jigle açık bıraktıysan buji kesmiş olabilir ama iki buji birden sanmıyorum inş önemli birşey çıkmaz.
jigle açık bıraktıysan buji kesmiş olabilir ama iki buji birden sanmıyorum inş önemli birşey çıkmaz.
20 metre kadar jikleyi açık bırakmak zorunda kaldım , 6000 km oldu ilk defa jikle açık hareket ettim ama dediğim gibi bujiler 500kmdeler ve ikisinin birden çalışmaması enteresan geldi artık yarın belli olucaktır sorunu diye umuyorum.Cevabın için teşekkürler taylo.
Ben de 1 kez cikle açık unutmuştum ve bujinin 1 tanesi arıza yapmıştı.
Bujinin çalışıp çalışmadığını buji kablosu takılı iken silindir kapağına dokundurarak anlayabilirsiniz.
Ancak 20 mt gitme ile 2 bujinin birden ölmesi biraz zor. Yine de yanınızda yedek buji taşımakta fayda var.
Yolculuk etmek bezen varmaktan daha iyidir.
şuan karaköyde özel bir bankada staj yapmaktayım, buji anahtarının numarasını hatırlayanlar yazabilirse akşam eve dönerken hırdavatçılar çarsısından buji anahtarı alıp , bujileri kendim kontrol edebilirim şimdiden teşekkürler.buji anahtarı 15 mi 16 mı 17 yokmu hatırlayan
kıd333 numarasını bilmiyorum ama motorun markasını söylersen bileceklerdir.Ben öyle yapmıştım.
motorun avadanlığında buji anahtarı yokmu?kalem buji olarak geçiyor13 yada 14 olmalı diye hatırlıyorum kolay gelsin.
motorun kendi buji anahtarı o kadar dandik ki hiç bir işe yaramıyor. eve geldiğim için bujiden ölçebilicem ve yarın gidip o boyutlarda alıcam fakat bugün öğrenmiş olsaydım numarasını karaköye gidip gelmek zorunda kalmayacaktım lokma takımıyla birlikte alıcam çünkü ,zahmet edip cevap verenlere teşekkür ederim.
cordelian dostum sen bikere benim dediğimi dene, bişey kaybetmessin ben bu ön buji yakma arızası için gezmediğim motorcu kalmadı hiç biride çare bulamadı. bir gün benzinlige yanaştım pompacı benzini kattı ben söylemeden. usta kaç oktan kattın dedim 98 kattım 95 yok zaten dedi. ben tühh falan dedim ama neyse dedim çıktım yola. bi kaç gün kullandım motor buji falan yakmıyo. sonra gittim tekrar 95 aldım yine buji gitti. o gün bugündür 98 kullanıyorum hiç buji yakmadı. düşün ki benim motorum bujiyi takıyorum bi kaç kilometre gidiyorum motoru susturuyorum erkesi gün motora marş basıyorum buji gitmiş ön piston çalışmıyor. yani her kontakta bir buji değiştiriyordum.
benim 2004 model peugeot 206 hdı var. normalde 98 oktan kullanılması lazım ben düz mazot kullanıyorum 4 yıldır. 98 kullanırsam klometrede 180 i buluyo normol mazotta 135 yakıyor (şehir içi). dediğim gibi dört yıldır kullanıyorum motorda hiç bi sorunda yok. her söylenenlere bakmayın.
kesinlikle savaş abiye katılıyorum.bende clio hatcback 1,5 dci var.4 senedir eurodizel kullandım hala başka yakıt kullanmam.benzinci bile seçerim ve her servise gidişimde ustalar kendileri çağırıp gösteriyolar silindir kapağını açıp durumu.sen daha bu arabaya 300 bin gözü kapalı bin sadece servislerini düzenli yaptır diyorlar.bence otomobil için motorla yapılan tartışmayı bir tutmamak gerek..
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
savaşkan dostum aynı şekilde fort transit kullandık sıfır aldık 350bini aştık yine bunda da normal mozot kullandık. tamam bi nebze zararı vardır gazın olduğu gibi. gazın araca zarar verdiğini herkez biliyor ama neden kullanıyor. aracı çok kullananlarda zararı fazlasıyla karşıladığı için. bi hesap yapayım sana kilometrede en az 50 bin fazla yaktırıyor. 350000 çarpı 50000 eşittrir 17milyar beşyüzmilyon cebimde kalmış. sonra piyasasından 3 5 milyar aşağı verdim kapış kapış sattım.
ama herkezin fikrine sayğılıyım kim ne isterse onu kullanır. TŞK
Öncelikler tüm motosiklet tutkunlarının yeni yulunu kutluyorum,
Uzunn zaman oldu foruma girmeyeli yeni arkadaşlar katılmış aramıza yeni şiakyetler yeni tavsiyeler ve yeni fikir almak isteyenler olmuş her zaman oldugu gibi.
Arkadaşlar 1 ay civarında Lüleburgaz'da kaldıktan sonra ayrıldım.Gelibolu,Çanakkale,Ayvalık,İzmir,Kuşadası derken Alanya'ya kadar uzadım sonrada Ankara'ya döndüm.İş araştırmam yeniden hayatıma yön vermem gerektiği için bir kaç hobimden vazgeçmem gerekti.Şu anda hem ülkemizde hemde evrensel olarak yaşanan krizi hissediyoruz(Birikimi olmayan ve özelliklede emekçi sınıfı daha fazla hissediyor).Bu nedenlerden dolayı aranızda olamadım belkide eskisi kadar zaman bulamayacağım için fazla aranızda olamayacağım.
Girmediğim süre içinde kaçırdığım sayfaları okuduktan sonra yazıyorum ki bir kaç arkadaş sorularına yanıt alamamış sanırım vakti olan arkadaşlar yanıtlayacağını ümit ediyorum.Ama aklımda kalanlardan bir kaçına kısaca cevap vereyim.Ankara'da servis sıkıntısı yok ama kısmi olarak parça sıkıntısı var diyebilirim yani sipariş veriliyor ondan sonra istediğiniz parça servise geliyor ve bu arada geçen zamanda size dezavantaj oluyor.Bu konuyu Ankara'da ss almak isteyen arkadaşların düşünmesini öneririm,ellerinde hazırda parça olmadığı için bekleyeceksin yani!
Land Cruiser Alanya'da Keeway bayisinde gördüm 2 tane getirmişler 1 tanesi satılmış diğeri ise hala kullanıcı bekliyor.(daha öncede Elazığ'da görmüştüm)Alanya'da bayinin dediği tel şey vardı dikkatli okumanızı istiyorum lütfen burayı
''Çok dengeli bir motor sizinkiler gibi değil''
bende merakımdan sordum dengeli derken?!!
Cevap alamadım bu soruma deyebilirim yani bence biraz beklenmesi gereken bir durum şu anda zaten mevsimi geçmiş ve özellikle de bu makine ile tam bir bilgi almadan yönelmek doğru olmaz.
Bir kaç arkadaşta bir kaç makine kullanmışlar sonra SuperShadow düşünmüşler maddi durum doğrultusunda bu konuda benim kişisel düşüncem 'Arkadaşlar eger durumunuz varsa daha iyilerini alabilirsiniz' ama fiyat aralığında Keeway diğer uzak doğulu markalara oranla biraz daha kalitelidir.Benim kadar uzun yol yapan bir SuperShadow kullanıcısına rastlamadım halen
Bunun nedeni zaman imkan başta olacağı gibi zaten bu ve bunun gibi markaları kullanan kesimler kısmı olarak belli oldugundan kaynaklanmaktadır.Yani yeni başlayan cruiser tutkunları,imkanları daha iyisine gücü yetmeyen arkadaşlar gibi...
Benim değerlendirmelerim bir çizgide sınırlı kalacaktır çünkü bu zamana kadar hiç japon yada avrupa markası ile uzun yol yapmadım yada test etmek için uzun bir zaman diliminde kullanmadım.
Şimdi benim bu markayı başka bir marka ile kıyaslama yaptıgım zamanlarda ki tecrübemi daha iyi anlamanızı saylayacağını düşünüyorum
10500km civarında uzun yol yaptım arkadaşlar bir sefer yolda kaldım ondada sigortam attığı için fatih köprüsünün çıkısında edirne otobanının girişinde akşam saat 18:00 sıralarında ve o kadar motosiklet kullanıcısı geçmesine rağmen kimsenin durup ilgilenmediği acı bir anı olarak kaldı.
Bunun dışında hiç bir sıkıntı yaşamadım.
Aklıma gelmişken motordan böyle pup sesi gibi bir ses geldiğini yazan bir arkadaşımızın yazısını okudum.Benim tahminim o rulmam sesidir ve çoğu SuperShadow da olan bir sestir LandCruiser dede aynı ses vardır sıfırından bile
ben bu konuda bir kaç servis gezdim benimde dikkatimi çeken bir durum olmuştu debriyaj rulmam sesi diyenler oldu krank rulmam sesi diyenler oldu ama sonuçta ses rulman sesi ve gördüğüm keewaylarda aynı ses var bazı kullanıcılar farkında bile değiller''
Akü olayında km den ziyade motorun kullanılırlığı ve bakımı önemlidir malum kış aylarından 2 haftada bir 10 dak bile çalıştırmak aküye faydalı olacaktır eger istersenin alarmın sigortasını çıkarıp buna ekstra katkıda bulunabilirsiniz
Takoz olayına bu aralar oldukça kafa yoran arkadaşlar var ben Alanya'da serviste değiştirttim fiyatını sormadım işin aslı bir kaç işlem daha yaptırdım karbüratör temizliği v.b şeyler toplamda 90 ytl civarı bir ücret ödedim 9000 km civarında idi o zaman motorum.ve tamamem bitmişti.Bu benim için mormal bir zaman ama öyle 1000-2000 km de değiştirilecek bir parça değil normalde arka dişli hafif bir oynama yapar hemen bundan dolayı değiştirmeye kalkarsanız servislerde az çok belli değiştiriverir anında bitip bitmediğine bakmadan.
