Burası GPR forumu ama Derbi Sendalar da ne motoru var biliyormusunuz? Olamaz demeyin ama Yamaha YBR 125
Evet derbi sendalarda YBR 125 motoru var.
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
Senda 50 lerde ise Rs50 silindiri var
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
Ama artik aciklansin su sonuclar :B cildiricam gerci gectigimi biliyorum ama olsun yinede resmi organlardan bunun tastigi beni rahatlatacak
First Day Of My Life
Evet valla bende sabahdan beri tırım tırım meb sitesine bakıyorum motorlu tasıtlar sınav sonuclarına.Yok ama kendı sıtelerındede 5 mayıs dıyor ama nafıle.
Bunlar bızı surundurur jonturk ben umıdı kesıyorum yavas yavas.Bız ehlıyetı sınav 10-11 mayısda olsa anca sonrakı hafatsonu alırız gıbıme gelıyor benım baksana ne kadar yavas işliyo sistem.Adamlar bı sınavı 15-20 gunde acıklayamıyorlar.Durmak yok sürünmeye devam...... Şerrefsizler illaaki öttürecekler kıytırık bi ehlıyet için sanki motoru ehliyet suruyor.
evet sonunda ogrenebildim sonucumu 100 almisim masallah aferin bana cihan sende durumlar nasil ?
First Day Of My Life
Nihayet acıkladılar sonucları 90 almışım.Artık su dıreksıyon sınav tarıhını beklıyorum.direksiyon sınavı sonrası Onumuzdekı haftaiçi ehliyetleri teslim alırız ınşallah
senin surucu kursu hangısıydı.Belki aynı yerde gırerız sınava belli olmaz bunların işleri.
Tebrikler arkadaşlar. Direksiyonda başarıla şimdiden.
tesekkurler orhanko'cum
First Day Of My Life
Arkadaşlar ben makineye performans bujisi takmak istiyorum iridyum falanda diyorlar ama geniş bilgim yok açıkçası.Motorun uzerinde standart buji var.Bu konuda deneyimi olan varmı aramızda hani böyle bir uygulamayı motoruna daha once yapmış olan veya bilgisi olan.Beygir gucunu arttırmak degil derdim motor beni gayet tatmin ediyor sorunum yok.Ben uzerindekinden daha kaliteli bir buji kullanmak istiyorum sadece.
ben de biraz daha çabuk çalışsın istiyorum. özellikle soğukken ilk marşta çalışmıyor. 1000 bakımında bujiyi de değiştirtsem düzelir mi acaba.. yani bende iki zamanlı runner vardı, karlı günde bile marşa dokunduğum saniyede tırrr diye başlardı. bu iki üç marş istiyo.. ha önemli mi? değil. ama daha iyi olabilecekse neden olmasın =)
buji icin astral tam model vermisti sanirim gectigimiz sayfalarda ama pek bilgimin olmamasi ile beraber bi derbi kullanicisi arkadas performans egsozdan sonra motosikletin daha iyi calistigini hatta egsozdan once isiklarda cok kez stop ettiginden bahsetmisti
NGK'nın BR8EIX iridyum serisi bujileri var.Bunlarla ilgili konusulmustu.Baktım simdi onceki yazılara.8 tırnaklı olması gerekiyor bujinin ama iridyum buji kullanılırmı bizim makinelerde yada kullanılsa bile standart bujiye gore avantajları nelerdır hiç fikrim yok.Bunlarla ilgili aydınlatıcı bilgiye ihtiyacım var.
Arkadaşlar NGK'nın klavuzunda BR8EIX 125 gpr için uygun gösteriyor. Rahatlıkla kullanılabilir ama artısı olur mu olmaz mı bilemem..
Yetkili servisten alınan orj. bujilerinin kötü olduğunu zannetmiyorum ben. NGK BR8EIX motorun ömrünü uzatacak kadar daha iyi olabilir mi orjinalden?
şimdi NGK nın sitesine girip derbi gpr için iridyum bujinin uygunluguna baktım.BR8EIX kodlu iridyum buji bizim makinelere uygun.fiyatıda 19,99 ytl.Havale ile adrese teslim gonderebılıyorlar.İridyum bujiler platin bujilere gore daha yuksek yanma verimi saglıyor dıye bılgı aldım performans artışı konusundada garanti veriyor NGK da konustugum yetkılı kişi.Performans konusunda şüpheliyim ama uzun ömürlülük konusuunda platin bujilerden daha uzun omurlu olacagı kesin.Ehliyetımı alınca ılk işim iridyum bujiyi taktırmak olacak.
dün işim erken bitti, saat 3 civarı yola çıktım Edirne istikametine TEM'den gitmeye başladım. Şehir içinde 85 kilometrede 20ytl yakmıştı motor. uzun yola çıktım ortalama 7500-8000 devirlerde kullandım hep. yine de 130 kilometrede 20ytl ancak yaktı. Henüz exup takılmadığı için motorum yarım sayılır bu yüzden bu rakamlarla fazla kafa yormak istemiyorum ama eminim ki uzun yolda çok daha az yakıyor =) bu arada hiç de yorulmadım selenin sert olması problem yaratmıyor, sadece amortisörlerin sertliği ve sürüş pozisyonu bir saatten sonra yormaya başlıyor.
aklıma gelmişken şunu da sorayım, kitapçığında "yarım litre kala yağ ikaz lambası yanar" diyor fakat ben yağ pompası ile yağı boşaltırken farkettim ki çok az yağ kalınca ikaz yanıyor. yani ikaz lambası yandığında yağ deposunun dibinde iki parmak yağ kalmış oluyor. siz yağ ışığı yandıktan sonra en fazla ne kadar gittiniz? motoru elime almayayım sonra =) aradığım yağı ancak çatalca'yı geçince bulabildim.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)