Düzgün yağ konulacak, yağı kontrol edilecek, otomatik yağlama yoksa benzine doğru oranda karıştırılacak yağ,
kesinlikle en az 2-3 dakika motor ısıtılacak,(yazın ve kışın!)
ilk bir dakika çalıştırmada jikleden dolayı yükselmiş rolantide veya minik bir gaz açılarak sabit tutularak motor ısıtılacak,
Doğru buji takılacak!Yazın orjinal bujinin bir numara büyük (soğuk) olanı takılacak (hararet çok çıkıyorsa afrika sıcakları olduğu zaman)
otomatik yağlanma varmı yokmu kontrol edilecek (yağ pompası yerinde kitapçıkta bahsedilen yerden ve egzosttan duman geldiğini görerek motor sıcaksa gaz verilince egzostlardan duman gözükmeyebilir yağ tam yandığı için)
motor yığdırılmayacak (gazı kapatıp uzun süreli kompresör yapmak, yüksek devirdeyken alçak devire aynı viteste uzun süreli motorun devrinin düşmesini sağlamak)
vites düşürürken yüksek devirlerden bir alt vitese geçilirken hafif ara gazı verilecek aynı zamanda şanzumanıda korur, ekstra yağlanma yapar, motor biraz daha soğuk çalışır,
uzun süreli aynı devirde gidilirse rampa çıkar gibi (yüksek devirlerde) sabit viteste bir iki dakikayı geçerse debriyaja basılıp ara gazı verilip tekrar devam edilecek (karterde kalan yağ yukarı çekilir çok yüksek devirde segman ve gömlek arasında yağ tutunması az olur ara gazıyla yağ+benzin tekrar fazla yağlanma ve soğuma yapar)
ara gazları çok yüksek devirde olmayacak
...sonra 4 zamanlılar onu çok kıskanacak
)
Bunlara dikkat edilirse motor ömrü uzun olur performansını uzun süre korur.