Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
8. sayfa BirinciBirinci ... 6789101858108 ... SonuncuSonuncu

Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #141

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Motosikleti
    Derbi GPR125r
    Cihan, radyatör suyu kontrolü her bakımda yapılan bişey (adam gibi usta ise bakımı yapan). Hatta kullanım kılavuzunda her 1000 km sonrasında kontrol edilmeli diyor. Senin de aklına gelmesi ve kontrol ettiğin çok iyi olmuş. Fakat radyatör içine sadece normal su koymamalısın. Parçacılarda ve benzincilerde "antifriz" satılır. Radyatör hacmini sadece antifrizle mi doldurmalısın yoksa bir kısmı antifriz bir kısmı normal su mu orasını bilmiyorum. Bir ustaya sormakta fayda var. Ama kesinlikle sadece normal su koymuyorsun. Bunun en önemli sebebi kış aylarında suyun donmaması gerektiği. İkincisi ise normal suyun antifrize göre daha düşük sıcaklıklarda buharlaşması, dolayısıyla sistemde devirdaim yapan suyun kısa sürede azalması ve hararet.. Hava yapma olayı da suyun kısa sürede buharlaşması ve su buharının petekleri tıkaması olur. Bildiğimiz kaloriferlerdeki hava yapma muhabbeti de burdan gelir.
    Kolay gelsin.

    Bu arada bugün Bağdat Caddesi'nde bir beyaz GPR125 gördüm. Acaba bu siteden mi? Daha öncesinde Bostancı'da da görmüştüm. Türkiye'de bir o bir de ben varım sanırım beyaz gpr.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #142
    astral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2007
    Şehir
    Manisa-İzmir
    Motosikleti
    Gilera, Derbi, Yamaha, Piaggio, Aprilia, Ducati, F
    Antifiriz oranı %30 olmalı ama depo full boşken dolduruluyorsa,eklemelerde sadece saf su! Soğutmada önemli olan radyatörde su kalması,kap ise genleşme kabı,yani radyatörde su kalmayınca oradan aktarım yapılıyor,devirdaim oluyor,senin motorunda demek radyatörde su vardı ve o su 105 dereceye ulaşmadıki ışık yanmadı,korkmana gerek yok bir sorun olmaz...
    Yazın arkadaşlar su eksiltme sık olur,sadece eklemede saf su koyun çünkü antifiriz sadece suyun donmasını engeller(dikkat %30-40 genleşme boşluğu kalsın depoda),zaten yazında 0'ın altına sıcaklık düşmez...
    Kış geldiğinde ise antifirizin yoğunluğunu ölçtürün oran %30 antifiriz olacak,yoğunluk %30dan az ise antifiriz ekleyin,eğer yoğunluk az ise ve soğuk bölgede iseniz motordaki su donar blok bile çatlayabilir! Antifirizin çok olmasıda devirdaim pompasını yorar...
    Motor gücü ise şaibeli 22-28 diyenler var ama arkadaşımız dediği gibi gianelli sitesinde 21HP gibi bir değer yazmış,bence gerçeğide bu, www.derbi.com sitesinde bile yazmıyor! Tork olayı ise; 125cc bir motordan tork istiyorsanız ancak bu yüksek devirde elde edilir,bu motoru yokuşta 7000altına düşürürsen bayılır,zaten bu yüzden bu motorlara devirli motor deniyor,düzde ise sorun yok sabit gaz 5500-6000 düşmeden gidersin ama gazı açtığında bu devirlerde çabuk hızlanmıyor...ama 7000-8000civarı motor resmen deliriyor,vitesler çok çabuk bitiyor bazen 7. vitesi bile arıyorum

  3. #143
    muratq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    600F
    Alıntı ketchup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tam bu gezi yazısının üstüne denk gelmesi iyi oldu, o gezilere beni de yazın arkadaşlar. bugün Türkiye'de kalan son (motovizyon bunun son olduğunu söyledi) Derbi Gpr125 Nude'un kaporasını yatırdım. Sanırım Pazartesi akşamı rodajıma başlarım. Exup hemen açılsın diye birkaç gün içinde 1000km yaparım diye tahmin ediyorum =) ikinci el alacaktım fakat tırstım. Zamanında ikinci el'den çook büyük kazık yedim ve bilmeden kazalı bir motor aldım o yüzden tırsıyorum. Pazartesi'nden sonra size resim ve izlenimlerimi aktarırım =) büyük borca girdiğim için biraz kaygılıyım ama çok heycanlıyım =)
    Arkadaşlar hepinize selamlar,

    Ketchup hayırlı ugurlu olsun kazasız belasız kullanman dileğiyle aynı zamanda aynı motor'u incelemişiz sanırım bende aynısında alma kararı aldım sen hangi motovizyonla anlaşmıştın ve toplam maliyeti ne kadara maloldu sana?

