Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kanuni Windy S

    REKLAM ALANI
  1. #1161
    cem.dinmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    SYM XS125K (200cc)-DESTRO250-ZZR250-Windy s 150
    Alıntı oz.07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende de var o ses uzun zamandır. Bende çözebilmiş değilim Hatta ses bazen eski tip okul-ev zilleri gibi zırr diye çıkıyo :D anlatabildim mi bilemiyorum ama
    Bence o ses belirli bir devire geldiğinizde motor üst kapak içindeki horozların siboplara vurma sesidir diye düşünüyorum. Motor sibop yanakları yataklarına alıştığı zaman belirli bir boşluk yapar. Bu da sibopların yataklarına tam alıştığını gösterir. Bu demek oluyor ki motorunuza sibop ayarı yapılması gerekir.Tabiki rodajınız bitti ise. Motor için bir zararı var mı derseniz inceden bir ses geliyor ise yok fakat aşırı derecede cırıltı yaparsa pistonun vurma etkisiyle sibopları yamultabilirsiniz. Genelde bu ses motor uzun yol ve yüksek devir kullanıldığında fazlalaşır. Yada ani kalkışlarda devir yükselmeye başladığında da fazlalaşır. Amman dikkat!!! Bu cırıltı fazlalaşmaya başladığında ani kalkışlardan ve yüksek devirden kaçının. ve en kısa sürede bir servise götürüp sibop ayarı yaptırın derim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1162
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    sesin kaynağını buldum! Koruma demirinin sağı-solu paslanmıştı ve yenisiyle değiştirdim. Meğer orta kısmından çatlamış ve o titreşim benzeri sesi yapıyormuş. şimdi sorun kalmadı.
    112ciyiz

  3. #1163
    cem.dinmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    SYM XS125K (200cc)-DESTRO250-ZZR250-Windy s 150
    Alıntı Acil112 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sesin kaynağını buldum! Koruma demirinin sağı-solu paslanmıştı ve yenisiyle değiştirdim. Meğer orta kısmından çatlamış ve o titreşim benzeri sesi yapıyormuş. şimdi sorun kalmadı.
    Senin adına sevindim kazasız sürüşler.

  4. #1164
    oz.07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Windy S gitti
    Sen bulmuşsun, geçmiş olsun abi, de bende koruma demiri de yok o zaman nerden geliyo bu ses :D
    Okul bitti, bi hafta içinde işten de ayrılıyorum. Ben müsait olucam bundan sonra, artık şöyle antalya ve çevresindeki windy cilerle bi buluşma görüşme ayarlasak? tanışsak kaynaşsak nasıl olur?

  5. #1165
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    iyi olur. Haberleşelim.
    Hatta şimdiden msn/face ekleyelim:
    eminsetkaya112@hotmail.com
    112ciyiz

  6. #1166
    oz.07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Windy S gitti
    Alıntı cem.dinmez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence o ses belirli bir devire geldiğinizde motor üst kapak içindeki horozların siboplara vurma sesidir diye düşünüyorum. Motor sibop yanakları yataklarına alıştığı zaman belirli bir boşluk yapar. Bu da sibopların yataklarına tam alıştığını gösterir. Bu demek oluyor ki motorunuza sibop ayarı yapılması gerekir.Tabiki rodajınız bitti ise. Motor için bir zararı var mı derseniz inceden bir ses geliyor ise yok fakat aşırı derecede cırıltı yaparsa pistonun vurma etkisiyle sibopları yamultabilirsiniz. Genelde bu ses motor uzun yol ve yüksek devir kullanıldığında fazlalaşır. Yada ani kalkışlarda devir yükselmeye başladığında da fazlalaşır. Amman dikkat!!! Bu cırıltı fazlalaşmaya başladığında ani kalkışlardan ve yüksek devirden kaçının. ve en kısa sürede bir servise götürüp sibop ayarı yaptırın derim.
    Açıklamaların için teşekkür ederim abi ama servise götüremiyorumki motoru.. Güvenemiyorum, bir kaç kişinin yazdıklarını okudum antalyadaki servislerle ilgili. O yüzden gözüm yemiyo götürmeyi. Bi tamircim var, dürüstüğüne güvendiğim. (babamın oğlu değil neyine güveniyorum bilmiyorum ama adam güven veriyo işte ) ona götürüyorum motoru. Sağına soluna bak ne gerekiyosa yap diyorum yapıyor Ama işte "abi bu çok titriyor" yada "abi bunun sağından solundan ses geliyor" dediğim zaman ya "normal" diyo, yada "bi zararı yok bişey olmaz" diyo Bu arada motor şimdi 8150 km de falan. Ve ben üçüncü sahibiyim. Aldığımda 6000e yakındı. Rodajını nasıl yapılmış, motora nasıl davranılmış bilmem. Ama bildiğim şey şu ki, ben motoru zorluyorum, zorladıkça güzelleşiyo :D Önceki yazdıklarımı okudun mu bilmem ama eskiden çook titriyodu, şimdi azaldı. Eskiden 90ı görecem diye göbeğim çatlıyodu şimdi rahatlıkla 100e çıkıyorum. Nası oluyoda böyle oluyo onu anlamıyorum ama :D

