Honda Africa Twin XRV 750 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
21 Haziran 2013, 01:00
#221
Saygi deger forum uyeleri,aranizdan Africa Twin sahiplerinin bir takim konularda deneyimlerini aktarmasina ihtiyac duymaktayim.
Yunanistanda yasiyorum ve yaklasik 2 yildir Africa Twin sahibiyim,2 yil icerisinde en fazla 500 km yol yapmisimdir motorla,bundan dolayi deneyim sahibi olamadim ve motoru ogrenemedim.
Herseyden once motordaki en onemli problemim,hararet derecesi inanilmaz yukseliyor,farkettim ki fan calismiyor.2-3 ustaya gittigimde baglanti yapiyorlar fan orda calisiyor fakat surus sirasinda hararet derecesi kirmiziya cikmasina ragmen fan devreye girmiyor,buradaki sorun nereden kaynaklaniyor olabilir?
bunun disinda motorun yogun derece de yag kaybi oluyor,bunu neye baglayabiliriz ya da cozumu nedir?
bunun disinda motorun en kotu ozelligi benzin gostergesi yok,benzin depo anahtarindan rezerv e getirdikten sonra ortalama kac km daha motor devamedebilir?
bunlarin disinda forumda genellikle motorun ovgu sozleri ile animsatmisiz,kanimca kullanicilarin daha cok teknik ozelliklerinden,daha iyi performans elde etmek icin deneyimlerinden,yasadiklari sorunlara cozum onerilerindenbahsetmeleri,forumu daha degerli kilabilir.
Saygilarimla,tesekkurler...
Reklamlar
-
25 Haziran 2013, 01:50
#222
Hararet olayı cok tehlıkelı kesınlıkle o sekılde kullanmaya devam etmeyın . Yag eksıltmesı buna baglı olabılır , bır hararet anında maotor hasar almıs olabılır .
Cozumu zor degıldır . Bırkac parcadan olusuyor zaten .
Motor hareket halındeyken kırmızıya kadar gelıyorsa sogutma sıstemınde ya su yoktur ya dolasım yeterınce ya da hıc gerceklesmıyordur .
Oncelıkle motor yattıgı ıcın termostatı degısın yatan motorda termostat ılk arızalanıcak parcalardan . Calısmıyorsa sogumaması normal .
Sonrasında su kanalları ve musurlerı kontrol etmek lazım .
Fan motoru ve tesıssatının saglam oldugunu varsayıyorum .
Ben 1 aydır motoru restorasyondan gecırdım . Hakıkaten muhtesem yapıda ve saglamlıkta . Uzerındekı her parca evladıyelık yapılmıs . 15 yıldır hıc ellenmemıs cıvatalar bıle dun takılmıs gıbı cıkıyorlar . Dıyecek kotu bırsey bulamadım ben .
Tek bılınen sorunu benzın pompası ve rezervede kullanılmayı sevmemesı .
Stabılıze ve toprak yolda tam bır cambaz . Hayatımda ılk defa cakıl yolda 80 km ve uzerı hızı bu motorda gordum
Kafanıza takılan anlatamadıgım yer varsa yazın resımlı ve daha acıklayıcı sekılde yardımcı olmaya calısırım .
Hararet ısı kolay fakat yag eksıltme ısı bıraz sıkıntılı olabılır .
Motor bosta calısırken yuksek devırlerde eksozdan cıkandumanın rengı ve kokusuna dıkkat edın . Deneyıp yazın buradan .
Benzın pompası mıtsubıshı galant modelınınkı tam uyumlu fıyatıda 20 de bırı oranında .
Termostata ulasmak ıcın depo ve hava fıltre kuusunu sokmenız gerekıyor . Radyatorlerden ıcerı dogru gıren (usttekı ) en kalın hortumun ıcerıde baglandıgı parca termostattır . Eger bulamazsanı termostatı sokup termostatsız kullanmanız bıle hararet yapmasından ıyıdır . Ben durdugu yerde 1 saat calıstırdım yıne yarıdan yukarı cıkmadı ısı .
-
30 Temmuz 2013, 00:20
#223
Arkadaslar bazı motomarketler 92 model km tellerı 93 uzerı modellere uymuyor dıyorsada bırebır uyumlu alıp kullanabılırsınız . En ufak sorun olmuyor hatta uzerınden cıkanla aynı .
Bı arkadas temız AT varmı bıldıgın dıye sormus ;
AT nın pısı temızı olmaz , ya AT dır ya degıldır
-
02 Ağustos 2013, 04:38
#224
Kendı kendıme yazmaya devam edım
Bu motor hyosung gv650 den daha az yakıyor .
5 l t. Cıvarı gıbı yakın zamanda net olcum yapıp merakımı gıdermek ıstıyorum . Iyıce alısmaya basladım gun gectıkce daha keyıflı oluyor ve zorladıkca sasırtıyor ınsanı.
Vıtes devır aralıkları cok guzel .
4000 devır 90km
4500..........105 km
5000..........118-120 km
Bu degerlerle uzun yolda 5 ltnın bayagı altında yakıt degerlerı cıkacagını dusunuyorum buda bayram tatılınde bellı olucak .
-
02 Ağustos 2013, 10:58
#225
Ümraniye-İkbal Caddesinde çok sevdiğim bir servis vardır Ethem Usta.Motorların ufak işlerini orada yaptırırız.Zincir temiziliği yağ değişimi filan.Ne zaman gitsek kardeşimle satın şu ktm'leri alalım size Africa Twin der.Başka motor tanımam der.Geçen oturduk çay içip sohbet ediyorduk.50 yaşlarında babacan kültürlü ağır bir abimiz geldi 93 model Africa Twin ile gürül gürül.Motoru baya bir inceledik ,gerçekten sağlamlığına hayran kaldık.Usta'da resmen sunum yaptı bize.E boşuna dünya yı gezenlerin çoğu Africa Twin kullanmıyor.Erkan diye bir abimiz geçen Africa Twin'i ile asya turu yapmıştı.Hem de sanırım 96 model di.Çok sağlam motor,çok.
-
04 Ağustos 2013, 04:41
#226
Evet ölçüm sonucu = 65 tl benzinle 253 km. 100 km 5.2 lt . Km 26 kuruş. Ben uzun yolda 4.5 lt nin altına çook rahat düşerim. Hatta 4.2 ler olabilir. Oda bayram tatiinde çıkar ortaya .
Sanırım NC almak için neden yok
Ölçüm nettir yedek depodaydı yine yedek depoya geçtiğinde 65 tl ve 253 km
Sürekli istanbul içi ve deli gibi cuma trafiği üzerine Eyüp sultan , ve Fatih in kadir gecesi trafiği de buna dahil ( hayatımda nadir girdiğim kalabalıklardan dı )
-
04 Ağustos 2013, 18:52
#227
Acayip verdiğin veriler için sağol;ne yazık ki çoğu insan bu tip paylaşımları yapmıyor veya yapamıyor.
90 ı geçmeyen bir arkadaşımda RD 07 var;uzun yolda 4.2 ye düşürdü.
Ben de RD 04 var;biraz da eski olduğu için biraz yakıyor.8 civarı.Uzun yol-şehir içi çok farketmiyor.
Ama gidişi de farklı tabii.RD 07 leri her türlü geçiyorum.
-
06 Ağustos 2013, 17:20
#228
3 yıldır yamahasından harleyine harleyinden hondasına cruiser chopper kullanan biriym endurolar son 5-6 aydır fena dikkatimi çekmeye başladı
sorum şimdi africa twin alsam 99-2000 mdl sorun oluşturur mu biraz araştırdım evladiyelik olduğunu herkes söylüyor ama yinede temkinliyim
sizce almalımıyım???
-
07 Ağustos 2013, 04:29
#229
-
08 Ağustos 2013, 00:29
#230
Tüm hazırlıklar tamam.
-
08 Ağustos 2013, 00:35
#231
acayüp adlı üyeden alıntı
evden eve nakliyat işine mi girdin mübarek?
hara gidirsen?
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
08 Ağustos 2013, 00:40
#232
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
evden eve nakliyat işine mi girdin mübarek?
hara gidirsen?
Kampa gidiyorum. Geçen araba ile giderken aldığım ne varsa hepsini sığdırdım birtek şemsiyeyi almadım. Yer vardı ama geçen sefer hiç ihtiyaç olmadı
Motosikletin tek kullanıcısı benim galiba Kendime özel konum olmuş gibi hissediyorum .
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
08 Ağustos 2013, 00:43
#233
acayüp adlı üyeden alıntı
Kampa gidiyorum. Geçen araba ile giderken aldığım ne varsa hepsini sığdırdım birtek şemsiyeyi almadım. Yer vardı ama geçen sefer hiç ihtiyaç olmadı
Motosikletin tek kullanıcısı benim galiba
Kendime özel konum olmuş gibi hissediyorum .
motorun fotoğrafını halikopter bakışıyla nasıl çektin, esas soru o
mutlu kamplar dilerim efenim.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
08 Ağustos 2013, 00:50
#234
Hakikaten nasıl çektim hiç o açıdan düşünmemiştim Güzel olmuş ama
-
14 Ağustos 2013, 01:19
#235
Evet arakdaşlar gittim geldim benzinide bitirdim .
Yola çıkarken amacım 90 km sabit hızla gitmekti fakat alışmamış g.tte don durmazmış misali 15 dakika sonra sıkıldım. Allah uzun yolda 80-90 gidenlere sabır versin
Gidiş dönüş ortalama 110-130 km aralığında kullanarak 39 lt benzin ile 740 km kadar bir yol gittim. Bunun 200 km si İstanbul içinde kullandım.
5 lt nin altında yakma hayalimi gerçekleştiremedim. Yine yaklaşık 5.2 lt ile gitmiş oldum. Yalnız resimde görüldüğü üzere motor ciddi şekilde yüklü . Fazladan 0.2 lt yi buna bağlıyorum.(belki dahada fazlası )
Yalnız kendime söz verdim 100 km yolu 90 ı hiç geçmeden gidip gelicem sırf deneme amaçlı.
Yalnız Benim 80 tl ye gittiğim yolda Transalpi olan bir arkadaş 140 tl benzin yaktığını söyledi kulaklarıma inanamadım.
Şimdilik veriler bu şekilde birdahaki denemede görüşmek üzere
Not . Yinede nasıl bu kadar az yakıyor hala anlayabilmiş değilim. Öyle çok sessiz sakin kullanan biriside sayılmam .
-
15 Ağustos 2013, 19:17
#236
acayüp adlı üyeden alıntı
Evet arakdaşlar gittim geldim benzinide bitirdim .
Yola çıkarken amacım 90 km sabit hızla gitmekti fakat alışmamış g.tte don durmazmış misali 15 dakika sonra sıkıldım. Allah uzun yolda 80-90 gidenlere sabır versin
Gidiş dönüş ortalama 110-130 km aralığında kullanarak 39 lt benzin ile 740 km kadar bir yol gittim. Bunun 200 km si İstanbul içinde kullandım.
5 lt nin altında yakma hayalimi gerçekleştiremedim. Yine yaklaşık 5.2 lt ile gitmiş oldum. Yalnız resimde görüldüğü üzere motor ciddi şekilde yüklü . Fazladan 0.2 lt yi buna bağlıyorum.(belki dahada fazlası )
Yalnız kendime söz verdim 100 km yolu 90 ı hiç geçmeden gidip gelicem sırf deneme amaçlı.
Yalnız Benim 80 tl ye gittiğim yolda Transalpi olan bir arkadaş 140 tl benzin yaktığını söyledi kulaklarıma inanamadım.
Şimdilik veriler bu şekilde birdahaki denemede görüşmek üzere
Not . Yinede nasıl bu kadar az yakıyor hala anlayabilmiş değilim. Öyle çok sessiz sakin kullanan biriside sayılmam .
Sizin arkadaş motora bir baktırsa iyi eder. Ben de sizinkine yakın değerler elde ediyorum. Ort. 5 lt. ile uzun yol yapıyorum.
-
15 Ağustos 2013, 20:36
#237
Ben soyledim . Hic 130 un altina inmedim ondan olabilir dedi . Bende hayret etmeye devam ettim
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
20 Ağustos 2013, 15:56
#238
RD 07 Africalar, transalp 650 ve 600 ler ile aynı yakıyor aynı hızlarda. 120 ve üstünde ise Africa TA lardan daha ekonomik.
Bendeki RD 04 ise ne yazık ki benzini içiyor.
-
21 Ağustos 2013, 01:18
#239
motorcyc adlı üyeden alıntı
RD 07 Africalar, transalp 650 ve 600 ler ile aynı yakıyor aynı hızlarda. 120 ve üstünde ise Africa TA lardan daha ekonomik.
Bendeki RD 04 ise ne yazık ki benzini içiyor.
Hafta sonu denedim. Sabit gazla 100 km hız , yokuş yukarı 90 a düştü yokuş aşşağı 110 a çıktı ama ben gazla hiç oynamadım. İki kişi ile 7 lt benzin 159 km gitti. Yedek benzin bidonum olduğu için bitene kadar gittim Bu hesapla 100 km de 4.4 lt benzin tüketmişim. 22 kuruştan biraz daha az . Yakıt konusunda rd07 ler gerçekten çok cimri. Motorun cüssesine aykırı resmen. Şehir içinde de şiddetli trafik olmadıkça 6 lt leri görmedim. Genel ortalamada 5- 5.5 lt gibi şuanda.
Benim motorda eksantrik zincir sesi var ara ara kulağıma gelip sinirimi bozuyor. Zincir fiyatları uygun ama sökülmesi biraz meşakkatli olucak gibi.
Geçen Çanakkale gezisinde 2500 km de 500 gr yağ eksiltti. Onuda herkes normal karşıladığı için görmezden geldim. Gerçi şiddetli yük vardı motorda resmen arkasına bi africa daha bağlı gibi gidip geldik. Önümüzdeki 2500 de eksiltmeyebilir. Zamanla belli olucak.
Ustalar zincir sesini kafama takmamamı söylesede benim çok keyfimi kaçırıyor. Ses konusunda takıntılıyım biraz :(
Şuanda hala en büyük sorunum motorun yüksekliği ( benim boyum kısa aslında : ) )
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
22 Ağustos 2013, 03:12
#240
Ses yapan eksantrik zinciri DİD marka zincirle yer değiştirdi. Ses gitti huzur geldi Hiçte uğraştırmadı. At ama çok uysal kerata ciğerini söksen sesi çıkmıyor .
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler