Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
9. sayfa BirinciBirinci ... 78910111959109 ... SonuncuSonuncu

Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #161

    Üyelik
    11 Şubat 2008
    Şehir
    BEYLİKDÜZÜ/İSTANBUL
    Motosikleti
    DERBI GPR125 R'ımı SATTIM:(
    Evet dostlar sogutma suyuyla ılgılı konuda castrolun motosikletler için setını aldımm içinde antifrizide var 3 litrelik.Daha once genleşme tankına ekledıgım normal suyu bosaltıp "astralın" dedıgı gıbı tanka %70 saf su %30 antifriz ekleyecegım ayrıca tankın ıcındede %30-40 lık bı genleşme alanı boş kalması gerekıyor.Tam olarak bu anlattıgım seylerı uygulamayı dusunuyorum. Bakalım becerebılecekmıyım

    Motorun kullanım kılavuzunu okudum sogutma ıle ılgılı kısmını.Sogutma sıvısını koydugumuz tankın sokulme seklını anlatıyor ama bı sorun var tankın bulundugu pozısyon sebebıyle kapagını bıle acmak zorken nasıl olacakda su pompasıyla baglantısını kesıcem grenajı sokmeden onu anlayamadım.El sokacak yer bıle yok yoksa benmı yanlıs gordum tankın durumunu.Tankı şaseye baglayan vida mekanızması falan mı var acaba??? Benım bu olayda yılan hıkayesıne dondu valla kafanızı şişiriyorum kusura bakmayın arkadaşlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #162
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Yazın antifiriz kullanmayın. Motora hareret ettirme ihtimali var. Bende başka birinden duymuştum...
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  3. #163

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Motosikleti
    Derbi GPR125r
    Cihan Büyük ihtimal grenajı sökmen gerekiyor. 3-4 vidayla sökülüyor sanırım. Benim 1000 km bakımda da 2 dakikada sökmüşlerdi.
    The Lancet Radyatör içindeki sıvıların oranını yaz veya kışa göre değiştirmemiz gerektiğini söyleyen hiçbirşey yok kullanım kılavuzunda. Hiçbir otomobilde de yaz-kış su-antifriz oranı değiştirilmez. Su-antifriz oranı doğru olduktan sonra sorun olacağını sanmıyorum.

  4. #164
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı ketchup adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    METEHAN ABİ; güzel diyorsun da inan hiç vaktim olmadı. baktım son bir tane kalmış, 15 dakika içinde fırladım kapora yatırdım. sen de msn'de hiç online olmuyorsun ki yakalayıp da sorulara boğayım seni beabi =)

    ya ben geçen bu kim diye engelledim sildim falan galiba...kusura bakma...arada bir görüyordumda ses etrmedim msnde...

    hayırlısı olsun artık...bi topak patlatda hayırlı olsun diyelim...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  5. #165
    koromako - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6-F
    Arkadaşlar geçenlerde başıma gelen bir olayı anlatayım:
    Yolda giderken motor stop etti. Çektim kenara, ateşleme yapmıyor. Söktüm grenajı, çıkardım bujiyi, bujinin tırnağı ısıdan erimiş!! Dandik bi buji vardı. Değiştirdim bujiyi, canavar.. Selenin altında bujinin markası (NGK) ve kodu yazıyor. Mutlaka aynısından kullanın ve her 3000 km de bir bujiyi değiştirin derim. Yanınızda da yedek bir buji bulunsun mutlaka. Motor 2 zamanlı olduğundan ve yüksek basınçla çalıştığından buji seçimi çok önemli. Bu arada yanınızda grenajı sökmek için mutlaka uygun alyan ve yıldız tornavida bulundurun. Herkese iyi sürüşler dilerim..

  6. #166

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Motosikleti
    Derbi GPR125r
    Alıntı koromako adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar geçenlerde başıma gelen bir olayı anlatayım:
    Yolda giderken motor stop etti. Çektim kenara, ateşleme yapmıyor. Söktüm grenajı, çıkardım bujiyi, bujinin tırnağı ısıdan erimiş!! Dandik bi buji vardı. Değiştirdim bujiyi, canavar.. Selenin altında bujinin markası (NGK) ve kodu yazıyor. Mutlaka aynısından kullanın ve her 3000 km de bir bujiyi değiştirin derim. Yanınızda da yedek bir buji bulunsun mutlaka. Motor 2 zamanlı olduğundan ve yüksek basınçla çalıştığından buji seçimi çok önemli. Bu arada yanınızda grenajı sökmek için mutlaka uygun alyan ve yıldız tornavida bulundurun. Herkese iyi sürüşler dilerim..
    Bilgi için teşekkürler

  7. #167
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Alıntı koromako adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar geçenlerde başıma gelen bir olayı anlatayım:
    Yolda giderken motor stop etti. Çektim kenara, ateşleme yapmıyor. Söktüm grenajı, çıkardım bujiyi, bujinin tırnağı ısıdan erimiş!! Dandik bi buji vardı. Değiştirdim bujiyi, canavar.. Selenin altında bujinin markası (NGK) ve kodu yazıyor. Mutlaka aynısından kullanın ve her 3000 km de bir bujiyi değiştirin derim. Yanınızda da yedek bir buji bulunsun mutlaka. Motor 2 zamanlı olduğundan ve yüksek basınçla çalıştığından buji seçimi çok önemli. Bu arada yanınızda grenajı sökmek için mutlaka uygun alyan ve yıldız tornavida bulundurun. Herkese iyi sürüşler dilerim..
    2 zamanlı motosikletlerin sıkıştırma oranı 4 zamanlılara göre biraz düşüktür. Bu durumda sanırım buji tırnağının erimesi ısıdan kaynaklanıyor olmalı.
    Yanlışım varsa düzeltilsin...

    Alıntı Orhanko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cihan Büyük ihtimal grenajı sökmen gerekiyor. 3-4 vidayla sökülüyor sanırım. Benim 1000 km bakımda da 2 dakikada sökmüşlerdi.
    The Lancet Radyatör içindeki sıvıların oranını yaz veya kışa göre değiştirmemiz gerektiğini söyleyen hiçbirşey yok kullanım kılavuzunda. Hiçbir otomobilde de yaz-kış su-antifriz oranı değiştirilmez. Su-antifriz oranı doğru olduktan sonra sorun olacağını sanmıyorum.
    Sivas soğuk bir memleket. Buna rağmen geçen hafta bir tanıdığım, yaz günlerinde antifiriz hararet yaptırır diyerek antifirizi boşaltıp tatlısu koydu radyatöre.
    Teknik olarak söylediğini sanmıyorum. Büyük ihtimal yaşanmış bir tecrübeden kaynaklı konuşuyordu.
    Benim tahminime göre;
    Antifiriz suyun donmasını engelliyor. Bu da antifiriz'in içindeki kimyasallar sayesinde oluyor. Motorun ısındığında radyatörden motora giden su antifirizli olduğu için dolayısı ile daha çabuk ısına bilir. Soğuması için tekrar radyatöre gönderildiğinde ise yeteri kadar soğumaya bilir. Bu durum zamanla suyun gereğinden fazla sıcak hale gelerek motora hararet yaptırma ihtimali var.
    Neden diye soracak olursanız;
    Antifiriz suyun ısısını korumasına veya Isınmasına yardımcı olan bir madde...
    En baştada söylediğim gibi Kendi tahminlerimi yazdım. Yanlışım varsa düzeltilsin.
    Saygılarımla...
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  8. #168
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    motoru alınca yazacağım dedim fakat son 24 saattir gezmekten bişey yazamadım kusura bakmayın =)

    24 saatte şehir içinde 220km yol yaptım. bin kilometre sonunda kabam ve avuçlarım nasır tutacağı için hiçbir problem çekmemeye başlarım eminim =) ama bu motor her türlü yorgunluğa değer! alt tarafı 125cc bir motor(!) ama nasıl yapıyorsa hem inanılmaz eğlenceli hem de kesinlikle trafikten geri kalmıyorum. üstelik henüz rodajda olduğum için 7500 deviri geçmemeye çalışıyorum ama son viteste 7500de 100km/s hızı geçiyor zaten. gayet yeterli yani. artçım (kız arkadaşım) bugün isyan etti ve eve yürüyerek döneceğini söyledi ama alırken uyarmışlardı zaten "artçı konforu yok" diye.

    şimdi bilen arkadaşlara birkaç sorum olacak:

    1) sürekli gittiğim benzincide sadece shell'in 2t motor yağı vardı (5ytl) onu aldım. kalitesi düşük müdür?

    2) kitapçığında hiçbirşeyi düzgün anlatmıyor. rodajda kaç devire kadar çıkabileceğimi yazmamış mesela.

    3) öyle sanıyorum ki benim motorda exup sigortası takılı. 7000 deviri biraz geçince motorun 'zzzzııııııııı' sesi değişiyor ve "PIIAAAAA!" diye bir şekil alıyor. çekişi de epey artıyor. acaba bu motorun karakteri gereği 7000den sonra açılmasından mı yoksa exup mı açılıyor?

    4) kimseyi kötülemek istemem, hatta Hasanpaşa motovizyon'daki Atilla Ustayı da Honda'dan tanırım ama hasanpaşadaki motovizyon'un ustası (atilla bey) bu motoru pek tanımıyordu sanki. Maslak'taki servise götürmeyi planlıyorum. Siz nereye götürüyorsunuz?

    5) arka fren aşırı sıkı. yani daha ayağımı frenin üzerine deydirdiğim anda stop lambasını yakıyor ve daha güç göstermeye başlamamışken bile fren sıkıyor. fren pedalının yürüme yolu da yarım santim kadar. ben ayarlayabilir miyim yoksa servise mi götürmem gerek?

    6) rodaj nedeniyle 8000 deviri kesinlikle geçmedim. depoyu fulledikten sonra henüz 105km yol yapmıştım ki ekranda minik bir benzin uyarısı yanıp sönmeye başladı. "yok artık!" dedim "105km içinde 13 litre yakmadı heralde" benzinciye gittim tekrar fullettim 5.6 litre aldı. yani 100 kilometrede 5.5 litre yakmış. ama benzin uyarısı niçin yanıp sönüyordu? bu arada benzin hadisesi nasıl çalışıyor? benzin miktarını göstermiyor değil mi? sadece bitmesine yakın o küçük uyarı grafiği yanıp sönüyor o kadar? benimki biraz erken yandı sanki.

    herkese teşekkür ederim. bu arada birkaç tane de yorum yapayım, motor resimlerdekinden çok daha heybetli duruyor. nude modelinin aynalarını çok beğendim, her köşeyi görebiliyorum. Amortisörlerinin yürüme mesafesi de bir SS için oldukça yeterli ama istanbul'un yolları sürülmüş tarla gibi. gece sahilden sarıyere gidiyordum, yol ortasında bir karış derinliğinde keskin bir yarık! küüt diye vurdum ön tekeri. dakka bir gol bir. amortisörde ikişer çizgi oluştu (sanırım çamurluk vidasına vurdu) lanet ettim o yolları o şekilde bırakanlara. nasıl üzüldüm anlatamam.

  9. #169
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    shell 2t yarı sentetik bir yağ olduğu için motorunda kullanmamalısın
    zannediyoruö koruyuculuk seviyesi jaso fb seviyesinde olmalı
    buda full sentetik yağ kullanman demek

    rodaj süresinde gazlamicaksın die birşey yok, sonuçta parçalar bitbirine alışırken saç talaşı üretsede bunnu egzoztan çabucak atabiliyosun
    önemli olan motorunun hararet yapmamasınadikkat etmeisinbu dönemde

    o bahsettiğin ses exup a ait, egzoz çıkışındaki klape açıldıuğı için çıkış genişlemiş oluyor ve ses artıyor..

    ustalar hakkında yotum yapamam tanımıyorıum kendilerini
    ama 2 zamanlımotorlar çok teferruatlu deiller, garanti kaşesi dışındakendi ustanıun kendin olman dileğiyle..

    fren lambasınınyanması frenin sıkı olduüunu göstermez,müşür vardır peg de, yakından bakıp incele, eyer ayarlıysa biraz daha aşşaüıda yanacak şekildeayarlayabilirsin amagerek olduğunu sanmıyrum, sonuçta motorcular olarak en çok istediğimiz şeydir görünülebilirlik..