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:14 ----------

    Alıntı Acil112 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi olur. Haberleşelim.
    Hatta şimdiden msn/face ekleyelim:
    eminsetkaya112@hotmail.com
    msn ekledim ama face te çıkmıyosun bu arada mail adresini bi kontrol eder misin? yanlışlık olmasın

  7. #1167
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Alıntı oz.07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    msn ekledim ama face te çıkmıyosun bu arada mail adresini bi kontrol eder misin? yanlışlık olmasın
    herzaman yapıyorum o hatayı:
    eminsertkaya112@hotmail.com
    112ciyiz

  8. #1168
    oz.07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Windy S gitti
    Alıntı Acil112 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herzaman yapıyorum o hatayı:
    eminsertkaya112@hotmail.com
    tamamdır ekledim msn den. ama face te yine de çıkmadı :D

  9. #1169
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Alıntı oz.07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamamdır ekledim msn den. ama face te yine de çıkmadı :D
    çok gizli biriyimdir aramalarda çıkmıyordum(şimdi değiştirdim bulabilirsiniz)
    112ciyiz

  10. #1170

    Üyelik
    10 Nisan 2011
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Windy 150S
    Alıntı cem.dinmez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence o ses belirli bir devire geldiğinizde motor üst kapak içindeki horozların siboplara vurma sesidir diye düşünüyorum. Motor sibop yanakları yataklarına alıştığı zaman belirli bir boşluk yapar. Bu da sibopların yataklarına tam alıştığını gösterir. Bu demek oluyor ki motorunuza sibop ayarı yapılması gerekir.Tabiki rodajınız bitti ise. Motor için bir zararı var mı derseniz inceden bir ses geliyor ise yok fakat aşırı derecede cırıltı yaparsa pistonun vurma etkisiyle sibopları yamultabilirsiniz. Genelde bu ses motor uzun yol ve yüksek devir kullanıldığında fazlalaşır. Yada ani kalkışlarda devir yükselmeye başladığında da fazlalaşır. Amman dikkat!!! Bu cırıltı fazlalaşmaya başladığında ani kalkışlardan ve yüksek devirden kaçının. ve en kısa sürede bir servise götürüp sibop ayarı yaptırın derim.
    Benim motorun sibop ayarları yapıldı. Senin bahsettiğin sesi biliyorum fakat bendeki o değil. Bendeki ses 8000 lerde başlıyor zıırrrr lamaya. 8500 civarı kesiliyor. Titreşimin etkisi ile oluyor fikrindeyim. Bende breton vardı. Yüksek devirlere çıkınca titrerşimden dolayı kontak anahtarındaki dönen kısım ile sabit kısmın birbirine çarpması sonucu aynı ses gelirdi. Elimle tutunca kesiliyordu. Bu seste muhtemelen bunun gibi iki parçanın birbirine tam olarak uyuşmamasından birbirine çarpmasından kaynaklanıyor diye düşünüyorum. Fakat sorun şu ki hangi parçalar olduğu konusunda en ufak bir fikrim yok. Fikri olan varsa buyursun.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:34 ----------

    Alıntı oz.07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağına soluna bak ne gerekiyosa yap diyorum yapıyor Ama işte "abi bu çok titriyor" yada "abi bunun sağından solundan ses geliyor" dediğim zaman ya "normal" diyo, yada "bi zararı yok bişey olmaz" diyo
    Bunu demesinin sebebi
    1. Yapacak birşeyi olmamasından,
    2. Sıkıntının kaynağını çözememesinden,

    kaynaklanıyor.
    Aynı şeyi bende yaşıyorum. Bence başka servislere de baktır. En azından sor

  11. #1171
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı cem.dinmez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence o ses belirli bir devire geldiğinizde motor üst kapak içindeki horozların siboplara vurma sesidir diye düşünüyorum. Motor sibop yanakları yataklarına alıştığı zaman belirli bir boşluk yapar. Bu da sibopların yataklarına tam alıştığını gösterir. Bu demek oluyor ki motorunuza sibop ayarı yapılması gerekir.Tabiki rodajınız bitti ise. Motor için bir zararı var mı derseniz inceden bir ses geliyor ise yok fakat aşırı derecede cırıltı yaparsa pistonun vurma etkisiyle sibopları yamultabilirsiniz. Genelde bu ses motor uzun yol ve yüksek devir kullanıldığında fazlalaşır. Yada ani kalkışlarda devir yükselmeye başladığında da fazlalaşır. Amman dikkat!!! Bu cırıltı fazlalaşmaya başladığında ani kalkışlardan ve yüksek devirden kaçının. ve en kısa sürede bir servise götürüp sibop ayarı yaptırın derim.
    çok haklısın. benim egzoz subabı yamuldu.

  12. #1172
    cem.dinmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    SYM XS125K (200cc)-DESTRO250-ZZR250-Windy s 150
    [QUOTE=El_Aziz;2372457]Benim motorun sibop ayarları yapıldı. Senin bahsettiğin sesi biliyorum fakat bendeki o değil. Bendeki ses 8000 lerde başlıyor zıırrrr lamaya. 8500 civarı kesiliyor. Titreşimin etkisi ile oluyor fikrindeyim. Bende breton vardı. Yüksek devirlere çıkınca titrerşimden dolayı kontak anahtarındaki dönen kısım ile sabit kısmın birbirine çarpması sonucu aynı ses gelirdi. Elimle tutunca kesiliyordu. Bu seste muhtemelen bunun gibi iki parçanın birbirine tam olarak uyuşmamasından birbirine çarpmasından kaynaklanıyor diye düşünüyorum. Fakat sorun şu ki hangi parçalar olduğu konusunda en ufak bir fikrim yok. Fikri olan varsa buyursun.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:34 ----------




    Motorun direksiyon kilidinin civataları gevşemiş olbilirmi ? yada kilometre saatinden geliyor olabilir mi o ses bi kontrol et istersen

  13. #1173

    Üyelik
    26 Eylül 2010
    Motosikleti
    Kanuni Windy
    Arkadaşlar benim motor 3 ay yatacak.Bodruma gidecem.Motoru kullanacak kimse yok.Depoda 20-25 tl lik benzin var.Kalsa bir şey olurmu.Aküyü sıfır almıştım.Bir şeyler yapmaya gerek var mı acaba.Cevaplarsanız sevinirim.
    İyi Forumlar..

  14. #1174

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Mustafa001Arkadaşlar benim motor 3 ay yatacak.Bodruma gidecem.Motoru kullanacak kimse yok.Depoda 20-25 tl lik benzin var.Kalsa bir şey olurmu.Aküyü sıfır almıştım.Bir şeyler yapmaya gerek var mı acaba.Cevaplarsanız sevinirim.
    İyi Forumlar..
    Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/newr...#ixzz1OhtiVg93
    Benzin musluğunu kapatmanız yeterli.Depoyu boşaltmanıza gerek yok hatta full olması paslanmaması için daha olumlu.Akü yeni ise suyu da tamamsa sıcak yaz günlerinde şarzı azalsada çalışıp şarz olunca eski halini alacaktır.Zayıf akü ise problem büyüyebilir.Kısa süreli yerinde çalıştırmanın fazla faydası olmaz.Ya otomatik bir şarz cihazına baglanmalı yada ayda bir gibi biri şarz etmeli.Kolay gelsin.

  15. #1175

    Üyelik
    26 Eylül 2010
    Motosikleti
    Kanuni Windy
    Tşk Ederim.Fazla uzun zaman degil ama yien bi bilginizi almak istedim.Akü yeni 2 haftalık.Depoyu fullüyemem.İçindeki benzin kalsa paslanma olurmu acaba

  16. #1176

    Üyelik
    06 Temmuz 2010
    Şehir
    Dinar
    Motosikleti
    Kanuni Windy S
    Alıntı Mustafa001 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tşk Ederim.Fazla uzun zaman degil ama yien bi bilginizi almak istedim.Akü yeni 2 haftalık.Depoyu fullüyemem.İçindeki benzin kalsa paslanma olurmu acaba
    Hiçbirşey olmaz benim motor 15 ay yattı içinde az bir benzinle akü bitmiştir gözüyle bakıyordum askerden geldim marşa bastım çalıştı bir sorun olmadı.

  17. #1177
    sherrnova - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Honda CRF250L & Kawasaki Versys 650
    Dün servise gittim motorumun çok yaktığını düşündüğüm için. Komple bi elden geçirdi. Uzun boruları kısalttı. Motorun sesinde de bir anormallik vardı ve bununda sübap ayarından kaynaklandığını söyledi servisim. Onun için motosikletimi yarım gün kadar bırakmam gerekiyormuş. Üst kapağı açıp ayar yapacakmış. Bu gün de debriyaj telim koptu. Allah'tan duruş esnasında oldu ve sıkıntı yaşamadım. 3 TL'ye aldım yeni teli ve kendim taktım motosikleti servise götüremiyeceğim için. Motosikletim daha 4000 km'de. Normal mi debriyaj telinin kopması?

  18. #1178
    cem.dinmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    SYM XS125K (200cc)-DESTRO250-ZZR250-Windy s 150
    Alıntı sherrnova adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dün servise gittim motorumun çok yaktığını düşündüğüm için. Komple bi elden geçirdi. Uzun boruları kısalttı. Motorun sesinde de bir anormallik vardı ve bununda sübap ayarından kaynaklandığını söyledi servisim. Onun için motosikletimi yarım gün kadar bırakmam gerekiyormuş. Üst kapağı açıp ayar yapacakmış. Bu gün de debriyaj telim koptu. Allah'tan duruş esnasında oldu ve sıkıntı yaşamadım. 3 TL'ye aldım yeni teli ve kendim taktım motosikleti servise götüremiyeceğim için. Motosikletim daha 4000 km'de. Normal mi debriyaj telinin kopması?

    Arkadaşım 4000 km den bahsediyorsun. günde kaç sefer debriyaj leviyesini sıkıp bırakıyorsun sayısını bilemezsin ama 4000 km gibi bir mesafede debriyaj teli değiştirmen normal hatta uzun bile gitmiş. Gitmemiş olsa bile 3TL gibi bir maliyetten bahsediyoruz. Bence bu kadar kafana takma debriyaj telini. Tel uç kısımlarındaki topuzlarından koptuysa sorun yok. Bence tel değiştirirken iç ve dış tel olarak takım değiştir.

  19. #1179
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Alıntı cem.dinmez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım 4000 km den bahsediyorsun. günde kaç sefer debriyaj leviyesini sıkıp bırakıyorsun sayısını bilemezsin ama 4000 km gibi bir mesafede debriyaj teli değiştirmen normal hatta uzun bile gitmiş. Gitmemiş olsa bile 3TL gibi bir maliyetten bahsediyoruz. Bence bu kadar kafana takma debriyaj telini. Tel uç kısımlarındaki topuzlarından koptuysa sorun yok. Bence tel değiştirirken iç ve dış tel olarak takım değiştir.
    Windy s in debriyaj teli iç-dış bütün satılıyor. 4-5000km lerde benimki de kopmuştu, alırken bir de yedek aldım arka çantada duruyor ama motor 40'000km'ye dayandı hala birşey yok
    112ciyiz

  20. #1180
    cem.dinmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    SYM XS125K (200cc)-DESTRO250-ZZR250-Windy s 150
    Alıntı Acil112 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Windy s in debriyaj teli iç-dış bütün satılıyor. 4-5000km lerde benimki de kopmuştu, alırken bir de yedek aldım arka çantada duruyor ama motor 40'000km'ye dayandı hala birşey yok
    Maşallah diyeyim nazar değmesin sonra koparsa benden bilme Bazı debriyaj telleri veya gaz telleri imal edilirken uçlarındaki o topuz başlıkları dökümden kaynaklanan imalat hatası yüzünden kopabiliyor. Bir de dış telin uç kısımlarında bulunan ek metal parçaların iç telin üzerine sürtünmesiyle, iç telin liflerini kesebiliyor. Sanırım senin iç tel dış telin tam merkezinde olmasından dolayı aşınma olmuyordur. Bu yüzden kopma yaşamamış olabilirsin. Birde debriyaj çok sert olduğu zaman bütün yük iç telin topuzlarına biniyor bu da iç telin diplerinden kopmasına neden olabiliyor. Dediğin doğru debriyaj teli iç-dış satılıyor ama iç tel ayrı dış tel ayrı olarak da satılıyor. Mesela ben satmış olduğum motorumun dış teli sağlamdı. İç telini 1,5TL gibi cüz-i bir fiyata alıp kullanıyordum. Ben sürekli motor tepesinde olduğum için debriyaj teli bana fazla dayanmıyor. Sertleşmete başladığında iç telini sıyırıp dış telin içine enjektörle önce benzin basıp temizliyor daha sonra yine enjektörle gres basıp yeni iç tel takıp kullanıyordum.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler