Arkadaşlar,
Başka bir kullanıcının monerosu için karbüratör getirtmiştik. Geldi taktıktan sonra vazgeçtiği için elimde kaldı. İlgilenen arkadaşlar Benimle irtibata geçebilirler.
Karbüratör
Sağlıcakla.
Arkadaşlar,
Başka bir kullanıcının monerosu için karbüratör getirtmiştik. Geldi taktıktan sonra vazgeçtiği için elimde kaldı. İlgilenen arkadaşlar Benimle irtibata geçebilirler.
Karbüratör
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
arkadaşlar aktardığınız bilgiler için teşekkürler dünkü problemi bugün yapmadı makina ama yinede karburatörün sızdırma olayını halledicez yalnız bugün bişey daha öğrendim bizim makinalar iyi tasarlanmış düştüğü zaman pek hasar almıyor özellikle de sağ tarafa düşerse.. nerden mi biliyorum bugün bi taksiye arkadan giriyordum sarı-kırmızı ışık arasında kararsız kalıp aniden durunca ani reflekse ön frene asıldım sorası motor sürüklenerek taksinin altına ben başka bi tarafa..... Allah tan ufak tefek sıyrıklar dışında önemli bişeyim yok ama motordan yere bayağı bir benzin döküldü o beni korkuttu çünkü ufak bir kıvılcım çıksaydı olacak sonuçları tahmin etmek istemiyorum...motorda da pek bişey yok arka fren ayağı yukarı çıkmış ama zannediyorum ufak bi ayarla eski haline dönecektir. kötü bir tecrübe oldu benim için yavaş hızda bu kadar sürükleniyorsa yüksek hızlarda nasıl olur kimbilir? özellikle trafik ışıklarına yaklaşırken çok dikkatli olmak gerekiyor bunu bi kez daha öğrendim.
Kalbi olan tek kız Kupa kızıdır
Arkadaşlar, ss sınıfındaki tüm motosikletlerde uzun şaside fren dağılımı sıkıntılıdır. Tek kişi kullanımlarda arka frene asılınca arka taraf gezer ve denge bozulur.(dubless lastiklerle sıfırladığım halde) Ön fren ise tek taraflı disk olduğundan boyun kırma yaparak üstünden kullanıcıyı atması olasıdır. O halde son hız nedir sorularından ziyade nasıl durabilirim demekte yarar var. Sonuç,şehirler arası ortalama 70 km,şehir içi 50 km hızda seyahat en güvenlisi olmaktadır.Ben %70 arka ve %30 ön freni billikte kullanarak sorunu minimuma indirdim ama durma mesafem uzadı.
Ben 10 gün önce motomaxtan gönderilmiş bir koli parça içerisinden arka fren takımı alıp yedekleme yaptım. Bu sıkıntıların yaşanacağını her fırsatta tahmin etmiştik. Bisan,monero vs... benzeri ne varsa tel aksamları,far,koltuk,çamurluk uygundur kullanabilirsiniz fakaaattt,motor bloğu içindeki aklınıza gelen her dişli gurubu ve zincir keeway'de yarım numara büyük veya küçük olduğundan uyumsuz kalacaktır. Akıllıca bir tasarım!!! Başka markadan parça alımını engelleyen ve ithalatçıyı satış sonrası kollayan bir mantık. Ya tüketici ne yapsın? Saygılar.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
viceroy zincir derken arka tekerleğe hareket ileten zincirmi?
Sayfaları inceleyerek, bu motosiklet hakkında fikir sahibi olmak isteyenlere yardımcı olabilmek adına...
*100 km de 3.2 litre yakıyor.
*son hızı (pek yapmasam da düz yolda) 130 km/h
*vfr motoru sayesinde 100 km/h hıza kadar titreşim yok denecek kadar azdır.
*ön farın aydınlatma kapasitesi zayıf.(Rolesiz olduğundan ampuller patlıyor!)
*sürücü koltuğu rahat,artçı koltuğu pek değil.
*Macar patentli olup,çinde üretilenlerin CE belgeli modelidir.
*Ön lastik 3.00-18 olup, bozuk satıhlarda tepkisi yüksek değildir.
*Yol tutuş anlamında fiziksel hesaplarını viragoda da ispatlamış olup dengelidir.
* Karburatör orijinal Mikuni (Yamaha - Suzuki vb. gibi pahalı 250 cc'lik motorların birebir aynısı ) performans karbüratorü olarak anılıyor ...
* Beyin kesinlikle Suzuki ve Yamaha'nın 1100'lük motorlarına taktığı orijinal Japon ve en kalitelisi (Çelik motorun beyni de uyum sağlıyor)
*CDI ünitesi Suzuki - Yamaha ve Kymco Venox ile aynı marka ve seri ...
*Şanzıman 100% Çin ...
*Bujileri kesinlikle 7 numara NGK iridyum veya platin ile değiştirilmeli.(CR7HIX 7544 NGK IRIDIUM IX)
*Lastikler suda yere sağlam basmadığından, dubless metzeller doğru tercih olacaktır.
*Yağ filtresi olarak suzuki Burman ile uyumludur.
Arkadaşlar serviste bir ss dağıttık, sözde değil gerçek anlamda hangi markanın hangi parçaları sorunlara çözüm olabilir diye!!
Her kullanıcının alternatif gördüğü Bisan,Monero,YAMAHA VS... şanzıman dişlileri,vites dişlileri(grup dişli 5'li),eksantrik dişlisi(ÖMRÜ 30.000 KM ORTALAMA) zinciri,marş dişlisi gibi olmazsa olmaz dediğimiz parçalar ya birkaç milim büyük yada birkaç milim küçük geliyor. Motomax'tan başka yerden parça alma şansını sıfırlıyor!!!
Bu arada gv 650 240 km de 9 litre tüketim yaptı. Rodajı yeni başlamış sıfır alet için çok tatlı bir ekonomi... 26.7 km de 1 litre. Pazar gezisinde artçımla beraber 2 fazer ile kapıştım kafa kafaya performans sergiledi. SONUÇ OLARAK DENGE,VİRAJ,PERFORMANS VE FREN OLARAK 10 NUMARA.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
yakıt konusundaki bilgiye katılmıyorum eğer benim motorda bir anormallik yoksa ki motorum 3400 km de 2006 model olmasına rağmen bir depo benzinle deneme yaparak elde ettiğim sonuç 160 km oldu. buna göre 9 lt benzinle ancak bu kadar yol yaptığına göre 100 km de 3 lt. yakıyor olayı şehir efsanesinden öte gidemez gibi geliyor eğer test eden varsa sonuçları bekliyorum saygılar.
Kalbi olan tek kız Kupa kızıdır
Dostum motosiklet yakıt tüketimleri kullanım ve düzenli bakımla orantılıdır. Ben 9000 km ss kullandıysam 7000 km sini artçılı kullandım. Mersin-kayseri-anamur arası uzun yollar yaptım. Hiçbir viteste motoru ağlatmadan ve her 100 km de depoyu tekrar fulleme sonucunda 3.2 litre ortalamayı elde ettim. Eğer sizde bu oran hayal olacak kadar uzaksa ilk iş olarak NGK 7 numara resistanslı buji ile ölçüm yapmanızı tavsiye ederim. İridyum veya platin kullanırsanız verim yüzdeniz düzelecektir.Bu arada eksozla oynanmışsa yakıt artacaktır!!! sl 150 sayfasına da aynı soruyu sormuşsunuz. Benim ss öncesi motosikletim sl 150 idi. Onuda sıfır alıp 3500 km kullandım,titreşiminde rahatsız olduğum ve performansını sevmediğimden satmıştım. Sl 150 de de 100 km de 2.6 litre ortalama yakıt vardı. Grup arkadaşımda 2006 cbf 500 var sıkıştırmazsa 100 km de ortalama 4 litre tüketiyor. Yeni aldığım henüz sıfırda 240 km ye getirdiğim rodaj öncesi Hyosung gv 650 de 240 km de 9 litre yani 1 litre ile 26.7 KM tüketim yaptı. Üstelik 220 kg (BEN VE ARTÇI HARİÇ) çift silindir 72 bg. Ayrıca sitede hangi model ne yakıyor bilgileri açılmıştı. Fabrika verileri de olsa bakmakta genel kültür adına yarar olacaktır. Saygılarımla.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
dostum tamam güzel sölüyosunda o hesaba göre benim 300 km yi rahat geçmem lazım ama ngk alınca durum düzelecekse hemen alırım tabi çünkü yakıt sarfiyatım %50 oranında azalacak senin hesabına göre zaten ngk almayı düşünüyorum ama onun da zararlı olacağı şeklinde bazı görüşler var ne derece doğru bilemiyorum eksozum da standart motorda hiç bir oynama yok aklıma son bir ihtimal geliyor o da geçenlerde sözünü ettiğim depodaki benzinin buharlaşıp uçması... bu da kuvvetli bir ihtimal çünkü dün başıma gelen ufak çaplı bir kazada benzin deposundan yola benzin döküldü demekki dökülecek yer bulduğuna göre ordan hava alıyor muhtemelen neyse ilerleyen zamanlarda ngk alırsam farkını da mutlaka yazarım saygılar...
Kalbi olan tek kız Kupa kızıdır
Ben bir depo ile tam 220 km gidiyorum (yedek dahil) ancak bunun iyileşebileceğinden eminin. Neden derseniz ateşlemede hala problemler yaşıyorum. hava çok sıcak değilse motorun ısınıp adam gibi bir performansa ulaşması çok uzun sürüyor hatta soğuksa muhtemelen gideceğim yere vardığımda hala normal performansı verecek kadar ısınmış olmuyor.
NGKnın sıradan bujilerini kullanıyordum ancak viceroyun tavsiyelerini bir deneyeceğim.
Viceroy bahsettiğin buji fiyatları hakkında bilgilendirirmisin bizi. Bir de burgman dışında benzer yağ filtresi kullanan motor var mı bildiğiniz. Yağını ve filtresinin bu kez kendim değiştirmeyi düşünüyorum.
Kalın sağlıcakla
Herkeze selamlar. Arkadaşlar motorumu alalı 2 hafta oldu. Tecrubelerinizden yararlanıp birkaç şey sormak istiyorum.
1. Aldıktan 2 gün sonra motoru çalıştıramadım ve servisin tavsiyesiyle bujileri söküp NGK CR7HSA buji taktım ve çalışma super.
2. Depoyu fulledim ama durduğu yerde motoru ısıtmak için birsüre çalıştırdıktan sonra benzin depo kapagından fokurdayarak taşmaya başladı çokmu doldurdum (nekadar yaktıgını ögrenmek ıstıyordum) bilmiyorum. Varsa bi tavsiyeniz öğrenmek isterim.
3. Zincirim bollaşmış ve germeye pay yok gibi bişey; İkitelli, avcılar, sefaköy cevresinde kredi kartı ile ödeyerek degistirebileceğim tanıdık bir usta bilen varmıdır? (Haliyle maddi imkanlarımı motor için zorladığımdan )
4. Bu motorda egzosda morarma normal ama bende altdaki egzosta aldıgımdan bu güne belirgin artış var ne yapmalıyım.
Cevaplarınızı merakla bekleyeceğim. Saygılarımla.
cok fazla benzın koyunca benzın hava yapıyor we tasıyor ben mumkun oldugunca ağzı ağzına doldurtmamaya calısıyorum benzını bıraz pay bırakmak gerekıyor.
benim motor 13650 km ve 15 ytllik benzinle-140-145 km yapıyorum ve bu sarfiyat şehir içinde ,buji olarak NGK CR7HSA kullanıyorum..bazı arkadaşların egsozlarında sararma ve kararmalar olduğunu duydum ama bende böyle birşey olamadı bu motorla uzun yol yaptığım halde ısı kaynaklı böyle bir şey oluşmadı.
bu arada benzin alırken depoda biraz pay bırakmak yerinde olur hem depo hava yapınca taşar hemde yoldaki sarsıntılar benzinin taşmasına sebep olur.motor devrilince benzin akması normaldir çünki depoda hava alması için mutlaka bir yer vardır.
HAYAT; İSTEMEDİĞİMİZ HALDE BAŞIMIZA GELEN HERŞEYDİR
kararma problemi bende de olmuştu, sebebi ise benim tahminim kırık bujilerle motoru kullanmaktı. bujilerini sök bir bak, sökemiyorsan git ustaya söktür baksın hafife alma. çünkü bu kararmayı asla telafi edemiyorsun ve gözüne çok dokunuyor. sakat bujiyle gezmek zaten motor için tehlikelidir sanıyorum
Bujileri yeni, değiştirdim eskilerden 1 i çin diğeri ngk cr7hsa idi. Yeni bujilerin ikiside cr7 hsa fakat motorun çekiş ve kullanım olarak bir eksiği yok gibi geldi.
Az önce bakım yapan servislerini aradım sordum "normal abi bunların metali önce sararır sonra morarır biri diğerinden fazlaysada bunu başka motorlardada gördük ama normal bişey" diye cevap aldım. Biraz içim rahatladı.
1 depo ile 220 km 2 kişi çantalar tıka basa dolu şehirler arası karayolunda gidebiliyorum.Bende eksozlarda kararma yanma gibi birşey olmadı şimdiye kadar bu zamana kadar hiç öyle depodan taşma falanda yaşamadım.Motoru aldım alalı bujilerim NGK. Benim aklıma takılan bu hava filitresi hava filitresini değiştiren var mı hiç benim motorum hava filitresinin şaşiye girdiği yerde yırtılma var biraz :(
Hava filtresini her bakımda yıkatıp,kurutup taktırıyorum. Lastik hortumun yırtılması pek önemli değil. Sağlıklı ss ler 1 litre ile ortalama 32 km gidebiliyor. 9000 km oldu eksozda problem çıkmadı. Bujilerin orjinali Torch marka saçmasapan bir çin işi. En azından 7 numara resistanslı NGK (4 YTL) kullanınız.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
hocam hyo hayırlı olsun arkadaşlar yakıt trafikle ve kullanma ile direk alakalı uzun yolda ort 80 km hızla 250 kmde yakıt aldım daha yedeğe düşmemişti şehir içinde 160-200km arası yol yapıyor mesela ilk çalıştırmada jigleyi biraz uzun süre açık bırakırsanız bir depoda 15-20 km fark eder.yani ortalama3-3.5litre gibi düşünün.
herkese kazasız belasız sürüşler.
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)