selam arkadaslar. ben su an Gv250 kullanıcısıyım. Ama, eger uygyn sartlar olursa bir dragstar 650 edinmeyi dusunuyorum. ancak, uygyn sartlar - para toparlanamk gibi - yanında bir cekincem var, sehir ici kullanım. taksim goztepe arası gidiyorum, bilirsiniz, trafigi emniyet seridi ve girebildigim kadar aralrdan giderek atlatmaya calısıyorum. Dragstar bu konuda beni zorlar mı sizce? sehir ici kullanım icin biraz buyuk mu ne dersiniz? simididen tesekkurler...
Selam. Aslında haklısın. Ama ben su an Hyo GV250 kullanıyorum. O da Dragstar kadar olmasa da genis bi motor. Su an gidebilme durumumdan memnunum. Dragstarla cok fark yasar mıyım bilemedim. Denemeden de bilemeyecegim sanırım Bu durum gercekten karar vermeyi etkiliyor. Ah su istanbul trafigi
arkadaşlar merhaba,
ben de forumları arada takip edip yazılanları merakla okumakla idare ederken birden kendimi kaydolurken buldum
yaş:29
meslek: bi nevi bankacı
yer: istanbul
ilgili alanı: dragstar xvs 650 sport
ilgili konularda yanlış bir şey söylersem affedin. öğrenmeye çalışıyorum gerekli herşeyi.
yardımınızı rica ediyorum. bana anlatın her detayı. motor (cruiser) almak istiyorum ama seçemiyorum.
o yüzden inceden konuya giriş yapıyorum gördüğünüz gibi
tekrar merhabalar herkese
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:15 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:13 PM ----------
bu alemde tanıdığım çok kişi yok ama sizler varsınız iyi ki. insan yanlız hissetmiyor bu sayede.
aslında Garanti Teknoloji. işte bir nevi bankacıyım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:31 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:30 PM ----------
uyuyor mu seninkine?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:32 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:31 PM ----------
ya ayıptır sorması da bu mesajları aboneliklerime nasıl ekliyoruz? neyse evden bağlanınca bakarım.
benim sistem analiz tarafı. yazılımcı değilim belki ondan enduro değilde cruisera merak salmışımdır :p
arkadaşlar,
biliyorum çok kez konu oldu ama lütfen biri bana açıklar mı neden dragstar?
o kadar ilan inceledim, o kadar yorum okudum ama dragstar sporttan başkasını beğenemedim. hatta ilk gördüğüm ilan da bir xvs 650 sporta aitti ama ne yazık ki satıldı
şu anda aramalara incelemelere devam ediyorum ama hangisi (hangi dragstar) olmalı karar veremiyorum?
klasik mi yoksa sport mu? kaç yaşında olmalı max. ve kaç kmde (ki bununla oynanıyor zaten)
fiyat aralığı ne olmalı yaş ve km.ye göre?
bu sorulara bin türlü cevap verildi o yüzden netleşmedi kafamda.
yardım edin!
motorum yok. ehliyeti eylülde alacağım inşallah.
honda eğitimine katılacaktım ama eğitim tarihi uymayıp kaydımı ileri aldırmak zorunda kaldım. o da ekimde.
para da hazır.
tek bişi kaldı geriye: zamanın geçmesi...
ama geçmesin çünkü hala düşünüyorum ne alınmalı, nasıl alınmalı, nelere dikkat edilmeli.
bilen biri bana cevap versin. hatta hepiniz verin.
insan başkasının motoruna bakıpta yürümeye devam etmek zorunda kalınca yolda kötü oluyor...
daha yazardım ama işteyim
bence baya sağlam bir motor, bayılıyorum bunlara..
Ben hiç görmedim cruiser yada race alip sonrada bu benim tarzim degilmis diyeni . Zaten almadan evvel genellikle arkadasin olsun yada alacagin motora böyle binip dolasdiktan sonra karar veriyosun degilmi . Ömrümde hiç motor binmedim scooter/mobilet bile binmedim ama kendime söz vermistim chopper modeli istiyordum ve ilk önce bir arkadasin Race (cbr 1000) modeline bindim ve bir iki dolandim ve o an dedimki yok kardesim bunda zevk yok beni hiç sarmadi... ve araya araya Dragstar'a (650cc) karar verdim ve alacagim yere gittim orda binebilrmiyim sordum tabii dediler biner binmez oooh iste bu benim askim dedim ve aldim hiç pisman olmadim nasil olurumki o askim oldu. 1 yil kullandim ve simdi onu parçaladim kendi zevkime göre modifye yapiyorum yakinda biter böylece chopper modelim olmus olacak. Yani bilemiyorum hiç motor , mobilet binmemis biri olmak hiç bana zor gelmedi araba kullaniyorum vitesler nerdeyse ayni debraj falan filan kendine göveniyorsan bi anda ögrenebilirsin sanirim. Biraz daha kullandikatan sonra daha büyük model almayi düsünüyorum , zaten nasil olsa chopper modelini iyi fiayata satarim isteyen çok.
peki sole sorayim: 2000-2003 yapimi 20.000-40.000 km arasi yol yapmis dragstar sporta 8500TL diyen de var, 10.000TL diyen de var. fark ne derseniz bence yok. modeller ayni. aksesuarlar ayni sayilir. hatta az kullanilmis olan daha ucuz. ne ypmali simdi?
baska sorularim da var da onlari sonra sorarim
draggy,
haklısın 650cc fazla olabilir yeni başlayan için fakat cidden 150-250 cc alıp sonra satacak kadar vaktim yok. yani acele ediyorum manasında sölemiyorum. uğraşacak vaktim yok.
