Evet arkadaşlar bugun bagcılara gittim sabahdan surucu kursumdan sertıfıkamı teslım aldım.Bagcılar ilçe emniyet müdürlüğüne gidip sertifikamı teslim ettim.Ehliyeti almak için başvurdum.Memur bana 10 gün sonraya gün verdi.Nasıl sınırlendım bılemezsınız olabılırmı boyle birşey ya gozumun ıcıne bakarak tam 10 gun dedı bana.Yani bu cuma değil onumuzdeki hafta cuma gunu gel dedi.Ben unıversıteden mezun olduktan sonra dıplomamı bile 2 gunde almıstım sankı dıploma verıyorlar bu nasıl bır rezalettır ya.Bunun mantıklı bi açıklaması da yok sordum memura yogunlukmu var niçin bu kadar geç veriyorsunuz diye.Ne dese begenırsınız GBT nize bakıyoruz o yuzden bukadar gecıkıyor dedı.GBT bılgilerıne iem.gov.tr den 2 dakıkada bakılabılıyor.isteseler oracıkda verebılırler ehlıyetlerı.netden sorgulama yapacak temızse evraklarınada bı goz atacak sonra sısteme gırecek kısısel bılgılerını gereklı verılerıde kagıda yazıp basıp sana verecek hepsi bu kadar. Bunun ıcın 10 gun beklıycem.Şaka gibi demekten baska bısı gelmıyo aklımaa....
Oncelikl sertifikani hepimizden once iceri verdigin icin senin adina sevindim cihancim , bizde cuma muhtemelen senin yasadiklarini yasayacagiz sinirlenicez kizicaz ama elmiz kolumuz bagli kalacak.Gorevli memurun senin sordugun soru karsisinda verdigi cevap cok sacma Ehliyet basvurusu yaparken zaten gerekli kisisel bilgilerimizi iceren bir cok evrak veriyoruz bunlardan biride savciliktan aldigimiz temiz kaadi insan dusundugu zaman inan cok komik geliyor.
Yinede gecmis olsun ara ara yokla sen karakolu bakarsin erken alabilirsin.
First Day Of My Life
Hayırlı olsun Cihan. Ben ehliyet alırken 1 hafta - 10 gün falan beklememiştim ya. 2 gün sonra hazırdı. Niye artık yokuşa sürüyorlar böyle anlamış değilim...
Arkadaşlar bu gece 1 saatliğine dolaşmaya çıktım motorla. Herşey normal gidiyordu taa ki tam gaz yokuş çıkarken motorun bana acayip bir tepki vermesine kadar. Tam gaz giderken 8000 devir civarında birden gazı bırakmışım gibi devir düştü. Gazı bırakıp tekrar gaza yüklendim, normal bir şekilde devirlendi. Hep yapmadı ama 3. ve 4. viteslerde devir bandının sonlarına doğru gelirken gaz kesti alet 3-4 kez sanki bir tutukluk var gibi. İlk aklıma gelen bir ateşleme arızası olduğu. Bujide bir enayilik olmuş olabilir mi? Sizce sorun ne? Motor daha 1300 km'de ve 1000 km bakıma da gitti... Gece gece canımı sıktı...
Atesleme sisteminde bir anormallik olmus gibi sanki , buji ayarlarindan kaynaklanmis olabilecegini dusunuyorum.
First Day Of My Life
Bana da buji gibi geliyor. Maslak servisinde Abdullah Usta var, telefonla açıp söyledim problemi, "Karbüratörde pislik olabilir, bir daha yaparsa o anlık jigleyi aç biraz sonra kapat." dedi. Bilmiyorum ne kadar doğrudur ve ne kadar işe yarar.. Yani ne ateşleme problemine benziyor ne de karb. Deneyeceğiz artık. Bir de 97 oktan alacağım artık, belki de kötü benzinden dolayı olmuştur...
97 oktandan aşağı almaya gerek yok arkadaşlar, arabalar 50-60 lt alıyorlar ondan bu hesapları yapıyorlar sen alıcaksın 10 lt vs. 10 ltde n kadr kar edersinki üdşük alsan, ama temiz yakıt alınca motoruna bayagı bi faydası olur, ben bulduğumda 100 oktan alıyorum
[SIZE="4"]die young and make a beautiful corpse[/SIZE]
merhaba arkadaslar. bende aranıza katılma yolunda ilerliyorum bu hafta eger beklediğim para elime geçerse izmite 2006 model bi gpr 125r görmeye gitcem. orada servisi yok diye biliyorum. sizce motoru almadan önce nereye göstermeliyim? bide motor 9000 km de (nerdeyse yarı ömrü :( ) bu çok problem olur mu sizce? yardımcı olursanız sevinirim..
Oncelikle selam Tomass'cim aramiza simdiden hos geldin , almadan once servise gostermelisin.
http://www.piaggioturkiye.com/servis...41&marka=derbi
Yukaridaki link'de yetkili servis bilgilerini bulabilirsin.
9000 Km'de olmasi motosikletin omrunun bittigi yada kisa zaman sonra bitecegi anlamina gelmez , yetkili servise gittiginde aklina takilan tum sorulari sor cevaplarini al.Eger tatmin olursan verilen cevaplardan hic dusunme al.
Ben simdiden kutluyorum
Saygilar.
First Day Of My Life
yardımın için çok teşekkürler Jonturq. umarım motor istediğim gibi temiz cıkar da alırım. şimdiden sabırsızlanmaya başladım bile
Satin almak istedigin motosikletin internet uzerinde herhangi bir resmi yada ilani bulunuyorsa bizimle paylasabilir , ilk itiba ile nelere dikkat etmen gerektigini kullanicilari olarak bizlerde soyleyebiliriz.
Rica ederim
First Day Of My Life
Jonturq senin cafe nerede Taksim'de? Sıraselvilere geldim ben dün de bugün de. Motorunu görürüm de sana uğrarım diyordum da motorunu göremedim.
Bugün benim motorun gaz kesme olayı kendiliğinden çözülmüş gibi oldu. Yine yola çıktığımda 3-4 kez gaz kesti. Bir kere de viraj içindeyken gaz kesti, dengem bozuldu bir anda... Ben de sele altındaki exup sigortasını iyice yuvasına oturttuktan sonra sigortayı da sele altında daha az titreyecek bir yere aldım. Bunun üzerine BP'ye kadar hiç gaz kesmedi. BP'den de 97 oktan benzin aldım. Eve kadar yine sorun yoktu. Umarım bir daha olmaz.
Jonturq almak istediğim motor bu http://www.sahibinden.com/derbi_gpr_...XQQdisplayitem ama sanırım motor sahibi baska bir arkadasla anlasmak üzere. ben en erken salı gidebilirim izmite. buyuk ihtimaale satılmıs olur. yada diğer arkadas motoru begenmez bana kalır o zaman da nasıl olur bilmem...?
Merhabalar.
Her zaman aklımda 125CC lik bir yarış motoru alıp modifiye ederek kullanmak vardır. Tabiki mevcut motosikletim haricinde almayı planlıyorum!
125CC de performans için 2 zamanlı olması gerekmekte bunu zaten siz de biliyorsunuz! Aprilia bu konuda dikkatimi çekti fakat Derbi ile karşılaştırınca görünüşte Derbi daha ağır bastı. Aynalarda sinyal ve Egsozun sele altında olması hani daha güzel göründü gözüme. Sıvı soğutmada kullanışlılık bakımından olması gereken bir sistem.
Tabi araştırmalarım devam ederken ; 2007 İstanbul Park Pit alanında Derbi GP 125 'i yakından görme fırsatım oldu. Ama maalesef o motorların ülkemizde satışı olmadığı için Derbi GPR125 düşünmeye başladım ki onun satışı yapılmakta.
Kullanıcı olarak sizlere birkaç sorum olacak. Ama cevaplarken objektif yaklaşmanız beni memnun edecektir!
---
Modifiyesiz olarak düz yolda motorun son hızı ne kadar?
Ön tekerde tek disk olması frenajı etkiliyor mu?
Yakıt sarfiyatından yakınanlar var. Peki ortalama yakışı ne kadar?
Yağ sarfiyatı nasıl? 1 lt yağı kaç km'de bitiriyor?
Yol tutuşu ve virajları bir kullanıcı olarak nasıl değerlendirirsiniz?
Orjinal lastikleri yeterli mi? Yoksa daha iyi bir lastik, daha iyi bir performans verir mi?
Plakanın bulunduğu arka kuyruk kolay bir şekilde çıkarılabiliyor mu? Yoksa kesmek fln mı gerekir?
Yedek parçaları bulmak kolay mı? Ya da servis size hemen getiriyor mu? Bir parça için 2 hafta bekliyormusunuz?
Servis ağı nasıldır?
Ayrıca aklınıza gelen notları da paylaşırsanız faydalı olur...
---
Vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkürler. Aynı zamanda bilgileri bu topiğin ilk sayfasına da koyarız. Tüm ziyaretçiler için güzel bir istatistik olur...
Saygılar
viper selamlar, henüz rodajdayım ve exup kapalı. söylenene göre exup olmadan motorum sadece 15 beygir üretiyormuş. bu koşullarda sorularını cevaplamam doğru olmaz. aslında cevapları biliyorum ama sadece kulaktan dolma bilgilerle. o yüzden sadece emin olduğum kısımlara cevap vereyim:
* ön fren kesinlikle yeterli. motor çok hafif olduğu için rahatlıkla duruyor. derbi pek çok modelinde bu disk ve fren sistemini kullanıyor. artısı; frenleme çok etkili. eksisi; ispanya'da bile çözüm bulunamamış bir ses problemi. evet ön fren biraz ötüyor. ama çok çok iyi tutuyor. eve gelmeden önce düz ve boş bir yolum var, orada birkaç kere panik fren denedim son derece başarılı.
* bence yol tutuşu çok iyi. motor inanılmaz dengeli. yapar mısınız bilmiyorum ama ben düz ve boş yol bulunca hayali engeller arasında slalom yaparım =) gpr da bu slalomlarda son derece başarılı. virajlara yatarken de feci güven veriyor. tam bir pist replikası.
* yukarıda bahsettiğim güvenli virajlar için lastiklerin biraz ısınması gerek. bu da sanırım lastiklerin handikapı. üzerinde gelen lastikler pirelli sport demon. aslında soğukken de yatmanıza olanak sağlıyor ama biraz ısınınca daha güvende hissediyorsunuz. bence alıp da hemen değiştirmeye gerek yok ama lastik değişimi geldiğinde daha yumuşak hamurlu bir lastik tercih edilebilir.
* plakayı taşıyan elemanın üzerinde sinyal falan da var. kesmek ya da çıkartmak sıkıntılı olabilir. şöle bi resmini koyim fikir versin.
yedek parça ve servis olayını da henüz bilmiyorum 1000 bakımında göreceğim. ama kızıltoprak'taki servisi beğenmediğimi belirteyim. maslağa götürmeyi planlıyorum, kullanıcılar oradan memnunmuş.
edit: bu arada benimki nude modeli ama kafa ve gidon dışında herşeyi aynı. kuyruk da aynı.
ketchup ya sen fotograf hakkinda profesyonel derecede birisin yada nude modelinin oyle bir albenisi var ki anlatamam
viper_1 aslinda onceki sayfalara baksaydin sordun birkac sorunun cevabini bulabilecegini uzulerek hatirlatiyorum ama bu motosiklet beni oyle bi cekmeye basladi ki hicbir motora bakamaz oldum
insallah Orhanko.kısmet diyelim...
Selam arkadaşlar. Bugün çatalcaya gittim gezmeye. Motor otobanda kendini buluyor diyebilirim hızlandıkça daha iyi basıyor yere. 155 km gördüm, daha da giderdi gaz kestim viraja geldiğim için. Rampa yukarı hızını çok iyi koruyor. Ama yine söylüyorum aynalar çok sorunlu!!! Sollamaya falan çıkarken akla karayı seçiyorum.. 160 km yol yaptım toplam, benzin işareti yeni yanıp sönmeye başladı. Bu arada 95 oktan alıyorum sürekli. Kullanma kılavuzunda neyi tavsiye ediyor? Görüşlerinizi ve deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim. Size geziyle ilgili fotoğraflar göstermek isterim ama resim ekleyemiyorum. Araya resim ekle ikonuna tıklıyorum page not found yazıyor. Naapmalıyım??
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)