    Alıntı koromako adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar geçenlerde başıma gelen bir olayı anlatayım:
    Yolda giderken motor stop etti. Çektim kenara, ateşleme yapmıyor. Söktüm grenajı, çıkardım bujiyi, bujinin tırnağı ısıdan erimiş!! Dandik bi buji vardı. Değiştirdim bujiyi, canavar.. Selenin altında bujinin markası (NGK) ve kodu yazıyor. Mutlaka aynısından kullanın ve her 3000 km de bir bujiyi değiştirin derim. Yanınızda da yedek bir buji bulunsun mutlaka. Motor 2 zamanlı olduğundan ve yüksek basınçla çalıştığından buji seçimi çok önemli. Bu arada yanınızda grenajı sökmek için mutlaka uygun alyan ve yıldız tornavida bulundurun. Herkese iyi sürüşler dilerim..
    kalitesiz buji kesinliklekullanmamalısın
    tırak erimek yerine kırılıo silindirini çizebilirdi, yada segmanlarını bozabilirdi..
    muhtemelen BR8ES tir numarası, yada BR8EIX numaralı iridyum bujiyide kullanabilirsin (NGK)
    2 zamanlılarda 3.000 de bir buji deişmesiinin sebebi benzinle beraber yağda yakıyo olmasıdır..
    GKN MOTORS

  10. #170
    astral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2007
    Şehir
    Manisa-İzmir
    Motosikleti
    Gilera, Derbi, Yamaha, Piaggio, Aprilia, Ducati, F
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    derbilerin motoru yamaha üretimi bildiğim kadarıyla
    silindirleri krom mu bunların? eski 2 zamanlı sipesyal makinelerden düşük güçüretmtsinin sebebi nedir?
    exup sistemi egzoz klapelimi?
    hangi yağı kullanıyorsunuz?
    klapeli exup sistemi 4T lerde kullanılıyor,bu silindirden exup çıkışlı
    düşük güç üretmesinin nedeni EURO2 standartı,yani egzos emisyonu kısıtı,örnek verirsek bu motorda EGR valfi var,yanmış egzos gazını tekrar silindire basıyor ve güç düşüyor,emisyon azalıyor!Bunda kullanılan motor YAMAHA TZR 125,aynı motor TDR125 te de vardı!Yan kapakta derbi çıkkartmasının altında yamaha yazar,motor üzerinde de yamaha yazıyor madein japan yazısıda meydan da zaten,bu motor yamahanın eski bir motoru ama ispanyollar iyi bir geliştirme ile hem gücü arttırmış hemde emisyonu tutturmuş...
    Tam sentetik motor yağı(sakın yarı senetetik almayın,4YTL lik shell filan yarı sentetik bile değil)benim kullandığım castrol POWER 2T RACİNG (15ytl)
    Silindir krom değil,alüminyum içi ise özel bir alaşım kaplı (şuan ismini unuttum mikasen mi neydi, runnerımda da vardı),yani bu motorların silindirleri rektefiye olmuyor,yenisi ile değiştiriliyor,kimi yerler rektefiye yapıyor ama sağlıklı değil!

