150lik lerde titreşim durumunu bilmiyorum ama yağ değişiminden sonra biraz olsun azalır diye düşünüyorum. Birde ayna bacaklarını, ellerinin üzerinde duracak gibi değil de motosiklete tam 90 derece yani yanlara doğru en uzak noktaya gelecek şekilde ayarlarsan daha rahat olduğunu görürsün.
112ciyiz
Bunu bir deneyeyim. Aynı "kolları içe çekme" durumu bende de var çünkü :D
Teşekkürler bilgi için
Bu arada insanlık için küçük, benim için büyük bi adım olarak, 2000 km'yi tamamladım bugün motorumla :D Odometre 8000 km gösteriyor. Önceden söylediğim titreşim olayını hatırlarsınız, git gide azalıyor :D Niye azaldığını bilemiyorum ama ben "titrersen titre ulan" diyip bastıkça motor açılmaya başladı sanırım :D artık 90-100 rahat gidebiliyorum.
Motorun benden önceki sahipleri (ben 3. sahibiyim) toplamda 6bin km yapmış, az ve yavaş mı kullanmışlar acaba? Motor benden önce açılmamış da, ben yeni açıyo olabilir miyim sizce? 6bin kmden sonra
9000-10000km civarı motorda bir değişme olmuştu. İnadına serileşti, vites geçişleri yumuşadı ve sesi tok çıkmaya başladı. O zaman gerçekten rodajın bittiğini motorun son halini aldığını anladım. Yazmıştım ama yine söyleyeyim seçenlerde kısa süreli bir max hız denemesinde 126 yaptı(cbr 125 göstergesi ile doğrulandı)
112ciyiz
benim windy s 4500km'de 2010 kasım ayında almıştım motorumda performans egzoz dışında hiç bir oynama yok tek kişi motorun kendi ibresine göre 4.vites 110km 5.vites 135km hızı var arkadaşın windy s 110u geçmiyo 4.vitesle kafa kafaya gidiyoruz.
evet depo gevşekmiş sağlamca sıktım uğultu kesildi bu arada motorum şu an 180 km de geçen gün motorun altında bi cıvata buldum, yıldız tornavidayla sıkılan kısa bi cıvata, sanırım motordan düşmüş ama neresinden düştüğünü bulamadım ve bu cıvatayı bulduktan sonra motorla 2. 3. vitesle 3000-4000 devirde giderken gaz kesip (yanlış anlaşılmasın aniden gaz kesip hızlıca gaz vermekten bahsetmiyorum) tekrar gaz verdiğim zaman tak diye bi ses gelmeye başladı hemen servisine gittim elimde cıvatayla, derdimi anlattım bi tur attı geldi, sonra ayaklığını kaldırdı, motoru stop etti, vitesi 2 ye atıp, arka tekerleği eliyle ileri geri hareket ettirerek, o sesin arka tekerdeki boşluktan olduğunu ve normal olduğunu söyledi cıvatayı gösterdim baktı baktı galiba bu senin motordan düşmemiş dedi ( ama böyle bi ihtimal yok çünkü motoru park ettiğim kapalı garajım var ve bu motordan başka bişey yok) bu arada zincir de sanki biraz gevşekmiş gibi bundan dolayı yaparmı o sesi ? vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür eder , hepinize kazasız bol keyifli sürüşler dilerim.
kısa saç vidası gibi birşey mi bulduğun? yan ayağın oralarda, iç kısımda tam zincirin sol maşa üzerinden geçtiği yerde bir parça var. ince şerit şeklinde bir saç, ortasında lastik birşey, iki ucu maşa etrafından dolaşıp aynı saç vidası ile sıkılıyor. motorun altına yatıp görmen lazım. zincir de biraz gevşek ise(bahsettiğim parçanın zincir gerginliği ile alakası yok) oraya sürtüp ses yapıyor olabilir. Bir arkadaşın KUBA marka motorundan da düşmüştü ve bir eksikliğini hissetmedik.
Şimdi nöbetteyim motor burda olsa fotoğrafını çeker koyardım.
112ciyiz
o sesin geldiği yeri de hemen söyleyeyim km telini çamurluğun yanında tutan plastik halka var. O halka sert ve en küçük tümsekte bile km teli halkanın içinde ses yapıyor istersen bant gibi birşeyle tutturup deneyebilirsin. Ses kesilirse Sonra başka bir çözüm bulursun
112ciyiz
cıvatanın nereden düştüğünü buldum direksiyon kilidinin 2 civatasından biriymiş hemen takıp sıktım ön maşadan gelen sesde senin dediğin gibi aynen sanırım yukarıda bahsettiğim seste ya zincirin gevşek olmasından yada arka tekerin göbeğinden geliyo şanzımandan gelmediğine iyice kanaat ettim bugün ayrıca senin bahsettiğin zincirin üstünden geçtiği plastik takozu da gördüm o yerli yerinde duruyo sanırım zincir arka maşaya sürtmesin diye koymuşlar o takozu oraya bu arada zincir gerginliği hakkındada bilgi verirseniz sevinirim.
zincir gerginliği 1-1.5 cm yukarı-aşağı hareket edecek şekilde olmalıdır. Aslında göz kararı yapılır, önemli olan tekerleklerin paralel olması ve merkez somunlarının iyice sıkılmasıdır. Paralelligi, zincir gerginliğini ayarladigin hareketli parlak parçalar üzerindeki çentiklerin maşa üzerinde kaçıncı çizgiye geldiğine bakarak ayarlayabilirsin.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:06 ----------
arka tarafta jantın içinde dişli takozu var. Yıldız şeklinde Lastik bir takozdur acemilikte kısa zamanda aşınır ve dişli ileri geri oynamaya başlar kalkışta yada vitese geçince "tak" diye ses yapar.
