astral adlı üyeden alıntı
klapeli exup sistemi 4T lerde kullanılıyor,bu silindirden exup çıkışlı
düşük güç üretmesinin nedeni EURO2 standartı,yani egzos emisyonu kısıtı,örnek verirsek bu motorda EGR valfi var,yanmış egzos gazını tekrar silindire basıyor ve güç düşüyor,emisyon azalıyor!Bunda kullanılan motor YAMAHA TZR 125,aynı motor TDR125 te de vardı!Yan kapakta derbi çıkkartmasının altında yamaha yazar,motor üzerinde de yamaha yazıyor madein japan yazısıda meydan da zaten,bu motor yamahanın eski bir motoru ama ispanyollar iyi bir geliştirme ile hem gücü arttırmış hemde emisyonu tutturmuş...
Tam sentetik motor yağı(sakın yarı senetetik almayın,4YTL lik shell filan yarı sentetik bile değil)benim kullandığım castrol POWER 2T RACİNG (15ytl)
Silindir krom değil,alüminyum içi ise özel bir alaşım kaplı (şuan ismini unuttum mikasen mi neydi, runnerımda da vardı),yani bu motorların silindirleri rektefiye olmuyor,yenisi ile değiştiriliyor,kimi yerler rektefiye yapıyor ama sağlıklı değil!
Sorulara cevaplar;
Arkadaşlar depodaki suyu almak için pratik bir yöntem,cam sil vs pompası ile suyu çekebilirsiniz,depoyu sökmeden
Buji olarak sadece NGK BR8ES, başka buji kullanmayın başınız ağrır,bu bujiyi bulmakda kolay değil...
Lastik ölçüsü fercoda yanlış yazıyor!140 doğru ölçü
Karbüratör Mikuni tm28
6-7binde boğulma bende de oluyor,bana söylenen exup ayarı yapılması,karbüratörü ellemeye gerek yok,exup beyinli bu arada!
Motorun sıkıştırma oranı 12.5/1 yani 4T lerden oldukça yüksek,bu yüksek sıkıştırma yanlış buji kullanıldığında bujiyi yakar