http://www.motosiklet.net/forum/cruiser-chopper/134813-dragstar-1100-performans-ses-ve-gorsel-modifiye-resimli.html
Arkdaşlar, sizden rica etsem konuya bakıp tavsiyelerinizi yazabilir misiniz? Buraya özetleyeyim; tüm kabloların (gaz, fren, debriyaj vs hepsi) gidon içerisinden geçmesini istiyorum, bunun için nereden hangi parçaları temin etmeliyim? Konuda detaylı anlattım, tavsiyelerinizi oraya yazarsanız çok sevinirm, teşekkrüler.
Gaz, fren ve debriyaj geçer (orjinaller kalın, bende ki kromlar ince mesela) ama hem hoş durmaz hem de sağlıklı olmaz. Ayrıca bunları alttan yine çıkarmak zorunda kalacaksın. Tahminim memnun kalmazsın. Ama bu kabloların kromları var kullanabilirsin, ben kullanıyorum, hoş duruyor.
Elektrik tesisatı Örnekler için; (bunu ben de düşünmüyor değilim)
http://www.brcustomcycles.com/HOW_TO_VIDEOS_FROM_BR.php
http://www.650ccnd.com/mods/hidden_wires/wires2.htm
http://www.650ccnd.com/mods/hidden_wires/wires1.htm
Kuryakynler güzel ama ben hiç memnun değilim, kromları hep kabardı. Gerçi orjinal yamahanın aksesuarları da kabardı. Yenilerini takmaktansa tekrar kromlatayım diyorum ben de..
Bu arada Ufuk hocam kusura bakma benim çamurluk korumalarını verecektim sana kalıp almak için, bayramda hiç müsait olamadım kusura bakma :(
@capozz Selam,
Motoruna yaptığın küçük dokunuşlar güzel olmuş emeğine sağlık.
Kabloları, Telleri, Hortumları gidon içine almak aslına bakılırsa şekil olarak güzel duruyor ama işlevsel olarak pek başarılı olacağını düşünmüyorum.
Geçenlerde Sisfarları ile sinyalleri alt alta bağlayıp kabloları sisfar bağlantı aparatının içinden geçirdim, geçirmez olaydım bir yerden şase yaptı ve bütün kabloları tekrar söküp demirin dışına çıkarıp tek tek ölçmem gerekti. Buldum yaptım ama boşuna 3 saat uğraştım. Kablolar dışarıda olsaydı 15 dk. da hallolurdu.
Bu işlemden önce kütükten çıkan kabloları da gidon içine atmayı düşünüyordum ama bu yaşadığım durumdan sonra vazgeçtim. Küçük bir problem olursa bu sefer 3 saati bir yana bırak 3 günde kurtaramayacağımı hissettim. Tabi karar senin.
Teller ve hidrolik hortumunu değiştirirsen geçer gidonun içinden ama, teller rahat hareket edemeyeceği için bir zaman sonra deformasyona uğrayabilir ve büyük sıkıntılar yaşayabilirsin. Ayrıyetten @draggy nin dediği gibi gidonun çıktığı yerlerde sıkıntı olabilir. Aslında onları da Mesnetleri delerek dik bir şekilde aşağıya indirebilirsin.
Bence hortum ve telleri çelik hortumla değiştirip. Kabloları da dışarıdan geçirip üstüne bir formül düşünmek daha mantıklı olabilir.
Biraz basit gelebilir ama bir arkadaşım Yüksek gidonun kablolarını, kaliteli bir duş hortumunun içinden geçirdi, bu hortumu da gidonun sana bakan tarafından aşağıya indirirsen hem karşıdan bakan çirkin bir görüntü görmez. Hemde sen bakarken çirkinlikle yol yapmazsın.
Karar senin bizden tavsiye...
Selamlar,
@draggy o parçaları arkadaş kroma verdi ama yine aynı oldu. İstersen son zamanlarda motosiklet nikelaj işiyle uğraşan bir kaplamacı çarpmaya başladı son zamanlarda gözüme, konuşuruz onunla, gördüğüm kadarıyla işçiliği de fena değil.
Herkese merhabalar. Yakın bir zamanda dragstar 650 aldım 2005 model.