112ciyiz
herhalde o lastik takozdan geliyo o ses ama aşınacak kadar binmedim henüz daha 180 km de üstelik
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:45 ----------
galiba daha öncede bahsedilmiş bu takozdan bu forum ne güzel ya kafana takılan bişeyler oldumu giriyosun bakıyosun öğreniyosun çok güzel bi bilgi paylaşımı
bugün gittim servise, dedim, arka tekerin göbeğinde lastik takoz varmış o parçalanmıştır onun için ses yapıyo, dediler dedim, tamam söker bakarız dedi, tam sökecekken senin arka dişli gevşekmiş dedi, onu bi sıkalım ondan sonra dene dedi, sıktı, ondan sonra denedim ses kesildi tam o sırada motorun oradaki cam varya, yağ seviyesi gözüküyo, yağ camın tam ortasındaydı , sordum yağı eksikmi diye hayır dedi,neyse eve döndüm ama kafama takıldı ayaklığı kaldırdım stop ettim biraz bekledim yağ çubuğunu çıkartıp baktım, seviye tam ortadaydı. sakıncası varmı yoksa yağ eklemelimiyim?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:31 ----------
tekerin paralelliğini tam olarak ayarlayabilmek için önce merkez somunları gevşetip sonra ayaklığın üzerindeyken çalıştırıp 1. vitese alıp teker dönerken arkadan bakıp ayar somunlarıyla ona göre mi ayar yapıcaz?
motor çalışırken hatta vitesteyken üzerinde çalışmayın. Zinciri yağlarken bile motoru çalıştırmayın.
Merkez somunlar gevşetilir, gerdirme vidalarının somunları gevşetilir, zincir tarafındaki gerginlik ayarlanır, somunu sıkılır. Çizginin nerede olduğuna bakılır, diğer taraf da aynı şekilde eşitlenir, somunu sabitlenir. Merkez somunlar sıkılır, son bir kez zincir gerginliği kontrol edilir.
Kullandığınız anahtarların iyi olması ve özellikle merkezin iyi sıkılması gerekir..
112ciyiz
Değerli arkadaşım Ben de geçen hafta windy s 150 aldım 470km oldu. Eski bir çılgın motorcu olduğum için bazı modifikasyonları kendim yapıyorum. Titreşim konusunda sana birazcık yardımcı olabilirim. Motorun silindir kapağının üzerinde yakıt deposu altındaki şase birleştirme kulağı var iki adet bunları tamamen sökersen titreşim bir nebze de olsa azalıyor. Bu kulaklar motorun titreşimini direkt olarak şaseye aktardığı için titreşimi hissetmemek mümkün değil. zaten pek kullanışlı da değil. Şimdi bazı arkadaşlar bana karşı çıkabilir ama ben böyle kullanıyorum. Hiç bir sorun da teşkil etmiyor. İstersen bir dene. Bazı arkadaşlar şimdi yazacaklar yok motorun ağırlığı şaseden alınır yok tüm ağırlık bağlantı civatalarına biner vs.vs. sen bi dene fark varsa takmazsın baktın hiçbir fark yok takarsın sonuçta iki civata tutuyor.Benim motorda 5000 devire kadar titreşimi tahminen %30 gibi kesti 7000 devir ve üzerinde ise titreşimi hissetmiyorum bile
Sevgili Cem,
Değerli yanıtın için teşekkürler... Denemekle bir şey kaybetmeyeceğimi düşünüyorum, ilk fırsatta deneyip sonucunu sizlerle paylaşacağım.
Bir de Salihli'deki yetkili servis der ki "abi hele şöyle 1,500-2,000 km'yi gör ön dişliyi bir kademe büyütelim o zaman titreşim kalmayacak" Son hızı arttırsa da motorun çekişini/seriliğini düşürecek diye ben pek yanaşmak istemiyorum. Kullanım özelliği olarak tercihim; son hızı yüksek olan bir motosiklet yerine seri şekilde hızlanabilen ve rampalarda bayılmayan bir motosiklettir. Ayrıca bu değişiklik motoru ne kadar yorar ömrüne ne derece olumsuz etkisi olur bir fikrim yok.
Profil bilgilerinden görebildiğim üzere sen de İzmir'lisin... Peki buralarda servis/usta konusunda bir önerin var mı?
Sevgiler
Hikmet
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)