Farklı olmuş
Ben orijinal halini daha beğeniyorum
Farklı olmuş
Ben orijinal halini daha beğeniyorum
Merhaba,
şimdi 2.el XJ6 Divesion F almak mantıklı yoksa martta fuara gelecek olan modellere bakarak sonra mı karar vermek doğru? Siz olsanız nasıl yapardınız?
istediğim modeller
2013 Yamaha XJ6 F ABS ( hemen alınabilir bütçe içinde) 4 silindir
2013 Yamaha FZ8 ABS (hemen alınabilir ama satıcılar olması gerekenden değerinden 1500TL fazla fiyatlar yazmışlar) Tarzı farklı naked 4 silindir.
2014 Honda CBR 650F ABS (3 ay beklemeli bütçeyi biraz aşıyor zorlamak lazım) 4 silindir
2014 Honda CBR 500R ABS (3 ay beklemeli bütçe içersin de) 2 silindir
@Rodwin250r
2014 Honda CBR 650F ABS (3 ay beklemeli bütçeyi biraz aşıyor zorlamak lazım) 4 silindir
2014 Honda CBR 500R ABS (3 ay beklemeli bütçe içersin de) 2 silindir
demişiz ama fiyatlar net belli mi??
Bu arada aynı otomobili kullanıyoruz ve beklediğimiz motorlar aynı....
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:51 ----------
1-2 yaşında bir motoru anahtar teslimi 0km bedelinden 3-4 bin TL aşağı alamıyorsam genelde sıfıra gidiyor aklım... Motor kullanıcısı gördüğüm kadarıyla keyfekeder satıyor, sahibinden.com'da favorilerime aldığım ilanların ya tarihi geçiyor ya da yayından kalkıyor, daha pek satılan motor görmedim....
Bazı fiyat araştırmaları yaptım tabii. Bayilerle görüştüm bilgi vermek istemiyorlar ama onlar bizden daha heyecanlı satmak için ve arada tiyolar veriyorlar. Benim yazdığım motorların fiyatları 1000 tl şaşırma ile belli diyorlar. Benim sorunum tarz belirlemede.. 35 yaşındayım... evliyim çocuklarım var, kendi işim var buna göre de sosyal çevrem var ve herkes bana chopper al diyor ben sevmiyorum o aletleri ...... Bu arada fikir sormak için marka ve modelleri belirttim.... Sıfır almak istiyorum.... Kafam çok karışık.... Araba alıp satarken bu kadar karışıklık yaşamıyorum....
Tüm motor sevenlere sevgilerle..
Bence diğer insanların size neyi yakıştırdığı ya da motorun imajı çok önemli değil; kullanım stili ve beklentileri tarzı belirler. Bütün aday motorların üstüne bi oturun hatta kullanın imkan varsa... Mesela ben sadece imajı düşünsem 600RR, R6 vs başka motora bakmam.. Ama ne var ki 40 yaşıma geliyorum, o kadar sportif bir kullanımım yok; aynı şekilde sadece asfaltta sürüyorum Enduro da benim tarzım değil, o yüzden Diversion, CBR 600-650F tarzı orta siklet sport touring motorları benim tarzıma daha çok uyuyor... Acele etmeyin, fuarda ak-kara ne belli olur..
biraz sayfa şenlensin
bende daha foto çooook.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:29 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:36 ----------
Tekrar merhaba arkadaşlar,
XJ6 Diversion'umla geçirdiğim 10 ay 7800 kmden sonra motosikletim ile ilgili yaşadığım tecrübeleri izlenimleri paylaşmak istiyorum.
Öncelikle şunu belirtmeliyim çok tecrübeli eski bir motorcu değilim çok farklı tiplerde motosiklet kullanmış birisi değilim. XJ6 Diversion 2. motorum. Motosiklet kullanmaya geçen yıl Ekim ayında başlangıç motoru olarak aldığım YBR 125 ile başladım. YBR ile 4 ayda 3000 Km yaptıktan sonra XJ6'mı aldım. GiS Akademide Hakimiyet ve İleri ve Güvenli Sürüş Eğitimleri aldıktan sonra XJ6'mı kullanmaya başladım.
