2 kişilik dev kadro..
Cihan & Orhan
"GPR'cılar YAZLIKTA" Buluşması :
Yer : Büyük Çekmece
2 kişilik dev kadro..
Cihan & Orhan
"GPR'cılar YAZLIKTA" Buluşması :
Yer : Büyük Çekmece
2 fotoda ben eklıyım bıraz uzaktan oldu ama ıdare edın.Bızım kuheylanlar bugun gunesın altında en az bızım kadar bronzlastılar valla
Arkadaslar gezı olayınıda herkesın uygun oldugu bır haftasonu,mutabık olursak, eksıksız katılımla Yalova-cınarcık-Armutlu-gemlık-bursa-trilye rotasını gerceklestırırız hem o zamana kadar yol calısmasıda bıter.Ben 19 temmuz cuma gunu ızne cıkıyorum 10 gun kaar yokum 2 haftasonu gezı olursa katılamayacagım.1-3 haftadır gezı yapamıyoruz herkesın mesgulıyetı oluyor yaz aylarıyla bırlıkte normalır.
Ama haftasonu toplanmaları konusunda, dönüşümüzün muhteşem olacağını dusunuyorum GPR grubu olarak.
orhancım Athena 170 cc bore kitin içeriğini gosteren fotoyuda eklıyorum bı yorumlasana gorduklerını kitle ilgili.
Bak buda Bore kiti satan internet sitesinin linki bı oku ıstersen orda karburatorle ılgılı yazıda var.
http://www.pjme.co.uk/acatalog/GPR_125_.html
Anam bunda motor üst bloğu bile var! Orjinal bloğun gömlek yuvasının çapı az geliyor demek ki, mantıklı.
Fiyatına göre çok iyi, ben sana söyliyim Karbüratör üzerinde yakıt ayarı olayını da keşfedersek bu kit bayağı güzel bir oyuncağa dönüşür.
Derbi GPR125 Big Bore Kit
This is An Athena 170cc Big Bore Kit.
Kit Comes with
Cylinder 65.00mm Bore,Forged Piston Kit, Cylinderhead Shell, Cylinder Dome
New Power Valve, All The Gaskets That you Need To Fit, Studs,Nuts,Bolts ETC
You will need to Re Jet Your Carburettor.
YOU SHOULD ALSO KNOW THAT ATHENA OFFER NO WARRANTY WITH THERE PARTS AS THEY ARE FOR "COMPETITION" USE ONLY" SO PLEASE BEAR THIS IN MIND WHEN MAKING YOUR PURCHASE
Note There Is No Small End In The Kit.
Price: £345.72
(£406.22 Including VAT at 17.5%)
Karburator ayarı yapılması gerekıyor dıyor yukarda goruyosun.Karburator ayarı yapılabılıyordur.Otomatık olmaz bence konustugumuz gıbı.
Ben bızım gumruk musavırlerıyle konustum arkadaslar ayrıntılı olarak fıyatlandırmadılar ama gumruk masrafı 250-300 ytl falan tutuyor almak ısteyen arkadaslara bılgı verıyım dedim.Ben egzos yerıne bu athena 170 cc bore kıtı taktırmayı dusunuyorum.gumrugu kargosu ıvırı zıvırı 1200 ytl cıvarı oluyor.Gıanellı egzosda 900 lıra falan bence cok fark yok fıyat olarak.bu daha mantıklı
arkadaşlar bugün aranıza katılamadığım için çok üzgünüm. kız arkadaşımı bırakmam uzun sürdü.. bi de arabanın kapısını kırdı ki sormayın..
neyse, ben bu 170cc kiti çok ciddi düşünüyorum (bu hafta başka bi başlıkta da bahsetmiştim. ama bikaç kişi "onu yaparsan motorun habire ayar ister, iki günde bir eline alırsın" gibi bilgiler verdi (tahmin yürüterek) ne diyorsunuz? bu kit takıldıktan sonra şuanda olduğu gibi sorunsuz yürümeye devam edebilir miyiz? bir de bu kitin dino sonuçlarını biliyor musunuz? kaç beygir veriyor acaba.. hiçbir kaynakta bulamadım. bu arada ben de uzun zamandır girip bakmıyorum ama www.125ccsportsbikes.com fena bir site değil. iyi geceler arkadaşlar. yeni haftanız şahane geçsin.
GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!
Bu pazar size eslik edemedigim icin bende cok uzgunum arkdaslar , is yerinde sistemsel bir sorun yuzunden uzunca bir sure calismak zorunda kaldim network'u kitleyen bi trojan ile saatlerce bogustuktan sonra sonuca tum bilgisayarlar icin yeni ghost hazirladim ve sorunu kokten halletim.Bir sonraki pazara gorusmek uzere saygilar sevgiler.
First Day Of My Life
Uğur geçmş olsun abi, halletmene sevindim olayı. Internet cafe olunca da böyle sorunlar oluyor demek ki..
Erdem, bu sistemi daha önceden kullanmış insanlar dışında milletin dediklerine kulak asma. Öncelikle sen eğer bu sistemi doğru bir şekilde takar, ayarı da iyi bir şekilde yaparsan, motorun bir daha ayar mayar istemez. Fakat o yakıt ayarını tutturmak kolay değil, bu bir gerçek. Doğru yakıt ayarı için egzos sistemine yakıt-hava oranını ölçen bir zamazingo (AEM Wideband işini görür) takıp test yapman, ölçümlere göre yakıtı azaltman veya açman gerekiyor. Bu kitten maksimum verim almak için dinamometre üzerinde de tune edebilirsin ama dinamometre ile gerçek yol arasındaki farklardan dolayı ayar kaçıklıkları olabilir. Sonuçta bir adet Wideband ile işi çözebiliyorsun. Öncelikle bizim orjinal karbüratörlerde yakıt ayarının nerden yapıldığını keşfetmek lazım. Sonrası çok zor değil.
yabancı bir kaynakta bunun gibi big bore upgradeleri için, mevcut silindirin bitmesini beklememek gerektiği yazıyordu. bu arada ben istanbul'da hiç 2 zamanlı ustası tanımıyorum =( (bi Atay var işte ) kafa kafaya versek halleder miyiz sence Orhan? ilk denemede birimiz kobay olacak o kesin =) tabi eğer güç çok yüksek olacaksa (35 beygir gibi) dişli oranları ve zinciri de değiştirmek gerekecektir. frenleri de elden geçirmek gerekebilir duruma göre ama frenler bu motora zaten bir beden büyük. oturup konuşmak gerek, nereden baksan 1500ytl tutacak bir işlem. az para değil.
GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!
Bu sezon gectı artık ama onumuzdekıs ezon ıcın kısın bıraz bırıkım yapıp, bende athena 170cc bore kıtı taktırmayı dusunuyorum erdem.Fıkır alısverısı ve arastırma yapalım.Yabancı bır forumda okudum bu kıtle 200 un uzerıne cıkıyomus bızım makıne.Ne kadar dogru bılmıyorum.Yaklasık olarak 8-9 beygır gelır tahmınımce.yanı motor gucu olarak Aprillia rs125 e denk bı makıne olur.
Bence karburator dısında yapılması gereken ekstra bır ayarlamaya gerek duymaz bu kitin takılması.Acıklamalarda zaten yazmıslar 'rejet the carburator' dıye. Uretıcı fırma bunu Derbi GPR 125 ıcın optımum halde uretıyor cunku.Bızım makıne ıcın bence en efektıf tunning bu bore kıt egzos falan diil.125 cc bır 2 zamanlı motor ıcın fazladan 45cc eklenmesı cok buyuk bır rakam %36 oranında motor hacmini arttırıyorsun cok cıddı bır ıyılestırme bu.Sökme takma işlemide cok sancılı olmaz, motoru rektefıye yapabılen bırı bunuda takabılır zaten dun orhanla bu konuyu baya konustuk.Orhanında dedıgı gıbı yakıt sarfıyatıda artacaktır ama kımın umurunda
arkadaşlar ben de çok gelme istediim halde akşamdan kalma olduum için gelemedim:( bir sonraki gezide mutlaka olacağım
Ya Tozu Dumana Katarsın, Ya da Tozu Dumanı Yutarsın
Athena big bore kit bence güzel bir uygulama ama egzos ile tamamlayıcı bir olay,yani tek kullanmak pek verimli olmaz,daha önceki motorum gilera runnerdı ona silindirden,üst kapağa,egzosa,debriyaj,şanzıman, reed valve herşeyi getirmiştim,çünkü bunlar tek işe yarayan parçalar değildi,motor resmen roket olmuştu,gpr dan daha iyi gidiyordu diyebilirim...
Şimdi yapılacaklar;
Athena 170cc kit (yanlız dikkat edin bu kit yarışlar için hazırlanmış,zaten orada da belirtilmiş ve garanti vermiyorlar,yani ömrü çok uzun olmayabilir)
Bunun yanında karbüratör için daha büyük çaplı main jet alacaksınız o zaten 5-6 sterlin filan,daha sonra karbüratör üzerindeki vidadan hava ayarını yapacaksınız,yani zengin karışım olacak..
Ek olarak aynı sitede satılan boyesen karbon reed valve alınacak, bunuda hava filtresi ile takviye edeceksiniz
Tabi egzos da 2 zamanda en büyük modifiyedir,olmazsa olmaz...
Sonra ne olacak motor devir bitirecek,daha büyük dişli takmak lazım,buda yüksek hız demek,kalkış biraz daha zayıflar bu size kalmış
Bunlardan sonra bakın motor ne oluyor,binmeye doyamaz,satmaya kıyamazsınız,keşke kenarda param olsa da runner'ı satmasaydım dediğim çok oldu...Kısaca motor modifiyesinin sonu yok
biraz moralim bozulmadı değil.. yapılacak çok iş varmış.. egzoz işini uygun fiyatlı halletmenin bir yolu olsa keşke. bu arada sabah moralim bozuldu biraz. motoru ilk çalıştırdığımda fazla yağını yaksın diye gazlıyordum. karşı komşumuz camdan çıktı "her sabah bu sesle uyanıyoruz! ne biçim alet bu? bu ne biçim ses? mecbur muyuz bunu dinlemeye?!?" dedi. "haklısınız bundan sonra daha çok dikkat ederim" dedim. mutfağa her girişimde camdan bu insanlarla göz göze geliyorum. iyi geçinmek gerek. bir de komple gianelli falan taktırsam heralde gırtlak gırtlağa geliriz bu insanlarla.
peki bu 170cc kit diyelim kendini çabuk bitirecek. örneğin 10bin km'de bitirecek. nasıl yenileyecez? piyasada 170cc silindir bulunuyor mu? daha önemlisi bu işlemleri kime yaptıracaz? ben hala gözüm kapalı güveneceğim 2 zamanlı ustası bulamadım.
GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!
izmirde olsan sana süper bir usta önerirdim,daha yeni istanbuldan gelen bir gpr'ın motorunu toparladı,izmirde tek bence hightech serviS Aslan usta...
Bu kit malossi olsaydı,onların orjinal piston segan parçaları var ama athena! Göründüğü kadarıyla full kit satıyorlar,tek tek alamıyorsun parçaları
O zaman bekle onumuzdekı sezon beraber gırısırız bu işe erdemcım. Kışın hem arastırırız hemde butce hazırlarız bunun ıcın.Suan ıcın motor benı gayet tatmın edıyor. sadece egzos ıcın 900 ytl vermek bana pek mantıklı gelmıyor.bu mıktarın uzerıne 3-5 daha koyar gercekten iyileştirme yapmış olurum makınede.
Bence de bu işe girişmek için çok erken. Motorlarımızı tanıyalım öncelikle. Şöyle bir 10.000 - 15.000 km'yi devirelim; artık yetmemeye başlasın da öyle düşünelim diyorum. Zaten o kadar yol yaptıktan sonra bu motora para harcamak yerine yeni motor almak daha cazip gelebilir..
1-2 defa 2 kişi gazlayan caddede turuncu gpr goryrm içimizdenmi acaba ?
Benim bu kitlere mitlere kafam basmiyor arkadaslar , kit denince aklima kara simsek geliyor " eski topragim " simdi bana icinizden yagiz bir delikanli standart bir rektefiye fiyatinin iscilik dahil neye mal olacagini soyleyebilirmi net bir rakam bilmek istiyorum belkide daha once verdiniz rakamlari yada konustuk ama bu ara kafa sarj etmiyor
Seveorum sizi
Bir tanesinin koray olabilcegini dusunuyorum. Ikincisini bilemem belki erdemdir dicem ama soz konusu cadde emin degilim.
First Day Of My Life
yok zaten 1 motor 2 kişi binyorlardı birde arkadaşlar zaten bizim motorların omru cok uzun degil 20 binde fln silindir piston degişmek lazım tabi (kullanıcıdan kullancııya degişir bazısı 25-30 gider )o zmn bu kiti almk lazım ama kit ile egzostuda almak lazım cok buyuk para oluyor birde cok benzin yakıcak birde acık hava filtresi karbrator memesini genişletmek lazım ek olarak bu kiti takınca
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)