Motor Kanıma Girdi Bir Kere.... Artık Çok Geç....
bayide oturmana gerek yok 1.96 ı boyun varsa zaten bayinin önünde motoru gördün mü anlıycaksın
burdaki bazı arkadaşlar kraldan çok kralcılık yapıyorlar tamam mal iyi güzel sorunsuz bir şey diyen yok ama birincisi bu motor 4 milyar olsada 5 olsada her firma fiyat çeker ama satmak mühimdir nette bu moturu sıfırını 2.600 e sahibindende falan bulabilirsiniz. http://www.sahibinden.com/pls/sahibi...0&AdId=3027561
yani git bak arakadaşım anlarsın zaten ben bir şey demiyorum git bak burda lafda olmaz.bence en büyük erdem insanın kendi malını övmesi değil eleştire bilmesidir.
Herkese selamlar, ben supershadow ile ilgili bir iki soru sormak istiyordum.
A2 ehliyetimi yeni aldım ve daha önceki motosiklet tecrübem çok kısıtlı. Bu forumdan okuduklarım ve çevrmeden edindiğim bilgiler doğrultusunda, önce bir sürüş kursuna gitmeye ardından da ucuz ve düşük cc li bir cruiser almaya karar verdim. Piyasayı şöyle bir araştırdığımda keeway ss'i beğenmiştim ve geçenlerde bu motoru yakından görmek ve fiyat ve ödeme olanaklarını öğrenmek için Beşiktaş Yıldız'daki motomax bayisine gittim.
Motosikletten hiç anlamayan birisi olduğumu tekrar ederek bir iki çekincemi söylemek ve fikirlerinizi öğrenmek istiyorum;
araç sıfır olduğu halde, motosikletin şasesinde, şasenin kaynak yerlerinde azımsanamayacak boyutta paslanmalar olması normal mi?
Ayrıca yine bu sıfır motorların tüm civatalarının paslı olması normal midir?
paslı yerler temizlenir ve koruyucular ile kuvvetlendirilebilir, paslı civatalar kalitelileri ile değiştirilebilir, bunlar ufak sorunlar olabilir, fakat benim merak ettiğim, motorun en çok görünen yerlerine bile bu özensizlik hakimse, asıl motorun görünmeyen ve daha önemli yerleri nasıldır?
Belki de yanlış mantık yürütüyorum, dediğim gibi motosikletle olan tecrübem çok kısıtlı. Motoru karalamaya veya küçültmeye çalışmıyorum, hatta kendim de bir tane almayı planlıyorum.
Bu modeli kullanan arkadaşlar yorumlarını yazmaya devam ederse çok iyi olur. Hepinizin bildiği gibi, bizler sizlerin yorumları sayesinde bu motosikletler hakkında daha güvenilir bilgilere sahip oluyoruz ve kararlarımızı ona göre veriyoruz. Bu konularda bizleri aydınlatacak arkadaşlara da şimdiden teşekkürler.
Bu arada bir sorun da motomax bayisi ile yaşadım.
Adam önce internete ilan veren bir çok motomax bayisinde 3690 ytl'ye satılan motora 4 milyar fiyat çekti. Sonra internetteki durumu söylediğimde birden 3700 e indi. Taksit seçeneklerini sorduğumda, vade farksız taksit yapamayacağını, verdiği fiyatı da piyasada asla bulamayacağımı falan söyledi. Hem yüksek fiyat çekip hem de beni yalancı durumuna düşürür cinsten laflarına epey sinir olmakla birlikte, adamla konuşmaya devam ettim.
Bayi yetkilisi motorun ısrarla çin malı değil macar malı olduğu konusunda diretti. Ben en son dayanamadım ve, "abi yeter, birbirimizi kandırmayalım, kimseyi enayi yerine koyma. ikimiz de bu motorun çin üretimi olup, macaristan üzerinden toplanıp satıldığını biliyoruz" dediğimde sustu.
Neyse, bu bir sorun sayılmaz aslında, bu daha çok kişiye özgü bi davranış biçimi. marka veya modellerle ilgisi yok.
Bu arada bir süredir foruma üyeyim ve pek çok yazı okudum, fakat bu ilk mesajımdı. Yeri gelmişken belirteyim ; herkese paylaşımı için teşekkürler.
Öncelikle hoş geldin arkadaşım.
Şimdi sorularının birkaçını cecaplamaya çalışayım. Ancak o söylediğin bayinin bu tavrı gerçekten çok kötü bunu belirteyim.
Motorda paslanmalar gördiğünü söyledin ancak motorun kaynak yerlerinde gördüğün pas lekelerini açıklıyayım.
şimdi motorun şasesi kaynatıldıktan sonra boyanma işleminden önce birtakım kimyasallardan geçiyor yani asıtlı su vs. falan. paslanmayı giderici şeyler. bu işlemlerden şaseye toz boya yapılıp ardından fırınlanma işlemi yapılıyor.
fırından yeteri kadar kurutulmadığı veya şasenin kaynak yerlerinden içine kaçan kimyasal veya sıvılar kendini dışarı atıyor ve sizde paslandığını düşünüyorsunuz.
Nerden biliyorsun falan diye soranınız var ise benim şuan baktığım firmada metal sanayi ve burasıda aynı şekilde işlem yapıyor.
Paslanma hiçmi yok derseniz var tabi bazı vidalar paslanmış gerçekten. ancak hiç olmazsa bizim motorların krom olan yerleri kararmıyor veya paslanmıyor. bir çok motorda gördüm hep paslanmış.
Bizim motorun bir sorunu daha var. ancak bu sorun sadece bendemi bilmiyorum.
Benim motorumun arka amortisör'ü çok sert ve ben tek bindiğimde kesinlikle esnemiyor. benim bir arkadaşım var 85 kilo anca onu yolcu olarak arkaya oturttuğumda esnemeye başlıyor. amortisor'ün ayar yeride son'a bir tırnak kalmış. yani ayarlıyamıyorumda.
herkezde böylemi.
Hepinize kazasız sürüşler dilerim.
evet okan iki kişi binince esniyo motor,ama benimki sondan bir önceki tırnakta
düzeltiyorum benimkide sona bir tırnak kalmış
BU arada arkadaşlar artık lütfen motorlara "Macar malı demekten vazgeçelim".
Motomax'ta çok komik.Her yazışmada macar patentli firmadır, farkmı sebeplerden farklı ülçelerde üretim yapmaktadır diyor.
Halbuki adamlar biz Çinliyiz diye gururla bağırıyor
İsterseniz alttaki linklerden bu konudaki orjinal yazıları incelebilirsiniz arkadaşlar
http://www.keewaymotor.com/about.html
http://www.qianjiang.com.cn/ZY2.asp
evet arkadaşlar benimde arka amortisör ikinci kademede bir ayar daha düşürelim dediğimde servis arka taraf gezme yapar gibi bir şeyler söyledi bende üstelemedim.
arkadaşlar ben motora yağmurda 2 kere bindim motor komple çamur omuştu ve temizleyememiştim.
en son dün hava iyi olunca bindim park ettiğimde öle bir kokuyorduki. çamur motorun sıcağıncan yanmış galiba.
bu arada benim motor 6000'e gelmesine az kaldı.
bilyaları falan değişmesi gerekiyor. 6000 bakımında. değiştiren oldumu acaba.
motorlarınız kaç km. de.
kazasız sürüşler diliyorum, hepinizin Ramazan bayramını kutluyorum.
dostlar ben bir sl 150 kullanıcısı olarak 250 cc ye geçmeyi düşünüyorum ama regal mi super shadow mu karar veremedim, nedir bu motorun kötü yanları titreşim varmı son hız nedir yakıt nekadar tavsiye edermisiniz
LAZKOPAT /'Asla bir Türk'ü kılıcını çekecek noktaya değin kızdırmayın' Napolyon
"Az kaşardan Tost, Çok Kaşardan Dost olmaz"
evet obkavi dostum bende aynı sen gibi bu soruyu daha önce sormuştum bu topic de rr ile ss yi karşılaştıran oldumu diye bende 250 cc ye geçmek istiyorum ve ikisi arasında kararsızım ama arkadaşların gözünden kaçtı sanırım istersen 250 ccde rr mi ss mi diye bi topic açalım cevap gelmedi kimseden ama forumu takip ettiğim kadarıyla ss kullanan herkes çok memnun gözüküyo kimsenin çok şikayetci olduğunu görmedim rr ye gelince arkadaşımın rr si var ara sıra kullanıyorum çok zevkli ve kaliteli bi makina titreşim sıfır diyebilirim torku çok iyi hızlanması ve son sürati gayet iyi ss de v silindir hava soğutmalı rr ise sıralı silindir su soğutmalı ikisi arasında en büyük fark bu sanırım ve rr birazdaha büyük duruyo ss ye göre motor koruma demiri ve çantalarının standart olmasıda bi artı olabilir rr için dediğim gibi bende kararsızım ama motoru yaza değiştiricem için düşünmek için baya vaktim var sanırım ama bence her iki motorda çok güzel ve sorunsuz gibi duruyo hangisini seçersek seçelim bizi pişman etmiycekdir sanırım herkese saygılar kazasız sürüşler.....
.................::hakem1::.....
şimdi buradan motosikleti anlatınca bazı arkadaşlar işgüzarlıkla,markanın bayraktarlığını yapmakla suçluyor.malzeme ortada ,zevklerde farklı,en iyisi bakıp karar vermek.rr ile karşılaştırırsamda bence hava soğutma bir artı,ne kadar basit olursa o kadar az arıza yapar malum.ama istanbulda şehir içi kullanım için bir şey diyemeyeceğim.
ayrıca yakıt olarak 100 km de 3 litre yakıyor şehir içi kulanımda 2500 km de benim motor.
dorutay,alialince,boğazkesen,ultraukala,DR_C,sayke m,starwars-14,logaritma,flyalone,skater,taylo,okanogur,obkavi ,oldwolf.........bayramınız mübarek olsun.
arkadaşlar hepinizin bayramı kutlu olsun sorunsuz ve kazasız sürüşler
HAYAT; İSTEMEDİĞİMİZ HALDE BAŞIMIZA GELEN HERŞEYDİR
murat81 ve diğer arkadaşlar bayramınız kutlu olsun, bir başka bayramı hep beraber yollarda geçirmek dileğiyle...
Motor Kanıma Girdi Bir Kere.... Artık Çok Geç....
bende hepinizin bayramını kutlarım.rr mi ss mi diye soran arkadaşlara benim tavsiyem ss neden derseniz V makina,uygun yakıt artı virago 250 ile herşeyi birebir aynı rr düşünen arkadaşlara yedek parçayı araştırın derim.
şunu da gözden kaçırmayın rr yere çok yakın bir motor 2 kişi yani arkasında artçı ile kullanacakların en ufak çukurda egzos üzerine oturma ihtimali var ona göre
Motor Kanıma Girdi Bir Kere.... Artık Çok Geç....
şimdi arkadaşım. öncelikle ben sana şöyle bir cevap vereyim.
sen demişsin birisi 2600'e satıyor diye o adam ya paraya sıkışmıştır yada başka birşey vardır. veya motoru beğenmemiştir. bu onun bileceği iş tabi bu fiyata satmamasını isterdim hatta arkadaşlarımada dedim, bakın alacaksanız bunu alın dedim. ama arkadaşın babası yamuk yaptı, motor aldırmamak için araba aldı oğluna. Öyle bi babamız yokki. Neyse bana soracak olursan ben motorumu aldığım fiyattan bile vermem kimseye satmam yani. neden dersen fiyat performans ve servis bakımından benim motorumdan daha iyisi yok.
sana söyle bir açıklama yapabilirim. bende motoru değiştirip, büyük cc'li bir makina alacaktım. tahmini 10.000 ytl bütçe ayırmıştım.
bu paraya 2. el 2000 2005 model arası alabileceğin bir çok marka ve model var. bende enduro tarzı veya race istiyordum.
araştırdım önce yakıt benim için önemli.
ve bakımlarında cebimden çıkacak olan para.
büyük hacimli bir makina aldığımda yaptığım hıza göre yakacağını öğrendim ancak 100km'de minimum 5 lt. yakar dediler. ve dahası nekadar basarsan okadar. yani 9 lt'ye kadar yolu var.
e alıcağım motor en fazla 200 bilemedin 220 yapacak oda düzyol ve trafiksiz bir zaman bulacanda basacan.(yanlış anlaşılmasın bende isterim daha iyisine binmeyi ancak şuan için değmez.)
birde bakımlarına gelelim sıra sanırım bu bakım olayı motorun fiyatına göre değişiyor.
onuda öğrendim bir bakıma girdiğinde yok o değişecek yok bu değişecek derken bir baktın 200ytl bakımına veriyormuşsun. bu servis ve yapılan işe veya değişen parçaya göre değişir tabi ancak yinede ucuza çıkacağını sanmıyorum
birde benim motorumu ele alalım.
fiyat olarak birçok çinliden buna regal'de dahil daha uygun. artı olarakta arkasında daha önce motorsiklet ithalat ihracatı yapan bir firma.var (MOTOMAX) yani bu işte yeni değiller.
kısaca 4000ytl motorun kendisi.
bakımınada max. 50 ytl. de.
km'de 80 - 90 ykr. yakıyor.
hız olarakta 140 km. rahat yapıyor.(bizzat 2 ayrı araç ile test edildi)
son hızı çantalarıda çıkarttığımda 150 155 yapar.
(bir çok kişi yapıyorsa yapsaydında öyle yazzaydın diyor, ancan merak etmetyin yaptık ki söylüyoruz.
sorunda çıkarmıyor. daha ne olsun
şimdi burda yanlış anlaşılmasın. ben 172 boy 68 kiloyum. ve herzaman son hızlara cıkmıyorum ancak her gün işe giderken otobanda 140 görüyorum.
sonrada 120 ile devam ediyorum yani alıpta hemen 140 yapmaz.
Şimdi yine kendi motorunu övme birazda kötü yanlarını soyle diyebilirsiniz.
ancak hakikatten başıma bir sorun gelmediği için burda sizin ile paylaşamıyorum.
benim şahsi görüşüm.
Ben ileride daha hacimli bir motor alsam bile bu motoru satmam arkadaş.
yani 5 yıl sonra bile bu motor bende kalır.
Hepinizin Geçmiş Bayramı kutlu olsun.
Kazasız sürüşler dilerim.
Tartışmak için değil de sadece göreceli bilgi aktarmak istedim, boyum 171 cm geçen yılki cnr fuarında ve kızıltoprak motomax bayiinde keeway ss gördüm. Bana biraz küçük geldi ,fakat motor gelmeden önce de uzun süre takip edip ,motoru da görünce direk gidip regal almıştım.tercihimden pişman değilim. En uzun yol olarak benim gibi bir acemi, regal ile istanbul-inegöl yaptı artçıyla beraber.Herhangi bir sorunla karşılaşmadım .
hepinize sevgiler .
güzel bakan , güzel görür.
sahip olabildiğimiz motor bizim için her zaman en iyisidir.hele birde az sorun çıkartıyorsa değmeyin keyfimize
HAYAT; İSTEMEDİĞİMİZ HALDE BAŞIMIZA GELEN HERŞEYDİR
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)