Bu noktada şunu kesinlikle tavsiye edebilirim. Benim gibi motosiklete yeni başladıysanız eğer imkanınız varsa GiS Akademi, Honda Motosiklet Eğitim Merkezi gibi ciddi kurumlardan eğitim alın. GiS Akademiden temel eğitiminizle birlikte aynı zamanda A2 ehliyetinizi de alabilirsiniz. Motorlu Taşıtlar Sürücü Kursu Yetkileri de var. Tecrübeli bir sürücü olsanız bile bu eğitimlerden kazanabileceğiniz şeyler var. Bu eğitimleri alma imkanınız yoksa "Motosiklet Yol Sanatı" "Motosiklet Üstünde hayat kurtaran 100 Strateji" "Bileği Bükmek 2" kitaplarını edinebilirsiniz. Ve başlangıç motoru olarak düşük hacimli 125/250 cclik kullanımı hakimiyeti kolay, hafif, rahat bir oturuş pozisyonu olan, iyi hızlanmayan ama iyi duran bir motor tercih edin
XJ6'ya tekrar dönecek olursak ikinci motor olarak benim bulunduğum tecrübe seviyesinde kullanım kolaylığı, hakimiyet açısından gayet emniyetli güzel keyifli bir motor. Çok fazla güçlü agresif değil ama boşta değil ABS olmamasına rağmen almış olduğum eğitimlerden öğrendiğim ve sürekli yaptığım panik fren antremanları sayesinde beni sıkıntılı bir duruma hiç düşürmedi.
Otoyolda gayet konforlu biraz depoya yatınca benim taktığım yüksek tur camıyla iyi bir rüzgar koruması sağlıyor. Orijinal camıyla biraz daha yatmak gerekiyordu. Taktığım orjinal Yamaha Top Case 130 Km/h tavsiye ediyor ama daha yüksek süratlerde de denedim herhangi bir sorun yaşamadım. Debriyajı yumuşak trafikte insanı yormuyor. Gidon turu aralara girip çıkmak için yeterli manevra kabiliyetini sağlıyor. Benim taktırdığım ayna genişletmeler yüzünden bazen araç aralarından geçerken sıkıntı yaşıyorum ama aynaların orijinalinde arka görüşü yeterli bulmamıştım.
Yakıt tüketimine gelirsek ilk 1000 Km'den sonra rodaj yağı değiştirildikten sonra İstanbul içi trafikte ve civardaki gezi rotalarında yaptığım seyahatlerde normal kullanımımla elde ettiğim ortalama yakıt tüketimi değerleri 4.8 - 5.4 Lt/100 Km arasında oldu. En son biraz daha agresif yüksek devirlerde kullanarak yaptığım testte 5.8 Lt/100 Km değerini elde ettim. Bu değer sıkı bir bilekle çok daha fazla arttırılabilir
İlk YBR mi almadan önce tesadüfen tanıştığım bir kurye arkadaş Kardeşler Yamaha Gaziosmanpaşa'yı tavsiye etmişti. YBR mi oradan almıştım. YBR ve XJ6'nın servisleri, XJ6 için orijinal ve yurt dışından aldığım parçaların montajı anlamında bana çok yardımcı oldular. Kesinlikle tavsiye ederim.
Artçı hususuna gelirsek 40-60 kiloluk bir bayan arkadaş ile sürüşte bir sorun yok hem artçı hem sürücü için. Ama arkaya 95 kiloluk bir yarma alınca ön taraf kendini kaybediyor Düşük süratle motoru düz bir çizgide götürmek inanılmaz zorlaşıyor. Böyle bir durumda arka süspansiyonu ayarlamak lazım sanırım ama hiç denemedim bilemiyorum.
Motorumdan bir çok anlamda memnunum şekli çok güzel sesi çok güzel trafiksiz güzel bir yolda sürmesi çok keyifli ama memnun olmadığım bir konu var. Motora sığamıyorum :( Boyum 1.88 !! Bu sebeple sıkışık yavaşlamalı hızlanmalı bir trafikte veya uzun bir bol virajlı inişli çıkışlı bir yolda bir süre sonra beni yormaya başlıyor çünkü bir yerden sonra dizlerim yoruluyor dizimle tutamamaya başlıyorum motoru ve frenlemelerde yük bileklerime biniyor :(
İlk başlardan beri hissettiğim bu rahatsızlığı çözmek için epey uğraştım. Gidonu 2 cm yükselttim. Tankın yanlarına kaymayı engelleyen StompGrip padlerden yapıştırdım. Oturuş pozisyonumu iyileştirdim ama bir yere kadar işe yaradı. Özellikle ilk zamanlarda heves ve heyecanla motorun tepesinden saatlerce inmek istemediğim için uzun süren sürüşler, daha sonra sadece keyif gezi amaçlı kullanmaktan ziyade İstanbul trafiğinde birincil ulaşım aracı olarak motosikleti tercih ettiğim için XJ6'nın bana bu anlamda sunabildiği konfor yetersiz gelmeye başladı.