  4. #144

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Motosikleti
    Derbi GPR125r
    Astral teşekkürler bilgiler için.
    Bugün 1-2 saat gezdim motorla. Farkettim ki kış aylarındakine göre bayağı performansı düşmüş durumda motorun. 11.000 devirlere kadar hızlıca çıkan motor şu anda 10.000 devire zor ulaşıyor. Zannediyorum ki yakıt fazla gidiyor şu anda. En kısa zamanda karbüratörden yakıt ayarını yapıp deneyeceğim. Biraz yakıtı kıstığım zaman performansın artacağını zannediyorum. Çok fakir olmaması için de çok kısmayacağım tabi ki. Şu andakinin %10'u kadar kıssam yeterli olacaktır herhalde, göreceğiz. 2 zamanlılarda yaz - kış performans çok farkediyormuş, gözlerimde görmüş oldum. Benzinli 2T RC arabalarda da hava sıcaklığına göre mutlaka ayar yapılması gerekir, aynı muhabbet.
    GPR'da buu tarz bir ayar yapan oldu mu aramızda?

  5. #145
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Arkadaşlar iyi dilekleriniz için hepinize çok çok teşekkür ederim!!! =)

    Alıntı muratq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ketchup hayırlı ugurlu olsun kazasız belasız kullanman dileğiyle aynı zamanda aynı motor'u incelemişiz sanırım bende aynısında alma kararı aldım sen hangi motovizyonla anlaşmıştın ve toplam maliyeti ne kadara maloldu sana?
    muratq, ben son bir tane kaldığını öğrenince hemen Bahçelievler'deki motovizyonu aradım ve Pazartesi günü motoru almak istediğimi söyledim. Orada Miray hanım vardı ve bana "motor pazartesine kadar gidebilir, daha on dakika önce birisi daha bu motoru sordu" dedi. Sanırım o birisi sendin.. İnan eve geldiğimde abime durumu anlattım ve abim de "almak isteyen diğer kişi üzülmez inşallah" dedi. Umarım mutlaka almak istediğin bir motor değildir ve hayal kırıklığına uğramamışsındır. Eğer öyle ise de dilerim bir başka sıfır Derbi daha bulabilirsin.

  6. #146

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Motosikleti
    Derbi GPR125r
    ketchup sanırım bu ilandaki motoru aldın, hayırlı olsun.

    http://www.sahibinden.com/derbi_nude...XQQdisplayitem

    Murat inşallah sen de gönlüne göre sıfır veya temiz bir Derbi bulursun. Biraz da kısmet işi sanırım bu..

    Bu arada bişey farkettim, ilanda da Ferco Motor'un websitesinde de arka lastik 130/70 17 diyor. Halbuki benim sıfır motorda 140/70 17. Derbi'nin resmi sitesinde de 140/70 aslında. Herhalde burda bir yazım yanlışı oldu, öyle devam ediyor...

  7. #147
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    teşekkür ederim =)
    abi bu iş Türkiye'de pek ciddiye alınmıyor. Yurtdışında olsa, ilanda böyle hatalar yapsalar adamı asarlar =) 28 beygir, 130 lastik falan.. Neyse ki Türkiye'de motor fiyatları uçuk olduğu için, alacak kişi ince eleyip sık dokuyor da motorun inciğini cıncığını öğreniyor. Zamanında bir fuarda da Kanuni Deer'ın beygir gücünü yanlış tanıtmışlardı millet deli gibi saldırmıştı motora =)

  8. #148
    muratq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    600F
    Alıntı ketchup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar iyi dilekleriniz için hepinize çok çok teşekkür ederim!!! =)



    muratq, ben son bir tane kaldığını öğrenince hemen Bahçelievler'deki motovizyonu aradım ve Pazartesi günü motoru almak istediğimi söyledim. Orada Miray hanım vardı ve bana "motor pazartesine kadar gidebilir, daha on dakika önce birisi daha bu motoru sordu" dedi. Sanırım o birisi sendin.. İnan eve geldiğimde abime durumu anlattım ve abim de "almak isteyen diğer kişi üzülmez inşallah" dedi. Umarım mutlaka almak istediğin bir motor değildir ve hayal kırıklığına uğramamışsındır. Eğer öyle ise de dilerim bir başka sıfır Derbi daha bulabilirsin.
    sELAMLAR ARKADAŞLAR YA ABİ SEN BU OLAYI BAŞINDAN BİR ANLATABİLİRMİSİN ÇÜNKÜ BEN DÜN B.EVLER MOTOVİZYONDAYDIM HATTA 1-2 SAAT ORDA GEÇİRCİM SEN B.EVLERDEKİ MOTORA NE ZAMAN BAKTIN HANGİ SAATLER İÇERİSİNDE ? VE KAÇA NALAŞTIN BİR MAHSURU YOKSA

  9. #149
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    ben bahçelievler'e gitmedim. olay çok ani oldu, telefon açtım:

    "ben gpr125 nude artık satılmıyor sanıyodum ama sizde son bir tane daha varmış, doğru mu?"

    "evet doğrudur"
    "bu motoru almak istiyorum. pazartesi günü gelip alsam, o zamana kadar satılır mı?"
    "satılabilir tabi"
    "ama bugün hemen alamicam, pazartesi alabilirim ancak"
    "o zaman kapora yatırmanız gerekecek"
    "tamam yatırırım"

    dedim ve Arnavutköy bayisine kaporayı yatırdım. Bahçelievler'deki Miray Hanım da, Arnavutköy'deki arkadaşlar da çok ilgilerdi. bu şekilde motoru aldım. Bu arada mutlaka sıfır kilomere almak istiyorsan Bodrum'da bir tane varmış. onu getirtebilirsin belki.

  10. #150

    Üyelik
    11 Şubat 2008
    Şehir
    BEYLİKDÜZÜ/İSTANBUL
    Motosikleti
    DERBI GPR125 R'ımı SATTIM:(
    Alıntı astral adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Antifiriz oranı %30 olmalı ama depo full boşken dolduruluyorsa,eklemelerde sadece saf su! Soğutmada önemli olan radyatörde su kalması,kap ise genleşme kabı,yani radyatörde su kalmayınca oradan aktarım yapılıyor,devirdaim oluyor,senin motorunda demek radyatörde su vardı ve o su 105 dereceye ulaşmadıki ışık yanmadı,korkmana gerek yok bir sorun olmaz...
    Yazın arkadaşlar su eksiltme sık olur,sadece eklemede saf su koyun çünkü antifiriz sadece suyun donmasını engeller(dikkat %30-40 genleşme boşluğu kalsın depoda),zaten yazında 0'ın altına sıcaklık düşmez...
    Kış geldiğinde ise antifirizin yoğunluğunu ölçtürün oran %30 antifiriz olacak,yoğunluk %30dan az ise antifiriz ekleyin,eğer yoğunluk az ise ve soğuk bölgede iseniz motordaki su donar blok bile çatlayabilir! Antifirizin çok olmasıda devirdaim pompasını yorar...
    Motor gücü ise şaibeli 22-28 diyenler var ama arkadaşımız dediği gibi gianelli sitesinde 21HP gibi bir değer yazmış,bence gerçeğide bu, www.derbi.com sitesinde bile yazmıyor! Tork olayı ise; 125cc bir motordan tork istiyorsanız ancak bu yüksek devirde elde edilir,bu motoru yokuşta 7000altına düşürürsen bayılır,zaten bu yüzden bu motorlara devirli motor deniyor,düzde ise sorun yok sabit gaz 5500-6000 düşmeden gidersin ama gazı açtığında bu devirlerde çabuk hızlanmıyor...ama 7000-8000civarı motor resmen deliriyor,vitesler çok çabuk bitiyor bazen 7. vitesi bile arıyorum
    Bilgiler için cok sagol astral aydınlattın beni.Yalnız ben yanlış bişey yaptım sanırım.Senın bu yazdıklarını okuduktan sonra bu kanıya vardım.Sogutma tankını ole kupkuru gorunce hemen su koyma ıhtıyacı duydum aceleyle su ekledım tanka.Saf su hıc aklıma gelmedı valla tankın kupkuru halını gorunce panıkledım.Normal su koydum.Su koyarken aklıma saf su koymam gerektıgı geldı ve tankın yarısına yakını dolmusken su eklemeyı bıraktım hemen.Tankı bosaltıp dedıgın gıbı %30 antifiriz %70 saf su oranını yakalıycak sekılde tankın %70 ini doldurmam gerekiyor.Ancak tankın ıcındekı ekledıgım normal suyu bosaltmam lazım ilk olarak.Kendım yapabılırmıyım bunu acaba.Cunku tankı sokmem gerekıcek gıbı gozukuyor.Tankı sokersem radyator baglantılarını da cıkaracagım.Radyator baglantısını sokersem radyatorun hava yapacagını tahmın edıyorum.Servıse gotureyım mı ne dersınız?? Daha servise gitmemede var bildigim duzgun bi ustamda yok.Bildiginiz gibi motoru yenı aldım yenı yenı alısıyorum makıneye.Huyunu suyunu ogrenene kadar bıraz bole acemılıkler yasayacagım gıbıme gelıyor.İyi forumlar

  11. #151

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Motosikleti
    Derbi GPR125r
    Cihan Motoru satın aldığın kişi sana kullanma kılavuzunu vermediyse mutlaka iste. Çünkü bu tip bilgilerin hepsi hem uluslararası (İng. dahil birçok dilde yazılmış) hem de Türkçe kullanım kılavuzunda var. Kılavuzun ilgili kısmını aynen yazıyorum :
    Soğutucu değiştirmek için genleşme depo kapağını çıkartın ve genleşme tankını su pompasına bağlayan hortumun ucunu çıkartın. Tüm sıvı boşalacaktır. Hortumun ucunu tekrar bağladıktan sonra, aracın sol yanında ön kapağın aşağısında bulunan genleşme deposu üzerindeki doldurma kapak deliği içinden AGIP KAPALI SİSTEM PLUS %30 soğutucuyu doldurun. Soğutucunun, tam kapasitenin %60-70'ine eriştiğini kontrol edin. Eğer depoda gösterge işaretleri varsa soğutucu sıvının maksimum işaretinin yukarısına geçmediğinden emin olun.

    Kolay gelsin.

    Bunca radyatör suyu muhabbetinden sonra ben de işkillendim ve yolumun da üzeri olduğu için Maslak Ferco Servis'e götürdüm motorumu. Depoyu çıkardılar ve benim manzara da Cihan'ınkinden farklı değildi. Hazne bomboştu (dikkatinizi çekerim, motor daha 1200 km'de). Teknisyen arkadaş sadece antifriz koydu. Zaten ufak bir miktar antifriz koyduğu anda haznenin max yazan yerine kadar dolmuş oldu hazne. Sistemin içinde zaten su vardır, o yüzden antifriz koymamız yeterli dedi (inanmak istedim açıkçası).
    Ayrıca yaz - kış sıcaklık değişiminden dolayı yazın perf artışı için karbüratör yakıt girişi ayarını sorduğumda bu motorun orjinal yakıt girişinde ayar imkanı olmadığını söyledi (hiç inanmadım ama üzerine gitmedim). Bu konuda bilgisi olan var mı?
    Radyatör sıvısı tamamlandıktan sonra 2 gündür yaşadığım yüksek devirlerdeki performans kaybının biraz olsun azaldığını hissettim açıkçası. 3.-4. viteslerde 10.000 devirlere daha kolay ulaştı motor dönüş yolunda. Ama çok da basmadım. Sıcak havalarda motoru çok zorlamanın anlamı yok. Eve gelip durduğumda bacaklarımda çok ciddi anlamda motorun sıcaklığı hissettim...

  12. #152
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    yarın öğlen hasanpaşa'daki motovizyon'dan motorumu almaya gidiyorum. Servisten çıkmadan önce bu radyatör suyuna da mutlaka baktırayım o zaman. Sizler bu motora nasıl bir rodaj uyguladınız? bilirsiniz her servisin ağzından farklı bir rodaj devir aralığı çıkar. sizin fikirlerinizi de çok merak ediyorum. Bir de rodaj süresince çıkabileceğim maksimum devirde ulaşabileceğim son hız ne olur dersiniz? motoru aldığım gibi Edirne'ye doğru yola çıksam diyorum. ama eğer max hızım 90kms falan olacaksa hiç boşuna otobana çıkmam.

  13. #153
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı ketchup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben bahçelievler'e gitmedim. olay çok ani oldu, telefon açtım:

    "ben gpr125 nude artık satılmıyor sanıyodum ama sizde son bir tane daha varmış, doğru mu?"

    "evet doğrudur"
    "bu motoru almak istiyorum. pazartesi günü gelip alsam, o zamana kadar satılır mı?"
    "satılabilir tabi"
    "ama bugün hemen alamicam, pazartesi alabilirim ancak"
    "o zaman kapora yatırmanız gerekecek"
    "tamam yatırırım"

    dedim ve Arnavutköy bayisine kaporayı yatırdım. Bahçelievler'deki Miray Hanım da, Arnavutköy'deki arkadaşlar da çok ilgilerdi. bu şekilde motoru aldım. Bu arada mutlaka sıfır kilomere almak istiyorsan Bodrum'da bir tane varmış. onu getirtebilirsin belki.
    kanka yine her zamanki gibi çok hızlısın...bi danış falan dostum...aç bir topik fikir beyan edelim...hemen coşkuyu vermişin...olmuyo ama...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  14. #154
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    derbilerin motoru yamaha üretimi bildiğim kadarıyla
    silindirleri krom mu bunların? eski 2 zamanlı sipesyal makinelerden düşük güçüretmtsinin sebebi nedir?
    exup sistemi egzoz klapelimi?
    hangi yağı kullanıyorsunuz?
    GKN MOTORS

  15. #155
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    derbilerin motoru yamaha üretimi bildiğim kadarıyla
    silindirleri krom mu bunların? eski 2 zamanlı sipesyal makinelerden düşük güçüretmtsinin sebebi nedir?
    exup sistemi egzoz klapelimi?
    hangi yağı kullanıyorsunuz?
    abi günümüzde bu motorların güçten düşme sebebi avrupa emisyon yasalarıymış. hala donanımhaber.com adresinde millet bu motoru alanlara "çevreyi kirletmeye meraklıysanız bu iki zamanlı makineyi alırsınız! 4 zamanlı bir makinenin 7-8 katı fazla emisyonu var!" falan diyor. bilen bilmeyen konuşuyor =(

    ayrıca son soruyu ben de tekrarlamak zorundayım, malum yarın ilk yağımı koyacağım. hangi yağı alayım? ve kaç paradır?


    METEHAN ABİ; güzel diyorsun da inan hiç vaktim olmadı. baktım son bir tane kalmış, 15 dakika içinde fırladım kapora yatırdım. sen de msn'de hiç online olmuyorsun ki yakalayıp da sorulara boğayım seni beabi =)

  16. #156

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Motosikleti
    Derbi GPR125r
    ketchup kardeşim sen doğru tercih yaptın, başın ağrımayacak emin ol. Ben de hızlı almıştım motoru, herşey ansızın gelişti

    Senin de dediğin gibi rodaj için herkes başka şey söyler. Öncelikle kullanım kılavuzunu okumalısın, bu çok önemli. Orada zaten diyor ki :
    1. İlk 0-150 km arasında 1/3'ten daha fazla gaz vermemeye çalışın.
    2. 150-500 km arasında 1/2'den daha fazla gaz vermemeye çalışın.
    3. 500-1000 km arasında 3/4'ten daha fazla gaz vermemeye çalışın.

    İstesen de bunlara çok uyamıyorsun ama bunlar aklında hep bulunsun. Yine de ilk 150 - 200 km'de full gaza yüklenme hiç. Ayrıca ilk 200 km'ye kadar 9000 devirleri de görmemeye çalış. Rodaj sırasında (ki sen sıcak iklimde rodaj yapacaksın) 1 - 1.5 saatten daha uzun sürekli yolculuk yapma. 1-1.5 saat sonunda motoru durdur ve 5-10 dakika soğumasına izin ver. Ayrıca sürekli aynı devirde de gitme, motor devrini değiştir. Yani yavaşla, hızlan, vites değiştir vs. Bu yazdıklarımın birçoğunu ve daha fazlasını kullanım kılavuzunda göreceksin zaten.

    Dolayısıyla ilk aldığın gün Edirne'ye gitmeni, hele ki havalar bu kadar sıcak giderken ben tavsiye etmem. Dinlene dinlene, yavaş yavaş ve bu kurallara uyarak giderim diyorsan git derim. 2 zamanlı motorda rodaj çok önemli olduğu için itinalı yapmak gerekiyor.

    Motor 500 - 600 km olduktan sonra birkaç kez full gaz yapabilirsin. Aksi takdirde motorun sağır kalma ihtimali olabilir. Full gaz yaptığında da çok performans bekleme sigorta takılı olmadığı için. Sigortasız bu motor 14 hp üretiyor ve 8500 devirde şişmeye başlıyor. Sabırla bekle, 1000 km'den sonra çok eğleneceksin.

    Hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler.

