Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Runner Vxr Almayı Düşünenler

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    İST/Levent
    Motosikleti
    S&T Kanuni GT250
    Arkadaşlar ben motoru satın aldım ama henuz teslım almadım 4. ayda teslim alıcam, ufak bir araştırma yaptım ve ferco nun sitesinde bazı dökümanlar buldum kısaca şok geçirdim.

    Yani belki bazı arkadaslara aşadaki liste normal gelebilir ama ben bu motorun yarı parasını borca girerek karşıladım maddi durumumda iyi sayılmaz şu anda keeway kulanıyorum servis ve yedek parca ucretlerı makul ama aşadaki liste de buyuk bir ucurum var bakın siz nediceksiniz.

    Bu listede Periyodik bakım ücretleri ayzıyor sadece ve kdv dahil deyil şaka gibi

    RUNNER200
    1000 KM İLK BAKIM VEYA 6AY 30 YTL
    6000 KM VEYA 6 AY 80 YTL
    12000 KM VEYA 6 AY 90 YTL
    18000 KM VEYA 6 AY 80 YTL
    24000 KM VEYA 6 AY 90 YTL
    30000 KM VEYA 6AY 80 YTL
    36000 KM VEYA 6AY 100 YTL
    42000 KM VEYA 6AY 80 YTL
    48000 KM VEYA 6AY 90 YTL
    54000 KM VEYA 6AY 80 YTL
    60000 KM VEYA 6AY 90 YTL
    66000 KM VEYA 6AY 80 YTL
    72000 KM VEYA 6AY 100 YTL

    Tablodaki fiyatlar işçilik fiyatlarıdır. Kullanılan malzemeler ayrıca ilave edilecektir.
    Fiyatlara KDV dahil değildir.

    LÜTFEN BAKIMLARINIZI ZAMANINDA YAPTIRINIZ

    Bu listede ise normal bakım haricinde bişey yaptırmak istersen işcilik üçretleri kdv hariç yine

    Stok kodu Stok ismi KDV HARİÇ TL
    S5002 AKÜ ŞARJ 10
    S3007 AMORTİSÖR DEĞİŞİMİ ARKA 30
    S3011 AMORTİSÖR DEĞİŞİMİ ÖN 30
    S7111 ANAHTAR DİŞ ÇEKME VE KODLAMA İŞÇİLİĞİ 20
    S1010 ARAÇ TEMİZLİK 15
    S1071 ARKA JANT DEĞİŞİMİ 30
    S1016 ARKA TEKERLEK SÖKME TAKMA ARAÇTAN 15
    S7112 BALANS İŞÇİLİĞİ 25
    S5115 BENZİN ŞAMANDIRASI DEĞİŞİMİ 40
    S5010 BENZİN ŞAMANDIRASI ONARIMI 60
    S1023 BEYİN DEĞİŞİMİ CDI 40
    S4002 ÇAMURLUK DEĞİŞİMİ ÖN 60
    S8008 ÇANTA ONARIM-DEĞİŞİM İŞÇİLİĞİ 35
    S1022 DEBRİYAJ DEĞİŞİMİ 35
    S5084 DÖRTLÜ DÜĞME MONTAJ İŞÇİLİĞİ 30
    S1012 DÖŞEME KAPLAMA 100
    S1136 EGZOST EMİSYON AYARI 30
    S1009 EGZOST SÖKME TAKMA İŞÇİLİĞİ 15
    S5039 FAR DÜĞMESİ MONTAJI 25
    S2002 FREN BALATASI DEĞİŞİMİ ARKA 25
    S2007 FREN BALATASI DEĞİŞİMİ ÖN 5
    S3067 FREN HİDROLİK DEĞİŞİMİ 30
    S2037 FREN KOLU DEĞİŞİMİ 15
    S3051 FURŞ DEĞİŞİMİ 100
    S3048 FURŞ KEÇE DEĞİŞİMİ 30
    S3002 FURŞ RULMAN DEĞİŞİMİ 50
    S1014 HAVA FİLİTRESİ DEĞİŞİMİ 10
    S1015 HAVA FİLİTRESİ KUTUSU DEĞİŞİMİ 10
    S3037 JANT DEĞİŞİMİ ÖN 25
    S1008 KARBÜRATÖR TEMİZLİĞİ 40
    S1133 KARTER AYIRMA VE TOPLAMA 250
    S2051 KİLOMETRE TELİ DEĞİŞİMİ KOMPLE 30
    S5003 KORNA DEĞİŞİMİ 30
    S1117 KRANK MİLİ DEĞİŞİMİ MOTOR AÇMA 250
    S3047 LASTİK DEĞİŞİMİ 25
    S7114 LASTİK ONARIM İŞÇİLİĞİ 10
    S3064 MOTOR YAĞ DEĞİŞİMİ 20
    S1001 MOTORU ARAÇTAN SÖKME TAKMA 100
    SPERİODİK PERİODİK BAKIM İŞÇİLİĞİ 1000 KM 30
    S4003 SELE AÇMA İŞÇİLİĞİ 25
    S1002 SİLİNDİR PİSTON DEĞİŞİMİ 100
    S6012 SUSTURUCU BOYAMA İŞÇİLİĞİ 40
    S1049 SÜBAP AYARI 70
    S1025 TEMİZLİK SPREYİ 5
    S2082 TORPİDO SÖKME TAKMA İŞÇİLİĞİ 30
    S1011 VARYATÖR KAYIŞ DEĞİŞİMİ 35
    S1006 VARYATÖR ÖN ONARIMI 50
    S1127 YATAK YENİLEME İŞÇİLİĞİ 50

    Ben günde 30ytl kazanıyorum en ufak parcasını değitirsen 30 ytl istiyorlar 15dakikada 30 ytl kazanmak ne kadar kolaymış ya. Tamam motor kaliteli parcaları pahallı bunu biliyordum zaten ama işçilik ve bakım ücretleri resmen saçmalık.

    Hal böle olunca bende kendi servis stratejimi şimdiden belirledim
    Her 5 binde bir normal bir serviste yağ değişimi hava fitresi temizliği yağ fitresi temizliği buji değişimi yaptırcam. (Bu saydıklarıma işcilik ücreti 10ytl veriyorum)

    Her 25bin de ise kendi servisinde debraj balatası değişimi karburator temizliği subap ayar veya kontrolu ve dıyer bakımlardakı gıbı standart şeyleri yaptırcam.

    Yanı anca 25bin km rede bir ben kendi servisine gider gercekten hakedecekleri zaman o parayı verırım garanti dısı kalırsada kalsın o paralar verılmez ya.

    Bu listelerdeki fiyatlar 15.03.2008 tarihi ile belirlenmiş şu an bu motoru kualananlar bakımlarda bu ücretleri veriyorlarmı ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    headquarters - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbulll Avcılar
    Motosikleti
    ...................
    İtalyanlar bu konuda çok sıkıntılı özellikle piaggo grubu iyi düşünmek lazım...

    Bu arada motorunu satabildin mi ?? sahibindende gormustum...
    Hasan..

  3. #3
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Hayır bu şekilde yapmamalısın

    Madem kısıtlı bir bütcen var bakımı kesinlikle kendin yapmalısın

    bakım dediğin yağ değişimi ve filtre değişimi veya temizliğidir.

    Fren balatalarını da değiştirmen kolay kontrol edip teşhis koymanda

    Zaten piyasadaki çoğu balata birbirine uyuyor

    Baskı balatayıda elinden geliyorsa değişebilirsin scoterlarınki baya kolay sanırım yapabilirsin senin motoru tamolarak bilemiyorum.

    Extra bir durumda zaten servise gitmen intihar olur :D

    En iyi sen keway üzerinde biraz sök tak işi yap elin alışsın bi iki lokma takımı anahtar avadanlık oluştur .

    Ondan sonra işden biraz anlayan bi arkadaşını yanına al bi iki derken öğrenirsin.

    Günde 30 ytl kazanıp motorun bi servisine 100-150 bayılacağına alacağın 1 kilo yağ o da 15-40 4 litresini 38 ytl ye aldım geçen yıl 2 litre hala duruyor. burdan kendince pay biç.

    Herhangi bir tamirci veya servis genelde dandik yağları aski kalite yağ kutusuna koyup sevgili müşterilerine giydirirler

    Bu nedenle bazı tamirat ve bakımları kendimizin yapabilmesi çok önemli.

    Hayırlu uğurlu olsun güle güle kullan
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  4. #4

    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    İST/Levent
    Motosikleti
    S&T Kanuni GT250
    Alıntı headquarters adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İtalyanlar bu konuda çok sıkıntılı özellikle piaggo grubu iyi düşünmek lazım...

    Bu arada motorunu satabildin mi ?? sahibindende gormustum...
    Sattım sayılır bugun 2 tane müşteri aradı ikiside ciddi insanlardı o konuda problemım yok çok şükür çünki temiz kulandım ve baktım fiyatta makul gidecek kısmetse


    Alıntı harbiturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır bu şekilde yapmamalısın

    Madem kısıtlı bir bütcen var bakımı kesinlikle kendin yapmalısın

    bakım dediğin yağ değişimi ve filtre değişimi veya temizliğidir.

    Fren balatalarını da değiştirmen kolay kontrol edip teşhis koymanda

    Zaten piyasadaki çoğu balata birbirine uyuyor

    Baskı balatayıda elinden geliyorsa değişebilirsin scoterlarınki baya kolay sanırım yapabilirsin senin motoru tamolarak bilemiyorum.

    Extra bir durumda zaten servise gitmen intihar olur :D

    En iyi sen keway üzerinde biraz sök tak işi yap elin alışsın bi iki lokma takımı anahtar avadanlık oluştur .