Bir hafta kadar kuzenimin V-Stromunu test ettikten sonra şu sonuca vardım. 76 cmlik selesi, peglerinin konumu, sunduğu oturuş pozisyonu ile XJ6 Serisi benim gibi 1.88 ilk birisi için benim beklentilerime uygun motor değil :( Bana yüksek, dik oturuş pozisyonlu geniş gidonlu daha konforlu uzun sürüşler sunabilen bir makina lazım.
Daha sonra kaşınıp BMW F 700 GS, F 800 GS ve F 800 GS Adventure test ettikten sonra XJ6 aşkım bitti. F 700'e aşık oldum. F 700 ile yaşadığım hissi tecrübeyi burda anlatmayacağım tek diyeceğim o motoru alabilecek maddi durumunuz yoksa kesinlikle denemeyin
fz6r me katlanır plakalık yaptırdım beğenenler beğenmeyenlere niye beğendiğini beğenmeyenlerde beğenenlere niye beğenmediğini söylerlerse tekerleme gibi oldu )
Uploaded with ImageShack.us
Çok güzel anlatmışsınız tam benim düşündüğüm gibi motormuş. 2014 de gelirse alacağım. Gelmezse 2. El.almam. Benim boyum 176 sanırım sizin kadar sorun yaşamam. Test sürüşü için motor bulamıyorum kiralama yapmayı düşündüm hayırlısı.
ali kardeşim bende diversionu alalı 2 ay oldu keyifli bir makina memnun kalısın şimdi ne istedigine baglı tabi benim bundan önce fz6 ım vardı motor cok hırcın 255 leri görüyodu beni tedirgin etti fren olsun hız olsun ilk ivlemesi olsun bana cok agresif geldi bide elinin altında ne kadar gaz varsa ben hepsini kullanıyodum fzyi sattma kararı aldım herkes bana dediki fzden sonra kesmez arkadaş ben ralliye cıkmayacam ki bana 4 silindir olsun ha bu arada biraz cık ses merakım var two brothersın seside mükemmel bu arada kullanımı kolay şehir içinde ybr gibi kullanıyurum benim boyda 1.78 cm hicbir sıkıntı yaşamadım cok şükür şimdilik mutluyum kullanımı kolay rahat agresif kullanmazsan cok ekonomik e şimdik bu kadar aklına takılan soru varsa cevaplarım
köylü milletin efendisidir... MUSTAFA KEMAL ATATÜRK. Ben hayatta 2 şeye inanırım 1 Dua ederken görmediğime 2 aynaya bakıp gördüğüme.
Ben de CBR 250R kullanıcısıyım, NC 700X'e geçmeyi düşünüyordum ama tarz olarak bana daha yakın geldikleri için Diversion F ve yeni gelecek olan CBR 650F arasında kalacağım gibi bu gidişle... Diversion F gerek konfor, gerekse de performans olarak uzun yıllar sorunsuzca binilecek bir motor bence... Herkesin Fazer 8 ya da MT-09 kadar agresif motorlara ihtiyacı yok diye düşünüyorum..
cbr 250 den diversion f e geçmiş biri olarak diyorumki o uzun yolda aldığın titreşim varya ellerin parmak uçların bile uyuşur hani cbr 250 kullanıp uzun yol yaptın ve sonunda ölü gibi yorgun olursun işte o titreşimin T si bile yok +200 hızlarda bile .konfor 10 numara 5 yıldız volki34 scooterda bile kesinlikle bu rahatlık yok inan tam bir safkan sport touring bu diversion f
alıcaksan kesinlikle f modelini al yani tam karenajlı olanını almalısın rüzgarı hiç hissetmiyorsun çünkü f model ile. hem görünüşü itibariyle n ve s modelinden daha güzel
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)