35.000 km hiç bir şey ben bir senede 17.000 km yaptım
10 senelik motor bakman gerekenler değişmesi gerekenler olacak, sıralayım sana diğer alacak olan arkadaşlara da referans olur hem...
1) Akü bitmiştir, 10 senedirde değişmediyse değişecek 150 TL,
2) Depo dolu şekilde mi bekletilmiş, koruyucu eklenmiş mi, eğer yapılmadıysa depo temizliği ve karbüratör temizliği olacak, bilmiyorsan serviste 200 TL ni alırlar yapmak için,
3) Lastiklerin 5 sene veya 30.000 km ömrü var, lastikler yeni mi veya yakın tarihli mi, lastikler 700 TL civarı,
4) Motor çalıştığında direkt motorun gürül gürül sesi mi geliyor yoksa ısınana kadar çık çık şeklinde ses duyuyor musun, bu sesi duyuyorsan büyük ihtimal açık egsoz yüzünden sübop ayarı bozulmuştur, ayarlanacak, takribi 100 TL tutar,
5) Eğer motorda yüksek devirde motor sesinin dışında sürtme, elektrikli süpürge sesi gibi ses çıkıyor mu, çıkıyorsa karbüratör manifoldlarına bakılacak, motor sıcakken tazyikli su tutuldu ise manifoldlarda çatlak yırtık olabilir, ben çiftini 40 $ a aldım,
6) Debriyaj balataları kontrol edilecek, motor ilk çalıştırmada debriyajda iken fırlıyor mu? balatalar bitikse yan sanayi en az 200 gözden çıkacak,
7) Elektrik sistemi kontrol edilecek, yanmayan herhangi bir lamba var mı, switchler çalışıyor mu,
8) Öndeki disk frene bakılacak derin çizik oyuklar var mı? Varsa bitik balata ile kullanılmış demek ki 200 $ sıfırı + olarak hidrolik kontrol edilebilir, arka fren kontrol edilecek,
9) Şasi kontrol edilecek, herhangi bir kırık kaynak, yamulma var mı bakılacak,
10) Her motor yatmış olabilir bence mahzuru yok ama satıcı yatmış motora yatmadı diyerek fiyat artırmaya çalışabilir ( yatmış motor bence şasi ve gövdede hasara sebep olmadıkça bence gereksiz bir uğraş, motorun değeri bence düşmemeli) bu yüzden lokal boya var mı, veya komple boya var mı kontrol edilecek. Komple boyayı şöyle anlarsın, eğer çamurluk veya depoda boya varsa, çizgi şeklindeki şerit çıkartmaları yoktur. Malum şerit çıkartmalar 300 TL
11) Vidalarda pas vs.. var mı kontrol edilecek (varsa bile temizlenir kafaya takmayın),
12) Motor ilk marşta çalışıyor mu? çalışmıyorsa devir ayarları bozuktur, bujiler eskidir vb..
13) Bir de uzun süre kullanılmamışsa, yağ ve filtreler değişecek,
14) Ön çatalları elinle tutup, direksiyonu bir arkadaşına çevirtmeye çalış, eğer bir boşluk, sallantı varsa ya eğrilik yada rulmanlarda sorun vardır,
15) Son olarak en önemlisi, motor mavimsi bir duman atıyorsa ardına bakmadan kaç
motor yağ yakıyor demektir bu.