hikmet kardeşim ben motoru ilk aldığımda orjinal dişlisi ön 15 arka 42 idi. Şimdi ise ön 16 arka 38 yaptım. Rodajını bile beklemedim. 5.viteste biraz bayılma tabiki oluyor o da rodajda olduğu için zorlamıyorum ama genelde ben 5. vitesi rahatlatma amacıyla kullanıyorum.1 ve2. vites oranı kısa olduğu için zırt pırt vites değiştirmeyi sevmiyorum. Mesela daha önce bende sym xs 125k vardı motor performansı beni tatmin etmediği için 200cc kros motoru takmıştım üzerine. Onda ise dişlileri ön 17 arka 38 yapmıştım. ki düz yolda kuduz gibi gidiyordu ne dağ ne taş banamısın demiyordu. Fakat ben biraz sürat hastasıyım. Gaza biraz dokundun mu motor sürat yapmalı diye düşünüyorum. Bir çok arkadaş bana apaçi motorcu diyecek ama daha önce kullandığım motorları sıralarsak Jawa 250 1986 - jawa 350 1993- Çift kafa mobilet1995 - windy s 125 2009 - sym xs125k 2009(sonradan 200cc motor taktım üzerine ve hala motor evimde duruyor) - Mondial mr destro 250 2010- Kawasaki zzr 250 2004 model - ve son olarak windy s150 2011 kullanıcısı olarak tecrübemle elimden geldiği kadar herkese yardımcı olurum.Sen rampada baymasın diyorsan sadece ön dişliyi 16 veya 17 diş yap. ön 16 senin işini rahat rahat görür. Şimdi sen motoru zorlar falan dersen ben 100 kiloluk biri olarak bu motor altımda ön16 arka38 tay gibi şahlanıyorsa sende hiç bişey olmaz. Zaten bu motorları redline yaparak 125km hıza ulaştırıyorlar. Redline da kullanmak da bu motorun ömrünü azaltır. 9-10 bin devirde motoru devirli kullanmak mı daha iyi yoksa redline'a sokarak mı kullanmak daha iyi. zaten rampa dediğin kilometrelerce uzunlukta değildir sanırım. sadece ön dişliyi 16 veya 17 yapsan ki tercihim senin motorun için 17 dir seni fazlasıyla memnun edecektir. önce 16 dene baktın ki pek bişey farketmedi 17 yaparsın. Ben bu dişli meseleleriyle çookkk kafa patlattım. umarın sana yardımcı olmuşumdur. Bir de ben izmir'in torbalı ilçesindenim. Torbalıda ki yetkili servis uzaktan akrabam olur. ve işçiliği süperdir. sefa motor. Tamirci arkadaşlarım da çok onlarda işinin ehli insanlar ama ben ne motorlarımı yetkili servise sadece garantiden çıkmasın diye götürürüm. Geri kalan tüm tamir bakım onarım işlerimi evde kendim yaparım motor konusunda biraz kıl birisiyim. tekrar oranları yazayım. ön16 arka 42 seni tatmin eder - ön17 arka42 rampasız düzyol için ideal - ön16 arka40 düzyol için ideal - ön16 arka38 benim için ideal