Yamaha Dragstar XVS 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
05 Temmuz 2020, 16:17
#2341
BlackGhost adlı üyeden alıntı
-dragstarın motor teknolojisi ve yapısı diğer japonlara göre farklı.Şöyleki misal bir honda shadow motorunda öndeki silindir (ön tekere yakın olan) 1 numaralı çalışan silindir,arka silindir ise 2 numaraları çalışan silindir yapısındadır.Haliyle motor iç blok yapısı ve çalışma mantığıda buna göre dizayn edilmiştir ancak dragstarda bu tam tersidir.Arka silindir 1 numara,ön silindir ise 2 numaralı silindir olarak çalışır.Bu nokta motor iç yapı dinamiklerini değiştirmiştir.Parça olarak bu handikap....
Kırk beş yıllık motorculuk hayatımda ilk defa böyle bir şey duydum.
Yok ön silindir bir nolu silindir, öbüründe arkada ki birinci silindir falan. İki silindirin farkı nedir? Yağlaması?
Kim söyledi size bunları, nereden okudunuz?
Yazılı bir şey varsa bizde okumak isteriz, daha neler öğreneceğiz.
Hani şöyle söyleseniz olabilir, Virago kullanırken şunu duymuştum, hava soğutmalı iki silindir V motorlarda arkadaki silindir daha fazla ısınır gibi..
Reklamlar
-
05 Temmuz 2020, 18:18
#2342
emremm adlı üyeden alıntı
Kırk beş yıllık motorculuk hayatımda ilk defa böyle bir şey duydum.
Yok ön silindir bir nolu silindir, öbüründe arkada ki birinci silindir falan. İki silindirin farkı nedir? Yağlaması?
Kim söyledi size bunları, nereden okudunuz?
Yazılı bir şey varsa bizde okumak isteriz, daha neler öğreneceğiz.
Hani şöyle söyleseniz olabilir, Virago kullanırken şunu duymuştum, hava soğutmalı iki silindir V motorlarda arkadaki silindir daha fazla ısınır gibi..
Benim eski ustam rahmetli barkın bayoğlununda ustası olan levent ustaydı,bir vesiyle arkadaşımın dragstar motorunu yaptırdığımız zaman ondan öğrenmiştim.Levent ustayı tanıyan bilir,ustalığı ve bilgisi tartışılmaz.Bu anektodu iilk ondan öğrenmiştim ancak istanbulda başka tecrübeli ustalarda bunu söylemişti.dragstara özel bir motor çalışma prensibi var ve bunu bilmeyen ustalar dragstar bu motorları randımanlı yapamıyor.
Burada mevzu dragstar motorunun temelde kötü bir motor olduğu değildir,sadece ülkemizin şu dönemki şartlarında gerek parça gerekse usta eksikliğinden kaynaklı sıkıntılar mevcut.Birde üstüne bilinçsiz motor kullanımıda olunca işler karışıyor.Zaten yaşı 15-20 yıl olan ve ilk sahiplerin kullandığı motorlar ülkemizde sağlam zira bu sahipler motorlarını çok iyi tanıyor,bakıyor vede satmıyor dolayısıyla motorlarına iyi bakan ve memnun olan kesimle bu tip motorları harala gürele bilinçsiz kullanıp problem yaşayanlar arasında bilgi karmaşası oluyor.Ben çevremde dragstar alıp kullanan arkadaşlarımın hiçbirisini uzun vade bu motorları sahiplendiğini görmedim,mutlaka bir değiştirme içine girdiler.istisnalar elbette kaideyi bozmuyor ancak hangi motoru alırsanız alın kullandığınız motoru iyi bilmeniz,servis-parça piyasasını iyi kavramanız ve olmazsa olmaz çok iyi bir ustanızında olması şart,bundan öte ne yazsak çizsekte anlamsızdır.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
06 Temmuz 2020, 22:01
#2343
Marka fanatikliği yapan sensin, git şıdov başlığında yap. 12 senedir bu motor ben de, ölene kadar da ben de kalacak, benim asıl gördüğüm nedense şıdov kullanıcılarının tamamı bir süre sonra enduroya geçiyor!
2 tane adamdan laf duymuşsun, dünyanın en çok tutulan ve altın değerinde görülen motoruna laf atıyor sonrasında da kullanıcı veya ustaya çeviriyorsun!
-
06 Temmuz 2020, 22:57
#2344
draggy adlı üyeden alıntı
Marka fanatikliği yapan sensin, git şıdov başlığında yap. 12 senedir bu motor ben de, ölene kadar da ben de kalacak, benim asıl gördüğüm nedense şıdov kullanıcılarının tamamı bir süre sonra enduroya geçiyor!
2 tane adamdan laf duymuşsun, dünyanın en çok tutulan ve altın değerinde görülen motoruna laf atıyor sonrasında da kullanıcı veya ustaya çeviriyorsun!
şu tavrın bir kere kimin marka fanatikliği yaptığının bir kanıtı.motorunu seviyorsan,bakıyorsan sıkıntı yok ama belliki kullandığın motoru hep shadowlarla kıyas tutuyorsun ve "shadowcular şöyle böyle" diyorsun.Oysaki kişilerin renkleri ve zevkleri farklıdır,bunu kavrayamamışsın hala.Sana göre kolay olan bu motor şuanki koşullarda yeni alacaklar için zor bir makine zira bu motorun ustasını bulmak çok zor,masraflarına girmiyorum bile zira japon markaların tüm yedek parçaları pahalı.
Bu motorun çok tutulmadığını veya kötü olduğunu söylemedim ancak bakım ve servis konuları ülkemizde kötü yönetilmekte.Piyasada satışda olan dragstarların çoğuda hor kullanılmış,ciddi masraf edilmesi gereken motorlar.Konuyu farklı yerlere çekmeye çalışmayın,her motorcunun motoru kendine güzeldir,en iyisidir ancak ekonomik koşullarda herkes için aynı değildir.İlk mesajımda dediğim gibi ülkemizde "sağlam ustanız yoksa" isterse dünyanın en iyi,en sağlam motorunuz olsun afakidir.Siz kendi motorunuzu 15 yılda herşeyini öğrenmiş olabilirsiniz,söküp-takıp tecrübe etmiş olabilirsiniz ama yeni alacaklar noktasındada kendiniz gibi olacağını düşünmeyin,yeni motor alanların hepsi ustaya muhtaç dolayısıyla olay yine dönüp dolaşıp usta konularına döner,bu gerçeğide siz inkar etsenizde "casual" motorcular için bir gerçektir.
son olarak kendi kullandığım shadow motorum benim 2. motorum,ilk motorumda sl200 dü.Hayatımda cruiser harici hiçbir motorda kullanmadım,kullanmayıda düşünmüyorum.Zaten istesemde dediğiniz enduro vb motorları kişisel durumlarımdan ötürü kullanmam ancak bu tarzlarada kötü demem,dediğim gibi her motorun bir alıcısı ve seveni vardır.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
07 Temmuz 2020, 00:18
#2345
BlackGhost adlı üyeden alıntı
şu tavrın bir kere kimin marka fanatikliği yaptığının bir kanıtı.motorunu seviyorsan,bakıyorsan sıkıntı yok ama belliki kullandığın motoru hep shadowlarla kıyas tutuyorsun ve "shadowcular şöyle böyle" diyorsun.Oysaki kişilerin renkleri ve zevkleri farklıdır,bunu kavrayamamışsın hala.Sana göre kolay olan bu motor şuanki koşullarda yeni alacaklar için zor bir makine zira bu motorun ustasını bulmak çok zor,masraflarına girmiyorum bile zira japon markaların tüm yedek parçaları pahalı.
Bu motorun çok tutulmadığını veya kötü olduğunu söylemedim ancak bakım ve servis konuları ülkemizde kötü yönetilmekte.Piyasada satışda olan dragstarların çoğuda hor kullanılmış,ciddi masraf edilmesi gereken motorlar.Konuyu farklı yerlere çekmeye çalışmayın,her motorcunun motoru kendine güzeldir,en iyisidir ancak ekonomik koşullarda herkes için aynı değildir.İlk mesajımda dediğim gibi ülkemizde "sağlam ustanız yoksa" isterse dünyanın en iyi,en sağlam motorunuz olsun afakidir.Siz kendi motorunuzu 15 yılda herşeyini öğrenmiş olabilirsiniz,söküp-takıp tecrübe etmiş olabilirsiniz ama yeni alacaklar noktasındada kendiniz gibi olacağını düşünmeyin,yeni motor alanların hepsi ustaya muhtaç dolayısıyla olay yine dönüp dolaşıp usta konularına döner,bu gerçeğide siz inkar etsenizde "casual" motorcular için bir gerçektir.
son olarak kendi kullandığım shadow motorum benim 2. motorum,ilk motorumda sl200 dü.Hayatımda cruiser harici hiçbir motorda kullanmadım,kullanmayıda düşünmüyorum.Zaten istesemde dediğiniz enduro vb motorları kişisel durumlarımdan ötürü kullanmam ancak bu tarzlarada kötü demem,dediğim gibi her motorun bir alıcısı ve seveni vardır.
Kavga çıkmadan konuyu sulandırayım,
"ya hocam, bu cruiser kullanıcılarının genelinde prostat sorunu çıkıyormuş." doğru mudur?
-
09 Temmuz 2020, 03:48
#2346
BlackGhost adlı üyeden alıntı
şu tavrın bir kere kimin marka fanatikliği yaptığının bir kanıtı.motorunu seviyorsan,bakıyorsan sıkıntı yok ama belliki kullandığın motoru hep shadowlarla kıyas tutuyorsun ve "shadowcular şöyle böyle" diyorsun.Oysaki kişilerin renkleri ve zevkleri farklıdır,bunu kavrayamamışsın hala.Sana göre kolay olan bu motor şuanki koşullarda yeni alacaklar için zor bir makine zira bu motorun ustasını bulmak çok zor,masraflarına girmiyorum bile zira japon markaların tüm yedek parçaları pahalı.
Bu motorun çok tutulmadığını veya kötü olduğunu söylemedim ancak bakım ve servis konuları ülkemizde kötü yönetilmekte.Piyasada satışda olan dragstarların çoğuda hor kullanılmış,ciddi masraf edilmesi gereken motorlar.Konuyu farklı yerlere çekmeye çalışmayın,her motorcunun motoru kendine güzeldir,en iyisidir ancak ekonomik koşullarda herkes için aynı değildir.İlk mesajımda dediğim gibi ülkemizde "sağlam ustanız yoksa" isterse dünyanın en iyi,en sağlam motorunuz olsun afakidir.Siz kendi motorunuzu 15 yılda herşeyini öğrenmiş olabilirsiniz,söküp-takıp tecrübe etmiş olabilirsiniz ama yeni alacaklar noktasındada kendiniz gibi olacağını düşünmeyin,yeni motor alanların hepsi ustaya muhtaç dolayısıyla olay yine dönüp dolaşıp usta konularına döner,bu gerçeğide siz inkar etsenizde "casual" motorcular için bir gerçektir.
son olarak kendi kullandığım shadow motorum benim 2. motorum,ilk motorumda sl200 dü.Hayatımda cruiser harici hiçbir motorda kullanmadım,kullanmayıda düşünmüyorum.Zaten istesemde dediğiniz enduro vb motorları kişisel durumlarımdan ötürü kullanmam ancak bu tarzlarada kötü demem,dediğim gibi her motorun bir alıcısı ve seveni vardır.
Yav he he, kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş..