    GKN Exup dediğin gibi klapeli egzos sistemi oluyor. Orta ve üst devirlerde maks performans için yapılmış birşey. Üst devirlerde gaz çıkışı kolaylaşması için klape açılıyor.

    Yağ olarak birçok kişinin önerdiği Castrol Power1 Racing 2T Tam sentetik yağı kullanıyorum. Hemen her benzincide 15 YTL'ye bulunuyor.

  17. #157
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    exup bilgisi için teşekkürler
    ben 2 seneye yakın kulanıdm 2 zamanlı sipesyal makineleri
    hatta her an gaza gelip gene kullanabilirim
    rs 125 , 250 ve gfr 125 geçti elimden
    hepsi de slindirden klapeliydi, krom silindire sahipti, dellorto karbüratöre sahipti vs..
    egzoz klapeli exup sistemi bu yeni motorlarda var sanırım, çeki motoruylamı çalışıyor? yani klapeyi açan bi çeki motoru ve bitel sistemi varmı?
    varsa; ub sinyali ateşleme beynindenmi alıyor yoksa eski sistemlerdeki gibi ayrıbi exup beyni mi mevcut?
    hararet göstergeniz dijitalmi?
    fan mevcutmu? mevcutsa kaçta açıyor?
    yağ sadece yağ deposunamı koyuyorsun yoksa depo ya yağ ekleyeniniz varmı?
    çok sosru sordum ama, yakından inceleme şansım olmadı gpr yi, topic i görmüşken bilgi alim dedim
    GKN MOTORS

  18. #158

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Motosikleti
    Derbi GPR125r
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    exup bilgisi için teşekkürler
    ben 2 seneye yakın kulanıdm 2 zamanlı sipesyal makineleri
    hatta her an gaza gelip gene kullanabilirim
    rs 125 , 250 ve gfr 125 geçti elimden
    hepsi de slindirden klapeliydi, krom silindire sahipti, dellorto karbüratöre sahipti vs..
    egzoz klapeli exup sistemi bu yeni motorlarda var sanırım, çeki motoruylamı çalışıyor? yani klapeyi açan bi çeki motoru ve bitel sistemi varmı?
    varsa; ub sinyali ateşleme beynindenmi alıyor yoksa eski sistemlerdeki gibi ayrıbi exup beyni mi mevcut?
    hararet göstergeniz dijitalmi?
    fan mevcutmu? mevcutsa kaçta açıyor?
    yağ sadece yağ deposunamı koyuyorsun yoksa depo ya yağ ekleyeniniz varmı?
    çok sosru sordum ama, yakından inceleme şansım olmadı gpr yi, topic i görmüşken bilgi alim dedim
    Cevaplar :
    1. Exup neyle çalışıyor bilmiyorum açıkçası. Ama bu motor elektronik ateşlemeli değil, karbüratörlü. Dolayısıyla mevcut bir beyin yok. Ama exup bilgisi için ekstra beyin var mı bilmiyorum.
    2. Hararet göstergesi yok, sadece ışığı var.
    3. Fan yok. (En azından ben öğlesine bir eğilip baktığımda dikkatimi çekmedi)
    4. Yağ için sele altında 1.5lt'lik depo var. Yağ sadece oraya ekleniyor.

  19. #159
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    ateşleme beyni mutlaka vardır, platinli deil sonuçta motor
    sargıdan gelen sinyali alır, düzenler ve bobin e iletir, bobinde pipo yardımıyla bujiye
    hararet ışığının hiç yandığı oldumu? fansız sıvı soğutma yaz sıcağında yeterli oluyormu?
    bendeki gilerada yazın hararet büyük sıkıntıydı, runner ın fanını takmıştım, ısındıkça açıyordum bi düğme yardımıyla..
    buji olarak ne kullanıyırsun?
    GKN MOTORS

  20. #160

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Motosikleti
    Derbi GPR125r
    Benim elektronik ateşlemeden kastım ECU vasıtasıyla silindir içine yakıt enjekte edilmesi ve yine ECU'da yazılı olan timing vasıtasıyla ateşlenmesiydi. Beyin denince akla ilk olarak ECU gelir diye bilirim ben.
    Çok sıcak havalarda uzun süreli kullanma fırsatım olmadı benim. Yalnız dün 1.5 saat kadar aralıksız sürdüm trafikte, hararet ışığı yanmadı hiç.


8. sayfa BirinciBirinci ... 6789101858108 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)

Bu Konudaki Etiketler