ama emin ol duymamazlıktan geldiğim için böle sölemiyorum
peki honda eğitimi için ne düşünüyorsun? bir yararı olur mu teknik ve güven açısından? olumlu yorumlar duyuyorum ama çok detayına giremedim.
o gördüğün rezerv yakıt olmasın
platin bujilerin standart olanlara göre farkı ,kullanım süresinin daha uzun olmasıdır..ama bu farklılık gerektiren kullanım ortamları bence motosiklet değil.
platin bujiler daha zor şartlar içindir..çok aşırı sıcak ,çok aşırı soğuk,
çok yüksek rpm gerektiren özel durumlar vs.
yeni alınan bir ürün her zaman alıcısı için ödediği paradan daha değerli olduğu için beklentide üst seviye oluyor.
Benim gv650 de ilk 600 km bakımına kadar orjinal 8 numara resistanslı buji vardı. Bakım sırasında NGK iridium 8 numara taktırdım tanesi 30 ytl civarı ama 2700km dir, yakıt tüketimi adına hissedilir bir değişim olmadığı gibi; biraz çekişte farklılaşma oldu. NGK platinium serisi iridyuma oranla %40 daha ucuzdu. Bahsi geçen markanın satıcısı olmadığından deneme şansımda olmadı. Paylaşım için teşekkürler.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
tebrikler..
ama tüketim değerlerin zaten normal bana göre.bende 100 km de 4,5 lt olarak ölçmüştüm uzun yolda..şehir içi 5 lt gibi..
bu arada o dediğin çift tırnak da zaten bujinin ömrünü uzatan etkenlerdir.
tek tırnak standart bujilerde oluşan kıvılcım erozyonu tek tırnak olduğu için tırnaktaki aşınma daha hızlıdır. 3tırnak 4 tırnak bujilerde var.ama bu tırnak sayısı ateşlemenin kalitesini artırıp extra bir katkı sağlamaz..
yani 3 veya 4 tırnağa aynı anda kıvılcım sıçramaz. yine tek tırnağa kıvılcım atlar.ama bu tırnak değişkendir.o an için hangi tırnak uygunsa topraklama sıçrama ona yönelir..( yine araçları ve enjeksiyon sistemlerinin konusudur.)
hiçmi faydası yok dersen var tabii.. tek tırnakta erozyon dediğimiz aşınma daha bariz olacağı için bu aşınmadan oluşan tırnak aralığı bazı emisyon değerlerini etkileyecektir..bununla ilgili çok uzun yazabilirim ama tamamen araçları ilgilendirdiği için motosiklet kapsamına girmez.
ayrıca bu buji tipleri % 100 enjeksiyonlu yakıt sistemlerini (özel tasarım yüksek rpm motosiklet hariç) ilgilendirir.
diğer taraftan aksini iddia eden her türlü bilgi, belge, duyum, sanım, ne varsa ticari rant amaçlıdır.
motosikletteki tek tırnak buji erozyonu (ki büyük hacim motorlarda silindir başına çift buji vardır) 60.000-70.000 kmlerde tamamen kendini gösterir.. yani aşınma hızlıdır değimde bu kmlerdedir standart bujilerde.5 tl lik buji ile yapabilecekmiyiz bu km leri..
senin bujilerde 100.000 km yi çok geçecektir.bir anlamda evladiyelik bujilerin oldu..
bence sen belkide farkında olmadan değişken devirlerde kullandığın için motorun çok rahat, verimli güzel gidiyor yani.
daha öncede yazmıştım araçlarda durum farklı..
özellikle modifiye araçlarda ilk amaç güç arttırımına yöneliktir. egzantrikde yapılan bazı modifikasyonlar
supap açma kapama düzeneklerinde yapılan değişikliklerle bu mümkün olmaktadır.dolayısı ile yakıtı,eteşlemeyi,bujiyi vs vs ilgilendiren farklı konulardır.
doğrudur.
arama motorlarında buji diagnostatiği diye aratırsanız benim çalışmam çıkacaktır.
ayrıca aşağıdaki bujiler motorunuz hakkında bilgi vermektedir.
peki daha kaliteli patlama yaptıran yada yanma odasında daha büyük patlama yaptıran bu bujilerin motor dinamiklerine,piston ve piston kollarına bir zararı yokmudur...bukadar verimliyse standart olarak görmemiz gerekmezmi acaba bu bujileri?
fabrika verisi olan ısı kodunun aynı olması halinde hiçbir bujinin zararı sözkonusu değildir.
Bujiler marka bazında belli kodlarla satılırlar. Bu kodlar kullanılacak motorun yanma odası ısılarına ve üretim özelliklerine göre belirlenmiştir. Bujiler de bu özellikler paralelinde soğuktan sıcağa doğru normlandırılmış ve kodlandırılmıştır. Bujilerde var olan W7, W8, gibi kodlar da bu ısı özelliklerini belirtirler. Var olan kod numaralan arttıkça bujinin daha sıcak özelliklerde olduğu anlaşılır. Sıcak bujiler ise çabuk ısınıp düşük sıkıştırma ve düşük oktanlı motorlarda etkindir. Soğuk bujiler ise yüksek sıkıştırmak motorlarda soğuk kalarak vuruntuyu engeller özelliklerdedir.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
dragstar 650 kullanıcılarına;motosiklet sesinde bir vınnlama varmı yoksa sadece benimkimi böyle ses çıkarıyor
Bir köpeğin dostLuğu daha iyidir; Bir dostun KöpekLiğinden!..
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)