İyide böyle basit ayarları kendi sürüşüne göre neden kendin yapmıyorsun??
Hayırlısı olsun...
İyide böyle basit ayarları kendi sürüşüne göre neden kendin yapmıyorsun??
Hayırlısı olsun...
ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq
Lastiğinin patlayıp yolda kaldığın günü görmek istemem...
Motorcu kişi iki civata ile ayar yapamazsa nedir sonu...
Gaz telini germeyi resimli anlatırım üşenmezsem bi ara...
ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq
tamirci olsam ne yazar yolda lastik patladıktan sonra? yanımda tamir fitili, çivi, çakmak, pompa falan mı taşicam sanki? siz taşıyor musunuz? zaten tubeless, en yakın benzinci veya lastikçiye kadar götürür..
1999 yılından beri motor üzerindeyim. sonum kötü olmadı vallahi. kendi kendime yetiyorum, yetmediğim yerde ahbabım olan ustaya gidiyorum, o da olmazsa burada forumdaki arkadaşlara soruyorum. forumumuz yardımsever insanlarla dolu günlerdir her sorumu cevaplıyolar sağolsunlar. kaldı ki iki civata ile ayar yaparım. önceki motorumda yolda kalınca japon yapıştırıcısı ve çanta sapı ile karburatör boğazı da yapmıştım. insanoğlu (hele ki Türk ise) sıkışınca iyi çözüm üretir. ama bu motorun arka freninin nerden ayarlandığını bilmiyorum henüz 250km yol yaptım. neyin peşindesiniz anlamadım.
Yok hiç zahmet etmeyin. Ustasına sorar öğrenirim. iyi niyetiniz için teşekkürler!
Konu basliginda yersiz tartismalara yer olmadigini belirtmek isterim.
Gaz kolu ve fren ayarina gelince evet bende servis de bu tip duzeltmeler icin para alinmiyor diye biliyorum.Ama bunu ferco'a bir sor derim kesin bilgiyi kendilerinden alabilirsin.
First Day Of My Life
Lastikçilerin motorculara çektirdiği eziyetleri bir gün gör derim ben sana...
Lastiği sökmezler, takım vermezler, tükkana bile almaz kaldırımda sök getir derler..
Adam yerine konmadığında fi tarihinden motorcuyum demeyesin mterayes ve arkadaşları Bursada mahsur kaldıydı, justhamza26 öğrendi arka teker nasıl sökülür disk nasıl eski yuerine alınır...
ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq
Hoop ayrılın!
Erdem, gaz kolundaki boşluk bende de var. Bakımda yaptırabilirsin, para almıyorlar. Bakımda ayrıca radyatör sıvısı seviyesini de kontrol ettir. Ben bakımdam 4 hafta sonra götürdüm kontrol ettirmek için. Radyatör sıvısını tamamladılar, para da almadılar. Öyle küçük şeylere para istemiyorlar (Maslak servisten bahsediyorum).
Pedalı sorunsuz yaptılar da gaz kolu için "Sonuna kadar gerilmiş durumda, daha gerersek teli fazla gereriz." gibi bir açıklama yapmıştı teknisyen arkadaş. Ben de çok ilgilenmedim açıkçası o zaman. Ama artık rahatsız etmeye başladı o boşluk beni de. Bisikletlerin fren ayarını yapmak kadar kolay olduğuna eminim ama üşengeçlikten yapmadım henüz. Hatta üşengeçlikten hala gökyüzünü aydınlatan uzun farımın yönünü düzeltmedim. Farın yönü hemen ampülün arkasındaki vidalardan ayarlanıyor, kılavuzda yazıyor.
Yine de kendine çok güvenmiyorsan gaz ve fren pedalı ayarlarını bakımda yaptır, yapılırken de başında durup öğren nerden yapılıyor.
tbk_1980 sanırım bu çıkışı sataşmak için yapmadın, ben alınganlık yapmış olabilirim. aman dargınlık olmasın, şu memlekette birbirimizin halinden anlayan kaç kişiyiz..
ben de gündüz gözüyle motorun başına bir geçebilsem şu farı ayarlicam, benim de kısalar fazla aşağıyı aydınlatıyor. Radyatör sıvısına depoyu takmadan önce baktım doluydu. 1000 bakımında da baktırırım. gaz teline bir ayar çektiğinde tarif edersen çok sevinirim.
Dostum biraz fazla kinayeli konuşmuşumdur kusura bakma ilk mesajlarımdan alınabilmen doğal hatalı (sert) yazmış olabilirim...
Bu aralar hakkatten boşluk bulup binip gazlamaktan başka bişi yaptığım yok..
Zincir bile kitlenir bigün bakımsızlıktan değil gaz telini germek...Sen de haklı olabilirsin yani hata bende sayılır...Atladım mevzuya..
Selamlar dostlar...
ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq
Birde ben alabilsem şöyle bir şey.... Hepinize kazasız belasız bol km'ler.
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
Beyler sakin kullanımda bir depo ile kaç km gidebiliyorsunuz.Ayrıca uzun süreli kullanımlarta 2T olmasından dolayı şişme yapıyormu.
Şehir içi ortalama kullanımla 5.3 lt/100 km tüketim. Şehir içi aralıksız 1 - 1,5 saat kullandım, herhangi bir şişme olmadı. Radyatör suyu makul seviyede oldukça ve sürekli dip gaz gitmedikçe şişeceğini sanmıyorum.
Şuan kullandığın yanlış buji,ustanın dediği gibi harfler ısı kodlarıdır doğru,sıcak bölge soğuk bölge farklı kodlar kullanır ama önemli olan oradaki 7-8 sayısını değiştirmemek, onlar tırnak aralığı yani BR8... olabilir bujin,7 kodu yanlış, servis nasıl bulamadı hayret,ferconun stoklarda görünüyor,işine gelmemiş olabilir
şehirlerarası 5000-6000 devir kullanımda 100km'de 3litre yakıyorum,basarsamda benzin ışığını yakıyorum 125cc motor ne yakacak daha da anlamış değilim, o kadar hacme bardakla benzin döksen yine 600cc kadar olmaz(bazı arkadaşlar 600 kadar yakar diyorda),ben az yakayım dersen exup açtırmayacaksın,sürekli basarsanda şehirlerarası 4-5 arası bulur herhalde...
Daha önce mesajlarda geçmiş,rektefiye olayı! Bizim motorlarda rektefiye şu şekil oluyor,ilk rektefiye 1. kademe segman,2. rektefiye 2. kademe segman gerek varsa piston değişimi,silindirin durumuna görede değişim(bunlarda silindir özel ısı iletimi yüksek olan alaşım malzeme ile üretilmiş,performansında bir sırrıda bu,bu malzemeyi bazı ustalar kaplıyabiliyor ama çok sağlıklı değil,çözüm silindir değişimi),yedek parça fiyatları ferco sitesinde var olmadı www.easyparts.nl
Bu motorlar düzgün kullanıldığında, uygun yağ ve benzin kullanıldığında sizi çok rahat 30-40bin rektefiye olmadan götürür...
Bundan önce bende 180lik runner vardı,full özel 12.5/1 üst kapaktan,malossi malzemelere kadar doluydu ve iyide basardım,sattığımda 29000km de idi,segmanını bile değiştirmemiştik,roket gibi gidiyordu,arkadaşlar bu motorlar kaliteli üretimler,bazı arkadaşlar 2 zaman olarak mobilet zamanında oyuncaklarda kalmışlar,öyle 10binde filan bitecek motorlar değil kafanız rahat olsun,rektefiye de gerekirse 2 çift segmana bakar 2-3 saatlik iş,yani bakımı kolay!
Şişme filan niye olsun ki,bu motorlar dünyanın heryerinde kullanılmak için tasarlanmış, anavatanı ispanya da Türkiye ile aynı iklime sahip,kendi ülkelerinde şişmiyorda buradamı şişecek,bunlar tarih öncesinde kalmış mevzular,bende 50lik aprilia var,hava soğutmalı,yazın 35 derecede hiç durmadan 120km gittiğimi bilirim,o bile şişmedi,bu daha ileri teknoloji su soğutmalı bir motor kıyas yapın artık, o şişme mevzuları 1990 lar da kaldı
Astral demişsin ki :
"bunlarda silindir özel ısı iletimi yüksek olan alaşım malzeme ile üretilmiş, performansında bir sırrı da bu, bu malzemeyi bazı ustalar kaplıyabiliyor ama çok sağlıklı değil, çözüm silindir değişimi."
Silindir değişimi derken silindir gömleği değişiminden mi bahsediyorsun? Yoksa silindir blok halinde mi değişiyor? Nasıl bu motorların yapısı?
Bu topicin en sorunlu üyesi bnm heralde ya:D
arkadslar bu Derbi cok yakıomus ya daha az yakması için bişi yapamazmıyız?:D (tüp taktr felan demeiin sakn ) :D:D
Hiçbir şey olmaz diyen sürücüden uzak dur
http://yilmazugur.tr.gg/Motorsikletlerim.htm
motorun üstünde yapısı gereği bir silindir ve üst kapak var
silindirin üzerindeki malzeme (krom die biliyorum) yüksek patlatma için yapılmış,
bunlara rektefiye yani gömlek çakma işlemi yapılıyor, fakat çakılan gömlek demir okduğu için üzerindeki malzeme nin verdiği patlatmayı vermiyor
doğal olarak performans düşüyor
doğal olarak tek çözüm yeni bi silidir alınıp takılması
GKN MOTORS
GKN Teşekkürler bilgi için.
benim 100cc scooterım 100 kilometrede 3 litre yakıyor. GPR ise onun iki katından az yakıyor ama 2-3 katı performans veriyor. o kadar da çok yakmıyor bana sorarsan. gerçi ben son kuruşuma kadar motor için verip gırtlağıma kadar da borçlandığım için benzin parasını dert ediyorum ama bunun sebebi GPR değil, benzin fiyatları. Motor verdiği performans kadar yakıyor yani.
Motorun üzerinde gelen orjinal Pirelli lastiklerinden çok da memnun değilim ben açıkçası. Malum Türkiye yollarında asfalt bazı yerlerde sabun gibi ve Pirelli lastikleri sert hamurlu gibi geldi bana. Fazla yattığım zaman kayacakmış gibi hissediyorum. Sıfır da almış olsam sonuçta 2006 model motor bu ve lastik hamuru yol yapmasa bile zaman içinde bozuluyor. Bu yazı çıkartır ama gelecek seneye yumuşak hamurlu yeni lastikler almayı düşünüyorum.
Herkes orj. lastiklerinden memnun mu yahu?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)