Selamlar arkadaşlar. Kaçırmış olduğum yazıları tek tek okumak çarşı iznimin 5'te birini yese de buna deydi
Yeni gelen tüm arkadaşlara hoşgeldiniz diyorum. Yeni GPR sahibi olmuş arkadaşa da hayırlı olsun. Yatmış motorda olacak böyle sorunlar, umarım kısa zamanda çözersin.
Extrema Çok ihtiyacın yoksa bence satma motorunu. Ben de hayalimdeki motoru kullanıyorum şu anda ve askere giderken bir arkadaş emanet ettim; şimdi özlemle geri kavuşmayı hayal ediyorum. Arkadaşım motoru 2 haftada bir çalıştırıyor, dolayısıyla akü sorunu da yaşayacağımı sanmıyorum.
Erdem, çok geçmiş olsun, yaşadıklarını çok üzüldüm. Ferco motor müşterisini umursamamaya devam ederse ve sonunda kimse onlara yanaşmaz olacak. Bu krizde batmazlarsa iyidir.
Benim motor da durduğu yerde hasar çıkardı arkadaşlar, şanssızlık.. Benim motor Kilyos'ta bir arkadaşın evinin önünde açık otoparkta duruyor. Aralık ayında rüzgardan kenara yatmış ve bir direğe yaslanmış. Yan grenajda küçük bir çizik olmuş. Neyse sorun değil demiştim. Geçen gün arkadaşla konuştum, yine rüzgardan (ne biçim bir rüzgarsa bu..) motorun brandası uçmuş ve sol aynayı da hakkın rahmetine kavuşturmuş. Ben bekliyordum bakalım ne zaman benim aynalar koldan kopacak diye, kısmet durduğu yerdeymiş Bu konu neyle yapıştırmak lazım? Macunumsu plastik yapıştırıcı + dış yüzeye japon yapıştırıcı falan yapıp tutturmayı düşünüyorum.
Ben iyiyim bu arada, herşey yolunda. Mayıs ortası gibi İstanbul'a dönüyorum kısmetse. Herkese selamlar, görüşürüz.
orhan kardes oncelıkle gecmıs olsun dıler hayırlı teskereler dılerım o nasıl bır guzgramıs yaa makınayı atmıs oyle enterasan bır durum valla makınaya uzuldum haa fercoo artık ıs yapamaz gıbı gorunuyor cunku alternetıf cok gıbı gorunuyor forumu okuduysan baga bır alternatıf varrr ben oyle yaptımm valla balataydı zıncırdı
ben bir rs125 edinmeden batmasa keske
Hayırlı teskereler şimdiden Ersincim. Ben İzmir Narlıdere'de askerlik yapıyorum, istihkamım. 2 aylığına Konak Subay Orduevi'ndeyim dış görev olarak. Bir ay kadar daha burdayım, sonra Narlıdere'de 2-3 hafta geçirip döneceğim inşallah. İnşallah rahat bir askerlik nasip olur sana da.
geçmiş olsun orhan. hadi hayırlı teskereler az kalmış ya... ben macunumsu yapıştırıcı ile yapıştırmıştım aynaları ama artık sabitler kapanmıyor.
Boşver kapanmasın. Sağlam dursun yeter. Kafayı bozarsam sağlam olanı da yapıştırabilirim. Ben askerdeyim ya, bütün kış yağmur yağdı. :D Ben gelince açacak, beraber yapıcaz gezileri inşallah.
Bu arada bizim motorlara uygun ebatta Michelin lastik bulamadım ben bir türlü. Önler var da arkadaları 150'ye çıkıcam sanırım...
Arkadaşlar. Bir lastik araştırması yaptım ve sonucu sizlerle paylaşıyorum. Bizim lastik ebatları biliyorsunuz :
Ön : 110/70 17''
Arka : 140/70 17''
Ben alacağım marka olarak sadece Michelin düşünüyorum. Pirelli Demon Sport'un sert hamuruna daha fazla dayanamayacağım.
Yaptığım Michelin araştırması sonucu bizim motora olabilecek iki seçenek var.
1. Seçenek : Michelin Pilot Activ
Ön : 110/80 17''
Arka : 140/70 17''
Ebatlar GPR'a tam oluyor. Sadece ön lastiğin yanağı 1 cm büyük ki sorun yaratmaz. Hız ve yük endeksi uygun. Zaten sitenin "lastik seçici" programından da bu lastik çıkıyor. Fakat ortalama bir yol lastiğinden daha öte değil. Bu lastikle ilgili linkler :
http://two-wheels.michelin.com/2w/fr...e=4a494f484b42
http://two-wheels.michelin.com/2w/fr...085642&lang=EN
2. Seçenek : Michelin Pilot Road
Ön : 110/70 17''
Arka : 150/70 17''
Önler tam ama arkalarda 150 tabana genişliyor. Lastik tabanında 10 mm'lik bir fark olduğu için lastiğin formunu çok kaybedeceğini sanmıyorum. Bu lastik gerçekten sıradan değil, spor bir lastik. Çok daha yumuşak hamurlu olduğunu zannediyorum. Bu lastikle ilgili link :
http://two-wheels.michelin.com/2w/fr...142252&lang=EN
Lastiklerin fiyatları Buz motor'un sitesinde yazıyor. Buraya da bir göz atabilirsiniz :
http://www.buzmotor.com/lastik.html
Sizlere soruyorum arkadaşlar; hangisini seçmek gerek? Açıkçası Pilot Activ benim istediğim gibi yumuşak bir lastikse bir an bile düşünmeden alırım. Ama şu anki orjinal Pirelli Demon Sport gibi bişeyse hiçbir anlamı yok, o halde Pilot Road'a yönelirim.
Herkese selamlar. Orhan, iyi dileklerin için teşekkür ederim. Askerliği de bitirmişin resmen =)
Orhan, lastik olayında bulabileceğin en yumuşak hamuru al derim. "ömrü kısa olur" falan diyolar da varsın ömrü 20bin yerine 10bin olsun. zaten kurye gibi gezmiyoruz. 10bin yapana kadar kaç yıl geçer. bi de bizim makineler, biz alıncaya kadar da bikaç sene yattı. lastikler iyice sertleşmiş. Belki senden gaza gelip ben de değiştiririm. ama karar veremiyorum bu yaz kullanır mıyım kullanmaz mıyım emin diilim.
Smail, KM saatini yaptırdığını söylemiştin ya, neydi problemi?
GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!
Dostum ben fuarda elf'in standına baktım yetkilisiylede konustum elf'in tam sentetik 2T yağı yok.Muhtemelen yarı sentetiktir o yağ cunku lıstede 2T yağ olarak yarı sentetık vardı.Yağ yuzunden sorun yaşıyor olabılırsın.Bızım makınelerde kesınlıkle 2T ve Tam sentetik yağ kullanılması gerekıyor.Elfin tam sentetiği yok.
ELF MOTO 2 HP ECO
Spesifikasyonlar
Uluslararası Onaylar:
- ISO-L-EGC/EGD
- JASO FC
- API TC
- SAE 30
Uygulamalar
Yüksek teknoloji ile üretilen yarı sentetik bazlı bir motorsiklet yağıdır.
2 zamanlı motorsikletler için özel üretilmiştir.
Kurşun içermeyen yakıtlarla uyumludur.
Avantajlar
- En son düşük emisyon değerlerini karşılayarak motorunuza ekstra bir koruma sağlar.
- Dış sıcaklık değişikliklerine karşı hızlı uyum gösterir. Bu sayede oluşan hidrodinamik yağlama ile motorun kolay çalışmasını sağlar.
YAZDIRILABİLİR SÜRÜM:
Olm aynaları sağlam bi benim makine kaldı galiba. Valla aynaları açıp kapatırken hala ılk gunku gibi yaylanıyolar. Gözum gıbı bakıyorum onlara, yavrularım benim
[QUOTE=cihantavuz;1483855]
Dostum ben fuarda elf'in standına baktım yetkilisiylede konustum elf'in tam sentetik 2T yağı yok.Muhtemelen yarı sentetiktir o yağ cunku lıstede 2T yağ olarak yarı sentetık vardı.Yağ yuzunden sorun yaşıyor olabılırsın.Bızım makınelerde kesınlıkle 2T ve Tam sentetik yağ kullanılması gerekıyor.Elfin tam sentetiği yok.
ELF MOTO 2 HP ECO
Spesifikasyonlar
Uluslararası Onaylar:
- ISO-L-EGC/EGD
- JASO FC
- API TC
- SAE 30
Uygulamalar
Yüksek teknoloji ile üretilen yarı sentetik bazlı bir motorsiklet yağıdır.
2 zamanlı motorsikletler için özel üretilmiştir.
Kurşun içermeyen yakıtlarla uyumludur.
Avantajlar
- En son düşük emisyon değerlerini karşılayarak motorunuza ekstra bir koruma sağlar.
- Dış sıcaklık değişikliklerine karşı hızlı uyum gösterir. Bu sayede oluşan hidrodinamik yağlama ile motorun kolay çalışmasını sağlar.
YAZDIRILABİLİR SÜRÜM:
Olm aynaları sağlam bi benim makine kaldı galiba. Valla aynaları açıp kapatırken hala ılk gunku gibi yaylanıyolar. Gözum gıbı bakıyorum onlara, yavrularım benim[/QUOTE
evt elf hp eco yağını aldım ne olucak şimdi peki motora birşey olmusmudur? ondan mı calismiyor motor?
bujide sorun yok komprasor yapıyo bujinin yuvası. gostergelerde falanda problem yok. tek aklıma taklan yağ. herhalde elf 2t hp eco yarı sentetik ondan calismiyo. en basta calısmasıın nedenıde hortumlarda kalan yağdan kaynaklanıyo herhalde. su an ankaradayım c.tesi gunu donucem resimlerini siteye memnuniyetle eklerim.
kardeşim telefonunu aldım su an ankaradayım c.tesi donucem inş senınle mutlaka irtibata geçicem..
şimdi bu motor elf hp eco yarı sentetik oldugu için mi calismiyo :( peki napıyım o yağı boşaltıp tam sentetik mi koyayim? ama yarı sentetiklede calismasi lazm değil mi yaaa cok sey fark eder mi?
yarı sentetikle de çalışır problem olmaz. ama sadece yarı sentetik yağı motor tam yakamıyor ve tam yağlama sağlanmıyor. uzun vadede motorun ömrünü azaltır. ilk çalıştırıp daha sonra motor durunca tekrar başka akü ile denediniz mi?
evet denedik olmad ama herhalde o akülerinde sorunu vardı.. gerçi motorcuya goturdum bugun öyle bir bakms akü takviyesi falan yapmis yine calismadi. ne sansizim yaa :( nazar değdi... 650 km de motor alinca böyle oldu işte :( yarın tam detayli bakicakmış.. peki bu motordan anlayan bir usta var mı fındıkzadeye fala getirsem? cunku bu usta diyo ben ilk defa boyle bir motor goruyorum
Depoyu sök, deponun altındaki benzin hortumu çıkmış mı çıkmamış mı kontrol et. Bir kez başıma geldi, aynen hortumda kalan benzin kadar çalıştı bi 10 saniye sonra stop etti. Sen gene de bir adet br8es ngk buji al bi tak bakalım. Sorun bujidense çalışacaktır. Haa değilse yedek yaparsın bujiyi ( yanında yedek buji taşımanı tavsiye ederim ). Bujiden değilse tomassa olduğu gibi beyin mantar olmuştur o yüzden çalışmıyodur, yaptırmak ya da değiştirmek gerekli. Bir de marşın ordaki switchi kontrol et derim onda da temassızlık olabilir. Bu saydıklarımın haricinde motorun çalışmaması için bir başka problem olacağını zannetmiorum. Motorunu da işi bilen bir servise götür derim. Adam senin motorda ustalığını geliştirmesin deneme tahtası gibi kullanıp
Orhanım iyce yedin askerliği haa sanki geçen ay gitmişsin gibi. Sen bi de onu bana sor dediğini duyar gibiyim
Bilo Michelin Pilot takmıştı ama hangi seriydi hatırlamıyorum. Hatta viraj yaparkenki resimlerini falan da koymuştu. Ona bi sormak lazım aslında nasıl memnun mu diye. Valla fiyatlara bakacak olursak activ serisi bana biraz yalan geliyor madem değiştiriyoruz ( Bu arada ben de değiştirmeyi düşünüyorum çünkü 4 senelik pirelli üstünde ve her kış da motor yattı,zaten sert lastik bi de zamandan dolayı hamuru sertleşip özelliğini yitirmeye başlıyo.. tırsıyorum virajlarda) harbiden sağlam seri bir lastik alalım derim viraj yaparız rahatça. Sana katılıyorum Orhan, Michelin lastikte son nokta bence.. Benim arabada michelin energy var, aldığımdan beri 70000 km yol yaptım, hala ilk günkü gibi frenaj ve viraj olayı var hakkaten manyak kalite bir lastik.. Metzeller, pirelli falan filan yalan yani.
keewayle de takıl arkadaşım illa derbin olması gerekmez
Senin rs250de artçı için sele var mı?? Fotoğraflardan yok gibi görünüyor??
Ya Tozu Dumana Katarsın, Ya da Tozu Dumanı Yutarsın
Koray Abinin dediği çok mantıklı benzin hortumu yerinden çıkmış olabilir. onuda kontrol etmek lazım. sen her ihtimale karşı bir NGK BR8ES yada BR8IX(iridium) buji al tak.
benzin hortumu yerinde. 10-15 dakka çalışıp stop ettikten sonra. bujiyi ısıtıp taktıgımızda motor yine çalıştı ama en fazla 10 sn şeklinde çalışıp gaz verince stop ediyordu.
o zaman problem bujide gibi görünüyor. yeni buji alıp deneyin bi de çalıştırmayı..
Bu akşam motorcuya gidip bakıcam. en son karbüratörünü söküp temizliyecegini söylemişti.
Bence sorun bujide yakma ile geçici çözüm olur, sıfır buji al, birde çalıştırırken jikleyi tam çek sakın gazı filan elleme, motoru sadece jiklede çalıştır,2-3dk sonra jikleyi kapa motor rölantide çalışsın,ilk çalışmada sadece gaz kolu ile çalışmaz!Sadece jikle!Marşı bastın çalışmadı ama marş düzgün çevirdi, yarım kontakta da gösterge ibrelerin oynuyor,km ekranı gidip geliyorsa akün bitmiştir...Ateşleme yaptığından emin olmak için bujiye giden kablonun çıplak ucunu metal bir yere değdirip marşa bas eğer kıvılcım atıyorsa ateşlemede sorun yoktur!
Ben motorumu haftada bir ancak 10km kullanıyorum benim kilometre 1900'de, bu motor neden hiç kullanılmadan depoya konmuş araştırdın mı? Bir sorunu olmasın? Birde servis kayıtlarını inceledin mi gerçekten 650km de mi diye, çünkü km oynama işleri çok basit ya da bunlarda olan gösterge arızası sonucu tamirat veya değiştirme sonucu km sıfırdan başlamış olabilir...
İtalyanlar sadece motorları değil, hayalleri de yaratırlar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)