Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
07 Ekim 2010, 16:11
#3201
Reklamlar
-
07 Ekim 2010, 19:00
#3202
1-Yakıt tüketimini önceki yazılarda yazılmıştı.
2-Ben farklı bir ikizamanlı motor için castrol power 1 racing kullanıyorum.Başka markalarda piyasada satılan tam sentetik yağ göremedim mobilin minrealli ve yarı sentetik olanıda var.İnternette veya normalde markası olupta modeli olan yağların hepsi Türkiyede yok gelmiyor veya getirmiyorlar.Tam sentetik diğerlerinden daha iyi ve farklıdır konu ile ilgili forumda farkları yazıyor, vede yarı yarıya pahalıdır.Normal mineralli castrol 2T yağ 8 tl castrol power 1 racing 2T tam sentetik yağ 20 tl.
3-Motor 23 beygir ve 27 beygir diye geçiyor bende anlamadım ama 27 beygirlik bir motor değil 23 beygirdir.33 beygir olacağını hiç sanmıyorum.
-
07 Ekim 2010, 19:53
#3203
-
07 Ekim 2010, 21:43
#3204
Arkadaşlar yeni 4 zamanlı GPR 125 gelmiyor mu ülkemize?
'92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200
-
08 Ekim 2010, 13:36
#3205
Sorduğun soruların cevabı forumda bu başlık altında yazıyor sen zahmet edip okumamışsın aramamışsın kimse cevap yazmaz cevaplandırılmış sorulara bende yardımcı olmak istedim ama geyik yapıyorum gibi algılamışsın.Sen burayıda okumamışsınki yakıt tasarrufunu soruyosun.Önceki yazılarda yazıyor tabiki arattırarak bulacaksın sende geyik yapmıyorsan ciddiysen.
-
08 Ekim 2010, 18:07
#3206
Arkadaşlar selamlar,
Bu 2 zamanlı motorların 4 zamanlı motorlara göre bakımında farklılıklar nelerdir?
Bir de motosiklete küçük bir eğitimin ardından ilk defa başlayacak birisi için bu motosikleti tavsiye eder misiniz?
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
-
09 Ekim 2010, 00:43
#3207
arkadaşlar motorun ilk çalışma anında çiğ benzin atması normal mi. başta böyle bişi yoktu yada ben dikkat etmedim. muayene geliyor duman sorun olur mu bunuda hiç düşünmedim motor elimde patlamasın :S hep babam yüzünden paranoyak oldum:D
-
09 Ekim 2010, 10:41
#3208
bassturbin adlı üyeden alıntı
Sorduğun soruların cevabı forumda bu başlık altında yazıyor sen zahmet edip okumamışsın aramamışsın kimse cevap yazmaz cevaplandırılmış sorulara bende yardımcı olmak istedim ama geyik yapıyorum gibi algılamışsın.Sen burayıda okumamışsınki yakıt tasarrufunu soruyosun.Önceki yazılarda yazıyor tabiki arattırarak bulacaksın sende geyik yapmıyorsan ciddiysen.
Aslında çok haklısın, bu yazını okuyunca dank etti. Aslında hem aramya hemde okumaya çalıtım ama "konu içinde arama" yapmak gerçekten aklıma gelmemişti! Zahmet etmemekten değil de cidden unutmuşum tamamen o seçeneği... Geyik yaptığını felan düşünmedim de niye cevap vermeye üşeniyosun diye sana da sinir yaptım. Kusura bakma cidden. Okadar da uğraştım, forum içinde gelişmiş aramalardan felan arattım "derbi, yakıt" felan diye de çıkan sayfalar arasında kaybolunca sinir yaptım
Şimdi buldum aradıklarımı, konu hakkında gözüme çarpan bilgili arkadaşların da yorumlarını felan okudum(Derbi fabrikasının resimlerini bile gördüm) Yine de cevap atmışsın sonuçta, teşekkür ederim tekrar.
Sadece belki ulaşamadığım sayfalarda geçmiş olabilir diye soruyorum, Castrol dışında TAM SENTETİK olan ve de güzel ülkemizde satılan bir başka yağ var mı? Galiba Shell in olabilir ama onun için de çok iyi değil diye okumuştum.
-
09 Ekim 2010, 12:48
#3209
Syanur adlı üyeden alıntı
Aslında çok haklısın, bu yazını okuyunca dank etti. Aslında hem aramya hemde okumaya çalıtım ama "konu içinde arama" yapmak gerçekten aklıma gelmemişti! Zahmet etmemekten değil de cidden unutmuşum tamamen o seçeneği... Geyik yaptığını felan düşünmedim de niye cevap vermeye üşeniyosun diye sana da sinir yaptım. Kusura bakma cidden. Okadar da uğraştım, forum içinde gelişmiş aramalardan felan arattım "derbi, yakıt" felan diye de çıkan sayfalar arasında kaybolunca sinir yaptım
Şimdi buldum aradıklarımı, konu hakkında gözüme çarpan bilgili arkadaşların da yorumlarını felan okudum(Derbi fabrikasının resimlerini bile gördüm
) Yine de cevap atmışsın sonuçta, teşekkür ederim tekrar.
Sadece belki ulaşamadığım sayfalarda geçmiş olabilir diye soruyorum, Castrol dışında TAM SENTETİK olan ve de güzel ülkemizde satılan bir başka yağ var mı? Galiba Shell in olabilir ama onun için de çok iyi değil diye okumuştum.
o konuda castroldan gerisi yalan diyorlar ama dene imkanım olmadı şuan castrol 2t racing kullanıyorum motorumun eski sahibi ve diğer görüştüklerim castrol ve ipone kullanmışlar sadece. Birde Derbinin önerdiği agip var ama Türkiyede yok
metci adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar selamlar,
Bu 2 zamanlı motorların 4 zamanlı motorlara göre bakımında farklılıklar nelerdir?
Bir de motosiklete küçük bir eğitimin ardından ilk defa başlayacak birisi için bu motosikleti tavsiye eder misiniz?
Bakımla ilgili detayı bulabilirsin konu içi arama ile. Şuan Yağını eksik etmediyebilirim. Tecrübesiz biri için şöyle diyebilirim bende ilk defa debriyajı motor kullandım debriyaj ve gaz hassa ama en fazla istop ettirirsin motoru yada bi karış ön kalkar alışırsın 2 saatte bnm için böle oldu. tabi gelişmek için çok yol var bu aşamadan sonra
-
09 Ekim 2010, 22:24
#3210
daparadoks adlı üyeden alıntı
Bakımla ilgili detayı bulabilirsin konu içi arama ile. Şuan Yağını eksik etmediyebilirim. Tecrübesiz biri için şöyle diyebilirim bende ilk defa debriyajı motor kullandım debriyaj ve gaz hassa ama en fazla istop ettirirsin motoru yada bi karış ön kalkar alışırsın 2 saatte bnm için böle oldu. tabi gelişmek için çok yol var bu aşamadan sonra
250CC olan bir motorun hızlanmasıyla bu derbinin hızlanması arasındaki fark nedir peki?
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
-
09 Ekim 2010, 23:16
#3211
-
09 Ekim 2010, 23:31
#3212
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
-
09 Ekim 2010, 23:42
#3213
metci adlı üyeden alıntı
Derbi'nin en güzel rengi
süper motorun var.
Eğer bir gün satmak istersen haberim olsun
hehe sağol ben kırmızı beyaz siyahta kaldım hala ama :D bi gün satarım elbet askerlik var ne de olsa tabi istanbuldan afyona gitmek zor olur
-
09 Ekim 2010, 23:46
#3214
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
-
10 Ekim 2010, 22:45
#3215
daparadoks adlı üyeden alıntı
arkadaşlar motorun ilk çalışma anında çiğ benzin atması normal mi. başta böyle bişi yoktu yada ben dikkat etmedim. muayene geliyor duman sorun olur mu bunuda hiç düşünmedim motor elimde patlamasın :S hep babam yüzünden paranoyak oldum:D
Haydee oldumu şimdi duman geliyor demiştin makinede yakıt yağ ile yanıyor gelecek tabiki gelmezse kork ama yine paranoya yapma motor sıcakken uzun süre çalışmış durumdayken ilk çalışma gibi duman atmaz hatta gözle göremeyebilirsin çünkü motor sıcakken motordaki yağ iyice yanar.
Çiğ benzin atması normal benzin değilde yakıtla birlikte buharımsı (buharlaşmış benzin su) birşey atar normaldir, birde dikkat etmen gereken sizinkinde varmı bilmiyorum benzin vanasını kapat bir yere park ettiğinde veya kullanmam o gün için bittiğinde çünkü benzin vanası (depodan benzinin açılıp kapanması rezerveli olan) açık kalırsa yakıt karbüratöre dolma yapabilir tabi fazla miktarda değil sonra çalıştırdığındada benzin kokusu egzosta patlama sesi vs. yapabilir.Açık kalırsa bir sorun olmaz.Kapalı unutursan motora binip gittiğinde tekrar yolda giderken panik yapmadan açman gerekir
Duman sorun olmaz muayenede egzost muayenesi yok motorların.
Motorunu güle güle sevgiyle kullan Allah korusun seni ve hepimizi güzel renk seçimi!
Bu motor fatihteki motormu?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:21 ----------
metci adlı üyeden alıntı
250CC olan bir motorun hızlanmasıyla bu derbinin hızlanması arasındaki fark nedir peki?
250 cc iki zamanlımı 4 zamanlımı fark eder farkı tabiki beygir kuvvetidir.Aksam vites oranı ve devirlede alakalıdır.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:26 ----------
Yağ konusunda şunu söyleyebilirim tam sentetik kaliteli daha iyi vs. ben castroldan başka tam sentetik yağ bulamadım piyasada mobilin yarı sentetik ve mineralli olanı var castrolünki performans yağı ivmesi arttırılmış çeşitli katkılar yapılmış çok daha iyi yanıyor kurum vs. önlüyor zaten kokusu sinek ilacı gibi.Bazı performans testlerindende geçmiş tabiki kutusunun üzerinde bunlar yazıyor.Ben kullanıyorum gayet başarılı bir yağ fark ediliyor.Bir ara mineralli kullanmıştım motorda daha fazla yağ tuttulması oldu yani mineralli yağın kıvamıyla tam sentetik olanın kıvamı aynı değil costrolünkü daha sulumsu bir yağ aynı markanın mineralli olanı bal kıvamında bir yağ.Castrol power 1 racing yağ yarış için ve performans alınması için üretilmiştir.
İpone marka yağın litresi full sentetik olan 1 litresi 50 küsur tl.Sentetik yazdığı heralde yarı sentetik oaln 20 tl miş.Yağ yanınca çilek kokuyormuş çilek aromalı yağmış yani.Yazın Sinek ilaçlama yapan arabalara koysalarmışya çilek kokusunu ))
Birde tam sentetik olmayan motora zarar verir kötüdür denilemez farklı tipte bütçeye uygun yağ seçenekleri sunulmuş işlenti ve kimyasal farkları var sadece.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:41 ----------
Birder iki zamanlı motorlar yanmamış benzinde atar egzosttan.
-
11 Ekim 2010, 10:31
#3216
bassturbin adlı üyeden alıntı
Haydee oldumu şimdi duman geliyor demiştin makinede yakıt yağ ile yanıyor gelecek tabiki gelmezse kork ama yine paranoya yapma motor sıcakken uzun süre çalışmış durumdayken ilk çalışma gibi duman atmaz hatta gözle göremeyebilirsin çünkü motor sıcakken motordaki yağ iyice yanar.
Çiğ benzin atması normal benzin değilde yakıtla birlikte buharımsı (buharlaşmış benzin su) birşey atar normaldir, birde dikkat etmen gereken sizinkinde varmı bilmiyorum benzin vanasını kapat bir yere park ettiğinde veya kullanmam o gün için bittiğinde çünkü benzin vanası (depodan benzinin açılıp kapanması rezerveli olan) açık kalırsa yakıt karbüratöre dolma yapabilir tabi fazla miktarda değil sonra çalıştırdığındada benzin kokusu egzosta patlama sesi vs. yapabilir.Açık kalırsa bir sorun olmaz.Kapalı unutursan motora binip gittiğinde tekrar yolda giderken panik yapmadan açman gerekir
Duman sorun olmaz muayenede egzost muayenesi yok motorların.
Motorunu güle güle sevgiyle kullan Allah korusun seni ve hepimizi güzel renk seçimi!
Bu motor fatihteki motormu?
Yorumun için sağ ol babamda zaten normale döndü motor güzel dedi. Duman rolantide az miktarda var ama 5dk falan çalışmamıştı. Birisi baktı öle ayak üstü tanıştığım birisi drekt usta önerdi segmandan olabilir dedi sanki 4t motor debriyaj balatasından dolayı duman atar dedi güldüm sadece
Motor fatihteki motor sahibinden de öyle yazıyordu en azından.
Benzin vanası yok belki otomatiktir. Super 52 de çok unutmuşumdur depo vanasını yolda giderken açıyodum onu tabi
-
11 Ekim 2010, 11:38
#3217
bassturbin adlı üyeden alıntı
Yağ konusunda şunu söyleyebilirim tam sentetik kaliteli daha iyi vs. ben castroldan başka tam sentetik yağ bulamadım piyasada mobilin yarı sentetik ve mineralli olanı var castrolünki performans yağı ivmesi arttırılmış çeşitli katkılar yapılmış çok daha iyi yanıyor kurum vs. önlüyor zaten kokusu sinek ilacı gibi.Bazı performans testlerindende geçmiş tabiki kutusunun üzerinde bunlar yazıyor.Ben kullanıyorum gayet başarılı bir yağ fark ediliyor.Bir ara mineralli kullanmıştım motorda daha fazla yağ tuttulması oldu yani mineralli yağın kıvamıyla tam sentetik olanın kıvamı aynı değil costrolünkü daha sulumsu bir yağ aynı markanın mineralli olanı bal kıvamında bir yağ.Castrol power 1 racing yağ yarış için ve performans alınması için üretilmiştir.
İpone marka yağın litresi full sentetik olan 1 litresi 50 küsur tl.Sentetik yazdığı heralde yarı sentetik oaln 20 tl miş.Yağ yanınca çilek kokuyormuş çilek aromalı yağmış yani.Yazın Sinek ilaçlama yapan arabalara koysalarmışya çilek kokusunu
))
Birde tam sentetik olmayan motora zarar verir kötüdür denilemez farklı tipte bütçeye uygun yağ seçenekleri sunulmuş işlenti ve kimyasal farkları var sadece.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:41 ----------
Birder iki zamanlı motorlar yanmamış benzinde atar egzosttan.
Anlaşılan tek Castrol var piyasada. Motul dan sonra tercih edilebilecek ilk yağ diyebilirim bende. Bu minarelli yağlar hakkında 2 çeşit sonuç var gibi. Şimdi bu minarelli yağların minarelleri ile motorun parçalarını besleme amaçlı üretildikleri biliniyor. Ve motorlar rodaj evresinde sürtünme vb şeylerden dolayı aşındığı için bu mineralli yağların özellikle rodaj evresinde, ilk 1-2 yağ değişimi süresince kullanılması tavsiye ediliyor. Aşınan motor parçalarının yağdaki mineraller tarafından kapatılması amacıyla. Bunu tavsiye edenler olduğu gibi şiddetle karşı çıkanlar da var. Bu yağların özellikle mineral parçacıkları(gözümüzle göremiyoruz ama normal bir yağa göre fazlasıyla var) içerdiği için yağlama özelliğini yapamadığını, bu parçacıklardan dolay istenilen ısı değerlerine ulaşamadığı vede sağlayamadığı, en önemlisi ise aslında bu minerallerin rodajda aşındığı farzedilen moturun beslenmesine değil doğru yağlama yapamamsından dolayı minerallerin de sürtünmesiyle motorun daha da zarar gördüğü iddia ediliyor. Kısacası mineral bazlı yağların "kocaman ve ciddi bir mantık ve fikir hatası" üzerine üretimleri söz konusu. Gelişen teknolojiyle rodajda zorlanmayan motorun ciddi bir aşınma yaşamayacağını ve de mineral parçacıkları ile aşınan motorun beslenilmesinden çok zarar göreceğini düşündüğümden dolayı 2. fikir taraftarıyım. 4 zaman için mineral yağ kullanıp yağını değiştirirken motordan çıkan yağın kıvamı normal yağlara göre çok ciddi derecede farklı oluyormuş(koyu ve çamur gibi). Kullanmadan önce mutlaka araştırın derim...
Bazı yağ kutularının üzerinde "sentetik" yazar ama bu genelede "yarı sentetik" olarak kabul edilen yağ anlamına gelir. Çünkü "Tam sentetik" yağlarda mutlaka "Tam-Full sentetik" diye yazar(sadece bilgilendirmek için değil aynı zamanda reklam olsun diye). Tam sentetik olmayan yağlar motora zarar verir demek ne derece doğru tartışılır. Ancak Tam sentetiklerin en büyük avantajı hem gerekli ısı değerlerine daha kolay ulaşıyor olması hem de daha kolay yanma sağlayarak motoru rahatlatması bu sayede de daha iyi bir yağlama yapmasıdır. Hele ki GPR125 yada RS125/250 gibi 2 zamanlı scooterlardan çok daha verimli bir yanma ihiyacı olan motorlar için önemli bir durum bu. Malum bu motorlar performanslıdır ve nekadar iyi yağlanırsa okadar verimli ve uzun ömürlü olurlar.
Bu konuda ilginç bir örnek veriyim. Aprilia forumunda moderatör olan ve amatör olarak 2 zamanlı motor yarışlarına katılan bir kişi "ben bildiğin patates kızarmasından arta kalan yağları kullanıyorum. Bu yağı da motora koymadan önce sadece eski bir tişört ile süzüyorum.Hep bu şekilde yarışlara katılıyorum ve de performans gayet iyi" demişti... Adam tam sentetik yağların zaten bu tür atıkları kullanarak üretildiklerinden dolayı bir fark oluşturmadığını da savunmuş. Mantıksız gelmiyor. Yapıyorum diyorsa da oluyor demekki. Ayrıca hepimizden fazla sekman ve parça olayına da girdiği için güveniyorum söylediklerine çünkü rektifiye yaparken de bir motorda bir sorun görmediğini söylemiş. Yani motorun içine de bakmış kullandıktan sonra. Ancak bir yarış için ideal olsa da günlük kullanımda yağ miktarını ayarlamakta sıkıntı çekebiliriz. Tahminen normal yağlara göre çabuk bitiyordur. Bir de herzaman artık yağ çıkmayabilir evden...
-
11 Ekim 2010, 12:38
#3218
Syanur adlı üyeden alıntı
Aslında çok haklısın, bu yazını okuyunca dank etti. Aslında hem aramya hemde okumaya çalıtım ama "konu içinde arama" yapmak gerçekten aklıma gelmemişti! Zahmet etmemekten değil de cidden unutmuşum tamamen o seçeneği... Geyik yaptığını felan düşünmedim de niye cevap vermeye üşeniyosun diye sana da sinir yaptım. Kusura bakma cidden. Okadar da uğraştım, forum içinde gelişmiş aramalardan felan arattım "derbi, yakıt" felan diye de çıkan sayfalar arasında kaybolunca sinir yaptım
Şimdi buldum aradıklarımı, konu hakkında gözüme çarpan bilgili arkadaşların da yorumlarını felan okudum(Derbi fabrikasının resimlerini bile gördüm
) Yine de cevap atmışsın sonuçta, teşekkür ederim tekrar.
Sadece belki ulaşamadığım sayfalarda geçmiş olabilir diye soruyorum, Castrol dışında TAM SENTETİK olan ve de güzel ülkemizde satılan bir başka yağ var mı? Galiba Shell in olabilir ama onun için de çok iyi değil diye okumuştum.
Selenia oil'in tam sentetik yağını kullanmıştım.Castrole göre olumlu anlamda farkı hissetmiştim.Tavsiye ederim.Türkiyede Piaggio yetkili servislerinin bazılarında mevcut.Zaten piaggionun önerdiği standart yağ markası.avrupa yakası için Küçükçekmece derbi-piaggio yetkili servisi mustafa ustadan temin edebilirsiniz.FİRMA : ÇAKIRCA TİCARET MUSTAFA ÇAKIRCA
ADRES : KAHRAMANLAR CAD.NO:4 YEŞİLOVA KÜÇÜKÇEKMECE
İLGİLİ KİŞİ : MUSTAFA ÇAKIRCA
TELEFON : 0212 580 33 69
FAX : 0212 510 58 31
MARKA : VESPA, PIAGGIO, GILERA, DERBI
EMAIL: mustafacakirca1@hotmail.com
Ben birinci linkdekini kullanmıştım.İkinci linkdeki elinde yoktu mustafa ustanın.ikinci linkdeki yağı temin edebilirseniz GPR125R için daha uygun olur .Fiyatları castrol ile çok yakın.
http://www.flitalia.it/en/moto/compo...rod/Itemid,36/ (SELENIA HI-SCOOTER 2T )
http://www.flitalia.it/en/moto/compo...rod/Itemid,36/ (SELENIA POWER RACE 2T )
-
11 Ekim 2010, 14:04
#3219
Ben motoru alınca sözde 97 oktan kullanacaktım depoyu dün 95le doldurdum sizce performans fark ediyor mu. Bide benzini nerden almak lazım hangisi daha iyidir
-
11 Ekim 2010, 14:29
#3220
daparadoks adlı üyeden alıntı
Ben motoru alınca sözde 97 oktan kullanacaktım depoyu dün 95le doldurdum sizce performans fark ediyor mu. Bide benzini nerden almak lazım hangisi daha iyidir
Oktan performansı etkilemez : http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ndirmayin.html
Ben hem benzin hem dizel olarak Shell i tercih ediyorum. Ama hiç farketmez diyenler de var. Ben katılmıyorum. Yanlız bir tavsiye vereyim; yakıtı her nereden alıyorsan al, sürekli aynı yerden ve aynı tipte yakıtı al. Bu kulağına küpe olsun(Babamın tecrübelerine dayanarak konuşuyorum)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler