arkadaşlar konunuzla alakası yok ama idare edin.varmı ucuz yollu derbi...
arkadaşlar konunuzla alakası yok ama idare edin.varmı ucuz yollu derbi...
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
evet aldığım yağ sanırım o idi. boşa gitti yazık oldu. bu arada shell'deki arkadaşlara burdan teşekkürü borç biliyorum. "ben yanlış yağ almışım yazık oldu" falan dedim ve bana paramı iade ettiler" "yapmayın, mahçup ediyosunuz beni, ben onun için gelmemiştim yağa bakmaya gelmiştim sadece. yanımda eski yağın fişi bile yok" dedim ama zorla verdiler yağın parasını. helal olsun.
bugün bir de kolum kalınlığında zincir aldım içim biraz daha rahat.
arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim!
ketchup Haydi geçmiş olsun. Elinde yoksa bir de disk kilidi edin. Caydırıcılık konusunda bayağı faydalı birşey.
barrokas Ne demek istedin??
Evet ketchup mtorunla ılgılı daha spesifik yorumlar beklıyoruz ne dusunuyosun motorun hakkında ılk gozune carpan + ve - leri neler.Tavsıyelerımız hakkında herhangı bır handıkap veya hayalkırıklıgı sozkonusumu? Henuz rodajdasın erken sorular bunlar ama merak ettım sormadan duramadım.
beyler fazla okuymadım o yüzden açıklanmış bi konuyu açıklıyor olabilrm.ANtifirz oranı çok soğuk yerlerde,50 ye kadar çıkabilir.Ama üstüne çıkması soğutma verimini düşürür.Sıcak zamanlardada antifirz oranını %15-25 arasında tutun.Oksitlenmeyi önler.Sadece su koymayın.
Arkadslar ya bnde kendime derbi GPR125 Bakıorum ama Yakıt konusu ve yedek parca meselesinı size sormak istiorum...Bu iki secenekde Cbr 125e göre bi kıyaslıyabilirmiyis acaba.. bn genelde fulltime kullanmak istiorumda (sadece hafta sonları deil yani) .. şimdiden saolun
Ulasım amaclı kullanacaksan bence hiç alma derim.Bu makine bir pist replikasıdır.Ve hergun trafıkte dur kalk yaparak kullanmak motora yazık etmek anlamına gelır.Tabı ulasım amaclı yapılmadıgı ıcın sende perısan olursun ustunde heleki istanbul gıbı bır yerde.2 zamanlı oldugu ıcın agır baslı ve stabıl degıldır.Surus dınamıklerı 4 zamanlılara gore farklıdır.Tam bir hobi aracıdır.Yanı ozetle bu makıne haftasonları keyıf ıcın bınılecek bır motordur.Verecegı keyıf karsılıgında yakıtı dumanı takmayanların alması gereken bır makınedır.Evden işe işten eve gıderken kullanamazsın bu motoru, yazık edersın ne sen onun ne de ne o senın hakkkını verebılır.Cbr 125 r la karsılastırılamaz zaten bu makınenin muadilleri aprilia rs 125,cagiva mito dur.Aklına gelen dıger tum 4 zamanlı (250cclerde dahıl) dusuk hacimli makınelere toz yutturur performans ve SS tarz olarak.Derbi GPR 125 R MOTOGP 125 cc kategorisinde yarışıyor suanda mesela
Goruntu olsun diyosan.Zaten cok fazlada secım sansın yok.Hyosung gt250r dusun derım.Ulasım amaclı kullanabılırsın bu motoru ama hısbır zaman Derbı den aldıgın o keyfı faklı olma hıssını alamazsın.Cunku soledıgım makıne zorlama bır super sport sonucta.600 cc kasası var gosterıslı ve agır bır motor.Derbi nin yerini tutamaz ama bunuda dusun.Derbi 100 kmde 5,3 lt yakıyor.Hyosungda 17 lt depoyla ortalama 400km gıdıyor.Hyosung daha az yakar .Derbi kullanıcılarıda yakıt konusuyla ilgilenmez.
artofdeath NSR'ı tavsiye etmem eğer modeli eski ve km'si çoksa.
Az yaksın, gündelik kullanıma uygun olsun diyorsan CBF150'yi tavsiye ederim ben. Birçok kişi beğenmiyor tipini ama bence CBR125'ten çok daha güzel bir tipi var. CBR125 Derbi'ye göre günlük kullanıma daha uygun evet ama o da CBF150 kadar rahat değil kesinlikle. Onunla da 1 saatlik bir kullanımdan sonra bilek ve boyun ağrıları başlıyor. Daha fazla para ayırabilirim dersen CBF250 de düşünebilirsin. Ben senin gibi günlük kullanım düşünüyor olsam Hyosung 250 almam çünkü o da en nihayetinde racing makina. Onun da oturuş pozisyonu bayağı kamburca...
Her ne kadar günlük kullanım için çok ergonomik değil desek de ben yakınlarda işim varsa inadına Derbi'yi kullanıyorum, onu da ekliyim. Levent - Taksim arası işim olduğunda, hava da müsaitse alıyorum motoru. Yalnız aralardan bile kaçamayacak kadar sıkışık trafiğe girdiğimde sol bileğim kasılıyor debriyajdan...
nsr yi bende tavsiye etmiyorum
toplasan 3-5 tane var türkiyede, yedek parça sıkıntın çok olur..
ki 4000ytlvermişken üstüne 3-5 kuruş daha ekleyip kendine tertemiz bi gpr alabilirsin..
GKN MOTORS
annadm cok saolun arkadslar ama racing makine istiorum isde bnde.. yinede bu tavsiyelerini göz önünde bulundurucam
Hiçbir şey olmaz diyen sürücüden uzak dur
http://yilmazugur.tr.gg/Motorsikletlerim.htm
şimdi motoruyla ilgili çok yorum yapamıyorum çünkü henüz rodajda. exup açıldığında karakteri kimbilir ne biçim değişecek.
bikere en başta şunu söylim, "resimlerde gözüktüğü gibi değil. grenajları son derece dandik duruyor" diyenler HALT ETMİŞ! evet malzemesi plastik benzeri bir malzeme ama bu motorun hafifliğine hafiflik katıyor. kesinlikle kalitesiz bir malzeme değil. rengi konusunda da kafamda soru işaretleri vardı (kırmızı desen kırmızı değil, turuncu desen turuncu değil diyordum) ama yakından görüp de benimseyince rengine de hasta oldum. kendine has bir rengi var. cherokee yeşili, ferrari kırmızısı gibi bu da derbi kırmızısı resmen. başka taşıtlarda rastlamadım bu renge.
Sonra aşırı hafif bir makine. trafikte bisiklet kullanır gibi rahattım. ayrıca beni şaşırtan başka bir konu da artçı taşımak oldu. Motorun tabiatı gereği artçı çok rahatsız fakat artçı varken ben hiç de rahatsız değilim. Burgman'da bile artçı aldığımda motorun karakteri değişirdi, bu motorda artçım varken hiçbirşey değişmedi. Aynı ivmelenme, aynı yokuş çıkış (üstelik torku düşük bir makine) trafikte aynı hafiflik.
Oturuş pozisyonu ve selesi beklediğim kadar rahatsız =) çukur ve tümseklerde ağırlığımı peglere veriyorum ki kase zarar görmesin. Eller de üçer noktadan nasır tutmak üzere, tuttuktan sonra rahatım. hem bu sayede bikaç sene bindikten sonra osmanlı tokatının ustası olabilirim =) Bizim seleyi bir döşemeciye yaptırabilir miyiz sizce? çok kabarık olmayacak ama biraz yumuşak olacak şekilde? (cevapları bekliyorum)
Motorun sesine bayılıyorum. Daha önce de yazmıştım, özellikle 7500 devirden sonra PIIIAAAA diye uzamasına hasta oluyorum! Şuan exup olmadığı halde oldukça atak bir makine. Hiç de 125cc kullanıyormuş gibi hissetmiyorum. Birinci viteste torka çok ihtiyaç olduğu için biraz keyifsiz. İkinci vites fena değil. Ama üçüncü vitesten itibaren çok zevkli! 5. viteste bile 7000 deviri geçince pıaaa diye uzuyor. YPVS sigortası takılınca nasıl olacak hayal edemiyorum.
Alacaklara tavsiyem bu motoru sakın kıtı kıtına parayla almayın. Mutlaka aldıktan sonra biraz paranız olsun kenarda (bu bütün motorlar için geçerli) şuan cebimde beş param kalmadı ve benzin ikaz lambam yanıp sönüyor mesela =) ve ben motora atlayıp turlamak için çıldırıyorum! =) Birgün buluşsak da Nude ile R modeli arasında fark var mı diye baksak. Nude'un oturuş pozisyonu daha dik olabilir mi acaba?
ketchup Nude'un oturuşu kesinlikle daha dik. Zaten R'dan tek farkı ön grenaj, ön farlar ve gidonun yüksekliğiyle açısı. Dolayısıyla senin motor hem R'la aynı performanslı hem de R'a nispeten biraz daha rahat. Sende uzun kullanımlardan sonra bel ve boyun ağrısı olmaz bizim kadar.
Artçı hakkında yazdıkların da Nude'un R'a göre çok daha başarılı olduğunu gösteriyor. R'da kullanan da yattığı için artçı ister istemez yatıyor, öyle olunca kasklar çarpıyor, arkadakinin beli ağrıyor vs. Nude'da böyle olmuyordur zaten. Ama artçı için tutunacak yer yok yine Bu motorlar tek kişi için yapılmış bence. Artçı sadece kısa mesafeli taşımalar için alınabilir.
Seleyle ben olsam uğraşmam. Tabi ki daha yumuşak yapılabilir ama işini iyi bilen, elinde kaliteli malzeme olan birine yaptırmak gerekir. Sonra selenin derisi ucuz Çin motorlarındaki gibi parlamasın...
Aman çukur ve tümseklerden uzak dur. İspanyolların süspansiyonu İstanbul yollarını düşünerek tasarladığını hiç sanmıyorum. Kısa zamanda amortisör bitmesin sonra...
Sen rodajı tamamla, sigortayı da tak, burdan Cihan ve Jonturq de ehliyetlerine kavuşacaklar Mayıs sonu gibi. Sende ehliyet vardı di mi bu arada? Mayıs sonu gibi bir Büyük Derbi Buluşması ayarlarız. Herkes katılır, bol bol inceleriz aletleri, gezeriz.
Astral Biraz uçuk bir soru ama senin motorla İstanbul'a gelme ihtimalin var mı? Burdaki herkesle olduğu gibi seninle da tanışmayı çok isterim.
evet kesinlikle ucuz bir sele yaptırmam. motorun bütün karizmasını yer. belki sele de yaptırmam. çukur ve tümseklerde peglere veriyorum ağırlığımı. bu arada haklısın bu motor çukur sevmiyor. önceki mesajlarımda da söylemiştim daha aldığım gece kaçmamın imkansız olduğu bir çukura girdim ve amortisör yürüme mesafesinin sonuna kadar sıkıştı. tak diye ses geldi. ehliyetler tamamlanıncaya kadar ben de rodajı bitirir sigortayı takarım. (ehliyetim var evet)
bu arada 1000 bakımı masrafı ne tutmuştu sizde?
1000 bakımına giderken garanti belgeni götür mutlaka. Belgeyle gittiğin zaman işçilikten ücret almıyorlar. Sadece değişen şanzıman yağı için 17.5 YTL alıyorlar. Toplam 30 - 35 dakika sürüyor bakım.
Bu konunun içinde Derbi'sisini satan olduğunu zannetmiyorum. Olsa kesin birileri yazardı. sahibinden.com'dan araştırabilirsin. 4500 YTL civarında sola yatmış vardı bir zaman. Motovizyon'da da olabiliyor ara sıra. Bir arayıp sorabilirsin :
http://www.motovizyon.com/
Nude'un gidonu daha yüksekte ve geride olduğu gibi aynaları da oldukça yüksek. Dolayısıyla aynaların çok daha işlevsel olduğuna eminim.
evet aynalar çok kullanışlı. alışkanlığımdır, şerit değiştirirken aynaya güvenmeyip kafayı da hafif çevirir yanıma bakarım ama şu ana kadar aynalar beni hiç yanıltmadı.
bugün aklımı kaçırıyordum. akşam gaza geldim biraz turlamak istedim. motorun yanına bi gittim pislik içinde! inanılmaz bir şekilde sadece motorun olduğu bölgede bir sürü kuş pisliği! en fazla yarım metre ıskalamışlar. motorun çevresi dışında tek bir kuş pisliği bile yok. kargalar parlak şeyleri severmiş. bunu kıskandılar mı ne yaptılar?! motorun her santimetrekaresi kuş pisliği ile kaplıydı! bu karanlıkta yarım saattir uğraşıyorum ılık sularla.. yanındaki arabalar falan tertemiz. burgman'ı da oraya bağlardım hiçbir sorun olmazdı =(
mecburen yine evin yanında ki alana indirdim. bu konuda birşey sorucam; yazarak nasıl sorulur bilmiyorum ama belki yarın resim koyarım.
şimdi evin yanında bibuçuk metre genişliğinde koridor gibi bir aralık var, iki metrelik çok dik bir rampa ile iniliyor ve yüzeyi seramik. alan da dar olduğu için motoru geri geri indirmek gerekiyor ki çıkabileyim. scooterları indirebiliyordum. arka fren elde olduğu için, arka freni kitleyip, ön teker ile de yön veriyordum, iki ayağımla o dik rampada dengesini sağlıyordum. bu vitesli olduğu için arka fren ayakta ve hem o rampadan geri geri indirmek hem de freni sıkmak imkansız. aldığım gece bu şekilde indirmeye çalışırken arkasını duvara sürttüm içim yandı. ben de bu yüzden dışarı bırakmaya karar verdim. bu sefer de hem yağmur alacaktı hem de kargaların hedef tahtası oluyor. (yahu bu başlığa yazarken lafı ne çok uzatıyorum..)
neyse efem uzun lafın kısası, aklıma birşey geldi. vitesi bire aldım ve motoru susturdum. o yokuşa geldim, motoru geri geri indirirken arka fren yerine debriyajı bırakıp şanzımana yük veriyorum bu da arka tekeri kitliyor. ama tam olarak kitlenmiyor ve arabaların geri viteste çıkardığı gibi bir ses ile yavş yavaş dönüyor. bunun motora bir zararı var mıdır? yokuştan indirene kadar arka teker birinci viteste iken bir tur veya biraz daha fazla dönüyor. sakıncası var mıdır?
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)