EliteXC mukkemmel alt devirlerden zıttı ola fazer a gecisin ardindan bi yorum yapmamissin biraz bahsedersen iyi olur yakit mevzusuna da deginerekten
EliteXC mukkemmel alt devirlerden zıttı ola fazer a gecisin ardindan bi yorum yapmamissin biraz bahsedersen iyi olur yakit mevzusuna da deginerekten
arkadaşlar herkese slm uzun zmndır yaptığım araştırmalar sonucunda bugün bir mt 03 sahibi oldum...honda mototalın servis danışmanıyım bir önceki motorum gsrdı ama mt 03 e hasta oldum.performansı beni ilgilendirmiyor fakat dengesine hayran kaldımbundan sonra sorularımla bunaltıcam sizi haberiniz olsun)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:58 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:48 PM ----------
hemen sorularıma başlıyım hatta
1)honda olsa canına okurum ama bu motora biras yabancıyım rolanti devri ortalama 1200-1400 de olması gerekmiyormu?bnmkinde mıvv egzos var 1900 altına indirdiğimde gaz verince stop ediyor.sıkıştırma oranından olsa gerek..başka performans egzosu kullanan arkadaşlar var mı?
2)lastik basıncım ne olmalı?
3)performans egzoslu arkadaşların ortalama yakıt sarfiyatı ne kadar...standarta yakın kullanımlarda tabi
çünkü ben gsrla bir depoyla 274 kmde yapıyodum 168 kmde)))))))
Nereden başlasam acabaaa
Öncelikle Mt03'den Fazer'a geçişim bilinçli bir seçim değildi. Amacım önümüzdeki 5-10 yıl sürecinde her türden motosikleti denemek. Bunada ikinci el önüme ne denk gelirse alarak başladım. İlk sıraya 600cc bir fazer geldi. Bikaç ay sonra bir Supermoto, Cruiser, Racing, Touring, Maxiscooter vb. ne denk gelir bilinmez. Marka ve model ayırt etmeden her tür motoru denemek istiyorum. Kulaktan kulağa yayılan binevi şehir efsanesi bilgilerin doğruluğuna körü körüne inanmaktansa kendim deneyerek bilgi sahibi olurum.
Fazer'a gelirsek. MT03 ile arasındaki farklar.
- 50km hızın altında şehir içi sürüş esnasında sürüş konforu ve hafif bir sürüş etkisi nedeniyle, MT03 in, Fazer out.
- Yakıt konusunda gerçekçi bi yorum için uzunca anlatmam gerekir.
MT03: 10,5 normal + 4,5 yedek olarak 15 litre sepoya sahip. Bu deponun Dolu noktasında yola çıktığınızda
otobanda 170km (son sürat 175) kesintisiz gittiğinizde 150km sonra depoyu aynı dolu konuma kadar doldurmak için 13 litre benzin gerekiyor,
uzun yolda iki kişi ve topcase + depoüstü çanta + topcase üstü sırt çantası ile 90-100km ortalama ile gittiğinizde (arahızlanma yok ve herşey sakin) 350km sonra depoyu aynı dolu noktasına kadar doldurmanız için 13 litre benzin gerekiyor.
Seçiriçi ise karma kullanımda 12,5 litre benzinle 200-220 km yol yapabiliyorsunuz.
Fazer600: Çeşitli rivayetlere göre maksimum 19,2lt depoya sahip. Bu deponun Dolu noktasında yola çıktığınızda,
otobanda 230-240km süratlerde sürekli seyrederseniz 200km kadar sonra 16lt kadar benzin alıyosunuz.
uzun yolda iki kişi topcase + topcase üstü paletler vs. + depoüstü çanta ile 90-130km hızlar arasında ortalama 100-110 gittiğinizde diyelim 360km sonra 16,3 litre benzin alıyosunuz.
şehiriçi karma kullanımda ise 200km de benzin lambası yanıyor + 50km daha gidiyosunuz ve en fazla 16 litre en az 14 litre benzin alıyosunuz.
- İşçilik kalitesi ve kullanılan malzeme olarak MT03 in, Fazer600 out.
- Söylemeye bile gerek yok ama titreşimde Fazer in, MT03 out. Eklemem gerek 660cc teksilindirli motor XT serisinde daha titreşimli. 660cc motorun kullanıldığı en titreşimsiz motosiklet MT03 olarak denedim.
- Sürücü sele konforunda MT03 ile şahsen 150km'den sonra rahatsızlık duymaya başlarken Fazer600'de 100km'den sonra rahatsızlık başlıyor.
- Artçı sele konforu için ise artçılarımın yorumu eski motorunun (MT03), yenisine göre (Fazer600) selesi daha konforluydu. (bu arada Fazer'da artçı sele desteği var. Artçının sürekli öne kaymasını engelleyen.)
- Bakım ücretlerine gelirsek :(
Mt03'de tek çocuğunuz var ve yedek bujinin size maliyeti 7,5 lira. İridium bujiye ihtiyacınız yok çünki sıkıştırma oranı 10,5/1 (yani düşük)
fazer için hava filtresi ve eksoz düşünüyorsanız kesinlikle iridium buji alacaksınız, o zaman 4 buji maliyeti 120 lira
Şimdilik bu kadar yeter umarım....
Sorasanız MT03'ü özlüyomusun diye?
Kesinlikle özlüyorum. Bindiğim tüm motorları karşılaştırır oldum neredeyse.
Amacım olan PanEuropean'ı aldıktan sonra, yanına bitane MT03 tekrar almayı çok isterim.
Tekeriniz düz bassın. Yeni MT03 sahiplerine hayırlı ve bol torklu sürüşler
Endurocular neden genç görünür? Cevap: Çamur cildi gençleştirir.
Ride fast, yet ride smart!!!
açık konuşmak gerekirse 2 sene gsr kullandım yüksek süratlerde çok ivmeli çok agresif tatmin edici bir makine...ama bir kaza sonucu arkadaşımı kaybettikten sonra soğudum ve sattım.şimdi ise 3 gündür mt 03 sahibiyim.dengesi müthiş manevra kabiliyeti çok yüksek.hız bnm için tatmin edici birşey değil artık zaten hondanın servis danışmanı olduğumdan dolayı farklı motorlarla çeşitli süratlere mecburen çıkmak zorunda kalıyorum test sürüşlerinde...artı mt nin yakıt sarfiyatıda dediğiniz gibiyse ömrü bitene dek bir mt kullanıcısı olacağıma eminim...çünkü bu 5.motorum ilk defa ilk kullanımda bu kadar pozitif izlenimlerim oldu...galiba doğru seçim dedikleri bu olsa gerek
teşekkür ederim kurubuz
koruma demiride var.benden önceki sahibi sağolsun bayağı bi donatmış
zenon kn hava filtresi koruma demiri ve egzos elcik korumaarı mevcut...
sadece tek sorun 0/40 yağ koymuş ve bnm bildiğim kadarıylla türkiyeye 0/40 vizikositesinde yağ malatıu yapılmıyor...10/40 motulle değiştiricem yakın zmnda...
bide egzosla yakıt sarfiyatını ölçmem lazım ses on numara fakat benzin sarfiyatı yüksek olursa değiştiricem
Bende akrapoviç takılı, yakın zamanda power commander'i de söktüm, sorun yaratıyordu ( motorun zor çalışması, basınçlı su ile yıkandığında arıza yapması, rölantide stop etmesi vs. ) . Bu haliyle şehir iç ortalama kullanımda 5,5 litre civarında. Yağ olarak yamalube tavsiye ederim. Ama yağı alt çizgiye daha yakın olacak kadar koy. Sürekli 7000 devir üzerinde kullanıldığında buharlaşma borusundan hava filtresi haznesine yağ basıyor.
Akroyla ortalama 5,5 litre civarında dimi?normal mi yoksa agresif kullanımdamı?motor yağım motul olacak bundan önceki araçlarımda şaşmadım şimdide değiştirmem...
Bnmki egzosla rolantiyi 1600 1700 devirden aşağı tuttum mu stop ediyor acaba çıkarsam mı die tereddütteyim:(
Bu forumun eski sayfalarına bakarsan mt-03 ün stop etmeleri genelde gaz konum algılayıcısı ( TPS diye de bilinir) arızasından kaynaklanıyor. Diagnostic cihazında bu sorun görüntüleniyormuş ama panelde arıza lambası yanmıyormuş, yani basit bir rölanti ayarı meselesi olmayabilir. Diagnostic cihazı hemen hemen hiçbir serviste yok, ben g.o paşada bir serviste buldum ( kardeşler motor). Sana yakın diagnostic cihazı olan servisleri beldeyama'ya telefon açarak öğrenebilirsin. Benim power commander arızasını da oradaki cihazda tespit ettiler.
Akro ile karışık kullanımda 5,5 yakıyorum yani 5 km trafikte kullanıp, devlet karayolunda 80 90 ile bir süre kullandıktan sonra otobanda 130 la gitmek sonra tekrar dur kalk vs. Bu yaz marmaris yolculuklarım sırasında aydın izmir otobanında hiç gaz kesmeden 150 km lik otobanda 155-170 arası gittim. 140 km de rezerv lambası yandı, yani 6,5 litre yakmış maksimum sıkıştırmada. şehir içi kullanımda 175 km gibi lamba yanıyor, Sürekli 80 ile gidersem 210 km de lamba yanmaya başlıyor. Bu motorla en sakin kullanımda 4,2 litre yaktım.
Ek : Ayrıca performans egzosu kullanıyorsan uzun yolculuklar için yanında kulak tıpası bulundur. 1 saatten sonra sanki kulaklarıma çivi çakıyorlarmış gibi geliyor
Eyw. Kurubuz
yakıt sarfiyatı ciddi anlamda önemli bnm için...stop etmeye gelince servistede egzoslu araçlarla karşılaştığım bir problem.orjinal egzosla çoğu zmn geçiyor.bende bir denicem gibi...
Bu arada bi ara uğrada bi kahve ısmarlim sana
kurubuz sen power commander i aldiktan sonra dyno ya sokup yeni haritalari yuklemistin degil mi,son hizin ne olmustu?
woawoawoa sendeki egsozun markasi ne resimde varsa cok iyi olur
EliteXC
Mükemmel bir yazı deneyime dayanan, objektif bir karşılaştırma ... teşekkür ederim
aynı süratlerde kontrol rahatlığı yie aynı süratlerde fren mesafesi , yoğun trafikte hangisi ..gibi detaylarada girersen tam bir karşılaştırmalı test yazısı kıvamına gelir.. eh o kıvama geldimide tüm yazıları toplayıp test bölümünde fazer - MT03 karşılaştırmalı testi başlığı ellerinden öper ..
öle hep arut piş azıma düş yok elini so bakim bi taşın altına
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Endurocular neden genç görünür? Cevap: Çamur cildi gençleştirir.
Ride fast, yet ride smart!!!
Egzos mivv bendekii...forumdaki mivv egzos paylaşımındaki motorun birebir rengi ve egzosu)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:11 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:09 AM ----------
Açıkçası resim yok daha çekmedim...en kısa zamanda inş
Ben dyno'ya sokmadan power commander sitesindeki hazır akrapovic map'larini yükledim. Son hızda bir değişiklik olmadı. Zaten olamaz da, mt-03 7500 devirde devir kesiciye giriyor ve kesmekle kalmayıp deviri 7000 devire indiriyor. Yani eğer son hızı arttırmak istiyorsan dişli değişikliği + cip tuning( power commander gibi) yapman gerekli , ki bunu tavsiye etmem. Benim motorum en son 175 ile devir kesiciye giriyor. Rahat rahat rampa yukarı çıkılabilen hız 155, sonrasında yavaş yavaş hızlanıyor. Ama mt-03 biz hız morotu değildir.
Power commanderi söktükten sonra olanlar
1) Titreşim arttı ( düşük devirlerde)
2) Yakıt tüketimi arttı ( düşük devirlerde)
3) Egzos sesi arttı ( düşük devirlerde)
4) Gazı kesince egzostan pata küte sesler gelmeye başladı. ( 3000 devir altında) . Ama ses çok güzel , şikayetçi değilim.
5) Boşta veya debriyajda stop etme sorunu çözüldü
6) Zor çalışma sorunu çözüldü
7) Her sorunda tamircilerin " abi bunda power commander varya ondan yapıyo " tarzında ezbere cevapları son buldu.
Bende power commander yok ama ben aracıma koymam şahsen.ön dişli 15 yerine 16 sadece...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:42 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:41 PM ----------
Kurubuz bi ara uğradedim ama görmedin sanırsam msjı???
ARkadaşlar bende bugün itibari ile 2008 model beyaz mt3 sahibi oldum uzun bir düşünme süresinden sonra yamaha'dan vaz geçemedim kendi motosikletimi takas'ta verdim mt3 aldım umarım uzun süre keyifini sürerim. Istanbul'da yağmur yağmasaydı eğer dolaşıcaktım ama hala garaj'da duruyor daha binemedim :(
Sanırım neden sahibinden.com da bu kadar fazla satılık MT-03 olduğu belli oldu. Birçok arkadaş motosikletinin daha hızlı gidebilmesi için modifiye işine girmiş. Sanırım satan arkadaşlarsa modifiye yerine 4 silindir bir motosiklet almayı tercih ediyorlar. Bana sorarsanız Mt-03 tercih ederken insanın hız tutkusunu göz önünde bulundurması gerekiyor. MT-03 torku ve çevikliğiyle öne çıkan bir motor, yüksek hızlar beklemek yanlış olur.
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)