negüzel makinalar bunlar be insanın içi gidiyo valla
negüzel makinalar bunlar be insanın içi gidiyo valla
max hızı tam olarak neydi?Almayı düşünen çok sanırım fakat benim bu bakım olayı biraz kafamı kurcaladı bakım ücretleri birşey değişmemesine rağmen 150ytl falan tutuyor görüyorum.Arabaların bakımlarıyla aynı niye bukadar faiş.
lezzet gider,mesuliyet kalır...
Arkadaşlar,
Yukarıda da yazdım galiba. 44 yaşından sonra motor öğrenmeye merak sardım ve ilk motor olarak (eğitimlerden sonra tabii) MT 03 nasip oldu.Zaman yokluğundan çok binemiyorum. Toplam 260 km yapabildim. İzlenimlerim aşağıda:
- Çok dengeli. Yavaş sürüşe çok uygun.
- Titreşim uzun yolda rahatsız edecek düzeyde değil. Hatta hoş bile.
- Tork, tork tork... Geçen gün bir 90 derece kavşak (dursam daha iyiydi) 3. vitesle girdim. Yatmışken başladı subaplar tak tak vurmaya. Eyvah! dedim stop ediyoruz ve düşeceğiz. Acemiyim, virajdayım, vites değişmez, gaz yemez durumda motor. tak tak tak tak trrrrrr rrrrrrn ve hadi beni 4'le durumu. Park edip okşadım keratayı
- Düşürdüm yıkarken. Kolay kaldırdım, çizilmedi bile. Bende bel fıtığı var ve spor falan yapan biri değilim. (takoz vardı birtek)
- Köy yollarında, boklu, mıcırlı yerlerde, virajlarda falan hiç sıkıntı çektirmedi
- Çok çukurlu yollarda siz sağlamsanız o ayağını yerden kesmeden devam ediyor. Ama sert amortisörleri var. Çok kasiste ayağa kalkın, sersem olursunuz yoksa zıplamaktan
- Temizliği kolay
- Manyak kaygan bir yerde yavaş manevra yapmak zorunda kaldım. kıçı başı oynadı ama dengesi bozulmadı hiç.,
- 153 bastım ama yelken gibi oldum. Siperlik yok tabii.
- 90 km/h sanki bisikletle geziyormuşsun gibi. Dünyanın öteki ucuna gidersin. Yeter ki yolda çok fazla çukur olup seni yormasın.
- Hızlanması mükemmel.Beşinci vites 70-130 arasında gaz kapatırsanız gidona sıkı tutunun. Motor gider siz kalırsınız.
- Yavaş manevrası çok kolay ve rahat.
- Virajda bi kere baktım açığa gidiyoruz (benim hatam) biraz daha yatıriim dedim gaz kesmek yerine. Riskli biliyorum ama. Verdim biraz kontra hoop yeni çizgideyiz. Ben acemiyim bu arada. Yani biraz motor kullanan biri rahat dans ettirir.
- Aynaları daha iyi olabilirmiş. Zira hızlanınca öne yatıyosun aynalar geride kalıyor nispeten. Bence farın yanından çıkan ya da öne uzamış çubuklara takılı olsa daha iyi olur.
- 1.5 saat hiç kalkmadım üstünden. Evde koltukta bu kadar otursam, kıçım, belim ağrır benim. Orta yaşlıyız neticede. Motorda sıkıntı olmadı.
- Orta sehpa yok. Elitecx kardeşimin tavsiyesiyle aparat aldım. Kolayca askıya alınıyor. Yalnız, indirmeden vitese alın, gidonu sağa çevirin, yan sehpayı açın ve motorun sağında dururken yapın işlemi. Benim gibi motoru düşürmeyin
Almayı düşünen arkadaşlara naçiz tavsiyelerim:
Bu motor özellikle şehir içinde ya da virajlı ama nispeten düzgün yollarda müthiş zevkli. otoban sürüşlerinde sıkılırsınız. Ulaşım vasıtası değil. Zevk makinesi. Bence eğer günde 1 saat kullanabilecekseniz, başka spor falan gerekmez. Bir de eğer uzun otomobil ve trafik tecrübesi olan bir sürücüyseniz, başlangıç motoru bile olabilir. Beni hiç zorlamadı. 150'ye kadar hiç zorlanmadan ve keyifli hızlanıyor ama daha fazlasını bilmiyorum. Ama 200 yapmaz, hatta 170'i zor geçer kanaatindeyim. Bu münasebetle "uzama" meraklısıysanız, bence "uzayın" ve başka motor alın. Uzun yol meraklısıysanız da almayın MT03'ü. Bagaj, magaj... üff zor işler. Motorun çok estetik bir tasarımı var ve bunu bagaj taşımak için bozmamak gerekir bence .
