Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Pİaggio fly 100 hakkında bilgi lütfen

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ersinernesto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2007
    piaggo fly 100 nasıl sizce fikirlerinizi yazınız


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tasarslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    Adapazar
    Motosikleti
    LX 150
    Şehir merkezinde kullanacaksan sorun yok fakat şehir merkezinden ayrılırsan yetersiz kalabilir .................
    ..İslam kadını dişiliğiyle değil, kişiliğiyle var olandır..

    Gülün dikene katlanması, onu güzel kokulu yaptı. - Mevlâna Celâleddin-i Rûmî

  3. #3
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    Piaggio FLY 100

    Trafik ve stres ''FLY''landı!

    Yollarda başka bir ''tip'' dolaşacak...

    Motosiklet tutkunlarına farklı ve şık bir seçenek olarak sunulan Piaggio FLY 100, renk alternatifleri, performans gücü ile göz dolduruyor.

    Tasarım










    Piaggio serisinin bu en yeni modeli, şık ve sportif çizgileriyle dikkatleri üzerine çekiyor. Modelin tasarımında ayrıntılara titizlik gösterilmiş.

    Motor

    4 zamanlı ve 2 sübaplı Piaggio FLY 100, 100 cc silindir hacmi ve 6,4 beygir gücü ile kısa mesafeleri birleştirmek için ideal bir motor.


    Piaggio FLY 100 4T

    Motor : TEK SİLİNDİR 4 ZAMANLI 2 SÜBAPLI
    Silindir Hacmi : 96 cc
    Silindir Çapı : 50 mm
    Silindir Kursu : 49 mm
    Max Güç KW-HP : 6,2 hp 7.500 devirde
    Max Tork : 6,7 Nm 5000 rpm
    Yakıt Besleme : Karbüratör
    Yakıt Türü : Kurşunsuz Benzin 95 oktan min.
    Dağıtım : Üstten tek eksantrik, 2 sübap ile
    Ateşleme : Elektronik, değişken avanslı
    Çalıştırma : Elektrik, Otomatik jigle ile
    Yağlama : Islak karter, pompa ile
    KarterYağ kapasitesi : 1litre
    Soğutma : Hava ile
    Debriyaj : Otomatik,Kuru tip santrifujlu
    Vites : Değişken Kayışlı aktarım sistemi
    Şasi : Çift kaplamalı çelik boru
    Ön süspansiyon : Hidrolik Furş ile 32 mm boru çapı
    Arka süspansiyon : Tek hidrolik amortisör ve ayarlı yay
    Arka Fren : 140 mm Kampana ile
    Ön Fren : 200 mm disk ile
    Jant ölçüleri : Ön:12"x3.50" Arka:12"x3.50"
    Ön lastik : İç lastiksiz 120/70-12"
    Arka Lastik : İç lastiksiz 120/70-12"
    Uzunluk : 1.870 mm
    Genişlik (En geniş yer) : 735 mm
    Aks Aralığı : 1.330 mm
    Sele yüksekliği : 785 mm
    Kuru ağırlık : 100 kg
    Yakıt deposu : 7,5 lt 1,5 lt yedek içinde
    En yüksek hız : 81 km/h
    Egzost Çıkışı : Euro 3 normlarında
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  4. #4
    ersinernesto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2007
    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Piaggio FLY 100

    Trafik ve stres ''FLY''landı!

    Yollarda başka bir ''tip'' dolaşacak...

    Motosiklet tutkunlarına farklı ve şık bir seçenek olarak sunulan Piaggio FLY 100, renk alternatifleri, performans gücü ile göz dolduruyor.

    Tasarım

    Piaggio serisinin bu en yeni modeli, şık ve sportif çizgileriyle dikkatleri üzerine çekiyor. Modelin tasarımında ayrıntılara titizlik gösterilmiş.

    Motor

    4 zamanlı ve 2 sübaplı Piaggio FLY 100, 100 cc silindir hacmi ve 6,4 beygir gücü ile kısa mesafeleri birleştirmek için ideal bir motor.


    Piaggio FLY 100 4T

    Motor : TEK SİLİNDİR 4 ZAMANLI 2 SÜBAPLI
    Silindir Hacmi : 96 cc
    Silindir Çapı : 50 mm
    Silindir Kursu : 49 mm
    Max Güç KW-HP : 6,2 hp 7.500 devirde
    Max Tork : 6,7 Nm 5000 rpm
    Yakıt Besleme : Karbüratör
    Yakıt Türü : Kurşunsuz Benzin 95 oktan min.
    Dağıtım : Üstten tek eksantrik, 2 sübap ile
    Ateşleme : Elektronik, değişken avanslı
    Çalıştırma : Elektrik, Otomatik jigle ile
    Yağlama : Islak karter, pompa ile
    KarterYağ kapasitesi : 1litre
    Soğutma : Hava ile
    Debriyaj : Otomatik,Kuru tip santrifujlu
    Vites : Değişken Kayışlı aktarım sistemi
    Şasi : Çift kaplamalı çelik boru
    Ön süspansiyon : Hidrolik Furş ile 32 mm boru çapı
    Arka süspansiyon : Tek hidrolik amortisör ve ayarlı yay
    Arka Fren : 140 mm Kampana ile
    Ön Fren : 200 mm disk ile
    Jant ölçüleri : Ön:12"x3.50" Arka:12"x3.50"
    Ön lastik : İç lastiksiz 120/70-12"
    Arka Lastik : İç lastiksiz 120/70-12"
    Uzunluk : 1.870 mm
    Genişlik (En geniş yer) : 735 mm
    Aks Aralığı : 1.330 mm
    Sele yüksekliği : 785 mm
    Kuru ağırlık : 100 kg
    Yakıt deposu : 7,5 lt 1,5 lt yedek içinde
    En yüksek hız : 81 km/h
    Egzost Çıkışı : Euro 3 normlarında
    2 sübablı oluşunun avantajları nelerdir?

  5. #5
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    Alıntı ersinernesto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 sübablı oluşunun avantajları nelerdir?



    Alıntı enis89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşim böyle konu bende açmiştim tek egzantrikli 4 subapli motorlar mevcut örnek sym vs150 SOHC 4 valve 2 egzos 2 yakit çift egzantrikli ler ise
    DOCH 4-8 subaplidir egzantrik başina 2 subap düşer vtwin motorlarda ise
    8 subapli DOHC(çift egzantrikli) motorlardir
    OHC or SOHC engine



    DOHC or Twin cam engine



    SOHC HONDA VTEC



    DOHC HONDA VTEC


    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba;

    Aslında senin sorularını aşağıdaki gibi sınıflandırabiliriz.
    1- 2 ve 4 sübablı motorlar avantaj ve dezavantajları
    2- Benzinde oktan sayısının performansa önemi
    3- çoklu vites grubunun avantajları

    Öncelikle motor teknolojisinde bildiğin bir konuyu hatırmakla başlayalım. Biliyoruz ki, 4 zamanlı motorlarda silindir içerisine alınan yakıt ve yanmış gazlar sübab mekanizmaları sayesinde gerçekleştirilmektedir. standar olarak birçok motorda 1 adet emme sübabı 1 adet eksoz sübabı bulunur.

    Sübab teknolojisi ve sayısı, motorun kullanım niteliğine, tork ve gücüne bağlı olarak seçilir. Motor ilk olarak harekete piston üst ölü noktadan alt ölü noktaya inişi esnasında emme sübabının açılıp içeriye hava+yakıt karışımının alınması ile başlar ve bu motorun dakikada 1 devir yapmasından, 6000 devir yapmasına kadar aynı gerçekleşir.

    Ancak, havanın emiş hızı, yani silindire birim zamanda dolma hızı değişmez. Yani hava, motor belli bir devri geçince, silindirin üst ölü noktasından alt ölü noktasına gelinceye kadar geçen sürede (mesela 6500 devirde) silindirin içerisine tam olarak dolamaz. Bu emme sübabının çapına ve açık kalma süresine bağlıdır. Bunu önlemek için motorda daha büyük sübab kullanmak gerekir. Yani daha büyük sübablar ve daha uzun süre açık tutmayı başarırsak, motor yüksek devirlerde silindir içerisine daha çok hava+yakıt doldurabilecektir. Birçok motorda piston alt ölü noktadan üst ölü noktaya giderken sübabın alt ölü noktayı geçtikten bir süre sonra kapanmasının nedeni budur.

    Ancak bu durum alt devirde sorun yaratır. siz çok fazla büyük sübab kullanırsanız, motor alt ölü noktaya geldiğinde içeriye istenilen hava doldurulmuş olur. Ancak sizin sübablarınız, alt ölü noktayı geçtikten sonra kapanacağında, motorunuza aldığınız hava yakıt karışımını, alt devirlerde tekrar emme sübabından dışarıya kaçırılır. Bu durumda alt devirlerde güç ve tork kaybı yaşanır. Bu durumda hem alt devirde hemde üst devirde istenilen hava+yakıt karışımını alabilmek için sübab sayısını büyütmek yerine farklı ölçülerde iki sübab kullanılır. Alt devirlerde, küçük sübab emiş için gereken vakumu ve hava frenini sağlarken, üst devirlerde büyük sübab gereken havanın silindire alınmasını sağlar. Bu nedenle 1980 lerin başında çoklu sübab teknolojisi kullanılmaya başlanmıştır (çift emme sübabı bulunan motorlarda sübablar farklı çaplardadır.). Ayrıca, sübab büyütülebilmesi, gereğinden fazla ve standart dışı sübab kullanılması anlamına gelir. Ayrıca, silindir kafasında yeterince yer bulunmadığından, genelde çoklu sübab teknolojisi kullanılır.

    Gelelim eksoz sübabına. Eksoz, yanmış gazların dışarı atılması işlemidir. İstenilen, egzoas gazının tamamının silindirden dışarı atılmasıdır. Ancak, küçük hacimli motorlarda, alt devirlerde egzos gazının bir miktarı silindir içerisinde kalması istenilir. Bu hem ek dolgu (eksoz gazının sıcaklığı nedeni ile basıncı fazladır), hemde içeriye alınan hava+yakıt karışımının yeterli ısıda olmasını sağlar. Bu küçük bir egzos sübabı ile mümkündür. Ancak devir arttıkça motordaki gazın tamamının atılması, içeriye istenilen taze karışımın alınması gerekir. bunun içinde gereken büyük egsoz sübabı. İşte bu nedenle 2 eksoz sübabı tercih edilmektedir.

    Yanlız, eksoz sıkması işlemi daha çok alt devirde ihtiyaç duyulur ve eksoz susturucusu ile de sağlanabilir. O zaman mercedesin yaptığı gibi, 3 sübablı motorlar (2 emme 1 egzos) tercih edilir. Bilindiği üzere egzos susturucusu iptal edilen motor, üst devirlerde performans sağlarken, özellikle küçük hacimli motorlarda, alt devirlerde önemli güç kayıplarına yol açar.

    Bu nedenle motorlarda günümüzde çoklu sübab teknolojisi kullanılmaktadır. Ancak yine son teknolojide çok sübablı motorlar, hep alt devirlerde güç kaybettikleri görülmektedir. Sebebi, çok sübab çok fazla hareketli parça, çok fazla yay baskısı, daha fazla sürtünme demektir. Üst devirlerdeki avantaj, alt devirlerde güç kayıplarına yol açmaktadır. Bu nedenle, sürekli alt devirlerde kullanımı tercih edilen Virago, 4 sübabı, üst devirlerde kullanılması hedeflenen hyosung 8 sübabı tercih eder.

    Gelelim benzine. Benzinde oktan, benzinin tutuşma sıcaklığını temsil eder. Oktan sayısı ne kadar yüksekse, benzin o kadar yüksek sıcaklıklara dayanıklıdır ve yüksek bir yanma sıcaklığı gerektirir. Motorlarda sıkıştırma ve avans diye tabirleri biliyorsun. Sıkıştırma, hava yakıt karışımının, kendi kendine yanmaya başlamadan elde edile en düşük hacim değeridir. Motorda, hava+yakıt karışımının belli bir yanma hızı vardır. Bu hız değişmez. Bir motorda güç elde etmek istiyorsan, hava yakıt karışımını mümkün olduğunca sıkıştırıp ateşlemen gerekir. Ama ortaya çıkan basınç, karışımın sıcaklığını da artırır. Bu sıcaklık, buji ateşlemeden yanarsa, detenasyon (titreşim) oluşturur ve istenmeyen durumdur. Günümüz teknolojisinde, küçük hacimli motorlardan güç elde edebilmek için mümkün olduğunca sıkıştırmayı artırmak gerekir. Buda dayanıklı yakıtlar anlamına gelir. İşte yakıt teknolojiside, bu gelişime ayak uydurmuş, yüksek oktanlı yakıtları çıkarmıştır.

    Motorun, yanma grafiği, kullandığı yakıta bağlı olarak hesaplanır. Genel olarak motosikletler 95 oktana göre dizayn edilirler. 98 oktan kullanıldığında, sadece yüksek devirlerde yakıtın kendi kendine tutuşması engellenmiş olur. Bu hissedilmeyecek kadar az bir değerdir. Yüksek oktandan verim alabilmek için, motorun sıkıştırma oranının artırılması gerekir. Silindir kapağı bu yüzden taşlanıp, sübablar pistona yaklaştırılır ve sıkıştırma artırılır.

    Çoklu vites seçeneği ise, soh hızı artırmaktan çok, son hıza çabuk ulaşmak yada, son hıza daha düşük devirde ulaşmak için tercih edilir.
    . .
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  6. #6
    ersinernesto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2007
    Evet anladıgım kadarıyla 2 sübaplı olan motor daha seri olacaktır...ilginize tesekkürler

    Fly 100 servis parca sıkıntısı ceker miyim acaba??

  7. #7
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    hangi ildesin ?

    Alıntı ersinernesto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba mete_han ben istanbul anadolu yakasındayım sen bana bir fiyat verirsen iyi olur pesin alıcam inş

    FİRMA : AKS MOT.ARAÇ.SAN.VE TİC.LTD.ŞTİ.
    ADRES : İSTİKLAL MAH.BARUTHANE DERESİ SOK.NO:3
    KASIMPAŞA
    İLGİLİ KİŞİ : MUHİTTİN YAŞAR
    TELEFON : (0212)-237 97 66
    (0212)-238 01 28
    FAX : (0212)- 237 97 66

    FİRMA : AS DANIŞMANLIK OTOM.İNŞ.TURZM.GIDA.TEKSTİL.İÇ VE DIŞ TİC.LTD.ŞTİ.
    ADRES : KÖZDERE SOKAK NO:10 KIZILTOPRAK
    KADIKÖY
    İLGİLİ KİŞİ : AYDIN SÖNMEZ - MERT USTA - ADNAN USTA
    TELEFON : (0216)-349 55 14
    (0216)-349 58 56
    FAX : (0216)-349 58 81

    FİRMA : ÇAKIRCA TİCARET MUSTAFA ÇAKIRCA
    ADRES : KAHRAMANLAR CAD.NO:4 YEŞİLOVA
    KÜÇÜKÇEKMECE
    İLGİLİ KİŞİ : MUSTAFA ÇAKIRCA
    TELEFON : (0212)-580 33 69
    FAX : (0212)-580 33 69

    FİRMA : FERCO MOTOR MERKEZ SERVİS
    ADRES : 100.YIL SANAYİ.SİT.G:52 SOKAK NO:25
    MASLAK
    İLGİLİ KİŞİ : ABDULLAH AKIŞ
    TELEFON : (0212)-286 20 40
    FAX : (0212)-27616 43

    FİRMA : MOTO VİZYON
    ADRES : TALATPAŞA CAD NO:26/B
    BAHÇELİEVLER
    İLGİLİ KİŞİ : SONER SİNAN TURAN
    TELEFON : (0212)-557 72 87
    FAX :

    FİRMA : MOTOPAR - ZİNNET UZUN
    ADRES : FATİH SULTAN MEHMET MAH.G-4 SOKAK NO:73 BÜYÜKARMUTLU
    ETİLER
    İLGİLİ KİŞİ : ZİNNET UZUN
    TELEFON : (0212)-323 39 60
    FAX : (0212)-323 39 61

    FİRMA : MOTOTAŞ OTOMOTİV SAN.VETİC.A.Ş.
    ADRES : İNTAŞ SİTESİ A BLOK NO:27
    KIZILTOPRAK
    İLGİLİ KİŞİ : YUSUF ÇOBAN
    TELEFON : (0216)-347 13 00
    FAX : (0216)-347 94 00

    FİRMA : RSV MOTOR
    ADRES : EĞİTİM MAH.MURATPAŞA CAD.2.ACIKGÖZ SOKAK NO:34 FİKİRTEPE
    KADIKÖY
    İLGİLİ KİŞİ : MENDERES AKBAŞ
    TELEFON : (0216)-550 72 72
    (0537)-386 62 78
    FAX : (0216)-550 72 72

    FİRMA : SÖNMEZ MOTOR OTM.SAN.TİC.LTD.ŞTİ.
    ADRES : İNÖNÜ MAH.ELMADAĞ CAD.80/A
    ŞİŞLİ
    İLGİLİ KİŞİ : RECEP SÖNMEZ
    TELEFON : (0212)-230 49 21
    -
    FAX : (0212)-230 45 98




    HAyatta parça sıkıntısı çekmezisnn.....
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  8. #8
    ersinernesto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2007
    istanbul kadıköy
    ..............

    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hangi ildesin ?




    FİRMA : AKS MOT.ARAÇ.SAN.VE TİC.LTD.ŞTİ.
    ADRES : İSTİKLAL MAH.BARUTHANE DERESİ SOK.NO:3
    KASIMPAŞA
    İLGİLİ KİŞİ : MUHİTTİN YAŞAR
    TELEFON : (0212)-237 97 66
    (0212)-238 01 28
    FAX : (0212)- 237 97 66

    FİRMA : AS DANIŞMANLIK OTOM.İNŞ.TURZM.GIDA.TEKSTİL.İÇ VE DIŞ TİC.LTD.ŞTİ.
    ADRES : KÖZDERE SOKAK NO:10 KIZILTOPRAK
    KADIKÖY
    İLGİLİ KİŞİ : AYDIN SÖNMEZ - MERT USTA - ADNAN USTA
    TELEFON : (0216)-349 55 14
    (0216)-349 58 56
    FAX : (0216)-349 58 81

    FİRMA : ÇAKIRCA TİCARET MUSTAFA ÇAKIRCA
    ADRES : KAHRAMANLAR CAD.NO:4 YEŞİLOVA
    KÜÇÜKÇEKMECE
    İLGİLİ KİŞİ : MUSTAFA ÇAKIRCA
    TELEFON : (0212)-580 33 69
    FAX : (0212)-580 33 69

    FİRMA : FERCO MOTOR MERKEZ SERVİS
    ADRES : 100.YIL SANAYİ.SİT.G:52 SOKAK NO:25
    MASLAK
    İLGİLİ KİŞİ : ABDULLAH AKIŞ
    TELEFON : (0212)-286 20 40
    FAX : (0212)-27616 43

    FİRMA : MOTO VİZYON
    ADRES : TALATPAŞA CAD NO:26/B
    BAHÇELİEVLER
    İLGİLİ KİŞİ : SONER SİNAN TURAN
    TELEFON : (0212)-557 72 87
    FAX :

    FİRMA : MOTOPAR - ZİNNET UZUN
    ADRES : FATİH SULTAN MEHMET MAH.G-4 SOKAK NO:73 BÜYÜKARMUTLU
    ETİLER
    İLGİLİ KİŞİ : ZİNNET UZUN
    TELEFON : (0212)-323 39 60
    FAX : (0212)-323 39 61

    FİRMA : MOTOTAŞ OTOMOTİV SAN.VETİC.A.Ş.
    ADRES : İNTAŞ SİTESİ A BLOK NO:27
    KIZILTOPRAK
    İLGİLİ KİŞİ : YUSUF ÇOBAN
    TELEFON : (0216)-347 13 00
    FAX : (0216)-347 94 00

    FİRMA : RSV MOTOR
    ADRES : EĞİTİM MAH.MURATPAŞA CAD.2.ACIKGÖZ SOKAK NO:34 FİKİRTEPE
    KADIKÖY
    İLGİLİ KİŞİ : MENDERES AKBAŞ
    TELEFON : (0216)-550 72 72
    (0537)-386 62 78
    FAX : (0216)-550 72 72

    FİRMA : SÖNMEZ MOTOR OTM.SAN.TİC.LTD.ŞTİ.
    ADRES : İNÖNÜ MAH.ELMADAĞ CAD.80/A
    ŞİŞLİ
    İLGİLİ KİŞİ : RECEP SÖNMEZ
    TELEFON : (0212)-230 49 21
    -
    FAX : (0212)-230 45 98




    HAyatta parça sıkıntısı çekmezisnn.....
    tesekkürler servisler icin.Daha önce sitedeki arkadasla kymco agility hakkında konusmustuk.Fakat ben kymcodan vazgectim şimdi fly 100 almayı düsünüyorum sizin fikriniz nedir??

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    28 Eylül 2017
    Şehir
    ANKARA,İZMİR,İSTANBUL,ANTALYA
    Motosikleti
    SYM Symphony 125
    Merhaba arkadaşlar 2012 model bir fly 100 buldum
    4900 Km de orijinal mis nasıl bir motor iş görür mü acaba Aydın'da kullanacağım bazen söke ve İzmir e gitmek için yorumlarsaniz çok memnun kalirim


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)