    Sorulara cevaplar;
    Arkadaşlar depodaki suyu almak için pratik bir yöntem,cam sil vs pompası ile suyu çekebilirsiniz,depoyu sökmeden
    Buji olarak sadece NGK BR8ES, başka buji kullanmayın başınız ağrır,bu bujiyi bulmakda kolay değil...
    Lastik ölçüsü fercoda yanlış yazıyor!140 doğru ölçü
    Karbüratör Mikuni tm28
    6-7binde boğulma bende de oluyor,bana söylenen exup ayarı yapılması,karbüratörü ellemeye gerek yok,exup beyinli bu arada!
    Motorun sıkıştırma oranı 12.5/1 yani 4T lerden oldukça yüksek,bu yüksek sıkıştırma yanlış buji kullanıldığında bujiyi yakar

  11. #171

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Motosikleti
    Derbi GPR125r
    Yeterli cevaplar verilmiş. Bilgiler için ben de teşekkür ederim.
    ketchup Sigorta takılı değilken tam 7000 d/d'de birden fırlıyor motor evet. Hatta ben ''Aha vtec açtı!'' diyordum Çok hızlı bir tork artışı geçişi var. Biraz daha km yap da full gaz yapıp yine 7000'de fırladıktan sonra 9000 gibi torkun düşmeye başlayacağını göreceksin. Bunlar hep rodajda olan şeyler. Sigortadan sonra bu tarz sert geçişler ortadan kalkacak. 5000 d/d'dan itibaren tork daha iyi olacak ve kademeli olarak 10.000'e kadar artacak...

    Arka frene gelince.. Bu motorlarda arka fren pedalı strokunu çok kısa yapmışlar. O yüzden birkaç sert frenden sonra balata şişiyor ve strok iyice kısalıyor. Duvara basıyormuşsun gibi oluyor. Hatta frene basmazken de balatalar tutuyor. Çözümü fren pedalını biraz aşağıya almak. Ben serviste bahsettim bu olaydan, biraz daha aşağı aldılar ayarı. Şu anda çok daha iyi oldu strok ve hiç şişme kasılma yok.
    Maslak'taki servis rutin bakım ve ufak tefek problemlerin çözümü konusunda tatminkar.
    Bu arada herkes söylemiş, kesinlikle 5 ytl'lik 2t yağ alma. Onlar yarı sentetik oluyorlar. Bizim motorlara tam sentetik yağ gerekiyor. Onlar da Astralın dediği gibi 15 ytl civarında.
    Benzin işareti depoda 6-7 lt benzin kalınca yanıyor. Nispeten erken sayılır.
    Bugün bir ölçüm yaptım, şehir içi ortalama kullanım 5.3lt/100 km benzin sarfiyatı. Bence gayet makul.

  12. #172
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fren lambasınınyanması frenin sıkı olduüunu göstermez,müşür vardır peg de, yakından bakıp incele, eyer ayarlıysa biraz daha aşşaüıda yanacak şekildeayarlayabilirsin amagerek olduğunu sanmıyrum, sonuçta motorcular olarak en çok istediğimiz şeydir görünülebilirlik..
    hocam aslında benim derdim ayağımı arka frene koyunca müşürün stop lambasını tamamlaması değil, benim derdim arka frenin yürümesinin çok az olması. yani ayağımı hafifçe arka frene deydirdiğim anda balatayı sıkıştırıyor. fren pegi yarım santim kadar yürüyor. bunun bir ayarını göremedim, onu sormuştum.. diğer cevapların için de çok teşekkürler.

    Tam sentetik motor yağı(sakın yarı senetetik almayın,4YTL lik shell filan yarı sentetik bile değil)benim kullandığım castrol POWER 2T RACİNG (15ytl)
    e ben yağ deposunu bununla doldurdum nolcak şimdi? =( üstelik yağ değişim yerindeki çalışanlara da sordum "başka 2t yağınız yok mu? sadece bu mu var?" diye. adamlar da "abi bi tek bu var ama muhteşem bir yağ bu, ucuz oluşuna aldanma" vsvs dediler. insanlar malını satmak için ne üç kağıtlar yapıyor... şimdi ne yapacağım ben bu yağı? yarı sentetik olup olmadığına da bakmamıştım ama heralde o fiyata yarı sentetiktir. ciddi bir problem yaratır mı?

