL lerden 400 TL lere gelen fiyat politikası birşeylerin etksini gösterdiğidir.Hergün farklı bir ürün fiyatı yansıtmak lazım demek ki. Bugün günlerden gidon olsun ozman 200TL TR fiyatı ; bakalım neyi kaça bulucaz.
200 yerine 150 TL kapıda Farklar toplamda bir sene içinde bir motosiklet fiyatına denk gelir mi acaba ?
Evet arkadaşlar bugün çok şükür sonunda nihayetinde zincirimi,dişlilerimi ve ön arka fren balatalarımı değiştirdim,
İşlemi ümraniyede Şampiyon Motor dan Yunus Beyin vasıtasıyla yaptım,
Toplam 630 TL mâl oldu.
1-)Gold marka s3 racing ceramic carbon sintered metal ön fren balatası kod:099-100TL
2-)Gold marka s3 racing ceramic carbon sintered metal arka fren balatası kod:021-100TL
3-)D.i.d marka orjinal 520vx2 gold X ring zincir-200TL
4-)İtalyan 45 dişli arka dişli:JT Marka-125TL
5-)İtalyan 16 Dişli ön dişli:-75TL
6-)İşcilik:30TL
Toplam:630TL
45T Arka Dişli
16T Ön Dişli
D.I.D Marka X Ring Zincir 520 Vx2
Gold marka s3 racing ceramic carbon sintered metal ön fren balatası
Gold marka s3 racing ceramic carbon sintered metal arka fren balatası
-------------------------------------------------------------------------------
Bu Görüntülerde +18Çıkan zincir,dişli,balatalar;
-------------------------------------------------------------------------------
Bu görüntü ise takozlar durumları gayet güzel
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:24 ----------
Üstat bu direksiyonun normalden ne gibi farkı var?
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------
Renk özellikle seçim şansı olduğu için siyah gri ya da metalik gri olabiliyor, kapıya teslim 200 tl yerine 120 TL ye geliyor. Ürün kutusundan 0 açılmamış olarak geldiği için herhangi bir motosikletin üzerinden sökülmemiş, çizikleri örtbas etmek için sen merak etme orası gaz kolunun takılı olduğu yer onun orjinali öyle diyen biriyle muhatap olunmuyor.
Tam iki saat oldu değiştireli , ancak renk siyah değil sipariş ettiğim koyu gri idi. Satmak için değil ama siyah ta sipariş vermek aklımdan geçiyor .
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------
Bugün ki üründe bu olsun. Fiyat başta çılgın gelebilir ama sadece grenajın tekine bu fiyatlar istendiğini öğrenince tüm set 20 küsur parça artı sağ sol manetler artı yanında bir sürü entrika ile birlikte süper ürün. Gümrüğe takılacağı kesin ama %20 vergisi ile birlikte radikal değişiklik için birebir. Yaza hazırlık için şimdiden düşünebilirim.
Üstat bu yurt dışından gelen gidon ile bizim motorların üzerindeki gidon arasında rengi haricinde şekil farkı var mı?
Mesela daha mı dik veya daha mı geniş?
Renk dışında hiçbir farkı yok. Üzerinde denge topuzlarının değişik uçlu olanları için extradan parçaları var. Haricen istenirse kullanılabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:32 ----------
Selamlar bu arada 50 km kadar kullanma fırsatım oldu , en ufak bir fark yok açı çap yada boyla ilgili. Sadece kullanılan malzeme biraz daha sağlam hissi verdi. Gönül rahatlığı ile alınabilir , kullanılabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------
Bugün de bu olsun
Hayırlı uğurlu olsun, Güzel günlerde kullan sana tavsiyem 2,5 yada 3 cm gidon yükseltmesi yaptır gerçekten çok faydasını göreceksin benimkin de var oldukça memnunum.
Arkadaşlar geçen zinciri,dişliyi değiştirdiğimi yazdım hatta detaylı resimlerini koydum,ama taktığım dişli 46 T değil 45 T,bugün avcılar ümraniye tekrar avcılar arasında son hızın 170 geçmediğini gördüm bunun sebebi 46 yerine 45 dişli takılmasından mı kaynaklanıyor.
Hadi son hız düştü diyelim ters orantılı olarak yakıt performansının artması gerekecek bu düşüncem doğru mu değil mi?
Selamlar; orjinalinin 16/46T olduğunu biliyorum. Akselerasyon için 16/47T kullanılabiliyor ancak son hızda düşme olur , tam tersine son hızda artış ancak akselerasyonda kayıpla 16/43T kullanıyorlar. Ancak 45 hiç duymadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------
Bu arada dişli sayısında ki değişimle doğru orantılı zincir bakla sayıları ile de bir yazı yazmışlar akşam müsait olunca bakıp mantığınn söylemeye çalışırım
Üstat bi bakalımda bende çok merak ettim açıkçası..
Kesin bilgi olmamakla beraber ( ki muhtemelen bir sürü karşı çıkan olacaktır zamanla) Şimdi bu iş ciddi karmaşık . İşin doğrusu ön dişli 16 arka dişli 46 diş olması gerekiyor. 520 bakla dedikleri zincirde tam oturuyor dişlere. Ancak 45- 47 yada 43 dişli konulduğu zaman bakla sayısı fazla ya da az olduğu için zincirde tam oturmuyor , dişlinin ya sırtına denk geliyor atlama yaptırıyor ya da çok bol gelip kaçırma yapıyor.Bu da ya son süratte ya da akselarasyonda kaçırma yapıyor. Yani ön dişlide 16 kullanıp arka dişli de 46 yerine 45 ya da diğer versiyonları kullanırsanız muhakkak zincirde de ya bakla eksiltmeniz ya da fazlalaştırmanız gerekiyor. Verdikleri reçetede 520 525 530 zincir ile ilgili 525 520 ye göre 2 mm daha kalın 520 530 a göre 4 mm daha kalın gözüküyor , birde genişlikler var ki sormayın gitsin.Bu yinede bizin süper zekamızı test eden bir örnek gibi oldu. Eğer dişli tam oturmuyorsa biraz daha sık ama son süratten ya da akselarasyondan feragat et.Ya da fırlayıp biryerleri parçaladağında nasılsa motosiklet sürücüsü kabahatliydiye getir.Bütün bunların neticesinde daha önceki iş hayatımda edindiğim bilgiyle eğer dişli zincire uygun değilse ikiside yeni olsa bile çok kısa sürede aşınma gösterip birbirine uyumlu hale gelecektir ancak iki metal parça biribirini çok hzılı yediği için ve zincir daha sağlam olduğu için dişli kısa zamanda gere gere kullanılmaz hale gelecektir.Bir diğer detay da sanırım dişli ve zincir grubu fiyat dahilinde yurtdışından set olarak 43 45 46 47 ve zincir ve diğer aparatlar birlikte geldiği için ve herkesin ihtiyacı bir tane dişli olduğu için kimin şansı neye denk gelirse oluyor. İşte sırf bu yüzden kendi göbek bağımı kendim kesmeye çalışıyorum. Doğru ya da yanlış ama iki teker üzerinde tamamı denge prensibi üzerine kurulmuş harika bir aletin altımda 50 km nin üzerine çıktığı süratlerde maalesef kaderimi MERAK ETME ABİ BİŞİİ OLMAZ adamlarına bırakamıyorum.Son bir anektod olsun, daha fazla kafa şişrmek istemem ; 2013 senesinde 20 yıl boyunca hayalini kurduğum BMW (evet ismi cismi ile ) motosikleti , sırf nasılsa alamam , param yetmez ama olsun görmek bile keyif verir diyerek Borusan Otomotiv Bmw Motorrad ( vayy vayyy vayyy isme bak o bile heyecan veriyor ) a girdim. Ehh süklüm püklüm ikinci el varmı diye sordum zank die önüme ultra bir F700 GS full artı full bir makine çektiler 45 saniyede Hava berbat buz gibi soğuk resmini de yüklerim becerebilirsem. Ben sormadan ceplerde kine yetecek bir bütçe ile makineyi almam 1 saat sürdü . Fakat test için verdikleri 24 saatin ilk 5 dakikasında zincirden bir tangırtı geldiğini farkettim.Hemen dönüp bunda bir gariplik var dedim ancak acemilikmi dersin yoksa heyecan mı ; zincir gevşek o çarpıyor sabah satışla birlikte hallederiz dediler Uzay Üssü Alfa dan. Sabah sevdiğim bir Servise uğradım nedir diye lastik te ve jantta ki metal tozlarını gösterdi. Gerisi hoş olmayan maceradır.
217 km sürati Manavgat - İstanbul arası Düzce otobanda çok temiz gördüm XJF ile belki biraz daha yürürdü ama bana yettide arttı bile hala cebimde duruyor fazlası.
Uzun yazınızdan anladığım kadarı ile,
Aslında standart olan ön 16D-Arka-46D ve 520 bakla olan zincirler ise bu dişli sayılarına tam oturuyor.ama Dişliler büyür veya küçülür ise zincirinde baklaları bu seneryoya göre ayarlanmamışsa bol veya gergin olmasından dolayı atlama yapabileceğini söylüyorsunuz.
Ben burada şunu hemen ekleyeyim benim did marka zincirim 520 vx yani 160 bakla ve tam oturdu.özellikle sizin dediğiniz hususun aynısını dişliyi ve zinciri takarken usta özellikle belirtti.
Ben bu yüzden dişlilerin kırılabileceğini veya zincirin kopabileceği zannetmiyorum ama insan yapısıdır güvenmek zorundayız.
Benim tespitim son hızımda sanki düşme yaşadım,bu durum motorda 2 kişi oluşumuzdan kaynaklanabilir,
Yanlış vites seçiminden kaynaklanabilir o anki hava yol şartlarından kaynaklanabilir,tam bilemiyorum
Debriyaj balatasından,lastiklerin havasından vs vs...
Bu çok önemli bir olgu değil ben yeni değişen parça olduğu için direkt olayı zincir ve dişliye bağladım.
Zaten,çok hızlı kullanan bir yapım yok,ama şunuda farkettim ilk aksekerasyonun artığını hissettim
Yani mtr daha hızlı tepki vermeye başladı buda doğru orantılı olarak son hızın düşmesine sebep olmuş olabilir.
Tabii bu kanatimce yakıta da etki edecek artı yönde ilavede bulunacak diye düşünmeden edemiyorum.
Yazdığınız yazıya dönersek BMW F700 Gs ne oldu onu çok merak ettim.
Yazdığınız yazı için çok teşekkür ederim.
Lastik konusu ciddi ciddi can sıkmaya başladı. Tavsiyeniz varmı. 160 tan 170 ebata geçmeyi düşünüyorum. Yük ve hız indeksleri her halikarda daha iyi. Aslında sürat yapmak için değil daha çok şehir içinde her frende anlamsız kaymaya başladığı için yol tutuşu daha iyi bir marka ya da model önerisi , tecrübesi olan varmı?
Ebatı değiştirmen pek bişeyi etkilemez iyi de olmaz zaten, yükseklik değişeceğinden sürüş dinamiğin etkilenebilir. Yol tutuşu istiyorsan yumuşak hamurlu serilerden alacaksınız. Michelin Pilot Power, Metzeler M7rr, Pirelli Diablo Rosso 2-corsa gibi. Lastikleriniz fabrika çıkışı olanlarsa arada dağlar kadar fark olur bu lastiklerle.
'92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200
Michelin pilot power 4 en iyisi cift hamurlu 2014 model al ben alicam yakinda. 4 tane fitil var lastiklerde yama yok tedirginim .
Sakin 170.alma kimse onermiyor.
Benim motorumda michelin pilot power lastikleri var geçen kış ufak tefek kaymalar haricünde sıkıntı yaşamadım,benim lastiğim 2013 ağustos üretimi,
Yaklaşık 10.000 km yol yaptım,memnunum tavsiye ederim.
Size ise michelin pilot road 4 tavsiye ederim bende alırsam o lastikten alıcam.Yalnız üretimi 2014 veya 2013 sonu olsun bayatlamış lastikler piyasada ucuza satılıyor[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:18 ----------
Değerli Arkadaşlar ,lastik seçimlerinizi tek tek dikkatli bir şekilde okudum,
www.lastikal.com.tr
Metzeler Tourance Next 160/60ZR17 69W M/C Enduro Cadde-683TL(ARKA)
Metzeler Tourance Next 120/70ZR17 58W M/C Enduro Cadde-613TL(ÖN)
TOPLAM:1296TL
http://imageshack.us/a/img901/9596/SxXYfw.jpg
Bridgestone Battlax Sport Touring T30 120/70ZR17 M/C 58W-444TL(ÖN)
Bridgestone Battlax Sport Touring T30 160/60ZR17 M/C 69W-483TL(ARKA)
TOPLAM:927TL
http://imageshack.us/a/img902/3349/iSy3Lm.jpg
Michelin Pilot Road 4 160/60ZR17 69W-663TL(ARKA)
Michelin Pilot Road 4 120/70ZR17 58W-490TL(ÖN)
TOPLAM:1153TL
http://imageshack.us/a/img661/7359/pXgpeJ.jpg
Sıralama:
Metzeler-1296TL
Michelin-1153TL
Bridgestone-927TL
Benim motorumda Michelin Marka Pilot Power model lastik var,04.11.2013 tarihinde 18.882 KM aldım, şu anda motorum 03.08.2014 İtibariyle 27.389 KM Toplam 9666 KM yol yapmışım, bunun 2.201 KM İstanbul-Kayseri-Isparta/Yalvaç-İst. arasında yaptım diğer kullanımlar yaz kış şehir içi kullanımda geçerli ve ben Michelin lastiğinden oldukça memnunum yeni bir lastik alırsam da muhakkak Michelin pilot Road 4 tercih ederim.
Bence sizde Michelin bu lastiğini inceleyin derim....
agustosta sakaryanın kocaali ilçesinin karatoprak köyüne gitmiştim bi kaç parça manzara doğa görelim içimiz tabiat koksun .
burdan su içmek gene nasip oldu okadar soğuk vede güzelki 24 saat akan bir kaynak suyu o sıcakta çok susamıştım kana kana içtim bu sudan
burasıda ortaköy yanlış anlaşılmasın istanbul ortaköy deyil kocaaliye bağlı ortaköy (kocaali sakaryanın bir ilçesi koceeli izmit ile karıştırmayın)
kocaali sahil kenarı
burası istanbul yeşilköy sahil kenarı istanbulun gürültüsünden uzak kafa dinlemeye gittiğim yerlerden biri
burasıda bizim istanbuldaki mahallemiz
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)