en iyisi yamaha servislerine götürmek hocam
en iyisi yamaha servislerine götürmek hocam
Arkadaşlar Merhaba,
Yaklaşık 9 senedir kullandığım 1999 model 50000 km de Dragstar 650 motorum bu sene fena halde canımı sıkmaya başladı. Bu zamana kadar 40000 Km yaptık sıkıntı yaşatmayan bakımları muntazam yapılan motorum artık beni üzerine benzin dökme kıvamına getirmeye başladı.
Sorunum bir anda peydahlanan TİTREŞİM Belası.
Geçen sene var olan Cobra egsozlarım paslanması ve motora yakışmayan bir hal aldıktan sonra öncesinde kullandığım Vance Hines leri takmamla başladı. (Yani bana öyle geliyor)
Egsozları taktıktan sonra peydahlanan titreşimi karbüratör, senkron ve sübap ayarına yorup pek üstüne gitmedim, sonrasında yağmurlar derken motor krikoya kalktı.
Sezon başında sübap, senkron vs. ayarları yapıp titreşimin geçeceğini düşünürken bizim titreşim aynen devam.
Sorun şu şekilde yaşanıyor.
Sanıyorum 3000-4000 devirlerde benim duyup da bu zamana kadar kimsenin duyamadığı bir sesle titreşim başlıyor. Bu ses ve titreşim her viteste oluyor ve özellikle 5. Vites 70 km/s hızın ardından yapılan 20 KM yol dahi çekilmez bir hal alıp durduğum yerde kendime gelmek için 20 dakika da dinlenmem gerekiyor.
Bu motor önceden de titreşim yapardı tüm dragstarlar gibi ama 130 km/s üzerinde yapardı.Bu da çok rahatsız etmezdi.
Motorun gidişinde problem yok acaba motor kompresyson ve çekişten düştümü, motorda mı problem var diye düşünüp geçenlerde gazladım sonuna kadar gitti. Kompresyonda tabi az da olsa egsozdan dolayı düşüklük var ama o da çok değil.
Titreşim motoru boşa alana kadar (debriyaja basmak) devam ediyor debriyaja bastığım anda azalıyor ve 20 sn sonra kaç km ile gidersem gideyim tamamen bitiyor.
Motoru gösterdiğim bir kaç usta ve servis şunları dedi,
Yamaha Servis; eksantrik zinciri değişecek motor inecek,
Başka bir usta eksantrik değil, olsa bile motorun inmesine gerek yok,
Başka bir usta debriyaj tasından yapıyor olabilir. (Balatalar 2 sene önce değişti)
Başka bir usta Şaftta sıkıntı var bakalım,
Başka bir usta defransiyel de problem var bu titreşim aktarmadan geliyor... Defransiyel bana mantıklı geldi çünkü hem ses arkadan geliyor gibi duyuyorum hemde daha önceden defransiyelin jant üzerine takılan freze dişi yemiştim.
Ben bu işin içinden çıkamıyorum,
Bu tarz bir problem yaşayan bir arkadaş ya bir tanıdığınız bir arkadaşınız varsa bana yardımcı olmanızı rica ederim.
Senelerdir çok severek bindiğim motorumu artık benzin döküp yakma kafasına geldim. Binmek istemiyorum...
Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
Saygılarımla,
Ufuk
Ülkemizde bir numaralı sıkıntıyı anlattın, ama sorunun özü değil de sonrasındaki usta bulamama sorununu :( Silindirimden gelen bir ses var ve motorun performansı inanılmaz düştü. Sanki tek silindirle gidiyor gibi. 90'dan sonra elleme beni diyor sanki.
Ben bu sorunu tamir için kredi bile çekip haybeden lastik bile aldım yeterki işe özen göstersinler diye. Öyle şeyler oldu ki; Mecidiyeköy'deki şu meşhurrr Vodafone plaza arkasındaki motorcuyu tavsiye etmem, Anadolu yakasında Necmi (Usta güya) tavsiye etmem. (Hala sağlam verip kırık aldığım çanta kilitlerimi verecek 1 sene oldu)
Soruna cevap niteliğinde olmadı ama senin çözümün de inşallah benimki gibi sarkıp durmaz çünkü ben de artık dök-yak moduna yaklaşıyorum. En sonra @Draggy emekliye ayrılsın da benim motora da baksın diye bekleyeceğim
+90 507 955 2327 numarasi bu simdi hangi semtte bilmiyorum
@champion_ufuk daha önce hiç egzantrik zincirin değişti mi? 40.000 km de bir değişmesi lazım, motor inmeden de değişir.
