Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
11 Haziran 2008, 20:00
#741
Reklamlar
-
11 Haziran 2008, 20:41
#742
Evet ilk once riva planimizi gerceklestirlelim sonrasinda cihan arkadasimizin da soyledigi gibi yalova-çınarcık-armutlu yapabiliriz.
--------------
Kask guzelmis , gule gule kullanmak dilekleri ile. Italyada bogazdan buldugun egsoz gianelli mi ? ve gianelli ise ne kadar'a tr e gelebilir , Erdem arkadasimizda yakin zamanda egsoz satin almak istiyor bakarsin oda tr disindan satin alabilir.
-
11 Haziran 2008, 21:52
#743
Evet Giannelli. Kargo dahil 300euroya geliyor ama büyük ihtimalle gümrüğe takılır ve vergi masrafı çıkabilir.
-
11 Haziran 2008, 22:17
#744
gumrukte para odemeden gelirse cok iyi bnde alıcam inş kısmetse
-
11 Haziran 2008, 23:49
#745
cihantavuz adlı üyeden alıntı
Riva içimizde kaldı rivaya gitmek şart gibi.Bi sonraki gezi planımıza bence rivayı alalım.Sonrası içinde Şehir dışı olarak yakın yerler yalova-çınarcık-armutlu olabilir fikir sadece.Avrupa yakası yenikapıdan yalova hızlı feribotuna biner,Anadolu yakası kartaldan yalovaya geçer.orda bulusup gezıye devam edılebilir.
Cihancım maksat hep beraber yol yapmak değil mi? Bence en güzeli hep beraber pendikten ya da eskihisardan feribotla geçmek yalovaya. Manzara, deniz havası falan süper olur. Ya boşverin rivayı falan direkt armutlu falan yapalım hatta bursada iskender yiyelim Yalova - Bursa arası 45 km falan.
Tmrkn adlı üyeden alıntı
Evet Giannelli. Kargo dahil 300euroya geliyor ama büyük ihtimalle gümrüğe takılır ve vergi masrafı çıkabilir.
300 euroysa ben de alırım yaw. bekliyip görelim bakalım vergi falan binecek mi üstüne
-
11 Haziran 2008, 23:53
#746
Tmrkn adlı üyeden alıntı
Evet Giannelli. Kargo dahil 300euroya geliyor ama büyük ihtimalle gümrüğe takılır ve vergi masrafı çıkabilir.
---------------------
Hemen hemen Ferconun istedigi rakami buluyor oyle ise , yalnis animsamiyorsam ferco'da 800 YTL fiyat vermisdi Erdem arkadasimiza.
Ugurlu mesaj yazdim Gol oldu su anda
-
11 Haziran 2008, 23:59
#747
Grup sürüşü hakkında bilgi....
Her sürücü önündeki sürücü tarafından yapılan el işaretini tekrarlayarak grubun arkasına bu bilgiyi geçirmelidir.
Stop
sağa dönüş
sola dönüş
yavaşla
Hızlan
Tek Sıra
Fermuar Düzeni
DÜZENİ SIKLAŞTIR
Eğer Road Captain motorların birbirine daha yakın seyretmeleri gerektiğini düşünüyorsa (ki bu genellikle Tail Gunner tarafından uyarılır), sol kolunu kaldırarak elini sürekli açıp kapar. Tüm sürücüler bunu tekrar ederek motor aralarındaki gereksiz mesafeleri kapatırlar.
UYARI
Bu işaret her sürücü tarafından başlatılabilir. Tehlike arzedecek herhangi birşey gören her sürücü eliyle onu işaret eder. Takip eden tüm sürücüler bunu tekrarlayarak tehlikeden kaçınırlar.
Fermuar Düzeni
Güvenlik nedeniyle eğer aksine bir karar yoksa fermuar düzeni ile seyahat etmek en doğru yöntemdir
Fermuar düzeninde direk olarak aynı çizgide önünüzde bulunan motorla en az 2 (iki) saniye mesafe bulundurmak gerekir. Otoban süratinde giderken bu 2 saniyenin hayli büyük bir mesafe olduğunu düşünebilirsiniz, ancak herhangi bir problem durumunda olayın farkına varana kadar 2 saniye geçer gider.
Peki bu 2 saniye nasıl ölçülebilir ?
Kolay :
Önünüzde giden motorun yanından geçtiği sabit bir cismin yanından siz de geçene kadar şu cümleyi söyleyin:
Only a fool breaks the two-second rule.
Tabii bunun yerine siz türkçe bir muadilini de bulabilirsiniz.
Tail Gunner tam şerit ortasından tüm ışıkları yakılı olarak gider. Böylelikle Road Captain onu rahatça görürü ve tanır.