yakıt konusunda ve buji yakma konusunda tek silindir çalışma konusundaki yazılara baktığımda benim tahminim bunların altında elektirik arızası olduğunu düşünüyorum.)95 oktan kullanıyorum ben hepde öyle denk geldi önceden belirtmiştim ama arada sırada 97 almakta yada 97 alanlarında arada 95 almaları sanırım makinenin huyunu suyunu biraz daha iyi anlamamızı sağlıyor bende ilk fırsatta deneyeceğim ama artık mart nisan ayına kadar biraz zor
Çok fazla yazdım çok fazla başınızı ağrıttım umarım ileride bunları yaşamayacağımız daha güzel ve huzurlu sürüşler yapacağımız günler gelecek
Selamlar saygılar...
teşekkürler yelken_786 uzun zamandır yoktun başlıkta.özletmeyin kendinizi bu başlıkta sizin gibi eski ss cilere tecrübe açısından ihtiyaç var.
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
bugün bujileri değiştirdim ve zorda olsa çalıştırabildim motorumu. Sorun bujilerdenmiş, taş çatlasa 1000 km olmuştur bujileri takalı ve bujilere baktığımda çokta kötü durumda değiller aslında ama sorunun bujilerden olduğuna sevindim açıkcası
Fakat sürekli motoru çalıştırmak için marşa bastığımdan akü tırtlamış sanırım şimdide koydurabilirsem şarja koyduracağım akümü, iyi sürüşler herkese. Bu arada buji anahtarının nosu 16 ymış bilgilerinize...
3 günde bütün topic'i okudum :D abilerim kafama koydum alacağım bir SS. RR ı da inceleyeğim fakat gönlümden geçen SS tir. 2. el mi olur 0 km. mi olur(bulabilirsem - yada feyizoğlu satıyorsa) bilemem. Maddiyata bağlı. Bir öneriniz var mı? + devir saatini çalışabilmesi için nereye bağlıyoruz?
Saygılar.
Abiler bu topic çok gerilerde kalmış ya
Neden Herkes motosikletini satıyor? ona göre ben de almayayım???
bu arada LC nin arka çamurluğu ve cantları hiç hoşuma gitmedi...
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
arkadaslar merhaba
Keeway supershadow hakkında bir kac sorum olcak.
1 yag fitlersi bulunuyormu
2 motorun yag degisimini kendim yapabilirmiyim (yani nasıl bir ayar gerektiriyor örn. arabalardai ag değişimi gibimi tıpayı acıp yagı boşalt yag ekle bunun gibibmi ?
3 hava filtresi ise cok kirlendi baska bir hava filtresi uyarmı?
4 birde gecenlerde karbüratör rezistansı bozuldu istanbulu aradım bulamasın dediler bunu nerden bulabilirim bilgisi olan arkadas bilgi verise cok sevinirim şimdiden saolun.
1.Yağ filtresini 15 ytl ye piyasada bulabilirsin Virago 250 lik ile aynı kullanıyor.
2.Yağı bence bir arkadaşından yada yakınından yardım alıp tapanın bulunduğu yönün tersine motoru yatırarak kendinde değiştirebilirsin. Hatırladığım kadarıyla kapalı ağız 17-18 ile açabilirsin.
3-Hava filtresi zaten bir süngerdir. basınclı hava ile yada iyi bir yıkama ile tekrar yerine takmanı tavsiye ederim.
4-Karbürator rezistanını hiç duymadım. içinde birşeyse karbüratorünü komple yenile çünkü biliyorsun açılan karbüratorün ayarı genelde pek tutmaz.
Saygılar.
Not: Bu arada eskiyen, kararan bujilerinizi ocakta yemek yada çay yaparken ocağın kenarından ateşte 15-20 dakika tutun (Bujinin uc tarafını ) . Buji başındaki kara olan mangan ve kararmaları yakmış ve bujiyi sıfır hale getirmiş olursunuz. Kara kurumlar yanar gider.
merhaba arkadaşlar ben forma yeni üye oldum ybr 125 almayı düşünüyorum.fiyatlar biraz uçtu.birde ybr125 ler 2.ele çok düşüyor.acaba tutulmuyormu.çok mu yakıyor bilmiyorum.bu konularda yardım ederseniz sevinirim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)