    Alıntı Orhanko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeterli cevaplar verilmiş. Bilgiler için ben de teşekkür ederim.
    ketchup Sigorta takılı değilken tam 7000 d/d'de birden fırlıyor motor evet. Hatta ben ''Aha vtec açtı!'' diyordum Çok hızlı bir tork artışı geçişi var. Biraz daha km yap da full gaz yapıp yine 7000'de fırladıktan sonra 9000 gibi torkun düşmeye başlayacağını göreceksin. Bunlar hep rodajda olan şeyler. Sigortadan sonra bu tarz sert geçişler ortadan kalkacak. 5000 d/d'dan itibaren tork daha iyi olacak ve kademeli olarak 10.000'e kadar artacak...

    Arka frene gelince.. Bu motorlarda arka fren pedalı strokunu çok kısa yapmışlar. O yüzden birkaç sert frenden sonra balata şişiyor ve strok iyice kısalıyor. Duvara basıyormuşsun gibi oluyor. Hatta frene basmazken de balatalar tutuyor. Çözümü fren pedalını biraz aşağıya almak. Ben serviste bahsettim bu olaydan, biraz daha aşağı aldılar ayarı. Şu anda çok daha iyi oldu strok ve hiç şişme kasılma yok.
    Maslak'taki servis rutin bakım ve ufak tefek problemlerin çözümü konusunda tatminkar.
    Bu arada herkes söylemiş, kesinlikle 5 ytl'lik 2t yağ alma. Onlar yarı sentetik oluyorlar. Bizim motorlara tam sentetik yağ gerekiyor. Onlar da Astralın dediği gibi 15 ytl civarında.
    Benzin işareti depoda 6-7 lt benzin kalınca yanıyor. Nispeten erken sayılır.
    Bugün bir ölçüm yaptım, şehir içi ortalama kullanım 5.3lt/100 km benzin sarfiyatı. Bence gayet makul.
    Orhanko çok teşekkür ederim. çok yardımcı oldun! Demek exup sigortası takılı değil gerçekten. gördüğüm içi boş soket de o sigortaya ait demek. Rodajı bitirip de motorun tam performansını görmek için sabırsızlanıyorum! şu haliyle bile yzf125 ile aynı gücü üretiyor gerçi =) kesinlikle doğru tercihi yaptığıma ikna oldum evet =) en büyük derdim ise çalınma korkusu.. oturduğum sitede motor feci dikkat çekiyor..

    bu arada bu doldurduğum yanlış yağ motora bir zarar vermiş midir? sizce bu yağı bitireyim mi yoksa değiştireyim mi?

  13. #173

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Motosikleti
    Derbi GPR125r
    ketchup Ben olsam yağı boşaltırım. Olan 5 ytl'ye olur sadece. 5 YTL ile motorun ömrünü kıyasla... Boşaltmak da gayet basit. Sanki depodan benzin çeker gibi bir hortumla çekip sonra depodan daha düşük seviyede olan bir kaba aktar yağı. İyice deponun diplerini de çek. Bir daha da benzincilere bişey danışmazsın

    Arka fren için dediğim ayarı yaptırabilirsin.

  14. #174
    astral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2007
    Şehir
    Manisa-İzmir
    Motosikleti
    Gilera, Derbi, Yamaha, Piaggio, Aprilia, Ducati, F
    bencede o yağı boşalt,deponun altında boşaltma yeri vardır,sonuçta motorun rodajda üstelik uygunsuz yağ ile çalışıyor,nerden baksan 800-900km o yağı yakar daha,bence o yağ yarı sentetik bile değil,şişesi kırmızı değil mi?
    Yarı sentetiklerde sentetik base oil yazar,tam sentetiklerde full sentetik diye geçer...Ben motorumu genelde sakin kullanıyorum 7000 devir üstünü geçmiyorum,yolda da 5500-6000 sabit gaz...genelde şehirlerarası kullanıyorum,dün benzin ışığı göründü ekranda(klavuzda 2litre benzin kaldığını gösterir yazıyor,gidip shell 97 oktan aldım 10YTL şuan aldığımdan beri 100km yaptım hala daha ışık yanmıyor, arkadaşlar bu motorlar çok yakmaz ama exup açarsa o zaman işler değişir

  15. #175

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Motosikleti
    Derbi GPR125r
    Şehir içi hızlı/sakin ortalama kullanım 5.3lt / 100 km. Bence makul bir sarfiyat.

  16. #176

    Üyelik
    11 Şubat 2008
    Şehir
    BEYLİKDÜZÜ/İSTANBUL
    Motosikleti
    DERBI GPR125 R'ımı SATTIM:(
    Alıntı Orhanko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şehir içi hızlı/sakin ortalama kullanım 5.3lt / 100 km. Bence makul bir sarfiyat.

    %5.3 lt gercekten bole bi motor için gercekten dedıgın gıbı gayet makul.ben daha da yuksektır dıye dusunuyordum.
    Sogutma suyumla ılgılı operasyonu henuz gerceklestırmedım.Yapınca burda ayrıntısıyla acıklıycam.Bazı arkadaslar antifriz koymamamı soyluyorlar ama %30 antifriz %70 saf su oranını kullanıcam işlem yaparken.

    Ketchup dostum sende biran once o yarı sentetık yagdan kurtul.Kesınlıkle tam sentetık 2 zamanlı motor yagı kullanman gerekıyor.Ben otomobilshop.com dan castrol 2T power 1 racing aldım 13 liraya.Ayrıca Zincir bakımım için zincir yağ temizleyicisi,zincir yağı,Ozel motorsıklet temızlık sıvısı ve 3 lıtrede antifriz aldım.Operasyon oncesı mühimmat depoladım biraz

  17. #177
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Alıntı astral adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bencede o yağı boşalt,deponun altında boşaltma yeri vardır,sonuçta motorun rodajda üstelik uygunsuz yağ ile çalışıyor,nerden baksan 800-900km o yağı yakar daha,bence o yağ yarı sentetik bile değil,şişesi kırmızı değil mi?
    Yarı sentetiklerde sentetik base oil yazar,tam sentetiklerde full sentetik diye geçer...Ben motorumu genelde sakin kullanıyorum 7000 devir üstünü geçmiyorum,yolda da 5500-6000 sabit gaz...genelde şehirlerarası kullanıyorum,dün benzin ışığı göründü ekranda(klavuzda 2litre benzin kaldığını gösterir yazıyor,gidip shell 97 oktan aldım 10YTL şuan aldığımdan beri 100km yaptım hala daha ışık yanmıyor, arkadaşlar bu motorlar çok yakmaz ama exup açarsa o zaman işler değişir
    şişesi lacivert ya da griydi. Shell Advance idi yanılmıyorsam.
    biraz acelem vardı fazla inceleyemedim ama yağın arkasındaki Türkçe yazıları okudum; kalıntı bırakmaz, egzoz sistemini temizler, en yüksek teknolojisi ile bikbikbik... profesyonellerin tercihi falan yazıyodu. "iyi bişiy heralde" dedim. ben eskiden runner'a da böyle ucuz bir yağ koyuyodum sanki öyle kalmış aklımda. hatta kafamdan "oh yağ ucuzmuş, yakıt sarfiyatım fazla yükselmicek" diye geçirdim. Shell'de çalışanlara da sordum başka 2t yağları yokmuş. bitek bunu satıyorlarmış. demek tam sentetik yağ satmıyorlar. şimdi BP bulup yağı Castrol ile değiştirim.

    peki bir soru daha soracam; şimdi shell'e gidip o yağı tekrar inceleyeceğim. Belki yarı sentetik değildir? değiştirmeme gerek kalmaz. yağ şişesinde nelere dikkat etmeliyim?

  18. #178

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Motosikleti
    Derbi GPR125r
    ketchup Geçen hafta ben de Shell'deyken öylesine bir 2T yağlara bakmıştım. Hatta şansa benim bir sınıf arkadaşım Shell yağlarından sorumlu olmuş, orada karşılaştık. Benim motor için uygun yağı sordum, çıkarttı verdi bir tane (kendisi de pek emin sayılmazdı). Ben de göz ucuyla baktım ama 9 YTL gibi bişeydi sanırım. Tam sentetik miydi bilmiyorum. Okumadım bile üzerini.

