Katılıyorum ayrıca interneti araştır bir bak ümmet abi ümmet pertikan bri fenomen abimiz var türkiyeyi altındaki 125cc lik monidial scooterla gezmiş tahaf yapmış abimiz demek istenince olmuyormu oluyor
forumları gez bu forumu gez onlarca insanlar 125 lik scooterlarla ege turu akdeniz turu atıyorlar aklıma o kadar çok örnek geliyorki bir arkadaşda 125 lik scooterıyle ege akdeniz toplamda 5000 km yol yapmışdı yazın tek başına gezi yapmışdı bri başka arkadaş 150 zat ile istanbul ordu git gel yapmışdı o kadar çok varki
bu iş ruh işi motor işi değil o yanlış ben katıılmıyorum her motor arıza yapar yapadabilir ama önemli olan sende seyyah ruhunun olmasıdır yoksa atla otobüse uçağa git
motorla gitmek istiyorsan seyyah ruhun olucak bu ruhun bir parçasıda bu tür arıza falan çıkdığında bunlarla bir şekilde baş etmendir orda oturup amman ben ne yapıcam mahvoldum demek değildir gerekirse ite ite 5 km 3km gidersin en yakın yerleşim yerine tamir ettirirsin motorcu olmanında bir parçası budur olaylara basit bakıcaksın ben fazer ı ile yolda kalmış insanlar bile biliyorum yani bu işin japonu çini yok motorunuda biliceksin bakıcaksın
motorunun kronik hastalıkları yada klasik sorunları olabilir belli yedek parçaları yanına alırsın misal kayışsa kayış zincirse zincir bujiyse buji yağ ise yağ hazırlıklı olup çıkarsın yola..
Merhabalar arkadarşlar bende 10 gün öce kendime bir KEEWAY SUPER SHADOW 250 aldım ve hiç vakit kaybetmeden yola çıktım. motorumun 3. gününde hava şartları yağmurlu olmasına rağmen ştekirdağ şarköye gittim ve motorumdan çok memnun kaldım birkaç tespitim var sizlerle paylaşmak istiyorum. bağzı arkadaşlarımız jikle çekikken yol alınca buji problemi oluyormuş bende diğer bir yolunu söylemek istiyorum. hava filtresinin bulunduğu yağmur damlası şekilli nikelaj kutunun içerisinde bulunan hava filtresi yağmur durumunda islanabiliyor ve hava geçişi azalıyor dolayısıyla yakıtı yakamıyor ve yine bujide problem oluşuyor piyasada yağlanma diyorlar. belirtiside rolantide durması gereken motor devir düşer düşmez istop ediyor ve gaz vermeden çalışmıyor. Umarım yanlış bir tesbitte bulunmamışımdır ama bu 10 gün içinde 1000 km yol yaptım ve yaklaşık 10 yaşımdan beri motor bullanıyorum. Sizlerdende gelen bilgileri merakla okuyorum paylaşımlarınız için teşekkür ederim. hayırlı günler ve kazasız sürüşler dilerim.
ÜMİT
motosikletini güle güle kazasız belasız kullan Ümit
darısı benim başıma bugün ehliyete kaydoldum
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
Ümit kardeş,öncelikle hayırlı olsun,ilginç bir tespit..yağmurlu havvalarda aynı şey banada oluyor,ben bobine giden kabloların ıslandığını düşünmüştüm..peki bunu nasıl önleyebiliriz?
yazin arkadaşım bu gün fuara gittim ve yeni model olarak çıkan crauser 250 yi inceledim ve baktığımda hava filtresi kutusu ile şase arasındaki plastik malzeme bende çatlak ve kısa yeni modelde ise biraz uzatmışlar o boğazı ve azda olsa titreşimden etkilenip çatlamasını önleyeceğini düşünüyorum ve ayrıca hava filtresi kutusu ile nikelaj kapak arasında conta var fakat sızdırmazlık sağlamıyor sanırım şu an çalışıyorum konu ile ilgili denemelerim var arkadaşlarımın dükkanı var orada fikirleşerek sonuca ulaşmaya çalışıyorum. bir durum daha var dikkatinizi çeker diye düşünüyorum hava filtresi ıslandığı zaman yakıtta artıyor yüksek devirde pek problem olmuyor ama alçak devir sorun yaratıyor. keyifli sürüşler dilerim.
ÜMİT
ben 2006 dan beri yağmur çamur bu motoru kullanıyorum ama böyle bir sorun yaşamadım bence rolanti ayarından olabilir soğuk havalarda bilhassa kışın ben rolanti ayarını biraz yüksek tutuyorum yazın düşürüyorum bunu bir denerseniz belki sorun çözülebilir.
HAYAT; İSTEMEDİĞİMİZ HALDE BAŞIMIZA GELEN HERŞEYDİR
özgürakman slm dostum şu arka amortisör indirme işleminin bitmiş halini forumda yorumlasan ve resimlerini koysan olurmu. bende indirmek istiyorum deneyimini paylaşırsan sevinirim. tşk.
