Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #221
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    İyide böyle basit ayarları kendi sürüşüne göre neden kendin yapmıyorsun??
    Hayırlısı olsun...
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #222
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Alıntı tbk_1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyide böyle basit ayarları kendi sürüşüne göre neden kendin yapmıyorsun??
    Hayırlısı olsun...
    yau bu dahiyane fikir benim aklıma niye gelmedi ki daha önce!? =) arka frenin nereden ayarlandığını bilsem kendim yapardım. gaz kolundaki boşluğu da alamam.

  3. #223
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Lastiğinin patlayıp yolda kaldığın günü görmek istemem...
    Motorcu kişi iki civata ile ayar yapamazsa nedir sonu...
    Gaz telini germeyi resimli anlatırım üşenmezsem bi ara...
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  4. #224
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Alıntı tbk_1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastiğinin patlayıp yolda kaldığın günü görmek istemem....
    tamirci olsam ne yazar yolda lastik patladıktan sonra? yanımda tamir fitili, çivi, çakmak, pompa falan mı taşicam sanki? siz taşıyor musunuz? zaten tubeless, en yakın benzinci veya lastikçiye kadar götürür..

    Alıntı tbk_1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorcu kişi iki civata ile ayar yapamazsa nedir sonu...
    1999 yılından beri motor üzerindeyim. sonum kötü olmadı vallahi. kendi kendime yetiyorum, yetmediğim yerde ahbabım olan ustaya gidiyorum, o da olmazsa burada forumdaki arkadaşlara soruyorum. forumumuz yardımsever insanlarla dolu günlerdir her sorumu cevaplıyolar sağolsunlar. kaldı ki iki civata ile ayar yaparım. önceki motorumda yolda kalınca japon yapıştırıcısı ve çanta sapı ile karburatör boğazı da yapmıştım. insanoğlu (hele ki Türk ise) sıkışınca iyi çözüm üretir. ama bu motorun arka freninin nerden ayarlandığını bilmiyorum henüz 250km yol yaptım. neyin peşindesiniz anlamadım.


    Alıntı tbk_1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gaz telini germeyi resimli anlatırım üşenmezsem bi ara...
    Yok hiç zahmet etmeyin. Ustasına sorar öğrenirim. iyi niyetiniz için teşekkürler!

  5. #225
    jonturq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    Istanbul / Beyoglu
    Motosikleti
    Cosa 200
    Konu basliginda yersiz tartismalara yer olmadigini belirtmek isterim.

    Gaz kolu ve fren ayarina gelince evet bende servis de bu tip duzeltmeler icin para alinmiyor diye biliyorum.Ama bunu ferco'a bir sor derim kesin bilgiyi kendilerinden alabilirsin.
    First Day Of My Life

  6. #226
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Alıntı ketchup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamirci olsam ne yazar yolda lastik patladıktan sonra? yanımda tamir fitili, çivi, çakmak, pompa falan mı taşicam sanki? siz taşıyor musunuz?


    teşekkürler!
    Lastikçilerin motorculara çektirdiği eziyetleri bir gün gör derim ben sana...
    Lastiği sökmezler, takım vermezler, tükkana bile almaz kaldırımda sök getir derler..
    Adam yerine konmadığında fi tarihinden motorcuyum demeyesin mterayes ve arkadaşları Bursada mahsur kaldıydı, justhamza26 öğrendi arka teker nasıl sökülür disk nasıl eski yuerine alınır...
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  7. #227

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Motosikleti
    Derbi GPR125r
    Hoop ayrılın!
    Erdem, gaz kolundaki boşluk bende de var. Bakımda yaptırabilirsin, para almıyorlar. Bakımda ayrıca radyatör sıvısı seviyesini de kontrol ettir. Ben bakımdam 4 hafta sonra götürdüm kontrol ettirmek için. Radyatör sıvısını tamamladılar, para da almadılar. Öyle küçük şeylere para istemiyorlar (Maslak servisten bahsediyorum).
    Pedalı sorunsuz yaptılar da gaz kolu için "Sonuna kadar gerilmiş durumda, daha gerersek teli fazla gereriz." gibi bir açıklama yapmıştı teknisyen arkadaş. Ben de çok ilgilenmedim açıkçası o zaman. Ama artık rahatsız etmeye başladı o boşluk beni de. Bisikletlerin fren ayarını yapmak kadar kolay olduğuna eminim ama üşengeçlikten yapmadım henüz. Hatta üşengeçlikten hala gökyüzünü aydınlatan uzun farımın yönünü düzeltmedim. Farın yönü hemen ampülün arkasındaki vidalardan ayarlanıyor, kılavuzda yazıyor.
    Yine de kendine çok güvenmiyorsan gaz ve fren pedalı ayarlarını bakımda yaptır, yapılırken de başında durup öğren nerden yapılıyor.

  8. #228
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    tbk_1980 sanırım bu çıkışı sataşmak için yapmadın, ben alınganlık yapmış olabilirim. aman dargınlık olmasın, şu memlekette birbirimizin halinden anlayan kaç kişiyiz..

    ben de gündüz gözüyle motorun başına bir geçebilsem şu farı ayarlicam, benim de kısalar fazla aşağıyı aydınlatıyor. Radyatör sıvısına depoyu takmadan önce baktım doluydu. 1000 bakımında da baktırırım. gaz teline bir ayar çektiğinde tarif edersen çok sevinirim.

  9. #229
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Alıntı ketchup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tbk_1980 sanırım bu çıkışı sataşmak için yapmadın, ben alınganlık yapmış olabilirim. aman dargınlık olmasın, şu memlekette birbirimizin halinden anlayan kaç kişiyiz..

    ben de gündüz gözüyle motorun başına bir geçebilsem şu farı ayarlicam, benim de kısalar fazla aşağıyı aydınlatıyor. Radyatör sıvısına depoyu takmadan önce baktım doluydu. 1000 bakımında da baktırırım. gaz teline bir ayar çektiğinde tarif edersen çok sevinirim.
    Dostum biraz fazla kinayeli konuşmuşumdur kusura bakma ilk mesajlarımdan alınabilmen doğal hatalı (sert) yazmış olabilirim...
    Bu aralar hakkatten boşluk bulup binip gazlamaktan başka bişi yaptığım yok..
    Zincir bile kitlenir bigün bakımsızlıktan değil gaz telini germek...Sen de haklı olabilirsin yani hata bende sayılır...Atladım mevzuya..
    Selamlar dostlar...
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  10. #230
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Birde ben alabilsem şöyle bir şey.... Hepinize kazasız belasız bol km'ler.
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  11. #231
    swalbard - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2004
    Şehir
    Antalya-Ankara
    Beyler sakin kullanımda bir depo ile kaç km gidebiliyorsunuz.Ayrıca uzun süreli kullanımlarta 2T olmasından dolayı şişme yapıyormu.

  12. #232

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Motosikleti
    Derbi GPR125r
    Şehir içi ortalama kullanımla 5.3 lt/100 km tüketim. Şehir içi aralıksız 1 - 1,5 saat kullandım, herhangi bir şişme olmadı. Radyatör suyu makul seviyede oldukça ve sürekli dip gaz gitmedikçe şişeceğini sanmıyorum.

  13. #233
    astral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2007
    Şehir
    Manisa-İzmir
    Motosikleti
    Gilera, Derbi, Yamaha, Piaggio, Aprilia, Ducati, F
    Alıntı koromako adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet buji NGK BR8ES ama benim servis bu kod bujiyi bulamadı, NGK toptancısında yokmuş.. Şu an motorda takılı olan NGK BPR7ES.. Bir zararı olur mu? Aradaki fazladan P harfi ısıya daha da dayanıklı olduğunu gösterir dedi servisim (NGK kitapçığında kodları ve ısıya dayanıklılıklarını gösteren bir tablo var, oradan baktı). Bu arada NGK resmi sitesinden aldığım bilgileri sizinle paylaşmak isterim:


    GPR Racing Standart Buji: BR8ES

    GPR Racing VX Buji: BR8EVX

    GPR Racing Iridium Buji: BR8EIX





    Iridium - Yeni NGK buji nesli


    Laboratuardan yüksek teknoloji

    Dünya buji pazarının lideri NGK, yeni Iridium IX buji ile yüksek teknoloji doğrultusunda büyük bir atılım gerçekleştirmiştir. Çünkü laboratuar testlerinde, iridyum sayesinde bujiler adeta birer güç santralı dönüştüğü görüldü. Sonuçta iridyum, yüksek teknolojiye son derece uygun bir asil metaldir. İridyum başka platin metalleriyle alaşım halinde Rusya, Kolombiya, Güney Afrika ve Kanada’da doğal rezerv halinde bulunmaktadır.

    Ayırt edici özellik: İridyum başka hiçbir asil metalin olmadığı kadar serttir ve çoğu kimyasala karşı dayanıklıdır. Gök kuşağının tüm renklerinde ışıldayan, gümüş-beyaz renkli bu asil metal ancak 2450 derecede erir.

    Değerli asil metal, olağanüstü kalitenin arandığı her yerde, dolma kalem uçlarında, elektrotlarda, kimya sanayiinde ve uzay araçlarında kullanılıyor. Bu avantajlardan şimdi NGK, yeni Iridium IX bujilerinde de yararlanıyor. Yeni buji neslinin temel malzemesi olan iridyum, buji teknolojisinde yeni bir çığır açıyor!




    Beklemeden kalkış - VX bujileri

    Problem - kurumla kaplı bujiler

    Karayolu trafiğinde dur-kalklar ve örneğin motosiklet sürücülerinin kask ve eldiven takarken motoru rölantide çalıştırma alışkanlığı, bujilerin daha çabuk kurum bağlanmasına neden olur. İstenmeyen sonuç: Ateşleme sistemi “tekler” ve her çalıştırma problem haline gelir.



    Bujilerin değişimi ya da temizlenmesi sadece sıkıntı verici değil, ayrıca zaman alır, zahmetli ve pahalıdır. Dahası bu işlemler daima yalnızca kısa süreli başarı sağlar, gerçek ve kalıcı bir problem çözümü değildirler.


    Çözüm - NGK’dan VX bujileri


    Özellikle motosikletlerdeki ateşleme problemlerinin aşılması için geliştirilen yenilikçi VX bujisi, uzun yıllardır uluslararası motosiklet üreticileri için yürüttüğümüz süren çalışmalarımızın mükemmel sonucudur.
    Şuan kullandığın yanlış buji,ustanın dediği gibi harfler ısı kodlarıdır doğru,sıcak bölge soğuk bölge farklı kodlar kullanır ama önemli olan oradaki 7-8 sayısını değiştirmemek, onlar tırnak aralığı yani BR8... olabilir bujin,7 kodu yanlış, servis nasıl bulamadı hayret,ferconun stoklarda görünüyor,işine gelmemiş olabilir

    Alıntı Orhanko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şehir içi ortalama kullanımla 5.3 lt/100 km tüketim. Şehir içi aralıksız 1 - 1,5 saat kullandım, herhangi bir şişme olmadı. Radyatör suyu makul seviyede oldukça ve sürekli dip gaz gitmedikçe şişeceğini sanmıyorum.
    şehirlerarası 5000-6000 devir kullanımda 100km'de 3litre yakıyorum,basarsamda benzin ışığını yakıyorum 125cc motor ne yakacak daha da anlamış değilim, o kadar hacme bardakla benzin döksen yine 600cc kadar olmaz(bazı arkadaşlar 600 kadar yakar diyorda),ben az yakayım dersen exup açtırmayacaksın,sürekli basarsanda şehirlerarası 4-5 arası bulur herhalde...
    Daha önce mesajlarda geçmiş,rektefiye olayı! Bizim motorlarda rektefiye şu şekil oluyor,ilk rektefiye 1. kademe segman,2. rektefiye 2. kademe segman gerek varsa piston değişimi,silindirin durumuna görede değişim(bunlarda silindir özel ısı iletimi yüksek olan alaşım malzeme ile üretilmiş,performansında bir sırrıda bu,bu malzemeyi bazı ustalar kaplıyabiliyor ama çok sağlıklı değil,çözüm silindir değişimi),yedek parça fiyatları ferco sitesinde var olmadı www.easyparts.nl
    Bu motorlar düzgün kullanıldığında, uygun yağ ve benzin kullanıldığında sizi çok rahat 30-40bin rektefiye olmadan götürür...
    Bundan önce bende 180lik runner vardı,full özel 12.5/1 üst kapaktan,malossi malzemelere kadar doluydu ve iyide basardım,sattığımda 29000km de idi,segmanını bile değiştirmemiştik,roket gibi gidiyordu,arkadaşlar bu motorlar kaliteli üretimler,bazı arkadaşlar 2 zaman olarak mobilet zamanında oyuncaklarda kalmışlar,öyle 10binde filan bitecek motorlar değil kafanız rahat olsun,rektefiye de gerekirse 2 çift segmana bakar 2-3 saatlik iş,yani bakımı kolay!
    Şişme filan niye olsun ki,bu motorlar dünyanın heryerinde kullanılmak için tasarlanmış, anavatanı ispanya da Türkiye ile aynı iklime sahip,kendi ülkelerinde şişmiyorda buradamı şişecek,bunlar tarih öncesinde kalmış mevzular,bende 50lik aprilia var,hava soğutmalı,yazın 35 derecede hiç durmadan 120km gittiğimi bilirim,o bile şişmedi,bu daha ileri teknoloji su soğutmalı bir motor kıyas yapın artık, o şişme mevzuları 1990 lar da kaldı

  14. #234

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Motosikleti
    Derbi GPR125r
    Astral demişsin ki :
    "bunlarda silindir özel ısı iletimi yüksek olan alaşım malzeme ile üretilmiş, performansında bir sırrı da bu, bu malzemeyi bazı ustalar kaplıyabiliyor ama çok sağlıklı değil, çözüm silindir değişimi."

    Silindir değişimi derken silindir gömleği değişiminden mi bahsediyorsun? Yoksa silindir blok halinde mi değişiyor? Nasıl bu motorların yapısı?

  15. #235
    artofdeath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Tuzla
    Motosikleti
    Hysoung GT250 Aramakta:)
    Bu topicin en sorunlu üyesi bnm heralde ya:D
    arkadslar bu Derbi cok yakıomus ya daha az yakması için bişi yapamazmıyız?:D (tüp taktr felan demeiin sakn ) :D:D
    Hiçbir şey olmaz diyen sürücüden uzak dur
    http://yilmazugur.tr.gg/Motorsikletlerim.htm

  16. #236
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Orhanko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Astral demişsin ki :
    "bunlarda silindir özel ısı iletimi yüksek olan alaşım malzeme ile üretilmiş, performansında bir sırrı da bu, bu malzemeyi bazı ustalar kaplıyabiliyor ama çok sağlıklı değil, çözüm silindir değişimi."

    Silindir değişimi derken silindir gömleği değişiminden mi bahsediyorsun? Yoksa silindir blok halinde mi değişiyor? Nasıl bu motorların yapısı?
    motorun üstünde yapısı gereği bir silindir ve üst kapak var
    silindirin üzerindeki malzeme (krom die biliyorum) yüksek patlatma için yapılmış,
    bunlara rektefiye yani gömlek çakma işlemi yapılıyor, fakat çakılan gömlek demir okduğu için üzerindeki malzeme nin verdiği patlatmayı vermiyor
    doğal olarak performans düşüyor
    doğal olarak tek çözüm yeni bi silidir alınıp takılması
    GKN MOTORS

  17. #237

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Motosikleti
    Derbi GPR125r
    GKN Teşekkürler bilgi için.

  18. #238
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Alıntı artofdeath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu topicin en sorunlu üyesi bnm heralde ya:D
    arkadslar bu Derbi cok yakıomus ya daha az yakması için bişi yapamazmıyız?:D (tüp taktr felan demeiin sakn ) :D:D
    benim 100cc scooterım 100 kilometrede 3 litre yakıyor. GPR ise onun iki katından az yakıyor ama 2-3 katı performans veriyor. o kadar da çok yakmıyor bana sorarsan. gerçi ben son kuruşuma kadar motor için verip gırtlağıma kadar da borçlandığım için benzin parasını dert ediyorum ama bunun sebebi GPR değil, benzin fiyatları. Motor verdiği performans kadar yakıyor yani.

  19. #239

    Üyelik
    04 Şubat 2008
    Alıntı jonturq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Duzgun lastikler ile sorun yasiyan bir kullanici'ya denk gelmedim ki ..............
    derbi kullanıcısına denk geldinmi hiç
    god is busy ! can i help you!

  20. #240

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Motosikleti
    Derbi GPR125r
    Motorun üzerinde gelen orjinal Pirelli lastiklerinden çok da memnun değilim ben açıkçası. Malum Türkiye yollarında asfalt bazı yerlerde sabun gibi ve Pirelli lastikleri sert hamurlu gibi geldi bana. Fazla yattığım zaman kayacakmış gibi hissediyorum. Sıfır da almış olsam sonuçta 2006 model motor bu ve lastik hamuru yol yapmasa bile zaman içinde bozuluyor. Bu yazı çıkartır ama gelecek seneye yumuşak hamurlu yeni lastikler almayı düşünüyorum.

    Herkes orj. lastiklerinden memnun mu yahu?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler