Dostum benim motorda standart bosh buji+benim acemiliğim+4 delikli eksozlar ile birlikte 100 km de 2.8 Lt den yukarı çıkamadım hala.
Daha önce ne kadar yakıyordu senin motor?
Bu konuda Mefast'a bir mail attım,cevap geldiğinde hepinizle paylaşacağım
Savaskayan,benim ss şehir içi 100 km de 3.4 litre yakıyordu. Şehirler arası 3.2 litre. iridyum da performans artışı yanında yakıt oranım 200-300 ml arası düştü.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Daha önce asmakabaklı bi fıkra anlatmıştım ya.
İşte onunla alakalı iki şey.
Birincisi aynı motoru(Lİfan 250)Tümopar firması CMX250 a modeli olarak getiriyor Fiyat 3.200 YTL,ayrıca Monero 250cmx,Truva var.
İkincisi fenoktadenokta arkadaşımdan alıntı olarak söylüyorum.Türkiye'de lifan fabrikası açılıyor.Muhtemelen aynı motoru kimsenin bugüne kadar dikkate bile almak istemediği lifan markası ile üreteceklerdir.
www.lifan.com.tr.
üçüncüsü:bin dolar civarında malettikleri motoru 3,000 dolar civarında satan ithalatçıların neden aniden fiyat kırdıkları,stok erittiklerinin,başka markalara yöneldiğinin sebebi de böylece ortaya cıkmaktadır.
artık asmakabakçılar iki kere düşünsün
gerçekten... savaskayan arkadaşımın dediğine katılmmak elde değil. 5340 YTL liste fiyatı olan makinelerin neden birden fiyatlarının ciddi oranmda düştüğünü ve neden Roadstarların 2007'lerinin değil de hala 2006'lılarının satışa sunulduğunu burdan anlayabiliriz. demek ki Bisan ellerindeki stoğu eritme derdinde.
Children of GRAVE...
Arkadaşlar kısa farımızın görüş açısı çok az,değişim yapan oldumu?
Birde uzun mesafeli gezilere renk katma adına motosikletine müzik sistemi oluşturan oldumu merak ettim? Ben ınterkom kullanıyorum ama uzun sürede kulak ağrıttığından tercih etmiyorum. Arada scooterlara denk geliyorum şıkır şıkır, şehir içinde kullanmak beni rahatsız eder ama boş uzun yollarda tam bir keyif olur diye düşünüyorum.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
bizim muğla yatağanda adamın biri cruiser tarzı motosikletine çantalarının içine monte ettiği bir müzik sistemi yapmış. baya bildiğin kolonlar var :D ben gereksiz görüyorum.. kulaklıktan dinlemek iyidir bence. şu cep telefonu mp3 sistemler var ya... motosikletten zangır zangır ses çıkması, bi de bunun motor sesiyle karışması tatmin etmez diye düşünüyorum. bi de göze batar bence.
Children of GRAVE...
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Savaş bey zaten ıntercom var ona mp3 ekleyip dinleyebiliyorum ama kulak ağrıtıyor. Honda golwıng'e orjinal müzik sistemi koymuşlar ama bizim tarz da yaratıcılık çok zor!
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
ee yok ya ben biliyorum tabi ki aynı sistemi yapmayacağını. ben her gördüğümde çok garibime gittiği için söyledim onu arada yeri gelmişken...
ee şehir dışında egzoz ile ses rahatsız etmez diye düşünüyorsan haklısındır tabiki. neyse yapmaya karar verirsen biz de bakar sonucu bekleriz... umarım tatmin edici bir çalışma olur.
Children of GRAVE...
Eksozda susturucuları kesinlikle sökmeyi düşünmüyorum. Dolayısıyla eksoz sesi öyle gürül gürül değil. Son derece sağlıklı ve sessiz çalışıyor. 60-70 km hızlarında seyir halindeyken motorun ses desiberide kulağı rahatsız etmiyor. Eksozun susturucularını delenleri anlayamıyorum zaten! Hem garantiden çıkıyor, hem itiş gücünü azaltıyor (arabada 5 bg kazandıran Remus eksozu millet sanki boşuna takıyor ),hem de yakıt tüketimi artıyor. Hatadan dönüş bedeli yeni eksoz 285 ytl, bence çok gereksiz. Şunu unutmamak lazım; 250 cc motorun kuru bağırtısı kesinlikle dragstar 1100 ve ya kawasakı vn 900 gibi tok ve yolda park halindeki araçların alarmını devreye sokacak kadar gür olamayacaktır. Yanınızdan geçen susturucusuz ve boş bağıran mobiletten ne fark kalıyor!
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Ben motorun eksozuna 4 adet 13 lük delik açtım ses daha tok çıkmaya başladı.
Elbette 250 lik motorun sesi 800 yada 1100 lük motorla birebir aynı olmaz.Silindir hacimleri,piston kolu boyları,eksoz gazının basıncı,eksoz borularının boyu biçimi ve hacmi farklı olunca sesler de farklı olacaktır.
Ama ben rölantide ve düşük devirlerde iken motorun sessiz çalışmasını,yüksek viteste ise gaz verdiğinde gürültülü çalışmasını istiyorum.
Ben eksozun içindeki iki saç parçasının yerlerini ileri geri olmak üzere değiş tirmeyi bile düşünüyorum.Sonuçta bu parçaları ikişer punta tutuyor.İstediğim sesi almak için uğraşacağım.Begenmezsem geri dönüşü var.
Bizim motorların ön tarafından gelen metalik seslerle,zincir sesleriyle standart eksoz sesi birbirine karışınca bana iki zamanlı moped sesi gibi geliyor
Eksoz demişken aklıma geldi ;yıllar önce 250 lik Javalarda(İlk çıkan kırmızı Jawalarda) ilginç bir eksoz sistemi vardı.Vidayla tutturulmuş delikli bir boru vardı eksozların içinde.O boru çıkarılır ateşte yakılır kurumları giderilirdi.
Buna üşenenler ise hiç takmazdı.Hala da bir çok Jawa da o iç eksoz parçası yoktur ve Jawacılar içinde çoğu kişi bunu farketmez bile.
bu konuda haklısın. ben de acaba benim motosiklette mi bir sorun var böyle acaip sesler duyuyorum diye düşünüyordum. demek bütün makineler böyle. ee ikinci bir roadstar veya keeway kullanmadığım için karşılşatıramıyordum da neyse en azında içim rahatladı. benim motorda bir sorun yokmuş
Children of GRAVE...
Benim ss de pek metalik sesler dikkatimi çekmedi. Zincirde bir anormallik olduğunda biraz gerdiriyorum,haftalık sprey yağ ile yağlıyorum kısmen o ses te ortadan kalkıyor. Zincirde o-rıng almak işin bence en sağlıklısı.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
bisan 250 ,4500 ytl aynı motor markası ledow 3200 ytl sirkeci de bugün sordum. kafam karıştı ....
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)