V-TWİN i kelime anlamı ile açacak olursak ikiz,ikizlerden biri gibi anlamı vardır.nasılki tek yumurta ikizleri ile birer saat ara ile dünyaya gelen ikizler farklı ise.
buradaki twini tek yumurta ikizleri yerine koyun..bu motora bu ismin konmasının sebebi pistonların kranka tek pin ile bağlanmış olmasıdır.ki ikizin yani twin kelimesi yerine otursun.
kranka çift pin ile bağlanmış olan v motorların çalışması daha düzgündür,düzenlidir,titreşimde pek görülmez.
ancak tüm bunların olması motorun çok daha sorunsuz olması anlamına gelmez.
aşağıdaki örnek ten umarım daha net anlaşılır..
soldaki birbirine benzeyenler sağdaki ise birbirine yapışık gerçek ikizler..tabiki açılarıda farklı
SİTEDEN ALINTI:
V2 (Twin) (45 dereceden az, 45 derece, ve 45 dereceden büyük) Silindir Motorsiklet Motorları:
Tanım: 1900’lerin başına ait, iyi geliştirilmiş, iki silindirin zamanın dar, bisiklet şekilli çatısına kolayca oturmasını ve genişliği kontrol etmeyi sağlayan bir motor tasarımıdır. Fikir iyiydi ve yıllar geçtikçe herkes tarafından kabul gördü. Günümüzde V-Twin motoru, çoğu cruiserlarda olmak üzere bir çok motorsiklette görebiliyoruz. V Twin motorlar çok farklı açılarda tasarlanmıştır (bir pistonun ortasından diğer pistonun ortasına ölçülür), açı çoğaldıkça motorun çalışması daha dar olanlara göre daha düzgün olur. Doğal olarak, açı arttıkça V twin motor hacim olarak (genişlik değil) daha uzun (ve daha büyük) olur.
V-Twin motorun şu gibi avantajları vardır: Düşük ağırlık, basitlik, yüksek tork, ve iyi bir RPM üretmek. V-Twinlerin aynı zamanda düşük beygir gücü ve hız ve açıya bağlı olarak yüksek vibrasyon gibi dezavantajları da vardır. 90 derecelik V motorlar daha iyi dengelendiklerinden diğer V motorlara ya da paralel twinlere göre daha az vibrasyon yaparlar.
Cruiser tipi motorsikletlerde V-Twin en popüler motordur.