    Ondan sonra işden biraz anlayan bi arkadaşını yanına al bi iki derken öğrenirsin.

    Günde 30 ytl kazanıp motorun bi servisine 100-150 bayılacağına alacağın 1 kilo yağ o da 15-40 4 litresini 38 ytl ye aldım geçen yıl 2 litre hala duruyor. burdan kendince pay biç.

    Herhangi bir tamirci veya servis genelde dandik yağları aski kalite yağ kutusuna koyup sevgili müşterilerine giydirirler

    Bu nedenle bazı tamirat ve bakımları kendimizin yapabilmesi çok önemli.

    Hayırlu uğurlu olsun güle güle kullan

    Sizin dediğiniz en mantıklısı ve yapamıcağım seyler deyil yanlız problem yapmakta deyil, bunu yapabilmek icin oncelikle güzel bir alan bulmak lazım malum istanbul gibi biyerde sokak ortasında ben bu işi yapsam 15 kişi gelir beni izler 5 taneside devamlı soru sorar he birde bunun kışı var tabi

    Kulanılan mazeme acısındanda anlatıgınız hatalara zaten hiç dusmedım herzaman kendım gider Castrol power scooter 10/40 yağımı alırım 17ytl ye 5 ytl yede Ngk bujımı alırım gider servide ben geldım derim 10ytl de ona veririm 32Ytl ye servisi tamamlarım

  5. #5
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Harbitürk, çok güzel noktalara değinmişsin. Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, bujiler çok kolay değiştirilebilecek parçalar. Lastiklerin, cıvataların kontrolu, zincir ayarı vs de öğrenilebilir. Bunları dünyanın birçok yerinde insanlar zaten kendileri yapıyorlar. Biz Türk'ler biraz hazırcıyız. Bir kere denedin mi gerisi geliyor. Cesaret arkadaşlar. Ama konuyu kullanma kılavuzunuzdan okuyun öyle yapmaya başlayın. Tüm motorlarımın kullanma kılavuzlarında gerekli tüm bilgi vardı. Artık ben yukarıda saydıklarımı kendim yapabiliyorum. Hem daha fazla içime siniyor, hem de eğleniyorum.

    Ama bir noktada sana katılmıyorum. Servisler hakkında kötü kalite yağları kutulayıp pazarladıkları konusundaki genellemn serviste çalışan arkadaşlarımızı üzecektir. Buna katılamayacağım. Tabii arada çürük yumurtalar vardır, ama genellemek yanlış.
    Üç boyoz bir kola

  6. #6
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    bu ne yaw ben bişey anlamadım her ay bunlara paramı vermen gerekiyomuş bakım için? çüşşşşşş
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  7. #7
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    bakımlarını kendin yapman güzel fikir olabilir, yada ucuz bi servise gitmek
    ama unutmamalısınki 0 km motosiklet alıyosun, garanti bitene kadar periyodik bakımlarda yetkili servis kaşesi olmalı bilgin olsun
    GKN MOTORS

  8. #8

    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    İST/Levent
    Motosikleti
    S&T Kanuni GT250
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bakımlarını kendin yapman güzel fikir olabilir, yada ucuz bi servise gitmek
    ama unutmamalısınki 0 km motosiklet alıyosun, garanti bitene kadar periyodik bakımlarda yetkili servis kaşesi olmalı bilgin olsun
    Motor kaliteli zaten ve kronik bir problemide yok, garantiye ne kadar az şeyi sokuyorlar sen bi bilsen, bence şöle duşün garanti suresi 2 sene bu sure zarfında kendı servisine 300/400Ytl vericeksin kendi servisini kulanma garantiye sokucakları bir parça arızalansa bile emin ol 400ytl deyildir kendin gider alırsın daha mantıklı.


    Sana ufak bir örnek verim Keeway dan, 600km reye vardıgımda motorun alt kısmından bir şıkırtı sesi geliyordu baktım o kadar nerden geldiğini bulamadım taki egsoz ilk boru ekınden kırılıp sarkana kadarda anlamadım tutan vidalardan biri düşmüş, bu olay oldugunda doğal olrak seyir halindeydim ve egsoza arka iç camurluk bağlı oldugu için egsoz sarkınca arka teker çamurluğu kırdı attı.

    Ve bu olay olana kadar kendi servisini kulanıyordum 10/15ytl fazla verıyrodum ama içim rahattı tabi ben öyle sanıyordum, servise gitim anlatım bana ordaki arkadaş şöyle bir çümle kurdu.

    (Motora binmeden bütün vidaları kontrol etmek kulanıcının sorumluluğundadır bu olay garanti dışıdır)

    Sence motora binmeden once yüzlerce vidayı kontrol etme imkanım varmı ?

    O günden sonra motorsiklette garanti olayı benim için bitmiştir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)