Ayrıca debriyaj tası ve mili de aşındığında değişmelidir, en büyük titreşim sebebi debriyaj kaynaklıdır.
Motorda debriyaja bastığında ya da boştayken bu titreşimin kesilmesi sorunun debriyaj kaynaklı olduğunu düşündürüyor. Motorunuz 15 senelik bu kadar kusuru olacak artık
Bu sorun sök takla kontrolle anlaşılır ama İstanbul da tamir fiyatları pahalı, İstanbul'da yaptırdığım sadece yağ değişim ücreti ile ben Edirne'de komple bakım ve tüm sıvı değişimlerini yaptırmıştım.
@dragistan senin sorunu olmadı komple motor atarak çözecez
Valla o bile aklıma geliyor. Temizinden helalinden bir tam motor bulsam ucuz yollu, etliye sütlüye bakmadan değişebilirim. Kalanlar da yedek parça olur :
Dört teker bedeni, iki teker ruhu taşır...
@draggy selam,
Egzantrik zinciri değişmedi, zincirlerim mevcut, hatta subap ayarlarını yaparken arkadaşla değiştirecektik ama zor geldi değiştirmedik. Kısa süre içinde değiştireceğim.
Aktarma taraflarında bir sıkıntı olduğu bana da mantıklı geliyor açıkçası. Teşhisi net koyabilsek sök tak değiştir yap işi kolay.
Sanıyorum iş başa kalacak ve yine sökecez neresi gelirse elimize. İlk etapta şaft ve difranaiyelden başlıycaz bakalım hayırlısı.
Bu problemi çözücez ama çözene kadar da benim diz bağlarım çözülecek sanırım.
@dragistan motoru küçükyalı A2 motor Mustafa ya gösterdin mi. Yamaha konusunda iyidir, bir de ona baktır derim. Tanımıyorsan haberleşip beraber gideriz ben iyi tanırım kendisini. Daha önce tecrübe ettiysen ayrı. Bir kaç arkadaş var. Ben sorunumu henüz onlarla paylaşmadım.
Selamlar
Şimdi senden duydum ilk ama her öneriye açığım. Tanımıyorum ama tek de gidebilirim, müsait zamanında birlikte de gideriz tabii.
Dört teker bedeni, iki teker ruhu taşır...
@dragistan Özelden mesaj atamadım telefondayım. Telefon numaranı yaz bana görüşelim.
Belki bir yardımım dokunur.
Yazdım özeline üstad
dostum bende eski dragstar kullanıcısıyım ve difransiyel değiştirdim benim sorunum motor düşük devirde veya yokuş yukarı gaza yüklenmemde inilti şekilde bir ses gelmesiydi sanki biraz daha gaza yüklensem biyerler kopup dagılacak şekilde olmasıydı çok hafifte titresim hissediyordumda.
eger sorunun gerçekten difransiyel ile alakalı ise 1 tur atmam yeter hemen anlarım
çünkü şaft yani diferansiyel dragstarda istavroz mili + anaşaft + freze dişili kapling + başı fireze dişli sonu konik dişli + en sonunda büyük konik dişliden oluşan bir bir aktarma sistemi..
bu en ortada bulununan freze dişli kapling sıyırmış yani dişleri deforme olmuşsa belli bir yükte ve devirde tam eksende aktarımını yapamamakta ve salgı oluşturmakta düz yolda isen titreşime sebep olabilir yokuş yukarı yani yükte giderken inilti ses yapabilir.
eger sorun difransiyel ise yamaha virago 535 difransiyeli bir bir aynı bilginde olsun.umarım sorunun kısa sürede çözülür.
dragistan sorunun devam etmesine üzüldüm.seninde olsam usta arıcagıma satıp başka bir makina alırım zira bu ülkede teknik ve dürüstçe çalışan usta ( bir adam kendine usta dedittiriyorsa ordan kaç ) yok malesef:(
hak etmeyene merhamet kendine yapacağın en büyük ihanettir.!
Bu haliyle satmak ya maddi zarar ya da karşı tarafa kazık olur. İkincisini yapmayacağım için birinci seçenekteki maddi zararı tamire ayırırım Ben taktım kafaya bu motoru eski adam haline getirip devam edeceğim.
Dört teker bedeni, iki teker ruhu taşır...
@waffenSS
İstediğin kadar tur atabilirsin. Ne taraftasın özelden yazışalım görüşelim.
Selamlar
Selam arkadaşlar,
Üstadlar kadar anlamasamda hatta hiç anlamasamda anlattığın sorun giresunspor Erkan'ın anlattığı ve çözümü ile birebir aynı gibi.O komple debriyaj sistemini değiştirdi ve sorunu giderdi.
Bu arada arkadaşlar önceki hafta içi 3 günlük bir Çanakkale gezisi yaptım.2.günü ve dönüşte Erkan ile beraberdik
Çok memnun kaldım motorun performansından nazar değmesin.Bana dragstar tavsiye ettiğiniz için çok dua aldınız
Kaan cam için görüşemedik ramazan,tatil filan ilk buluşmada halledelim inşallah
Draggy üstad senden bir buluşma bekliyorum artık acil tarafından,ben birkaç kez denedim başarılı olamadık,İftar filanda olur veya Bağırganlı tarafına bir plaj sürüşü..Takıldığım diğer sitede 3 dragstar daha var.Biri Engin bu siteden,Engin'de bir çanakkale yaptı geldi hafta sonu.Onlada yüzyüze tanışamadık henüz
Dün eski 2 usta (sanatkar) arkadaş motora baktı ben derdimi kendilerine anlattığımda ikisi de debriyaj dedi. Hatta büyük ihtimalle debriyaj bilyesi ya da tellerden birinin kırık olma ihtimali var dediler. En azından iki kişiden aynı cevabı almak mutlu etti beni.
Hafta için uğrayacağım, test şürüşüne çıkacak sonrasında çözeceğiz umarım problemi.
Ben eski virane dükkanlardaki ustaları seviyorum. Şekilcilere kalsak sökülmedik yeri kalmayacak motorun.
@dragistan sen rahat ol hallolacak senin motor. Bir kaç yere gösterelim bakalım.
İnşallah tanışıcaz Serdar.. Çanakkale gezisi için forumda 3 defa konu açmak istedim ama bilmiyorum Adminler konuyu açmadılar. Herneyse zorlamanın anlamı yok. Dediğin gibi diğer sitedeki gurubumuz Regal Raptorcular ama 3 tane Dragstar olmayı başardık sende katıldığında okeye dörtlü çıkıcak Ramazandan sonra her hafta veya 2 haftada bir gezi yapıcaz. Ramazan sonrası hemen Ağva var mesela
Bildiklerim sen ve ben dahil 5 adet 650cc(erkan perşembe günü satışı verecekti neyaptı bilmiyorum) 1 adet 1100cc ve 3 adet shadow var Kaan ile beraber,
Hızla yüksek cc ye geçiş yapılıyor sitede..Ben 2. seneye girdim üyelikte.Geçen sene birçok geziye katıldım kardeş sitede..
serdar abi en kısa zamanda cam işini halledelim.
dün engin abi ahmet ve regalci arkadaşlarla ortaköy zirvesi yaptık gayet keyfi geçti sohbet
bu aralar harıl harıl ders çalışıyorum ( kpss için ) ve işlerimde yogun:( müsait bir zaman görüşürüz umarım
Bugün titreşim sebebinin debriyaj tası veya rulmanı olmasına yoğunlaşarak debriyajı komple söktük ama debriyaj da herhangi bir sorun yok her şey muntazam çalışıyor.
Şimdi de yeni bir varyasyon ortaya atıldı...
'Motor yatakları'
Bu sıkıntının titreşimin ve debriyaj sıkıldığında kesilen şıkırtımsı sesin motor yataklarında olduğu bununda anca motor sökülerek anlaşılabileceğinin bilgisi alındı.
Ben her zamanki gibi yine tekrarladım, bak sökersin yaparsın takarsın tek kuruş vermem. Binerim motora titreşim kesildiyse paranı alırsın yoksa havada bulut misali... ve yine yemeyen ustamsı profil....
Artık yazı dizisi gibi hissediyorum kendimi.
Bakalım daha neler çıkacak,
Acaba bu debriyajın arka taraflarında falan da bir rulman vs gibi bir şey var mıdır? @draggy sen bilirsin. Bana bu arıza herhangi aktarma organındaymış gibi geliyor ama bu ustalar hep motoru açtırma hevesinde.
Selamlar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)