Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
5. sayfa BirinciBirinci ... 345671555105 ... SonuncuSonuncu

Yamaha Dragstar XVS 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #81
    superzzt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    BWS 135 + GT650 Comet
    Alıntı Selka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar özellikle Yamaha sahibleri kızmaca yok. Sadece fikirlerimi kimseyi kırmadan incitmeden yazmak isterim. Yamaha Dragstar 650 cc ye binmedim. Bunu baştan belirteyim. Ancak Hysoung GV 250 cc ile kağıt üzerinde teknik olarak karşılaştırma yaptım. Bu karşılaştırma fiyat/fayda oranında bir kaşılaştırma. Yoksa her zaman 650 cc lik bir motor 250cc lik bir motora üstün gelir. Lakin, Hyosung GV 250 cc lik motoru hem yağ soğutma; hemde hava soğutma sistemi var. Burada 1-0 Hysoung galip. Oysa Yamaha Dragstar 650 cc de ise sadece hava soğutma var. İkinci özellik Hyosung motor teknolojisinde 250 cc lik DOHC karakteristikli motora 8 sübab (valve) takarak ekonomik motor büyüklüğünde yüksek performans ve güç almış. Yamaha ise yaklaşık Hysoung GV 250cc ye göre 3 kat büyük olan motor bloğuna sadece 4 sübab (valve) takmış. Sübabları yarı yarıya az. Skor 2-0. Hysoung bu 250 cc lik motordan ekonomik şekilde 28 Hp güç ve yüksek tork alıyor. Oranlama yaparsak 650 cc lik bir motorda en az 72 HP güç almak gerekir ki (mesela Hysoung GV650) Yamaha sadece 40 Hp güç üretebilmiştir. O büyüklükteki motor bloğuna göre az. Skor 3-0. Yakıt tüketimi konusuna gelince Hysoung GV 250cc 2.5lt/100 km iken Yamaha 4.0/100km veya üzeri olmakta. Skor 4-0. Satış fiayatına bakarsak Hyosung GV 250cc 8000 Ytl herşey dahil. Yamaha Dragstar 650cc 14750 ytl. Skor 5-0. Burada hiç sürüş keyfinden falan bahs etmedim. Sadece Sanayii ve Ticaret Bakanlığı'na ithalatçı firmaların beyan ettiği satışta kataloklaarında kullandıkları teknik motor değerlerini karşılaştırarak yaptım. Sonuç
    Hysoung GV250cc -Yamaha Dragstar 650cc 5-0 Hysoung galip gelir.

    Selka MT'nin heralde renkli üyelerinden biri olacağı aşikar...Sabahtan beridir bu paragrafı her konuya neredeyse yazma ihtiyacı duymuş.Yazın...Seni rahatlatacaksa 5-0 galip gelir al bir 5te benden olsun 10-0 olsun.Sürüş keyfi her şeydir,ve de güvenliği,motor keyif işidir dragstarın zevkini kullanmadıysan alamazsın,kullanırsanda o skorlarla kağıt üzerinde altındakilerle uğraşmazsın.Bence sen bir yerden bul dragstarla bir tur at ben cruiser sevmem ancak dragstar ayrı bir olaydır,kullanımı keyifli bir alettir 650 ve 1100ünü kullandım.Gv250m vardı 2 sene evvel ben memnun kalmadım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Cruiselar Harley almak isteyipte parası yetmeyenler içindir. Ve bir harleye en çok benzeyen model Dragstar dır ve efsanedir. Hyosung gibi bir modelle karşılaştırmayın. 8000 devirde verdiği torku dragstar 3000 devirde verir, bu bile artar da yeter. Dragstar kullanıcısıyım, onunla başladım ve devam ediyorum. Hyo da kullandım ve açıkcası bisiklet gibi geldi bana ve güven vermedi. 19 senedir üretilen bir motor ve değişiklik yok üzerinde ( yeni emisyon lara göre belki enjeksiyonlu olabilir ). Dragstar bir tutkudur ve üzerinde oturmadan, sesini duymadan bu keyfi anlayamazsın. Ve emin ol Dragstar Harleylerin ülkesinde bile çok tutulur ve modifyeye en uygun makinadır ve hiç bir zaman teknik anlamda sorun çıkarmaz ( yok bozuldu, yok kırıldı, yok paslandı vs..) ikisini bir yan yana koy ve farkı anla. Hyolar şu an emekleme aşamasında bir Yamaha seviyesine gelmesi için en az 10 sene geçmesilazım. Ayrca dünyada aksesuar ve replace üreten iki önemli firma vardır. Küryakin ve highway havk ben bunların hyo ya aksesuar ürettiğini duymadım

  3. #83

    Üyelik
    23 Nisan 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    dragstar 650 & shadow 750
    Alıntı Selka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar kızmaca yok. Sadece fikirlerimi kimseyi kırmadan incitmeden yazmak isterim. Yamaha Dragstar 650 cc ye binmedim. Bunu baştan belirteyim. Ancak Hysoung GV 250 cc ile kağıt üzerinde teknik olarak karşılaştırma yaptım. Bu karşılaştırma fiyat/fayda oranında bir kaşılaştırma. Yoksa her zaman 650 cc lik bir motor 250cc lik bir motora üstün gelir. Lakin, Hyosung GV 250 cc lik motoru hem yağ soğutma; hemde hava soğutma sistemi var. Burada 0-1 Hysoung galip. (Hyosung deplasman forumunda olduğu için 0-1 olarak yazıyorum) Oysa Yamaha Dragstar 650 cc de ise sadece hava soğutma var. İkinci özellik Hyosung motor teknolojisinde 250 cc lik DOHC karakteristikli motora 8 sübab (valve) takarak ekonomik motor büyüklüğünde yüksek performans ve güç almış. Yamaha ise yaklaşık Hysoung GV 250cc ye göre 3 kat büyük olan motor bloğuna sadece 4 sübab (valve) takmış. Sübabları yarı yarıya az. Skor 0-2. Hysoung bu 250 cc lik motordan ekonomik şekilde 28 Hp güç ve yüksek tork alıyor. Oranlama yaparsak 650 cc lik bir motorda en az 72 HP güç almak gerekir ki (mesela Hysoung GV650) Yamaha sadece 40 Hp güç üretebilmiştir. O büyüklükteki motor bolğuna göre az. Skor 0-3. Yakıt tüketimi konusuna gelince Hysoung GV 250cc 2.5lt/100 km iken Yamaha 4.0/100km veya üzeri olmakta. Skor 0-4. Satış fiayatına bakarsak Hyosung GV 250cc 8000 Ytl herşey dahil. Yamaha Dragstar 650cc 14750 ytl. Skor 0-5. Burada hiç sürüş keyfinden falan bahs etmedim. Sadece Sanayii ve Ticaret Bakanlığı'na ithalatçı firmaların beyan ettiği satışta kataloklaarında kullandıkları teknik motor değerlerini karşılaştırarak yaptım. Sonuç
    Yamaha Dragstar 650cc- Hysoung GV250cc 0-5 Hysoung galip gelir.
    1. Soğutma açısından dragstar ile ilgili kayda değer bir soruna rastlanmamıştır, bu benden değil okyanus ötesi ülkelerin dragstar kulüplerinden de öğrenilebilir.
    2. 2-0 , 3-0 ve 4-0 değerlendirmeleri aynı; evet sübap sayısı fazladır ve bu motordan fazla güç alınmasını ve yakıt tüketimini etkilemektedir, şahsen ben yüksek devirlerde bağıran bir cruiser yerine torklu bir makine tercih ederim cruiser tork demektir, bir şey daha ekleyeyim sollamalarda devriyaja basıp vitesle boğuşmanıza gerek yok sadece gaz açmak ne demek yaşamak gerekir.
    3. Yakıt tüketimi bilgisi verilen devirlerde kullanımla uyuşmuyor, özellikle yüksek devirde kullanılmasa bile gv nin yakıt tüketimi 3-3,2 lt/100km civarındadır ve motor hacimleri kıyaslandığında bu dragstar için bir avantajdır.
    4. Yamaha bir efsanedir ve custom için en uygun makinelerden biridir, yıllar onun kalitesi ve motor yapısına değişiklik getirememiştir.
    5. gv nin genetik olarak kaynaklandığı öne sürülen ateşleme sorunu vardır, dragstar da bu zamana süregelmiş bir sorun yoktur.
    6. Cruiser da sürüş konforu ve rahatlık herşeydir, güç ise cruiser'cı ihtiyaçlarının en sonlarında yer almaktadır.
    7. 0 km fiyatı pahalı olan dragstar ın fiyat farkı motor büyüklüğü, motor hacmi için ek vergi, yamaha sorunsuzluğunu, konforunu ve servis güvencesini de kapsamaktadır. Aynı zamanda satarken de değer kaybı gv nin ki kadar olmayacaktır.
    SON. Bu başlığı karşılaştırma için açmamıştım, karşılaştırma isteyen arkadaşlar Marka ve Model Kıyaslamaları forumunu kullanmalıdırlar..

  4. #84
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    aymak güzel tespitlerde bulunmuşsun. 19 senedir üretilebilen ve hiç bir kronik sorunu olmayan motora daha dün piyasaya çıkmış ve 1 sene sonra sağı solu paslanan motorlarla karşılaştırma yapılması

  5. #85
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Pazardan önce 250 cc bir çok ülkede çekildi,sonradan dragstar 650 üretimi tamamlanıyor.Yeni nesil başlıyor


    Yenilikleri paylaşalım o halde.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  6. #86
    dragstar72 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    DRAGSTARXVS650 KAWASAKİ ER-6F YAMAHA XJ6
    Topic hortlamış ama iyi de olmuş. Bir dragstar xvs650 kullanıcısı olarak çocukluğumdan beri hayal ettiğim motoru aldığım için çok mutluyum.
    Bu mutluluk hergün onun üzerinde daha da büyüyor..
    Millet olarak elmalarla armutları toplama gibi bir yanlışımız var. Her markanın başka başka özellikleri var. Bu özelliklerden birisi sizin için vazgeçilmez olduğunda gözünüzü kırpmaz onu alırsınız.
    Bu makinenin duruşu,tipi,kromajı,sesi,torku,bana sıkışık trafikte yanan kasıklarımı, yaktığım benzinin parasını(O kadarda fazla olmamasına rağmen)ve bu forumda kullanmış kullanmamış bir çok kişinin saydığı diğer kötü özelliklerini unutturur...
    Ayrıca kimseyede aman onu alma bunu al demem.Seven Hayalini kuran alsın dostum...
    soa bunu beğendi.

  7. #87
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM
    Arkadaşlar benim ve -hea' ın ifade etmeye çalıştığı Honda Shadow un yada yamaha drarstar 600 cc nin kötü bir motor olmadığıdır. Hele yamaha 15 yıl motor üzerinde revizyona bile girmemiş efsane denecek bir motormuş; ama işte burası önemli bazı saplantılarımızdan ayrılıp objektif olabildiğimizde fiyat\fayda oranında belki de mazisi 2 yıl anca olan modellerede bakmak gerek. Unutmayın dragstarında ilk iki yılı olmuştur harleyinde. Lakin burada bir motor var 15000 ytl; bir motor var 7500 ytl. İşte burası önemli ben ne veriyorum ne alıyorum. İkazımız şudur ki; Hyosung suzuki ye yıllarca motor yapan bir firma iken ansızın iki yıl önce kendi motorumu kendim yapacağım fikri ile G.Kore'de fabrikaları kuruluyor. Burada Suzuki kötü diyebilirmiyim; asla. Lakin Suzukinin motorunu yapan firma da asla kötü olamaz, değil mi? Fazladan para verip motor alan arkadaşlar o yüzden gv yi kötülemeyin. Hyosung'un motor tecrübesi gerçekten çok fazla olan bir firma lakin işin sunuş kısmında değil; sadece mutfağında imiş. Hepimiz garsonları tanırız ama ahçıları tanımayız ;değil mi? Onun gibi... Şimdi, Hysoung da bu zorlu pazardan pay almak istiyor. Sadece yeni olduğu kısım şase,gövde ve diğer üst donanım. Bu pay için; ekonomistler bilir. Ara sağlam güçlü model yapılmalı tüketici ikna edilmelidir. Tıpkı Opel Renault modelleri gibi. 1991 de Opel Vectra ilk Türkiye geldiğin çok iyi bilirim; fiyatı 61.000.000 eski türk lirası idi. Renault 21 Manager 71.000.000 idi. Zamanla Opel kendini ispatladı. Şimdi Vectra Meganda çok dha pahalı bunun gibi...Honda, yamaha, suzuki, kawasaki,harley gibi firmalar ise sağlamlığını ispat etmişler kabul ; lakin onun için 30% en az isim parası alırlar. Yani; 15000 liralık bir motor için en az 4500 lira hava yada isim parası ödenir. Mesela 650 cc lik bir 4 sübablı kaliteli bir motor fiyatı 15-4,5= 10.5 gibi bir rakam olmalılar. Bunu segmentte Kymco Venom var ,inceleyiniz; lütfen... EEE Hyosungda 600 cc değilde 250 cc segmentte üretiyor oda 8000 ytl işte olay bu.. Amacımız diğer modelleri almayın değil sadece aynı kaliteyi vermeye çalışan ara grup modelleride cidden inceleyin. Çünkü bazen onlarda diğerlerinin verdiğini hatta fazlasını verirler.. Saygılarımla.... ODTÜ 1996 Mühendislik Fakültesi

    Özürler.. Düzeltiyorum KYMCO Venox 250cc.. diyecektim..








    Saygılarımla...

    [/IMG]

    [/IMG]

    Tüm Motorsiklet sever arkadaşlarıma Kazasız Sürüşler dilerim..
    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA

  8. #88

    Üyelik
    10 Ekim 2008
    Bu nasıl bir mantıktır. GV250 ile Dragstar 650 nasıl karşılaştırılabilir?..
    Şaka, şakadanda öte üzücü..
    Ne kadar [B]basit[/B]; o kadar [B]iyi[/B]... ::139::

  9. #89
    yt_servan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    istanbul/merter
    Motosikleti
    Triumph TİGER
    arkadaşlar yaklaşık 6 aydır dragsatr kullanıyorum. hatta ilk motorum dragsatr. üzerine ilk bindiğimde vahsi bir tay gibi yerinde durmuyordu. zaptetmek için çok çaba sarf ettim. şehir içi sıkısık trafikte ısı problemi ortaya çıkıyor ama çok aşırı bir rahatsızlık vermiyor. insanların parlatılmış kromlardan gözünü alamaması bu sıcaklığı sizlere unutturuyor. çalıştığım isyerinde dragstarı mersedes ve honda crv jeep arasına koyuyorum buna rağmen herkes sadece motoru seyrediyor. buda benim hoşuma gidiyor. zaten chopper tarzı motorların özellikleri insanların dikkatini çekmek. shadov 750 cc sadece bir tur atacak kadar kullanabildim fakat ama biraz daha hantal geldi ama uzun yolda denemek lazım.
    topikte sürekli ne kadar yaktığından bahsediliyor. vallahi sizi bilmem ama ben hiç hesaplamadım. chopper bir keyif motorudur. ulaşım aracı niyetine alınmaz. herkes bu konuda hem fikirdir. keyif sürülen bir zevkinde hesabı yapılmaz. yaktığı benzini hesaplayabilirsin ama chopper ile farklı tarz bir motor ışıklarda dururken insanların bakışını ve imrenmesini hasaplayamazsınız. zaten 600 cc üzeri tüm motorlarda benzin hesabına gitmek yalnış olur. eger benzinden tasarruf yapacaksanız 125cc yada 150 cc bir çok tarz yada model motor var. alık mantık var benzin hesabı yapan kuryeler neden cbf150 kullanıyor(kurye arkadaşlar yalnış anlamasın ama). siz hiç bir kuryede shadow yada dragstar gördünüzmü. lütfen bilip bilmeden konuşmayın. 600cc üzeri motor kullanan arkadaşların hele böyle bir hesaba girmesi çok mantıksız. o zaman sat motoru al bi scother hem daha ucuz hemde daha az yakar.

    unutmadan dragstarla bayramda 2400 km yol aldık çok keyirli idi. daha önce arabayla gitmemize rağmen motorla sürmek daha bir keyifliydi. sadece cruıser-chopper tarzı motorların hepsinde olan bir sorun çok rüzgarlı havalarda ss-endurove naked tarzından daha fazla rüzgara maruz kalıyorsunuz. ama buna rağmen 120-140 arası hızdan da aşağıya düşmüyorsunuz. inanın çok keyifli oluyor. otobanda orta şeritte 130 hızla gitmek ve sağından ve solundan geçen araçların seni izlemesi
    Bekliyorum; öyle bir havada gel ki vazgeçmek mümkün olmasın

    Kazasız Sürüşler Dilekle Olmaz Eğitimle Olur

  10. #90

    Üyelik
    23 Nisan 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    dragstar 650 & shadow 750
    Alıntı Full As adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu nasıl bir mantıktır. GV250 ile Dragstar 650 nasıl karşılaştırılabilir?..
    Şaka, şakadanda öte üzücü..


    Bence asıl uzucu olan karşılaştırmanın sonunda Hyosung un 5-0 galip gelmesidir.

  11. #91

    Üyelik
    10 Ekim 2008
    Alıntı Selka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar özellikle Yamaha sahibleri kızmaca yok. Sadece fikirlerimi kimseyi kırmadan incitmeden yazmak isterim. Yamaha Dragstar 650 cc ye binmedim. Bunu baştan belirteyim. Ancak Hysoung GV 250 cc ile kağıt üzerinde teknik olarak karşılaştırma yaptım. Bu karşılaştırma fiyat/fayda oranında bir kaşılaştırma. Yoksa her zaman 650 cc lik bir motor 250cc lik bir motora üstün gelir. Lakin, Hyosung GV 250 cc lik motoru hem yağ soğutma; hemde hava soğutma sistemi var. Burada 1-0 Hysoung galip. Oysa Yamaha Dragstar 650 cc de ise sadece hava soğutma var. İkinci özellik Hyosung motor teknolojisinde 250 cc lik DOHC karakteristikli motora 8 sübab (valve) takarak ekonomik motor büyüklüğünde yüksek performans ve güç almış. Yamaha ise yaklaşık Hysoung GV 250cc ye göre 3 kat büyük olan motor bloğuna sadece 4 sübab (valve) takmış. Sübabları yarı yarıya az. Skor 2-0. Hysoung bu 250 cc lik motordan ekonomik şekilde 28 Hp güç ve yüksek tork alıyor. Oranlama yaparsak 650 cc lik bir motorda en az 72 HP güç almak gerekir ki (mesela Hysoung GV650) Yamaha sadece 40 Hp güç üretebilmiştir. O büyüklükteki motor bloğuna göre az. Skor 3-0. Yakıt tüketimi konusuna gelince Hysoung GV 250cc 2.5lt/100 km iken Yamaha 4.0/100km veya üzeri olmakta. Skor 4-0. Satış fiayatına bakarsak Hyosung GV 250cc 8000 Ytl herşey dahil. Yamaha Dragstar 650cc 14750 ytl. Skor 5-0. Burada hiç sürüş keyfinden falan bahs etmedim. Sadece Sanayii ve Ticaret Bakanlığı'na ithalatçı firmaların beyan ettiği satışta kataloklaarında kullandıkları teknik motor değerlerini karşılaştırarak yaptım. Sonuç
    Hysoung GV250cc -Yamaha Dragstar 650cc 5-0 Hysoung galip gelir.
    Böyle saçma bir mesajı alıntılayarak ciddiye aldığım düşünülmesin. Ben hala bu karşılaştırmanın üzücü bir şaka olduğunu düşünüyorum. Ancak elimden geldiğince cevaplayacağım. Dragstar sahibi olmadım hiçbir zaman. Cruiser makinelere çok bir ilgim yok ancak yinede bahsi geçen 2 makineyide toplamda yaklaşık 70'er km. kullanmışlığım vardır..

    Şimdi; teknik olarak kağıt üzerinde karşılaştırma yapmışsın. Ve fiyat / performans (fayda) oranlarından bahsetmişsin. Aslında olay kağıt üzerinde değil, hayatın içindedir. Hyosung yağ&hava soğutmalıdır, Dragstar hava soğutmalı.. Bu hyosung'a skor kazandırmaz keza en sağlam, kullanıcısını en az üzen soğutma sistemi hava soğutmadır. Imzama bir gözat, ne demek istediğimi anlayacaksın. Yağ soğutma denilen şey, aslında direk motor yerine yağın hava tarafından soğutulması ve bu şekilde mekanik aksamda dolaşmasıdır. Özünde buda bir hava soğutma sistemidir. Ancak 1-2 hortum ve radyatörle karmaşıklaştırmıştır. Bu hortum ve radyatörlerin sorun çıkarma ihtimali; hiç ek parça taşımayan düz hava soğutma sistemine göre daha fazladır tabii ki.. Kaldıki Dragstar'ın hava soğutmalı olmasından kaynaklı ne bir şişme yaptığını duydum bugüne kadar, nede başka bir sorun çıkardığını. Düz mantık; Harley Davidson da hala pekçok motorunda hava soğutma kullanır. Şimdi Hyosung GV250; HD Fatboy'dan üstünmü mesela bu konuda..?

    Geçelim diğer konumuza..
    Subap sayısıyla yüksek gücü ilintilendirmek hata olabilirmi? Tekrar düşün istersen..? Cruiser'larda HP mi önemlidir, tork mu? Bir cruiserın maksimum torkuna 3000-3500rpm aralığında ulaşması gereklidir, çünkü cruiser mantığı budur. Bu makineler her daim elinin altında güç bulundurmak isteyenlerin tercihidir. 4-5. vitesle bayır çıkmak, 3. vitesle kalkış yapmak çok kolaydır..
    dolayısıyla beygir gücü yerine, tork eğrisine bakılmalıdır.. tabii söz konusu makineler naked motoru kullanan çakma cruiserlar değilse..

    birde devir aralığı demişken.. aklıma geldi; GV250'lerde kronik bir CDI sorunu vardı ve makine 5000-5500 devir aralığında tekliyordu.. Noldu, hallettilermi onu? 6000 devirlerde çalışan bir cruiser.. şaka gibi!
    3. önermenide yukarıda anlattım. Tork ve hp ilişkisi ve cruiser ruhu!

    Açıkçası senden başka kimseden 2,5 litre yaktığını duymadım GV250'nin. Dragstarında 4 litre yaktığını.. Hani atacaksakta daha destekli atalım. Sanırsın CUP motor, 2,5 litre yakıyor.. Kaldıki Dragstar yada Shadow yada Intruder.. Aynı hacimdeki motorlara göre daha az yakarlar. Keza düşük devirde maksimum güç sağlarlar. GV250 kullanan hemen hemen tüm dostlarımız 4-5 litre yaktığını, dragstarcı dostlarımızda ortalama 6 litre yaktığını söylemekteler. Forumları şöyle bir araştırın.. 1 - 2 litrelik fark bence Dragstar'a değer.. Hemde fazlasıyla!!

    Yamaha Dragstar 14.750 YTL'dir.
    650cc'lik bir efsanedir. Dünyanın tartışmasız en sağlam makinelerinden biridir.
    Çıkıpta yeni yeni palazlanmaya başlamış bir 250cc koreliyle fiyat karşılaştırması yapmak komik olur..

    Özetle Dragstar ve GV250 karşılaştırılamaz bile.
    Dragstar onu havada karada; her türlü platformda HAM YAPAR!
    Ne kadar [B]basit[/B]; o kadar [B]iyi[/B]... ::139::

  12. #92
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM
    İlginiz için teşekkür ederim. Yazdıklarınız beni asla kızdıracak şeyler değildir, çekinmeyiniz. Sonuçta ben yazılarda bana karşı kullanılan üslubu karşı tarafın olarak kabul ederim. Sonuçta; benle yada benim motorumla alay etmek yerine benim yazdığım gibi matematik ve teknik scalalardan bahs edebilirsiniz. Maalesef siz Yamaha cı arkadaşlar tenik özellikler yerine ya alay ya da dalga yoluyla yazı yazıp; sürekli bu motorun bir efsane olduğu, sürüş keyfi olduğu, motorun fanatiklerinin olduğu gibi tenik yada bilimle iilgisi olmayan mevzulara çekilmektedir. Sübab konusuyla alay ederken, Yamaha nın diğer cruıser larında neden 4 değil de 6 sübab kullandığını o derin tork ve mekanik bilginle açıklayabilirmisin? Yoksa Yamaha 650 cc dragstar da öylede diğer cruiser lar crusıer ruhu taşımıyor mu? EE sübab sayısının önemi yok ise niye onlar sübabları artırıyor? Racer motor değil lerki? Ancak; Dediklerinizde çok haklısınız. Lakin ben 14750 ytl ye yada 24000 ytl ye bir cruiser alsam elbette ki tork önemli olacak ve herzaman torku beygir gücüne tercih edeceğim ama tüketici olarak o kadar parayı veriyorsam, hem 3000 devir de yüksek tork isterim hemde en az 70 Hp güç isterim. Bunun bu paranın karşılığı olduğunu düşünüyorum. Bu isteğimi ise HYOSUNG GV 250CC hem yüksek torku hem de yüksek beygir gücünü 6000 devirde yaklaşık yamahanın 1/3 lük motoru ile başarmış. Bunda gülünecek birşey olduğunu sanmıyorum bilakis; Yamaha nın örmek alması gerektiğini düşünüyorum. Bu arada Yamaha nın maximum torkunu 3000 devirde alabilirsiniz ki; yaklaşık aynı torku ben gv de 6000 devirde alırım; buda vermiş olduğum fiyata oranla tölere edilebilir bir durumdur. Lakin GV nin devir saati 14000 devire kadar da uzanmaktadır. Bu arada kaldı ki; Yamaha Dragstar 650cc devir saati 8000 de bitiryorsa; o da efsane Yamaha dragstar için fazaladan kötü bir durum daha olur ki; GV nin 6000 devirine Yamahanın bahs ettiğiniz 3000 deviri denk gelir. İşte o zaman siz benim yazdıklarıma dalga geçme yerine; gerçekten kendinize kızacaksınız hala efsanelerle uğraşıyorum diye.

    Arkadaşlar benim ifade etmeye çalıştığım Honda Shadow un yada yamaha dragstar 650 cc gibi motorların asla kötü bir motor olduğu değildir. Burada hala yanlış anlaşılıyorum. Hele yamaha 15 yıl motor üzerinde revizyona bile girmemiş efsane denecek bir motormuş; ama işte burası önemli; bazı saplantılarımızdan ayrılıp objektif olabildiğimizde fiyat\fayda oranında belki de mazisi 2 yıl anca olan modellerede bakmak gerek. Unutmayın dragstarında ilk iki yılı olmuştur harleyinde. Lakin burada bir motor var 15000 ytl; bir motor var 7500 ytl. İşte burası önemli ben ne veriyorum ne alıyorum. İkazımız şudur ki; Hyosung suzuki ye yıllarca motor yapan bir firma iken ansızın iki yıl önce kendi motorumu kendim yapacağım fikri ile G.Kore'de fabrikaları kuruluyor. Burada Suzuki kötü diyebilirmiyim; asla. Lakin Suzukinin motorunu yapan firma da asla kötü olamaz, değil mi? Fazladan para verip motor alan arkadaşlar o yüzden gv yi kötülemeyin. Hyosung'un motor tecrübesi gerçekten çok fazla olan bir firma lakin işin sunuş kısmında değil; sadece mutfağında imiş. Hepimiz garsonları tanırız ama ahçıları tanımayız ;değil mi? Onun gibi... Şimdi, Hysoung da bu zorlu pazardan pay almak istiyor. Sadece yeni olduğu kısım şase,gövde ve diğer üst donanım. Bu pay için; ekonomistler bilir. Ara sağlam güçlü model yapılmalı tüketici ikna edilmelidir. Tıpkı Opel Renault modelleri gibi. 1991 de Opel Vectra ilk Türkiye geldiğin çok iyi bilirim; fiyatı 61.000.000 eski türk lirası idi. Renault 21 Manager 71.000.000 idi. Zamanla Opel kendini ispatladı. Şimdi Vectra Meganda çok dha pahalı bunun gibi...Honda, yamaha, suzuki, kawasaki,harley gibi firmalar ise sağlamlığını ispat etmişler kabul ; lakin onun için 30% en az isim parası alırlar. Yani; 15000 liralık bir motor için en az 4500 lira hava yada isim parası ödenir. Mesela 650 cc lik bir 4 sübablı kaliteli bir motor fiyatı 15-4,5= 10.5 gibi bir rakam olmalılar. Bunu segmentte Kymco Venox’u da inceleyiniz; lütfen... İyi işler yapmaya çalışıyor. Hyosungda 600 cc değilde 250 cc segmentte üretiyor oda 8000 ytl işte olay bu.. Amacımız diğer modelleri almayın değil sadece aynı kaliteyi vermeye çalışan ara grup modelleride cidden inceleyin. Çünkü bazen onlarda diğerlerinin verdiğini hatta fazlasını verirler.. Saygılarımla.... ODTÜ 1996 Mühendislik Fakültesi









    Bu arada GV nin Motor Bloğundan Bir Kesit

    Tüm Motorsever Arkadaşlarıma Kazasız Sürüşler Dilerim...




    Full As arkadaşım Cruıserlarda mesela Suzuki VL 800 Intruder C800 8 sübabtır. Hem yüksek tork hemde yüksek beygir gücü verir.. SAdece örnek. Honda Cruıser Naked modelleri 4 sübab yerine 6 sübab kullanır, yoksa VL 800 Intruder C800
    racing mi?
    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA

  13. #93
    Batis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2006
    Şehir
    Datça
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XTz 660 ZA - Kuba RX9
    Selka , 550 kilometrelik tecrübenle bıkmadan atıp tutmaya devam ediyorsun , kendini komik duruma düşürüyorsun.Sonra seninle dalga geçildiğini yazıyorsun.Arkadaşlar ciddiye alıp cevap yazmışlar sana.Ancak gerçekten yazdıkların ciddiye alınacak gibi değil.

  14. #94
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    GV250 kullanıyorum ama 650 Dragstarın esfane olduğunu bilidiğim için diyecek bişy bulamıyorum. Ayrıca GV250 ye "naked motoru yerleştirilmiş çakma cruiser" denmesine katılıyorum. Düşük devirde tork vermediği özellikle sollama yaparken tehlikelerden kurtulmak için devir düşük torklu cruiserın akisne vites küçültüp devir iyice yükseltmek gerektiğide doğrudur. Devri yüksek motor olduğu içinde 4.-5. viteslerde cruiser sesini pek alamassınız.

    600shadow-650dragstrar kullananların Hyo 250 Gtr SS modelinle kapışabilceklerini söylerken şahit oldum.250Gtr daki motorun aynısı GV250 de de olması sürekli 600-650cc cruiserlarla çekişir duruma getirmiştir.

    Ama şunu untmayalım ki cruiser denen şey düşür devir güçlü ses ve yüksek torktur.Bu özellikte Gv250nin eksiği vardır.Bence Gv250 de Gv650de tam bir cruiser karakterine sahip değildirler.
    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]

  15. #95
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    resimdeki 250cc de hava filtre kapağında vtwin ibaresi var..
    ne kadar meraklılar bu üreticiler bu v twin yazısını koymaya..
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    V-TWİN i kelime anlamı ile açacak olursak ikiz,ikizlerden biri gibi anlamı vardır.nasılki tek yumurta ikizleri ile birer saat ara ile dünyaya gelen ikizler farklı ise.
    buradaki twini tek yumurta ikizleri yerine koyun..bu motora bu ismin konmasının sebebi pistonların kranka tek pin ile bağlanmış olmasıdır.ki ikizin yani twin kelimesi yerine otursun.
    kranka çift pin ile bağlanmış olan v motorların çalışması daha düzgündür,düzenlidir,titreşimde pek görülmez.
    ancak tüm bunların olması motorun çok daha sorunsuz olması anlamına gelmez.
    aşağıdaki örnek ten umarım daha net anlaşılır..

    soldaki birbirine benzeyenler sağdaki ise birbirine yapışık gerçek ikizler..tabiki açılarıda farklı

    SİTEDEN ALINTI:
    V2 (Twin) (45 dereceden az, 45 derece, ve 45 dereceden büyük) Silindir Motorsiklet Motorları:

    Tanım: 1900’lerin başına ait, iyi geliştirilmiş, iki silindirin zamanın dar, bisiklet şekilli çatısına kolayca oturmasını ve genişliği kontrol etmeyi sağlayan bir motor tasarımıdır. Fikir iyiydi ve yıllar geçtikçe herkes tarafından kabul gördü. Günümüzde V-Twin motoru, çoğu cruiserlarda olmak üzere bir çok motorsiklette görebiliyoruz. V Twin motorlar çok farklı açılarda tasarlanmıştır (bir pistonun ortasından diğer pistonun ortasına ölçülür), açı çoğaldıkça motorun çalışması daha dar olanlara göre daha düzgün olur. Doğal olarak, açı arttıkça V twin motor hacim olarak (genişlik değil) daha uzun (ve daha büyük) olur.

    V-Twin motorun şu gibi avantajları vardır: Düşük ağırlık, basitlik, yüksek tork, ve iyi bir RPM üretmek. V-Twinlerin aynı zamanda düşük beygir gücü ve hız ve açıya bağlı olarak yüksek vibrasyon gibi dezavantajları da vardır. 90 derecelik V motorlar daha iyi dengelendiklerinden diğer V motorlara ya da paralel twinlere göre daha az vibrasyon yaparlar.

    Cruiser tipi motorsikletlerde V-Twin en popüler motordur.


    dragla fotodaki 250 cc hakkında bir şey yazmak istemiyorum.
    ama 650 cc olan ile bir başka topicte karşılaştırma vardı..ordaki teknik değerlendirmemi aktarmak istedim..

    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    heheh iyi güzelde taraflı yazılar bunlar.ve teknik değil..
    değerlerinin yüksek olduğu yazıdada belirtilmiş..karşılaştırılan iki motordada teknik değerlerine bakıyorum.eğer bu yüksek değerle cruiser değilde sport modeller olsa idi farklı yazardım bende..
    ama gv 650 mi drag 650 mi denmiş..
    ben fikrimi değiştim şimdi 1000 kere drag 650 ... bence..

    bakın
    gv 650 ye
    7500 devirde 61,6 nm torkuna

    bakın birde

    drag 650 ye
    3000 devirde 51 nm torkuna

    bu değerlere bakacaksak eğer hangisi sizce.? gv 650 nin beygir gücünün burada önemi kalmadı..yüksek olan beygir gücü
    drag 650nin 3000 devirdeki 51 nm torkunun altında ezildi gitti... dragın 3000 devirde verdiği torku gv 650 aynı torku 6000 devirde verecek.. %100 daha fazla çevirmek zorunda..dragın torkuna erişebilmesi için..

    varmı başka merak edilen.. varmı hesabımda bir yanlışlık hesap hatası..
    %20 lik bir tork yüksekliği görünen gv 650 %100 güç kaybı ile duruyor işte.. teknik açıdan zaafiyeti olan bu tür motorlar görsel olarak makyajlanmıştır..daha güzel miş daha şıkmış..beni bunlar ilgilendirmiyor..

    bu hesaplardan ben bir şey anlamıyorum bana ne ifade eder derseniz eğer günlük yaşamda..
    düşük devirde maksimum torku olan motorlar tüm devirlerinde iyi çekerler.
    yakıt tüketimleri daha düşüktür şehir içi kullanıma daha uygundur..
    yüksek devirde maksimum torku olan motorlar ise gv 650 örneğinde olduğu gibi belli devirlerde çok iyi çeker ama diğer devirde çekmezler..vites aralıkları daha uzun olmak zorundadır..test sürüşü yazısındaki arkadaşın da demek istediği şehir içi kullanımda 1-2 vites olayıda budur..
    işte bu sebeple şehir içi kullanımı kötüdür ayrıca yakıt tüketimleri daha yüksektir..
    yanı kısaca bu motorun sunduğu perfonmansı alabilmeniz için sürekli yüksek devirlere çıkmak zorunda kalacaksınız..
    oda şehir içinde ne kadar çıkarsınız tartışılır..
    sürekli yüksek devirlerde çalışmak motor için (süratli kullanımdan bahsetmiyorum burada) o orandada aşınma payı yüksek olacak demektir.

  16. #96
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Hyolar ne zaman aşağıda ki motorlar haline getirilecek özellikte motorlar yapar ve kullanıcıları artar ( TR değil dünyada ) , ben o zaman hah tamam Hyosung da dehşet makina olmuş derim. Benim için Hyo 250 amaç değil araç motorudur. Sahipleride hiç bir zaman tam olarak kabullenmeyecek ve harika bir motor için geçiş aracı olarak düşüneceklerdir. Dragstar bir efsanedir ve sahipleri için inanılmaz bir tutkudur. Ve kendilerine göre boyamaya, ksmeye meraklıdırlar ve bunu çok güzel kaldıran bir motordur, her şekle sokulabilir ama bunu yapman için önce aşık olman gerekir. Hyo 250 tekrar söylüyorum asla aşık olunacak ve ömür boyu kullanılabilecek bir motor değildir. Aşağıda Dragstarın amerika versiyonu v-star ları görebilirsiniz














































































    .jpg[/IMG]
    .jpg[/IMG]



  17. #97
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ocak 2008
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    YBR
    markası yeter yamaha bu ara bu ne kadar resim yaaa dragstar'lar bastı sayfayı

  18. #98
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Dahası da var





















  19. #99

    Üyelik
    22 Eylül 2008
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    keeway superlight 150
    o motor bende de takılı olsa aynı sesi bende çıkartırım

  20. #100
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Ekim 2008
    üffff abi ne yaptin sen ya ,,, dayanamadim o kadar güzelleri sergiledinki ikna olunmayacak kadar degil. Vallaha dayanamadim bugün gittim aldim yarin paranin tümünü basip DRAGSTARI eve getiriyorum yetti gayri dayanamiyorum .
    OOOH be dünya varmis bi türlü karar veremiyordum , simdi DRAGSTARIMLA , canavar sesiyle ve güzelliyle caddeleri şenletecem


5. sayfa BirinciBirinci ... 345671555105 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)

Bu Konudaki Etiketler