Herkese merhaba. Bugün sizlere ilk 600'lük 4 silindirli motorumun olan Yamaha XJ6 Diversin F modelinin ufak bir incelemesini yapacağım. Aynı zamanda 2. ele güvenip aldığım da ilk büyük motordur kendisi. Öncelikle neden XJ6'yı tercih ettim? Uzun yıllardan beri beni cezbeden ve isteklerime hitap eden bir motordu. Fazla güçlü olmayışı, orta segmente hitap etmesi ve motor bloğunun da uzun ömürlü olması benim için bir avantajdı. Bundan önce çok fazla motosiklet geçmişim olmasa da yaklaşık 7 yıl önce 2 teker sevdasına ayak basmıştım ve CBF 150 ile 15 bin km, Z 250 SL ile 10 bin km ve MT-25 ile de bin km yaptıktan sonra, artık hayallerimi gerçekleştirme zamanı geldiğini düşündüm ve gidip 2. el 14 bin km'de ilk sahibinden gidip aldım motoru.
[IMG][/IMG]
Motor saf Japonya üretimi. 10.000 devirde 78 HP ve 8.500 devirde de 59.7 NM üreten, 4 zamanlı, su soğutmalı, enjeksiyonlu, hafif öne eğimli sıralı 4 silindirli ve 16 valfli DOHC bir bloğa sahip. R6 bloğunun kırpılmış hali ve toplamda 13 bin devir çevirip, yaklaşık 12 bin devirde kesiciye giriyor.
[IMG][/IMG]
Motorun ıslak ağırlığı 220 KG. 17.3 litre yakıt deposu var. Şehir içinde 100 km'de ortalama 5.5 litre, uzun yoldaysa 4-5 litre arasına kadar düşüyor. 600'lük 4 silindirli motorlar arasında en ekonomik olanlardan birisi.
[IMG][/IMG]
Motor dik bir oturuş pozisyonuna sahip. Sport Touring bir model olduğu için de sizi hem uzun yolda hem de şehir içinde yormamış oluyor. Gidon genişliği yeterli ölçüde ve şehir içi sıkış trafikte, yanlarda çantanız yoksa şayet, rahat bir şekilde aralara girerek trafikten sıyrılabiliyorsunuz.
[IMG][/IMG]
Motorun ön tekerinde ABS'li, çift piston kaliperli 2*298 mm disk frenleri mevcut. Frenleri başarılı ve yeterli ölçüde durduruyor. Ön tekerin ölçüsü 120/70 ZR17M/C.
[IMG][/IMG]
Arka tekerdeyse yine ABS'li tek piston kaliperli 245 mm disk fren mevcut. ABS'den dolayı teker kilitlenmiyor ve motoru yavaşlatmak için yeterli seviyede gibi. Arka tekerin ölçüsü 160/60 ZR17M/C.
[IMG][/IMG]
Motorun selesi son derece rahat ve alçak. 785 mm yüksekliğe sahip. Ben 1.73 boyumla rahat bir şekilde ayaklarım yere basarak binebiliyorum. Selesinin rahatlığı commuter sınıfında olan CBF 150 ve İnazuma gibi motorlarla neredeyse aynı gibi. Totoya yumuşaklık hissi veren ve artçının rahat ettiği bir seleye sahip. Uzun yolculuklarda totonuzun fazla ağrıtmadan yolculuk yapabilmenize imkan sağlıyor.
[IMG][/IMG]
Depoyu kavraması kolay ama bir stomp grip istiyor yine de. Kontrol tuşlarının konuda son derece güzel. Korna, sinyal, selektör ve 4'lü düğmeleri, eski alıştığımız sistemde. Sağ taraftayda kill switch ve marş düğmesi mevcut.
[IMG][/IMG]
Motor tek farlı, çift farlı motorlara göre cılız kalabilir ama aydınlatması normal düzeyde. Kafanın sabit olmasından dolayı, virajlarda ve dönüşlerde baktığınız yeri aydınlatmıyor tam olarak. Bunun önüne geçmek için de ön çamurluğa sis farı takmayı düşünüyorum. Aynalar katlanabilir cinsten ve görüş açısı güzel. Dirsekleri fazla göstermiyor.
[IMG][/IMG]
Motorun şasesi Diomond Tipi çelik şaseye sahip. Ön süspansiyonlar 43 mm Teleskopik çatallı 130 mm dönüş açısına sahip. Arka süspansiyonsa ortadan tek amortisörlü sertliği ayarlanabilir Monokros bir sisteme sahip. Süspansiyonlar genel olarak başarılı ve konforlu bir sürüş yapmanıza olanak sağlıyor. Çukurları çok fazla hissetmiyorsunuz arka tarafta özellikle. Yaylanması ve totoya verdiği yumuşaklık hissi çok güzel.
[IMG][/IMG]
Göstergesi biraz fakir düzeyde. Vites göstergesi ve yol bilgisayarı yok. Sağ tarafta analog devir saati, sol taraftaysa hızınızı, harareti, saati, yakıtı ve odometreniz mevcut. Odometrede Trip A ve Trip B tuşları da mevcut.
Motorumdan şu an için son derece memnunum. İsteklerime cevap verebilen rahat ve hızlı giden bir motor. Acemi birisi için son derece tehlikeli olabilir çünkü 0'dan 100'e 4 saniyede ulaşıyor. Gaz tepkisi korkutucu değil. Stabil ve istikrarlı bir şekilde yükseliyor. MT-07'ye nazaran ağır bir motor olduğu için de tekere gelmiyor gaz ile. Motorun eksileri biraz mevcut olsa da sağlamlığı ve verdiği konfor hissi ile yeterli düzeyde. Dezavantajları olarak, arka maşanın balkon demirinden olması, göstergenin fakir kalması, şehiriçi sıkışık trafikte biraz hararetten dolayı sıcaklık hissetmeniz olabilir. 220 kilo olduğu için de durduğu yerde motoru çalıştırmadan haraket ettirmek de biraz efor isteyen bir motor. 125-250 cc kadar hafif olmadığı için pratikliği daha az şehir içinde ama hantal bir motor değil kesinlikle. Gaz vermeye başladığınız anda dengeli ve viraja güzel giren bir motosiklet.
Avrupa'da Euro4 normalarından dolayı artık üretilmiyor ama Brezilya gibi ülkelerde 2020 modelleri hala mevcut. 2. el piyasası cansız durumda ve yedek parça için de Japonya'dan 1 ay süre içinde parça gelmesini beklemek gerekiyor. Ülkemizde pek tutulmayan ve bilinmeyen bir model olduğu için de aksesuarları son derece kısıtlı. Bunun için Aliexpress gibi yerlerden alışveriş yapmak gerekiyor. Şimdilik aklıma gelenler bu şekilde. İlerleyen zamanlarda ufak tefek detayları bu başlık altında eklerim belki.
Sormak istediğiniz bir şeyler varsa bu motor hakkında, şu anlık bilebildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim. Okuduğunuz için teşekkürler. :
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Konu başlığını canlandıralım birazCIK. Motoru kullanalı 2 bin km oldu. Şu ana kadar bana bir masraf çıkarmadı. Yakıtı ortalama 4.7 litre civarında. Arkaya topcase de taktım. Eşya taşıma yönünden rahatlattı beni bayağı. Gidonda tokatlama olayı da yok neredeyse. 60-70 le giderken çok hafif bir şekilde sallama var sadece. Onun dışında hala stabiletisini korumaya devam ediyor.
[IMG][/IMG]
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
CBR250R dan geçiş yapacam. Kawasaki er 6 f ile xj6 diversion f hangisini güzel temiz bulursam alma niyetindeyim. Ağırlıklı olarak Şehir içi, şehir dışı karma kullanım. Ancak sarı sitede abartı fiyatlar görüyorum. Gerçekten bu kadar uçtu mu?
Asıl gönlüm xj6 diversion f, satmayı düşünen varsa irtibata geçebiliriz.
Edit: Hayırlı Bayramlar..
arkadaşlar Co ayarını kaç yapıyorsunuz öğrenebilir miyim egzoz yada açık hava filtresi yok her şey orjinal -16 -5 diye okudum bir yerde yada bu ayarın motora bi etkisi var mı? bide herkes az yakıyor diyor ve gerçekten az yakıyor ama benim ortalama hep 6-7 litre şehir içi agresif de kullanmıyorum, hava filtresini değiştirdim sıra bujilerde ama o kadar etki eder mi bilemiyorum. önceki sahibi iridyum takmış kmdir üstünde bilmiyorum. baktık durumu iyiydi temizledik yine taktık bujileri.
bende cbr250den geçtim günlük işe git gel hafta sonrları ufak geziler yapıyorum.fiyat konusuna gelirsek ben 2018de cbrı 14model 27binde zincir dişli vs yeniydi 11.750ye satmıştım.2011model 45bindeki xj6 f ide 25bine aldım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------
co ayarıyla oynadım biraz şehir içi şehir dışı.yakıta bi katkısını görmedim belki 10 15km etki eder öyle 1 2 litre edeceğini sanmıyorum.-30 yapmışlığımda var.0 da kalsın tercihim
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Şu makinaya hayranım. Ehliyet alırken sürme şansım oldu bayıldım. Bir kaç defa arkadaşımdan alıp kullandım. Sattiginda almadığına pismanim. Ankara'da denk gelirsem size wallahi birakmam bilesiniz ;P
Hocam ben Ankaradayım müsait oldugunuz bir zaman gezebiliriz.
Önce üzerindeki kalıntıları su zımparası ile alman gerekiyor. Sonra işlem tamamlanınca metal parlatıcı ile son rötuşlar yapman lazım. İnternet'te bolca video var ama bunun için direkt bir spreyde mevcut sanırım yurt dışı forum sitelerinde örnekleri gördüm. Bu şekilde biraz uğraştırıcı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)