Pazartesi ya da salı muayeneye sokacağım motoru. Yanmayan stop lambası vs. gibi sorunları hallettik serviste bugün aldım eve döndüm tam parka girerken bir ara gaz verdim ve gaz kolu olduğu gibi kaldı saatte geç oldu servisler kapandı diye götüremedim tekrar.
elimle çevirerek gazı kapattım. Gaz kolu çok zor dönüyor ve geri toplamıyor kendim çevirip kapıyorum gazı. Takılıp kalıyor ve zor dönüyor, sorunum ne olabilir acaba gaz teli mi koptu? Başına gelen arkadaşlar vardır bana bir yardımcı olursanız sevineceğim. Bir de malzemeleri nereden alabilirim? muayeneyi yaptırıp oradan uzun yola tatile gidecektim yalan olmasa keşke şu an Bursa'dayım haftasonu da İstanbul'a gelecektim :/
BEnim motorun problemi aynen devam. Elbet bulcaz ne olduğunu. Tekirdağ aslında uzak değil gidilir ama motor sağlam olunca inşallah bakıma gideriz. Ama bu halde gözüm kesmez. Yine de sağolasın teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:27 ----------
Gaz kolundan karbürtöre giden 2 tane tel var bir tanesi gazı açar bir tanesi kapatır muhtemelen senin gazı kapatan telin koptu ya da oksit yaptı ya da karbüratör üzerindeki yay bozuldu.
Büyük birşey değil dert etme, Hallederler hemen.
Draggy ve Ufuk arkadaşlarım önerileri için teşekkürler, anlaşıldı ki öyle ağızdan çıktığı gibi kolay değilmiş bu iş Bakayım biraz daha araştırayım, bu iş için aparat vs yapılmış mı...
@capozz
Bu zamana kadar bunun için yapılmış bir aparat görmedim, bu tarz işleri de zaten ben dahil bizler gibi arızalı kişiler yapıyoruz. Adamlar yurt dışında km yapıyor, biz de aman kenarı parlasın köşesi parlasın, güzel gözüksünün peşindeyiz.
Sana tarif ettiğim duş hortumu formülünü yapabilirsin, ben arkadaşın fotoğraflarını çekersem paylaşırım.
Selamlar
Satıyorummmm, satıyorummmmm, satttt...
İlan no bu; 175913936
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-sifir-lastikler-ile-bakimdan-cikmis-makine-175913936/detay/
Arkadaşlar bir kaçgündür bi sıkıntım var kaç ustaya gösterdiysem açmadan ne olduğuna karar veremem dediler sorun aynen şöyle seyir halindeyken bir sıkıntı yok boşta giderken yada yada vites değiştirirken bişi yok sadece motor kompresöre binince inceden bi kapı gıcırtısı gibi bişi var vites geçişlerimde bi sıkıntı yok debriyaj balataları değişeli 3000 km anca oldu yağı 150 km önce değiştirdim kimi usta sanırım şanzımandan geliyor bu ses diyo ama kendinden emin değil geçişlerde en ufak zorlanma kalkışlarda titreme yada kaçırma yok kimisi şafttan geliyor diyor oda kendinden emin değil kimi arka balatadan geliyor diyor oda emin değil bende kendilerinden emin olmadıkları için elletmedim sizce nedir sıkıntım bu arada 2002 model 50700 km de motorum
ıslık gibi bir şey mi? sesi kaydetme şansın var mı?
Yok ıslık değil sanki yağsız kalan kapı gıcırtısı gibi yada hani bazen ön fren diski kirlenince yapar ya o tarz bir gıcırtı sesi kaydetmeye çalıştım ama ni türlü yakalayamadım çünkü zaman zaman duyuyorum sesi kaydetmek için dırup tekrar yola çıkıyorum bu sefer ses yok oluyor
Başıma bela olan Vites geçmeme problemi bugün itibarı ile çözülmüş bulunmakta. Akşam Şampanya patlatıcam beklerim...
Dün Ata ustaya uğradım dedim bak bakalım.
Motoru çalıştırmadan debriyajı sıktı ve dediği tek laf bu debriyaj çalışmıyor bu motora binme muhtemelen debriyaj tası dönmüyor kim kurcaladı bu motoru dedi. Dedim hayvanın biri,
Neyse bu sabah debriyajı söktük.
Yanlış 1, debriyaj plakalarının kalın olanı en altta olması gerekirken en üstte, yönler farklı vs.
Ayrıyetten debriyaj tasının dibindeki civatanın tasla arasında olan pulun altında, tasın dış tarafında olması gereken frezeli olduğunu gördük .Bu bağlamda vites boşta olduğu zaman elle dahi dönnmesi gereken Debriyaj tası sıkışmış, rulmana baskı yapıyor, haliyle debriyaj tası hareket etmiyor.
Tası söktü pulları olması gereken yere taktı hatta küçük bir modifikasyon yaparak tasın kenarlarını 1/2 mm kadar tornada aldırdı. Bu şekilde de motor biraz daha agresifleşti (Yapılsa da olur yapılmasa da) Bu inceltme işleminden sonrada balataya 20.000 km garanti verdi. Sen bu balatayı 20.000 km den önce bitirirsen balatanın tüm masrafları bana ait dedi
Şu an, toros vitesi gibi geçen vitesler eski haline döndü ve pamuk gibi geçişler geri geldi...
@onx09 o bahsetmiş olduğun ses sanki aktarmadan, ya da arka fren balatasından geliyormuş gibi geldi ama bilemedim.
Buralarda olsan baktırırdık ama biraz uzaksın anladığım kadarıyla.
sorun çözüldüyse süper. Kalın plaka olayına kafama takıldı ama benim, söküldüğünde karşına çıkan ilk balatadan sonra onun olması gerekiyor. Hatta elinde yoksa normalini takabilirsin diye biliyorum, ben de öyle çünkü, değişmişken komple set olarak değişmiştim
@draggy valla bizim usta sona yani, ilk takılan yere taktı. Neyse yeri önemli değil şu an benim için nasılsa garantiyi aldım yaptığı hareketle. Rahat da çalışıyor. Bundan iyisi can sağlığı.
Kaldı tek problem titreşim o da şimdilik önemli değil. Kışa bakarız gerekirse indirir motoru komple tüm bakımlarını da yapar öyle takarız yerine.
15 sene oldu artık bi inceden ameliyat masasına yatması gerekecek kanımca.
Abi inan kendi motorumda bir sorun giderilmiş gibi sevindim umarım birdaha sorun yaşamazsın benim şu ses herneyse eğer tamam gitti ses gelmio artık diyorum başlıyo ses yapmaya duruyorum sesi kaydedeyim diye tekrardan hareket ediyorum bu seferde ses gelmiyo sinir etti beni yavaştan başlıcam artık ilk arka balatayı değiştiricem sanırırm pazar günü yapabilirim bakalım sonrasında gene ses gelecekmi
@onx09, Öncelikle Teşekkür Ederim, en azından kısa süreli problemi çözdük.
Bir kaç defa daha okudum yazını bu bana balata gibi gelmiyor, balata olsa kompresyon anında neden ses yapsın, frene basmıyorsun sonuçta,
Şanzıman olduğunuda sanmıyorum çünkü şanzımanı bu bir aylık sürede ben dağıtamadıysam kolay kolay bir şey olmaz.
Motoru kompresyonda değilde gazlama anında bir dinle hatta hissetmeye çalış, Titreşim var mı? Bizde devir saati yok ama 3500 devirlerden sonra 3-4-5. vites farketmez motor yüke bindirdiğinde, gaza yüklendiğinde saniyelik bir ses ile titreşim başlıyor mu? Ya da motoru devirli kullandığında eskisinden daha çok yoruyor mu?
Eğer titreşim başlıyor da, ayaklıklarda bir gıdıklama oluyorsa hatayı fazla arama egsantrik zincirinden olma ihtimali yüksek bendeki gibi.
Bir de daha önce egsantrik değişti mi biliyor musun? Değişmediyse zamanı da gelmemiş değil yani.
Normalde zincir vurur ve halk dilinde çatlama, şaklama, zincir vuruntusu derler ama motosikletlerde iş farklı.
Bunu nasıl mı çözdüm geçen gün muayeneye giderken egsozu susturduğumda bu seslerin hepsi net bir şekilde geliyordu kulağıma. Bu zamana kadar bu sesi egsoz benden saklamış ama muayeneye giderken saklayamadı
Biraz dinle benim düştüğüm hataya düşme adamın yanlış taktığı pul yüzünden yeni yağı ve sağlam debriyaj balatasını boşuna değiştirdim. Bunu yaşamanı istemem gereksiz yere.
Tabi ki buraya yazdıklarımız hiç bir zaman doğruluğu olmamakla birlikte yaşadığımız sıkıntılardan çıkardığımız dersler sonucunda kulağımıza takılan küpeleri paylaşmak. Belki çok farklı ve çok kolay bir şeyde olabilir.
İstanbul' da olsan baktırırız çözdürmeye çalışırız ama uzaksın be arkadaşım
Selamlar
Selam arkadaşlar..
Sorunu çözülenlere mutluluklar devam edenlere kolaylıklar dilerim
Sezon bitiyor yavaştan..Hiç gezemedim bu sene..
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)