    Shell, PO bunları kullanan pek duymadım ben yüksek beygirli 2T'de. Eskiden beri 2T kullanan herkesten tek marka duydum, Castrol Power1 Racing. Dolayısıyla başka markalara hiç bakma derim. Maksimum 5-6 YTL daha fazla verip Castrol almanı tavsiye ediyorum. En azından bilinen, denenmiş ve memnun kalınmış bir yağ almış olursun, için rahat eder.

  19. #179

    Üyelik
    11 Şubat 2008
    Şehir
    BEYLİKDÜZÜ/İSTANBUL
    Motosikleti
    DERBI GPR125 R'ımı SATTIM:(
    Shell Advance Ultra 2

    TAM SENTETİK

    Üstün performans, koruma, temizlik ve düşük egzoz dumanı arayan, yüksek güçlü ve performanslı motosiklet kullanıcıları için Shell'in en iyi 2 zamanlı motosiklet yağı.



    Tam sentetik 2 zamanlı motosiklet yağıdır.



    * Shell Advance Ultra 2 koruma, temizlik ve düşük egsoz gazları konusunda ulaşılabilecek son noktadır.
    * Satın alabileceğiniz en iyi 2 zamanlı Shell motosiklet yağıdır.
    * Tüm yol koşullarında yüksek performans isteyen güçlü motosiklet sürücüleri için, hem enjeksiyonlu hem de karıştırmalı sistemler için uygundur.
    * Shell Advance Ultra 2 çift zamanlı motorlar için koruma ve performans için ulaşılabilecek son noktadır.
    * Motorunuzu daha uzun süre temiz tutar
    * Motorunuzun güçten düşmesini engeller, eksoz blokajlarına karşı etkilidir.
    * Kalın film tabakası oluşturarak metal metale sürtünmeden doğan hasarlara olağanüstü koruma sağlar.
    * Uluslararası standartları aşar (API TC, JASO FD, ISO-L-EGD) ve tüm motosiklet üreticilerinin onaylarına sahiptir.

    Ketchup aldıgın yağ eger bu yagsa motorunda kullanabilirsin.Shell advance ULTRA2

  20. #180

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Motosikleti
    Derbi GPR125r
    Alıntı cihantavuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Shell Advance Ultra 2

    TAM SENTETİK

    Üstün performans, koruma, temizlik ve düşük egzoz dumanı arayan, yüksek güçlü ve performanslı motosiklet kullanıcıları için Shell'in en iyi 2 zamanlı motosiklet yağı.



    Tam sentetik 2 zamanlı motosiklet yağıdır.



    * Shell Advance Ultra 2 koruma, temizlik ve düşük egsoz gazları konusunda ulaşılabilecek son noktadır.
    * Satın alabileceğiniz en iyi 2 zamanlı Shell motosiklet yağıdır.
    * Tüm yol koşullarında yüksek performans isteyen güçlü motosiklet sürücüleri için, hem enjeksiyonlu hem de karıştırmalı sistemler için uygundur.
    * Shell Advance Ultra 2 çift zamanlı motorlar için koruma ve performans için ulaşılabilecek son noktadır.
    * Motorunuzu daha uzun süre temiz tutar
    * Motorunuzun güçten düşmesini engeller, eksoz blokajlarına karşı etkilidir.
    * Kalın film tabakası oluşturarak metal metale sürtünmeden doğan hasarlara olağanüstü koruma sağlar.
    * Uluslararası standartları aşar (API TC, JASO FD, ISO-L-EGD) ve tüm motosiklet üreticilerinin onaylarına sahiptir.

    Ketchup aldıgın yağ eger bu yagsa motorunda kullanabilirsin.Shell advance ULTRA2
    Evet sanırım bu yağ idi benim arkadaşın da önerdiği. Bunların fiyatı ne kadar acaba?


9. sayfa BirinciBirinci ... 78910111959109 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)

Bu Konudaki Etiketler