Bu işlemi yapan başka arkadaşlar varsa onlarında fikirlerini ve resimlerini almamız mümkün mü?
Arkadaşlar merhaba. uzun zamandır giremiyordum motosiklet.net e. girmişkende bende eski bir ss kullanıcısı olarak size slm vermek istedim. belki bağzılarınız beni hatırlar. yapılan yardımlar için tekrar teşekkür ederim.
ümitcan hayırlı olsun. Adasel merhaba senin ss duruyormu?
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Anlaşılan artık durmuyor sanırım benden eski ss ci kalmayacak
Arkadaşlar o kadar şey yazmışlarki ben biraz şakınlıkla okudum.Allah'a Şükür benim motorumda ne buji sorunu yaşadım nede çogu arkadaşlarım yazdığı elektirik sorunlarını.11500km civarında motorum ve bunun çogunu uzun yolda yapmama rağmen 4 saat yağmur altında sürüş yapmama rağmen sıkıntı yaşamadım.Zamanım olmamasından birazda tembellikten dolayı gezilerin fotoğraflarını koyamadım ama bilenler bilir akdeniz,ege,trakya gezmiş bir olarak kendimi şanslı görüyorum.
Kısmet olursa haftayada Kastamonu'ya gitmeyi düşünüyorum.
arkadaşlar,1. vitese taktığım zaman tam gazlayıp 2. vitese atmaya hazırlanırken tak diye bir ses ile beraber 1.vitese tekrar düşüyor...2.vitesten 1.vitese geçerken öyle bir sorun olmuyor..yanlız ışıklarda tam şahlanacakken böyle bir şey olması sıkıntılı oluyor..bu durumu yaşayan bir arkadaşımız varmı acaba?
Viceroy, ben motorumu geçen ağustos ayının sonunda satıp hemen arkasından çok temiz bir cbf250 aldım. CBF500 ve ER6-N arasında gidip gelirken şimdiki motorum çok uygun bir fiyatla, resmen düşeşe karşıma çıktı ve aldım. 2007 model (ki ruhsatta 2008 model diye geçiyor), kazasız, servis bakımlı, trafiğe çıkalı sadece 4 ay olmuş ve full aksesuarlı (ön cam, gidon yükseltme aparatı, orta sehpa, koruma demiri) ve en önemlisi sadece 6500 km de aldım motoru. SS güzel motor du ancak ben hatırlarsanız çok sıkıntı yaşadım. Bunun sebebi de motorumun kötü olmasından dolayı değil, iyi bir usta bulamayışımdan dolayıydı. Çok canımı yaktılar bu usta sıfatını takınan kasaplar. Burda benden sonra SS kullanmaya başlayan arkadaşlar falan varsa şayet tek önerim iyi bir ustaya motorlarını servise götürmeleri ve zamanında götürmeleri. SS kötü bir motor değil. şu an ki parayla 2-2,5 lira bütçeyle alınabilecek de sayılı motorlardan biri..
adasel hayırlı olsun bende motorumu satacağım ama şahsen benim motoruu o paralara vermem kesinlikle ben sadece bir sefer motor yaptırdım.Şu anda kafamsa şurası burası gibi bir sorun kalmadı en azından herşeyini görmüş oldum.Ama senin gibi ustalara denk gelseydim bende aynı şeyleri düşünürdüm.
yazin abi sen biran önce sağlam bi motorcuya git bence. debriyaj telini kontrol et ama önce. gevşemiş yada kopmak üzere olabilir.
Arkadaşlar sanırım benim akünün artık miyadı dolmuş.12V 9 Ap oldugunu biliyorum akünün bugün şarja verdim ama pek sağlıklı olmadı.5.5 Ap şarj tutugunu söyledi elektirikci yani yaklaşık %50 kayıp var bakalım birzdan deneyeceğim sonuç ne olacak.Akü değiştiren arkadaşların bilgilerini almak isterim hangi marka ne neyi tavsiye edersiniz birde fiyatlardan bilgi alabilirsem sevinirim.
Motor çalıştı arkadaşlar merak ederseniz tek marşla aldı bu yazıda geçirirse artık seneye ha olmadı alacağız artık bir akü ne yapalı.
Yazin bence sen gerçekten iyi bir tamirci bul her tarafıda dolaşma en azından yaşadığın yerdeki arkadaşlardan tavsiye alarak gitmemde faydalı olur.Yoksa boşa zaman ve para kaybının yanında yaşadıgın stresde cabası olur.
yelken_786 3 gün önce sordum aküyü mutlu akü 42 tl. Aynı dert bede de var 10 marşa kadar basıyo 10 marşı geçince akü bitiyor. heybemde ara kablo taşıyorum artık. Sanada tavsiye ederim. ayak marşı olmaması bu yönden kötü işte.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)