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
22 Ağustos 2020, 22:30
#2347
herkese merhaba, ben de aranıza yeni katılmaktayım. merak ettiğim bir durum var ve özellikle buradaki tecrübeli kullanıcıların bilgisi bana çok yardımcı olacaktır. 5. viteste giderken şanzımandan bir ıslık sesi geliyor ve içindeki yağ değişeli yaklaşık 3000 km oldu. yani bakım zamanı benim için geldi. 5. vitesin alt devirlerinde 80'e kadar bu ses gayet net duyuluyor ve yağ seviyesi eksik değil. bu neden kaynaklanmaktadır? cevaplarınızı bekliyorum. bu arada diğer viteslerde böyle bir durum yok. şimdiden teşekkürler
-
09 Eylül 2020, 21:31
#2348
slowdrop adlı üyeden alıntı
herkese merhaba, ben de aranıza yeni katılmaktayım. merak ettiğim bir durum var ve özellikle buradaki tecrübeli kullanıcıların bilgisi bana çok yardımcı olacaktır. 5. viteste giderken şanzımandan bir ıslık sesi geliyor ve içindeki yağ değişeli yaklaşık 3000 km oldu. yani bakım zamanı benim için geldi. 5. vitesin alt devirlerinde 80'e kadar bu ses gayet net duyuluyor ve yağ seviyesi eksik değil. bu neden kaynaklanmaktadır? cevaplarınızı bekliyorum. bu arada diğer viteslerde böyle bir durum yok. şimdiden teşekkürler
şaft tarafında değil şanzıman'dan olduğuna eminsen şanzıman rulmanlarından birisi veya hepsi sos veriyor olabilir
-
21 Eylül 2020, 01:25
#2349
greyhorse adlı üyeden alıntı
şaft tarafında değil şanzıman'dan olduğuna eminsen şanzıman rulmanlarından birisi veya hepsi sos veriyor olabilir
cevabınız için teşekkür ederim, ben de yabancı forumlarda detaylı bir araştırma yaptıktan sonra bazı serilerde bu sorunun olduğunu ve ses harici daha ciddi bir soruna sebebiyet vermediğini öğrendim. özellikle 5. viteste olması da dikkatimi çekti, çünkü kullanışa bağlı olsa normal şartlarda 3. vites ilk öten vites olması lazımdı.
-
16 Kasım 2020, 19:31
#2350
Arkadaşlar herkese merhaba. Elinde clymer ya da haynes XVS650-1100 manual'i olan varsa lütfen iletişime geçsin. Fiyatı kargo ile birlikte çok geldiği için alamıyorum. PDF'i elinde olan varsa lütfen bana özelden bir yazsın. Teşekkür ederim.
-
18 Kasım 2020, 19:30
#2351
Herkese merhaba aranıza yeni katılmış bir nicktende anlaşılacağı gibi dragstar 650 kullanıcısıyım. Bakımlarını yaptırmak için Kocaeli ya da istanbulda servis aramaktayım önerebilir misiniz ?
-
15 Nisan 2021, 09:27
#2352
Merhaba, tavsiye edebileceğiniz güzel aydınlatan bir ön far ampulü var mı?
-
17 Eylül 2021, 19:43
#2353
blackarca adlı üyeden alıntı
herkese merhaba ...
yakın zamanda dragstar 650 ile aranıza katılmak istiyorum ,2006 model bir motorun üzerinde duruyorum ,fakat kafamı kurcalayan birkaç soru var ; öncelikle almak istediğim motorun üst egzozunun orta kısmında yanık izi var bu neden olur ? ikinci sorum; karşılaşabileceğim sorunlar nelerdir.iç lastikli olması yolda lastik patlamalarında başım ağrıyacağı hissini veriyor arka frenin kampana olması da sanki disk olsa daha iyi olurmuydu diye düşündürüyor ama gv 250 den dragstar geçiş yapacağım için sorun diye düşündüklerim yersiz kuruntu da olabilir . Yorumlarınız benim için oldukça önemli ,şimdiden teşekkür ederim
yorumları okurken buna dikkat ettim. sanırım bu motoru ben aldım :D üst egzozda tam ortada yanık izi var. 26 plaka eskişehir plaka.
-
27 Aralık 2021, 23:21
#2354
Artçı ayağı ile basmıştır...
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler