Bayramda antalya manavgatta festival var gelen olursa goruselim tanisir sohbet ederiz.
ben orada olacağım fevzi bey.
üstat uygulama oldukça başarılı olmuş,cbr 600 fanını tersten taktınız ve hava çeker hale getirdiniz değil mi?
peki öteki istikametten takılsa idi daha iyi olmazmıydı?
belki de yer müsait değildi o yüzden takamadınız?
sonuç itibariyle çok güzel bir uygulama olmuş. Ellerinize sağlık.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------
Arkadaşlar İstanbul-Kayseri-Isparta/Yalvaç gezimi 22.07.2014 itibariyle bitirdim,
Çok şükür kazasız belasız geldim,
Yolda motorumdan oldukça memnundum,
Yakıtını belirtmek gerekirse;
Toplam:
2201 KM yol yaptım
Başlangıç Km:24.956 KM
Bitiş Km:27.157 KM
Toplam:2.201 KM
Alınan Yakıt:
Tutar:588,98 TL
Lt:115,787 LT
Motor Km:0,270 krş. yaktı.
Egzoz olmasına rağmen uzun yolda yakıtı gayet güzel.
Tahminimce egzoz olmasa idi km ort.0,180-0,200 krş. gibi yakardı.
Motor Daha evvelden de bahsettiğim gibi İstanbul Ankara otobanında hiç sorun çıkarmadan çok rahat çantalı şekilde 180-190 KM gördüm
fakat moralimi bozan olay ise motorun Ankara civarına geldiğimde yağ lambası yakıyor olması idi,
Sonrasında araştırdığımda Yamaha motorlarda böyle bir kronik problem olduğunu ve bu sorunun devamlı şekilde kullanıcılarının başını ağrıttığını öğrendim, Her han sizlerin de başına gelebilir, gelir ise de bir önceki konuda nasıl yapılacağını adım adım anlattım,
Yolda giderken gündüz hava gayet güzel ve rüzgar hemen hemen yoktu Kütahya yolunda idim, asfalt sıcaktan yarım ay şeklini almış bende maalesef bu çukuru görmedim ve ortalama 140-150 Km hızla ön lastiğim çukura girdi girdiği gibi de çıktı, girdiğim anda motorun çatalları drks. altına vurdu küt diye bir ses geldi ki o hızda kask ile kulaklıkla müzik dinliyordum sesin şiddetini siz hesap edin. Ama hiç bir şekilde dengem bozulmadı motor çukura girdiği gibi çıktı, sonra biraz ilerledikten sonra sağa çekip göz ile kontrol ettim, görünüşte bir şey yoktu, benim şansım 5 km önce lastik havalarını kontrol etmem oldu, ben her zaman ön 36 arka 42 hava basarım,Beni büyük ihtimalle bu hava basınçları kurtardı.
Sonrasında 20 Km sonra bir dinlenme tesisine girdim tam motoru park ettim disk kilidini bağlayacaktım ki sağ gidonun elcik koruması motorun camına değdiğini fark ettim, sol taraf değmiyordu yalnızca sağ taraf değmesi demek ki çukura sağ dan düşmüşüm,
Yalvaca kadar bu şekilde geldim, sonrasında burada bir usta buldum sağ olsun kont. etti mesnetlerde çatalda herhangi bir yamukluk oluşmamıştı,
ama direksiyon ayarı vurmanın şiddeti ile özellikle sağ taraf yakınlaşmıştı, onu da düzeltince sorun ortadan kalktı. Zincirim boşalmıştı onu tekrar gergin hale getirdik,
Son olarak ta fren hidroliğini de değiştirdik, neden derseniz kayseri de arka frenim boşaldı neyse ki ön frenimde sıkıntı yoktu,Sonrasın da pompalayınca eski halini aldı,bunun nedenini araştırdığımda çok sıcaklarda maalesef böyle fren boşalmaları olabiliyormuş,
Yalnız Castrol'ün yağını bulamadık bizde Petrol ofisinin 4T yağını koyduk mavi renk,
Yalnız çok içime sinmedi yarın inşallah Yamaha servisine gideceğim orada hem yağ lambasını göster ecem hem de fren hidroliklerin ipone marka %100 sentetik olan yağ ile değiştirecem,Arka frende halen daha biraz boşluk var gibime geliyor,
Bunların haricinde motorum beni üzmedi utandırmadı yanıltmadı, herkesin motoruyla uzun uzun yolculuklara çıkmasını şiddetle tavsiye ederim,
Alttaki resimler gezim esnasında çektiğim fotoğraflarım;
hava çeker haldeydi zaten iter duruma getirdim. radyatörün önünde olduğu için üflemesi yani itmesi gerekiyor. diğer tarafda müsait yer yok bide orjinalliğini fazla bozmak istemedim. Orjinal fanı ortada duruyo kenara alınsa belki yapılabilir ama çok fazla uğraşı ve değişiklik gerekiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:17 ----------
maşallah güzel yol yapmışsınız bende böyle uzun bir yolculuk yapmak istiyorum ama tek başıma tadı çıkmaz diye düşündüğüm için yanıma arkadaş bulamadığımdan öyle tasarı aşamasında duruyo 2 3 arkadaş bulabilirsem bende antalyadan çanakkaleye ordan bursa ankara konya hattını dolaşmak isterdim.
yakıt çantalara rağmen iyi rüzgarlı olduğundanda extra bi artış olmuştur muhtemelen ama orjinal eksozla minimum 215 krş'a düşüyor. ben defalarca denedim.
Üstat inşallah kısa zamanda gerçekleştirirsin hayırlısıyla
Gerçekten çok eğlenceli ve bir o kadar da endişe verici bir gezi oldu,
Endişe verici dedim çünkü yolda 2 şeyden çok çekindim,
1-Farın kesmesi çünkü ben hep gece yolculuk ettim
2-Lastik patlaması
Allah vere ikiside başıma gelmedi çok şükür
Bugün Yamaha Servisine Gittim yağ lambasının problemini çözdük çok şükür büyük masraf çıkarmadı,
Zincir muhafaza kapağını söktüğümü ve altını temizlediğimi yazmıştım fakat kapağı takarken biz kabloyu motor ile kapak arasına şıkıştırmısız kablo kopmuş,
Servis kabloyu yeniden monte etti sorun çözüldü.
çok ucuz kurtulmuşsunuz geçmiş olsun. kronik sorundan falan bahsetmiştiniz yağlama ile alakalı ama şimdiye kadar böyle bir sorunla karşılaşan görmedim ben . bazen ustalar beyin jimnastiğinin yetmediği yerde böyle sallama fikirler atıyor motorun adını çıkartıyor. konuyu tekrar yazmış olmamın sebebi böyle yağla veya yağlama ile hatta şu ana kadar gördüğüm veya duyduğum herhangi bir kronik sorunun olmayışını vurgulamak istediğimdendir.
Bu arada herkese şimdiden iyi bayramlar. nice mutlu huzurlu bayramlar görmeniz dileğiyle
Arkadaşlarım ,abilerim yamaha xj6 almayı planlıyorum,daha önce cbr600f,vfr800,cbf1000,yamah fazer,yamaha yzfr6,suzuki gsxr600,suzuki vstrom650,son olarakta suzuki gsx650f kullandım.şuan xj6 gönlüme yatar oldu.yavaş yavaş hızı ve gücü kademeli azaltmaya çalışıyorum
78 bg motoru hiç kullanmadım,hızlanması,torku,fren performansı hakkında bilgi verirseniz sevinirim,
herkese kazasız bol keyifli sürüşler dilerim....
dostum öncelikle iyi bayramlar. gsr 600 bindiysen öyle ahım şahım bi fark yok tabiki 98 beygirle bir olmaz ama 2 motorada bindim bende mesela gsr600 xj6 nın yanında traktör gibi rahatlık açısından. okardar sert geliyor. yakıt ona keza her seferinde aynı depoyla aynı yolla 10 tl daha az yakıt harcıyorsun. kalkış olarak gsr çok az bir farkla daha hızlı ivmeleniyor ama yanından öyle uçup gitmiyor. hatta virajın iyiyse hiç 78 beygir geride kaldım demessin. benim gördüğüm farklar bunlar. ben acil bi ekonomik kriz görmessem satım değiştimeyi düşünmüyorum. çok güzel motor.
Yamaha XJ6 Diversion F
yapmayın gsr600 xj6dan gözle görülür hızlı bende xj6 kullanıyorum ama gsr kullandım arada arkadaşınkini kullanıyorum kullanıcıdan kullanıcıya değişir bu tabi alıp 2sinide zorladığında gsr farkını belli ediyor viraj olsun düzde olsun sonuçta 20 beygir az bir fark değil. ama şekil olarak xj6 önde bence
gsr 600
Max Tork: 68 NM @ 9600 RPM
xj6
Max Tork 8.500 dev/dk. 59.7Nm (6.1 kg-m)
% 10 bir tork farkı var ve gsr ciler hep der 250 260 görecek daha sıkıştırsan ama gerçekte 235 240 arası kalıyor.daha yukarı geçenide hiç görmedim. bende 227 gördüm xj6 ile çokmu bu fark.hızda hesap edilince % 10 bile değil aradaki fark. rakatlık konusunu zaten hiç tartışmayacağım.
herzaman gezilerimize az çok kapışırız. antalya kemer akseki ve ısparta yollarını bilenler vardır. çok güzel virajlar var. ben ekip gittiklerine hiç şahit olmadım. ama bi racing makine ayrı uçar gider.
sadece rahatlık olarak bile kıyas yapsan grsye dönüp bakmam. gsrci arkadaşlar xj6 bindiklerinde ilk söyledikleri şey ne kadar rahatmış bu motor oldu hep.
tork %10 beygir +20hp max speed kastetmedim ben ayrıca xj6 o hızlara ulaşmaz, sizinkisi diversion kapalısı çıplak gsr ile kıyaslamak doğru olmaz. ayrıca kullanıcı farkı vardır benim altımda olsa iddia ediyorum fark olurdu. xj6 ile cb600f hornet ve 2 kez 600rr kapışmasında geçtim hornet hadi neysede 600rr biraz komik oldu sürücüde gerçekten iyi bir sürücü fakat kapışma biraz farklı birşey kullanıcı çok farkediyor, istatistik olarak birisi 3.2 de birisi 4.0 snde yüze çıkıyor olabilir ama gerçekte öyle olmuyor işte. herneyse tabi gerek yok bunlara xj6 kapışma makinesi değil 78 beygir sonuçta kısıtlı, rahatlık olarak gerçekten rahat tek sıkıntısı benim satma sebebim abs olmaması absli diversion bulursam almayı düşünüyorum.
Hız için alınacaksa xj6 ilk başta elenmeli.
Fz6 nın bile yanına yaklaşamıyor ama gerek debriyaj gerek denge çok iyi bence.Hoş makina hafif de değil aslında diğer 600lüklere göre ağır da ama kullanışa gelince acayip şekilde hafifliyor .
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:06 ----------
Bu arada süper bi gazlama denk geldi mutlaka izleyin fazerlı fena yardırıyor
http://www.youtube.com/watch?v=OjdMdCOHmOA
kastım zaten yarışmak değil grup olarak biyere gezmeye gittiğin zaman(10 15 motor ) illaki kapışma oluyor ve seni ekip gidemiyorlar her türlü ayak uyduruyorsun o açıdan bahsediyorum. tabiki yarış farklı olur ve xj6 yarışmak dediğinde en son hatta düşünülecek bir makina değil. uzun yol gezme rahatlık açısından yakıt zaten tartışılmaz daha ne isterimki. bide tatlı bi eksoz attınmı sesde veriyor. yeter yani. varıp yolda gördüğün her makinayla yarışacak halin yok sonuçta gezmeyemi gidiyon yarışamı gidiyon. zaten gezerken gittiğin yollar hep virajlı oluyor. bunu göz önünde bulundurduğunda zaten 600 rr alıpta ben viraja 250 ile gireni hiç görmedim. duyduklarımda zaten tahtalı köyde. virajlı yoldada zaten aşağı yukarı çok motorla kapışabiliyorsun demek istediğim buydu. motora binme zevki veriyor yani.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------
bu arada abs konusunu bilemiyorum. absli motorada hiç binmek istemiyorum. mıcırlı yolda lastik kaymaya başladığında virajda kaç arkadaşım düştü ve dedikleri tek kelime neydi biliyormusunuz. teker kaymaya başlayınca abs fireni bıraktırdı duramadım motor hiç yavaşlamadan yoldan çıktım düştüm oldu sözleri. abs acemi işi. bu motoru satıp başka motorda alsam abs kesinlikle ve kesinlikle düşünmüyorum . abs varsada sökerim beynin fişini çekerim çalışmasın. kendi dükkanımın önünde gsrci bir arkadaş az hızlı geldi ve freni sıktığında az tozlu ve kumluydu duran araca vuruyodu zor kurtardı. aynı yere ben yıllardır gelip gidiyorum ve hiç öyle bir durumla karşılaşmadım. gözümün öünde abs yüzüne kaza yapıyordu çocuk.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------
şunuda söyleyim oda ayrı bir deneyim. metzelerin torunce next 170 60 17 lastiğini aldım. altın elbiseli adamın videolarını izlemişsinizdir özellikle cbr1000 hakkında yorum yaparken şunu söylüyordu. baktığımda şurdan gideceğim dedinmi motor ordan gidiyor. lastiği değiştirdikten sonra gerçektende şurdan gideceğim diyorum ordan gidiyorum okadar yani. hem bastığında kaçırmıyor hem freni zaten öylebir olduki ön freni az kullanır hale geldim. ön lastiğide en kısa zamanda aynı lastikden alacağım. biraz tuzlu lastik 650 tl arka lastik 550 tl ön lastik. ama hakkını veriyor helal olsun verdiğim paraya.
ses konusunda bende arrow egzos var muhteşem ses veriyor ve ülkemizde egzossuz bu motosikleti kullanmak çok sakat hiç sesi çıkmıyor. abs konusunda katılmıyorum. mucırlı virajlı yolda zaten abs olsun olmasın motosikletle 10 km ile gidersin ancak gitmeye çalışırsan tabiki düşersin. abs çıkalı kaç sene oldu hala freni bırakıyor diyenler var e herhalde zaten amacı o. o arkadaşınız abs yüzünden durmamış ya abs olmasaydıda kaydığından yere düşmüş olacaktı orasını hiç söylemiyor, kaçımız ön tekerlek sağlam kızakladıktan sonra dengede durabiliriz? zaten yakında absyi standart yapacaklarını düşünüyorum araba gibi motosiklettede absli şartı koyarlar. neyse gene isteyen istediğini alır ama benim motosikletimi satma nedenim abs olmayışı ne olur ne olmaz allah göstermesin ama ilerde bi gün lazım olur belki.
aynen sessiz insanlar yaklaştığızı farketmeyip şeridinize hamle yapıyor oda sakat durumlar yaratıyor. abs konusu biraz kişisel. aracımlada abs yüzüne kaç defa kaza atlattım. komplike bir sistem olduğu için aracda sadece absyi devre dışı bırakılmıyor. abs testlerine bakın hep ıslak yolda dik posizyonda acil fren yapıyorlar. hiç virajda o hızda asfaltlı yola eriyen zift yüzüne mıcır atılmış veya ıslak yollarda virajda testi yok. neden abs orada çuvallayacak ondan. tercih meselesi. abs hiçbirzaman arabadaki kadar motorda düzgün çalışmayacak. çünki 2 tekerin doğasına aykırı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)