Basit Şerit Değiştirme
Bu çoğunlukla kullanılabilecek yöntemdir.
Tail Gunner şerit değiştirerek geçilecek olan şeriti güven altına aldıktan sonra Road Captain sinyal vererek şerit değiştirme kararını bildirir. Bunu gören tüm sürücüler de sinyal vermeye başlarlar. Daha sonra Road Captain şerit değiştirir. Onu takip eden tüm sürücüler de şerit değiştirir. Burada en önemli nokta hiçbir sürücünün önündeki sürücü şerit değiştirmeden şerit değiştirmeye başlamamasıdır.
Bu yöntem yeni şeritte gerekli miktarda aralık bırakılamayacak durumlar için uygundur. Mesela sağ şeritten orta şeride geçmeye çalışırken sol şeritten diğer araçların bırakılan boşluğa girmesi durumunda bu yöntem kullanılır.
Road Captain hangi şeride geçmek istiyorsa o sinyalini verdikten sonra tüm sürücüler sinyallerini yakarak bu bilginin Tail Gunner'a ulaşması sağlanır.
Tail Gunner şerit uygun olduğu zaman yeni şeride geçerek oradan gelecek trafiği keser.
Tail Gunner trafği kestikten sonra Road Captain elini omuz hizasından dışarı iterek işaret verir. Tüm sürücüler işareti tekrarlar. Bu bilgi en arkadaki sürücüye ulaşınca en arkadaki sürücüden başlayarak sırayla yeni şeride geçilir. Önemli husus arkanızdaki sürücü şerit değiştirmeden sizin şerit değiştirmemenizdir.
Grup olarak seyahat ederken bir trafik ışığında veya kavşakta durmak zorunda kaldığınız zaman fermuar düzeninden ayrılarak diğer sürücünün yanına geliniz ve ikili gruplar halinde durunuz. Bu grubun boyunu yarıya indirir. Kavşaktan çıkana kadar bu düzeninizi muhafaza ediniz. Bu şekilde grubu en kısa zamanda kavşaktan geçirerek grubun bölünme riskini azaltırsınız.
Eğer siz henüz trafik ışıklarından geçemeden kırmızı yanarsa bir kere korna çalarak durun. Kırmızıda geçmeye çalışarak grubu riske atmayın. Road Captain grubu yavaşlatarak veya uygun bir yerde durdurarak sizi bekleyecektir.
Grup haline güvenli park
Düzenli bir şekilde park etmek grubun en hızlı ve güvenli şekilde trafikten çıkarak park haline geçilmesini sağlar, ancak daima park etmeyi beklerken trafiğe maruz kalacak sürücüler olabilir.
Eğer yer müsaitse her sürücü park edeceği yerin önüne gelerek geri geri park yerine girmelidir. Bu hayli hızlı yapılabilir, çünkü hiçbir sürücü bir diğerini beklemek zorunda kalmayabilir.
Eğer grubun en sonundaysanız ve parketmek için akan trafikte beklemek zorundaysanız bir tur atarak vakit geçirin ve sonra tekrar park yerine geliniz.
Road Captain ve Tail Gunner
ROAD CAPTAIN
--Güvenli bir sürüş sağlamak
--Şartlar ve sürücü yeteneklerine göre güvenli bir sürat belirlemek
--Şerit değiştirme, durma, yol şartları ve grup formasyonu hakkında sürücüleri el işaretleri ile uyarmak
--Grubun kontrol ve bütünlüğünü muhafaza etmek
--Rotayı önceden gitmek
--Rotanın haritasını çıkartmak
--Dinlenme noktaları belirlemek
--150 km'lik aralıklarla benzin molaları ayarlamak
--Yol çalışmaları ve tehlikeler için önlemler almak
--Seyahat öncesi sürücüleri bilgilendirmek
--Seyahat planlarını açıklamak
--Gidilecek yer
--Tercih edilecek rota
--Seyahat mesafasi ve süresi
--Planlanan molalar
--Benzin
--Yiyecek
--Resimler
--İhtiyaç molaları
--Grup sürüşünün nerede başlayıp nerede bittiği
--Diğer Road Captain'ler kimler
--Tail Gunner'lar kimler
Road Captain ve Tail Gunner'ların görev ve sorumlulukları nelerdir.
-Diğer sürücülerden özel koşullar hakkında bilgi almak
-Tıbbi ihtiyaçlar
-Sürat/Viraj
-Küçük benzin deposu
-Küçük ç.ş deposu
-Otoban trafiğine alışkanlık
TAIL GUNNER
-Tail Gunner Road Captain'ın gözleri gibidir.