Neyse, bu kadar yeter. Özetle çok seviyorum motorumu. Ama hangi motoru alsam sevmezdim? bilmiyorum. Bence her motor (mobilet'ten gold wing'e) sevilmeyi ve binilmeyi hakeder. Allah hepimizin gönlüne göre motorlarda, kazasız ve mutlu sürüşler versin.
Sevgiyle,
Osman
Tilkinin dönüp dolaşıp gelceği yer kürkçü dükkanıymış
Beyler cahilliğimin kusuruna bakmayın.MT03'ü çok kötüledim ancak sonunda yanlış düşündüğümü anladım.1 ay sonra elime geçecek olan 5.000 Ytl nakiti peşinat olarak verip birde üstüne cbf 150'mi nakite saydırıp bir mt03'te ben almak istiyorum.Ancak zaman zaman üzerine 2.000 Ytl daha koyup neden 78 hp sıfır bir fazer almıyayım diye düşünmüyo değilim.Önümde 1 ay var ve karar vermem gerekli.Biri 4 silindir diğeri tek silindir.Naked motorları her ne kadar sevmesem de mt03'ün önüne takılabilecek çok güzel camlar var.Sahibinden.com'da ikinci el satılık bir mt03'te görmüştüm.Gayet şık duruyo.Fazer daha çok uzun yol asfalt motoruymuş gibi duruyo.Mt03 ise daha çok enduroyu andırıyo.Hem de 12 litre ile 300 km gittiğini söyleyenler var.Gerçekten çok uygun bir yakıt tüketimi.Ancak tek silindirin titreşimi beni korkutuyo.Gerçi benim cbf150 de tek silindirli.Bazen kasıtlı olarak 20'yle giderken 3.vitese atıp gazı kökleyince o silindirin vuruşlarını hissetmeyi çok seviyorum.Motor alttan hoplatıyo insanı.Ancak uzun yolda sürekli bu titreşime maruz kalmak insanı aşırı derecede rahatsız edebilir.BMW'nin 600'lük tek silindirli motorunda titreşimi beyninde hissettiğini söyleyenler vardı.Şimdi bmw'nin bu modeli iki silindirli oldu.Tek silindirli 600'lük sadece mt03.İnşallah mt03'te titreşim bu boyutlarda değildir.Görüyorumki mt03 sahipleri genelde yaşını başını almış aklı başında insanlar.Bende 30 yaşını aşmış biri olarak alacağım motorla otobanda ferrariyi bile geride bırakayım , 4 silindirli olsunda gök gürültüsü gibi gürlesin gibisinden derdi olmayan insanlarız.Şehirlerarası yolda 110-120 ,Otobanda 150-160 max.hız yeterli benim için.Mt03 isteklerime en uygun motor.İnşallah söylediğiniz gibi titreşim problemi olmayan bir motordur da ömür boyu kullanacağım bir motora sahip olmuş olurum.
şaka gibi
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
Yok valla şaka değil.Benim sevmediğim mt03 değil naked motormuş.Onu anladım.Ancak siyah bir MT03'e uzun siyah ön cam takıldığında çok güzel duracağından eminim.Diğer nakedların hepsinden tip olarak çok güzel.Tek korkum titreşim.Uzun yolda rahatsız ederse o yollar bitmek bilmez.Gerçi kullanan arkadaşlar hiç rahatsızlık olmadığını söylüyolar ancak yine de içimde biraz şüphe var.Birde şu tork konusu kafamı karıştırıyo.Hani diyolar ya torku hissetmek çok güzel.Cahilliğimi bağışlayın ne demek olduğunu anlayamıyorum.Hani traktörler 5 tane Römork bağlayınca çekermiş ama hız yapamazmış.MT03'te motor camiasının traktörümü oluyo yani?Gerçi hız konusunda eksiği yok,170'leri gördüğünü söyleyenler var.Motora vagon bağlıyacak halimiz yok ama bana tork denince aklıma güçlü motor geliyo.Yanlışım varsa düzeltin.Titreşim konusunda içimi rahatlatmanıza ihtiyacım var.En fazla kaç km'lik uzun yollara çıktınız.500-600 km'lik yolculuklara çıkılabilir mi bu motorla?
bu motora sahip xt660 ile cok uzun yollar yapan var..
koltuk nasildir bilmiyorum ama titresim cok yuksek surate cikmadikca rahatsiz etmez..
benim bindigim tek silindirlerin hepsinde bu bole..
ama sendeki bu kararsizlikla bu is zor
cin maliyla ulkeyi dolasan var..
ben kendim cbrla canakkaleden neredeyse korfezi dolanarak geldim,dolayisiyla
tek silindir=titresim dorudur ama titresim oldurmez
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
kingman30 senin bu durumun nolucak ya! al bi motor artık sende kurtul biz de... yine arada traktör dedin ! google a tork nedir yaz , öğren ne olduğunu.
[B]çoksa torkun olmasın korkun[/B]
Ne kıymetli motorunuz varmış.Laf söylemeye gelmiyo
BMW 1200 gs ile de traktör diye dalga geçerler ama tadından yenmicek bi motordur.
motoperver
vallaha helal olsun bi motor ancak bu kadar objektif anlatılır..
sahibindende 10500 civarı 2008 aksesuarlı daha 5000 km görmemiş ilanlar dikkatimi çekti..
kardeşim motorun fiyatı zaten uygun .. valla 13600 verip sıfır alacağıma ..10500 bide çingen pazarlığı + esnafı işler kötü ağlaması 10000 keş nakite bu iş bağlanırmı.. bence bağlanır .. bu motor bu para edermi.. bence fazlası eder ..
kingman geldinmi yine sen buraya
ne kadar çok silindir o kadar çok sekman demektir
tek silindir tek sekman hep en iisidir ..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Cbf 150 ile 10 litreyle 400 km gezebilirken , onu satıp hangi motoru almamı tavsiye edersin.MT03'le 12 litreyle 300 km gittiğini söyleyenler var.Hem 600 cc.CBF 150'yi satıp gönül rahatlığıyla buna binebilirim.Ya da başka 600 cc alıp CBF 150'yi yedek motor olarak kenarda tutabilirim.Uzun yola çıkınca 600'lük motoru , günlük kullanımda CBF 150'yi kullanırım.Bu da tuzluya patlıyacak.En az 5.000 Ytl daha fazladan nakit demek.Ancak MT03'ü alırsam gözüm arkada kalmaz CBF'yi gönül rahatlığıyla satabilirim.Tek silindire enjeksiyonların püskürttüğü benzinle dört tane silindire püskürttüğü benzin aynı olurmu?Bence en az iki kat sarfiyat farkı olur.Hem şehir içi hem de şehir dışında insanı rahatlıkla tatmin eder.Yalnız geçenlerde bir videosunu izledim MT03'ün.Adam motor çalıştırıyo.Rölantideyken dahi arka plaka zıplıyo.Yani titreşim var doğal olarak.Ancak rahatsız edici olup olmadığını en iyi kullananlar bilir.Sonuçta benim CBF 150'de olduğu gibi fincan büyüklüğünde tek silindir değil bu.Kocaman 600 cc.O pistonun vuruşları adamın beyninde patlarsa o yollar bitmek bilmez.Gerçi iş güç çalışan insanlarız.Senede bir iki kere uzun yola çıkıp otobanda 150-160'ları görürüz belki.Satın alan arkadaşlar üzerinden inemiyoruz dediğine göre titreşim normal kullanımda o kadar rahatsız edici değil sanırım.CBF 150 ile 4 ayda 8.000 km deviren biri olarak benzincileri zengin etmemek için en iyisi MT03 almalıyım.
Birde vergilerine bakın isterseniz,
650cc ye kadar 140YTL iken
660cc 351YTL yıllık vergi.
600cc değil.
Kararınızı etkiler sanırım.
Endurocular neden genç görünür? Cevap: Çamur cildi gençleştirir.
Ride fast, yet ride smart!!!
Birileri çok çekmiş heralde yıllık vergi masraflarından ..
aman fazla karıştırmayalım sonra 600'ün de altına çekerler o vergi dilimini...
La liberta non ha prezzo !
Kimse emin degil ki şafaktan tekrar,
İste gelsin gül renkli şaraptan tekrar,
Sen altınmısın hey! aptal herif, Gömüpte çıkarsınlar topraktan tekrar.Ömer Hayyam
Murtaza adaşıııım ,
Motosikletim o kadarcık farkı fazlasıyla hakediyor benim gözümde.
Karar vermeye çalışan arkadaşın henüz motosikletin 600cc değil 660cc olduğunu bile telafuz edememesi beni düşündürüyor.
1000km kullanmadan MT'sini satmaya çalışan insanlardan birisi olma olasılığı çok yüksek.
kingman30 umarım doğru kararı verirsin.
O zaman devlet köşeyi döner vergi toplamakta.
Çinliler dışında ne kadar motosiklet varsa yarısı 600cc.
Aman oralarada düşerse vergi dilimi yandığımızın resmidir.
Endurocular neden genç görünür? Cevap: Çamur cildi gençleştirir.
Ride fast, yet ride smart!!!
kingman30, tekrar söylüyorum yanlış iş yapıyorsun. sadece birkaç saatini ayırıp bir test sürüşü iste. Motorun üstüne bin, çalıştır. rolantideki titreşimine, farklı devirlerdeki titreşimine bak. Yakıt sarfiyatına da bak. Bu şekilde forumlarda sıçrayıp da bir gün "mt-03 alacam!", bir gün "v-strom alacam!" başka bir gün "vfr alcamm!" diyerek motosiklet alınmaz. Binip denemen şart! cbf'i de internetten okuyup almışsın, alete demediğini bırakmıyorsun şimdi..
"Titreşim var mı?" diye soruyorsun, kimisi "hayır beni rahatsız etmiyor" diyecek, kimisi "beni ediyor" diyecek.. bu göreceli tanımlardan yola çıkarak motosiklet alınmaz.
Ama benim naçizane fikrim, bu motor sana göre değil. aldığın ilk ayda o heycanla "süper bi motormuş bu!" yazarsın buraya.. Bikaç ay sonra diğer başlıklarda "almayın bu motoru! çok rüzgar yiyorum, 200 basamıyorum, titriyor da üstelik" yazmaya başlarsın.. alım satımdan kaybedeceğin binlerce YTL'den bahsetmiyorum bile.. Bence sen nispeten ekonomik bir 4 silindir al. cbf600'i hiç araştırdın mı? hem az yakıyor hem sesi, görüntüsü, performansı falan çok tatmin edici hem de çok dengeli ve diğer 4 silindirlere göre daha ekonomik. Bence onu araştır.
GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!
Honda cbf 600 çoooook güzel bir motor.Honda kalitesi işte.Adamlar 16 bitlik chiple kontrol edilen abs fren sistemi yapmış.Ama sen bide kullananlara sor.Arka frene basmak için topuğu kaldırmadan basmak imkansız.Frene basmak için ayağa kalkıp kuvvet almak lazım neredeyse.Hatta frenlerin tutmadığını kabullenip olsun bizde takip mesafesini iyi ayarlarız diyenler var.Göründüğü gibi mükemmel bir motor yok.Ya fazerle ya da MT03'le noktayı koyarım ben.Gerisi yalan.
Motosiklet pantolon gibi birşey değil. Bedenini, rengini, boyunu o kadar rahat belirleyemiyorsun. Her insanın boyutları, huyları, zevkleri, tecrübeleri, beklentileri değişik. Bir sürü motosiklet modeli var ama herkes için de ayrı, özel imalat motor yapılamaz ki... En iyisi mümkün olduğunca fazla sayıda motoru denemen, ve bolca okuman..
Üç boyoz bir kola
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)