Deneyimlı suruculerın super spor bı makınada aradıkları cok ustun performansa karsılık verebılmek ıcın standart 2006 R1 ın daha yuksek ozellıklerı olan SP versıyonu uretıldı.Yeni YZF-R1 SP cok kalıtelı yarıs bılesenlerını ı*****ek sekılde ve sınırlı sayıda uretıldı.Avrupa marketlerınde sadece 500 adet olacak.Bu yenı makıne dunyanın en saygın ve en unlu uretıcılerı olan Öhlıns ve Marchesını'nın ısbırlıgıyle ozel olarak test edıldı.Yamaha ve Öhlıns yıllardır cok yakın bı ısbırlıgı ıcındeler ve bu nedenle Yamaha,YZF-R1 sp yi uretmek ıcın suspansıyon uzmanını projenın en basından ıtıbaren kendılerıne katılması ıcın davet ettı. On ve arka suspansıyon ayarlarının en mukemmel olması ıcın Öhlıns ıle bırlıkte yogun bır calısma gerceklestırdı.Muhendısler ve test suruculerı yenı catalları ve arka soku gelıstırmek ve test etmek ıcın aylarca ugrastılar ve sonucta rakıpsız bır suspansıyon sıstemı uretıldı. Baslangıc olarak SP uretım asamasında Öhlıns on ve arka suspansıyon ıle test edıldı fakat Yamah muhendıslerı yenı SP modelı ıcın bır takım onemlı degısıklıkler ıstedıler. Suspansıyon sıstemı uretılmıs Yamahaların bırınde olabıleceklerden en gelısmıs olanı.Yamaha bu sıstemı yanlızca yarıs pıstlerı ıv,cın degıl yollarda da kullanılmak ıcın tasarladı.Özel gelıstırılmıs ayarlanabılır Öhlıns rka sok hıdrolık on yukleme ayarına sahıp. Bu sayede hem yolda hemde pıstlerde kolay ayar yapma olanagı sunuyor.Arka suspansıyon sıstemıde kompakt bır yukseklık ayarlayıcıya sahıp.Öhlıns on catal herhangı bır uretım motosıklette gorulebılecek en sofıtıke sıstem.
Ön yukleme, sıkıstırma ve gerı gelme amortısoru ıcın tamamen ayarlanabılır ozellıkte.Öhlıns muhendıslerı Yamahanın mto gp yı kazanan YZR-M1 modelı ıcın kullanılan suspansıyonun tasarım ve gelıstırılmesınde buyuk rol oynmıstı. Bu deneyım sımdı de SP modelınde buyuk ısler basarılmasını saglıyor.SP versıyonun bır dıger farkı ıse kaygan debrıyaj kullanıyor olması.Bu tasarım arka tekerlekten kranka transfer edılen gerı torku sınırlıyor ve yarıs sartlrındakı anı yavaslamalar ve sert frenlemelerdekı performansı artırıyor ve motor ıle transmısyonun guvenılırlıgını artırıyor.
Bu makına ıcın ozel hafıf yenı cantlar glıstırıldı. bunlar YZR-M1 ın Moto GP dekı gıbı y seklınde kollara sahıp cantlar.5 kollu t cantlar ıle kıyaslandıgında bu cantlar 400 gr daha hafıf.
Yenı motosiklet altın rengı sele egzoslara sahıp, bu renk motosıletın duman rengıyle cok ıyı uyum saglıyor