-Grup Formasyonunu gözler, her türlü potansiyel problemden Raod Captain'ı haberdar eder.
-Diğer araçları gözler ve grubun arasına girmek isteyen araçlar veya aşırı rüzgar yaratan ağır vasıtalar gibi potansiyel tehlikeleri Road Captain'a bildirir.
-Yandan karışan yolları/şeritleri gözler. Gerektiğinde bu şeritlere geçerek buradan gelecek trafiğin grubun arasına girişini engeller.
-Road Captain'ın talimatı doğrultusunda şerit değiştirmelerde ilk olarak şerit değiştirerek o şeridi güvence altına alır.
-
12 Haziran 2008, 01:29
#748
Koray bu yazdıkların çok faydalı. Yalnız öğrenmek için oturup ciddi mesai harcamak lazım, ben fazla tembelim bunun için
Yalova - Bursa arası yol çok iyi bu arada. Bursa'da iskender de iyi fikir. Hatta üzerine Uludağ'a tırmanır çayımızı da orda içeriz
Günübirlik Bozcaada da yapılabilir. Ama onun için bayağı erken kalkmalıyız, yol 5 saat kadar sürüyor.
-
12 Haziran 2008, 01:36
#749
arkadaşlar armutlu için yazlıkdaki halamı arayıp yol durumuyla ilgili bilgi aldım akşam saatlerinde.Yalova-çınarcık-armutlu hattında ciddi yol genişletme çalışması varmış şuanda.Hatta armutlu-yalova arasında çalışan minibüsler bile gemlik üzerinden gecicek sekile güzergahlarını degiştirmişler. O yüzden çınarcık armutlu tarafı pek mantıklı gorunmuyor yol çalışması süreci devam ederken iye düşünüyorum.Yol çalışması olmasaydı harıka bir guzergah aslında cok keyıf alırdık.
-
12 Haziran 2008, 09:48
#750
cihantavuz adlı üyeden alıntı
arkadaşlar armutlu için yazlıkdaki halamı arayıp yol durumuyla ilgili bilgi aldım akşam saatlerinde.Yalova-çınarcık-armutlu hattında ciddi yol genişletme çalışması varmış şuanda.Hatta armutlu-yalova arasında çalışan minibüsler bile gemlik üzerinden gecicek sekile güzergahlarını degiştirmişler. O yüzden çınarcık armutlu tarafı pek mantıklı gorunmuyor yol çalışması süreci devam ederken iye düşünüyorum.Yol çalışması olmasaydı harıka bir guzergah aslında cok keyıf alırdık.
Yalova'ya geçer, yol çalışması olmayan bir güzergahı izleyerek Bursa'ya gideriz o halde.
Yalnız böyle uzun soluklu bir geziden önce ilk olarak Riva yapalım derim.
-
12 Haziran 2008, 09:54
#751
Orhanko adlı üyeden alıntı
Yalova'ya geçer, yol çalışması olmayan bir güzergahı izleyerek Bursa'ya gideriz o halde.
Yalnız böyle uzun soluklu bir geziden önce ilk olarak Riva yapalım derim.
Aynı fikirdeyim orhan.Bencede önce bir riva yapalım sonra bakarızz.Yaz uzun.Tabi ortak karar ne alınırsa ben uyarım o ayrı.
-
12 Haziran 2008, 13:34
#752
Orhanko adlı üyeden alıntı
Koray bu yazdıkların çok faydalı. Yalnız öğrenmek için oturup ciddi mesai harcamak lazım, ben fazla tembelim bunun için
Yalova - Bursa arası yol çok iyi bu arada. Bursa'da iskender de iyi fikir. Hatta üzerine Uludağ'a tırmanır çayımızı da orda içeriz
Günübirlik Bozcaada da yapılabilir. Ama onun için bayağı erken kalkmalıyız, yol 5 saat kadar sürüyor.
Ya burda işaretleri de gösteriyo olması lazım ama copy paste yapıyorum çıkmıyor:( Zaten fotoğraf da koyamıyorum. Sizden birine msnden yollarım siz koyun animasyonlu işaretleri de görür herkes.
-
12 Haziran 2008, 14:53
#753
Koromako benim MSN : karakarakoyunlar@hotmail.com
Diğer arkadaşlar da eklerse beni konuşuruz.
-
13 Haziran 2008, 11:12
#754
Yarin olan dogum gunum simdiden kutlu mutlu olsun / Cihan avatarini caldim kusura bakma
-
13 Haziran 2008, 11:21
#755
Beyler nihayet dün iş çıkışı küçükcekmecedeki yetkili servise götürebildim motoru.Sağına soluna baksın diye.Motoru ayağa aldım ustanın ilk tepkisi bune böle su kaçırıyor bu radyatorun contasından dedi.o gune kadar dıkkat etmemiştim gercekten radyator contasının oldugu yerden cok cok az da olsa bi sızıntı söz konusuydu gercekten cunku zemınde su goruluyodu.Neyse problem dııl dedı usta contayı degıstırmemız gerekıyo dedı.Bı zararı varmı falan dedım.Su eksıltır motor dedı hanı dıkkat etmezsen suyuna motorun yanabılecegını soyledı gayet mantıklı tabi.Neyse onumuzdekı haftaıcı goturucem sabah bırakıcam sokup contayı takacak oraya.Gıtmısken 5000 km bakımınıda yaptırcam.Ustaya sordum eger duzgun kullanırsanız 35000-40000 arası gıder bunun motoru dedı eleman gercekten 2 zamanlı ustası.Dukkandakı motorların hepsı 2 zamanlıydı bakım ıcın getırmısler taa karşıdan falan.Bide motorun kronik bi sıkıntısı varmı ıye sordum hanı tavsıyen varmı falan dıye.Motorun tek hanıkapı olarak bana sunu soyledı.Sadece yuksek devırlı bır motor oldugu ıcın yuksek ısılarda calıstıgını soyledı (ki doğru) motoru bitiren şeyinde aslında bu ısı olduguyla ılgılı konustuk bu duruma karsılık radyator onune ınce bir fan+termostat sistemınden olusan bi mekanızma eklemeyı onerdı.Motorun yuksek devırde ısınmaması ve aşınmanın en dusuk sevıyede olması ıcın. Sımdılık böyle bişi düşğnmüyorum herşeyin orjinal olamsından yanayım.He bide 2T yağ olarak castrolun iyi bir yağ olmadıgını söyledi.Şiddetle SELENIA HI-SCOOTER 2T yağını tavsiye etti.Kulllanırsan farkı hissedeceğimi aktardı.http://www.flitalia.it/en/moto/compo...rod/Itemid,36/
Yağımda azaldı zaten denemeyi düşünüyorum.Sorum soruşturum fiyatıda 20 ytl
Sorun diill ya avatar noolcak uğur.DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN!!! SEVDİKLERİNLE BİRLİKTE NİCE MUTLU SAĞLIKLI SENELERE İNŞALLAH.
olm sen iyice yaşlandın hee grubun ortalamasını yükseltiyosun valla
-
13 Haziran 2008, 11:29
#756
SELENIA bunu bana da soylemislerdi ama her yerde bulamiyacagimizi dusunuyorum ?
Bu arada arkadaslar bu sticker olayini halledelim diyorum cihan ben biraz arastirdim da yuksek cozunurlukde bir sey bulamadim senin fikrin varmi bu stickerler konusunda ?
-
13 Haziran 2008, 11:43
#757
Verdigim linkde yuksek çözunurluklu derbi logosu mevcut.Burdan bi incele istersen tatmın edıcı bıseyse kullanabılırız.
http://www.brandsoftheworld.com/down...nd/153885.html
Selenia yağ konusunda bizim usta satıyor dukkanda.Sıkıntı olacagını zannetmıyorum.Bi deniycem bakalım.Ama kafama tek takılan şey SELENIA HI-SCOOTER 2T scooter yağı olması bunun bide selenia power race 2T yağı var sanırım bizim motorlara olması gerken yağ bu.Bu scooter yağıda tam sentetik bir yağ sanırım bizde kullanabılırız dıye dusunuyorum
-
13 Haziran 2008, 19:32
#758
jonturq adlı üyeden alıntı
Yarin olan dogum gunum simdiden kutlu mutlu olsun
/ Cihan avatarini caldim kusura bakma
Dogum günün kutlu olsun Uğurcum. Brandsoftheworldde AI dosyası olarak download ettim logoyu. Herkese sticker yapıp vereyim
-
13 Haziran 2008, 19:48
#759
koromako adlı üyeden alıntı
Dogum günün kutlu olsun Uğurcum. Brandsoftheworldde AI dosyası olarak download ettim logoyu. Herkese sticker yapıp vereyim
Eywallah koraycım çok sağol sticker için.logo setine bi ton para vermekten kurtarıyosun bizi.emeğine sağlık şimdiden.
-
13 Haziran 2008, 19:52
#760
valla koray harika olur bu , arkadaslar bu arada cumartesi Neviza'de de Vera restaurant'da saat 20:00 kucuk bir pasta kesme olayimiz olacakmis ben haberim yok gibi davraniyorum Cemi cumleniz davetlisiniz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler