Aynı R1 ile 1000rr gibi birinin hırçın davranışları ve 4-5 beygirlik fazlalığı ömrünü kısaltıyor diğerinin ufak farkı ömrünü uzatıyor gpr ı kullandım cbr ı almadan evvel. fakat gerçekten cbrdan farklı motor 2 zamanlı zaten bu yüzden geçer. hı rs 125 çok farklı ben olsam hyo yerine rs yi alırım benzini ve 800 kmde bir değişen yağı şikayet etmiceksen..
Ilerlediginiz yolda hic bir zorlukla karsilasmiyorsaniz,bilinki o yol asla sizi dogruya ulastirmaz... heybetini gizli tut gidişin ölümü korkutuyor...
hmm ne bıleyım arkadaşlar şu yzf 125 e baya sardım görüntü olarak cok iyi duruyor tabıkı canlı olarak hala goremedım rs de güzel ama cok kişiye sordum sorun cıkartırsa baş edemessın parcasını zor bulursun 2 zamanlı cok dolanamassın gezemessın yağı değişcek felan cok şey duydum tabıkı rs de 33 bg olduğu ıcın oda aklıma yatıyor ama diyorum 15 bg olsun hızla işim yok yzf nın tadına bakayım :s bılmıorumm iice kafa karıştı gt250R mı alayım diede gıdıo kafam gelde cık işin içindennn
Kardesim ne gerek var hıza al bir yzf r125 şekli var cok rahat 135 Km hız görüyor zorLarsan 150 km olur..daha ne istiyorsun Ölmekmi ? Şekli desen baska bir dünya zaten bende 1 ay içinde %100 siyah 0 Km bir Yzf alıcagım..Her türLü 10 Numara 1 motor..! parcası servisi cartı curtu..Benim peder bile üstüne bindi ve ehLiyete yazıLdı.. o derece bir motor yani
2 zamanlı motor parcası servisi cartı curtu basını agrıtır..Yamaha yzf devam..
Gp1 250 :cat:
2 zamanlı motorun tadı başkadır, 4 zamanlılara göre daha hırçındır. 250 gt r dan alacağın tadı rahalıkla alabilirsin. Ses olacak fısss tır. Askerden dönüşte alacaktım, hala içimde acaba alsam mı düşüncesi var. Temizini bulmak gerçekten çok zor. Parçası pahalı ve o kadar da sıkıntılı olduğunu biliyorum.
Sıfır yzf 125 fiyatına GT 250 R alabilirsin. ebat olarak yzf r 125 e göre kaslıdır.
Ama zevk meselesi.
"Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972
Yurt dışında, İtalya - İspanya mesala, yaşıyor olsaydım gözümü kırpmadan RS 125 alırdım. Çünkü hiç parçaydı ustaydı sıkıntısı çekmezdim buradaki kadar ve 2 zamanlı motor zevkini de tatmış olurduk. Ancak gel gelelim ülkemizde bu motorlar gerçekten sıkıntı yaratabilir. Ayıracak çok vaktin ve paran yoksa özellikle. Ustasını ve parçasını bulmak pahalıya gelir. "Ben anlarım" der bilemezsin motoru kime emanet ettiğini. Üstüne birde o hacim için ülkemizin yüksek maliyetli benzin masrafı var. Bizim ülkemizde böyle bir seçim yapmak başlı başına bir macera. Birde 2.el de satamıyorsun aleti, uyuz eder adamı... Ama bunların arasında en çok benim canımı sıkan motorda kullanılması gereken yağ...Ben çok araştırdım ve en kaliteli yağın Motul'un 2 zamanlı yağları olduğunu gördüm. Dedim alırsam bu yağdan başka bir yağ koymam motoruma. Ama birde baktım ki aradığım yağın modeli ülkemizin yanından bile geçmiyor... Ancak netten sipariş edicen de falan da filan...İşte artık hepsini geçtikten sonra o andan itibaren bende RS250 almaktan vazgeçtim...
Motorların eleştirilcek yanı yok aslında bana göre, hepsinin amacı ve tarzı farklı sonuçta. Ancak TÜRKİYE'deki fiyatlar ve erişilebilirlik yokluğu nedeniyle yerden yere vuruyoruz aletleri. Yani suçlanması gereken ne üreticiler ne de modeller...
İnsanlara böyle telkinler vermeyi sevmiyorum ama ne yazıkki maddi imkanlarımız kısıtlıysa HYO-GT250 en ideali duruyor. Ülkemiz şartları sebebiyle sadece 1-2 tane ideal motor bulabiliyoruz bu devirde...
Allah aşkına öve öve bitiremediniz şu japonları... Nesi var bu kadar, tutturmuşsunuz bir GÖRÜNTÜ gidiyorsunuz. Ha illa görünüm diyorsan RS125 in karizmasına yetişemez derim Yamaha. Ayrıca SS olsun kaslı olsun diyorsan da Hyolar (beğenmesem de) çok ideal GÖRÜNTÜ! olarak. O fiyata satılan YZF nin neresi "10 numara motor" allahını seversen. Nerdeyse Kawa250 fiyatı! Zorlarsan 150 km yaparmışş...yok kendini mi öldürecekmişsin... Bırakın bu kalıpları artık. Çocuk gibi kurmayalım şu cümleleri...Bir şeyi öveceksek de yereceksek de mantıklı şeyler yazalım. Siz böyle 4 elle bu nanelere sarıldıkça daha çok satarlar 2 katı fiyattan ülkemizde. (Ayrıca babanınızın yaşadıkları ve hissettikleri hiç de referans oluşturacak cinsten birşey değil insanların gözünde...)
Aprilia rs125 ile uzun yol yapan arkadaslar varmı?Vibrasyon nasıl bıde
Ölmüş yine konu, ölmüşşş....
rs125 i gören arkadaşlar boyutlarını gt 250r ve cbr 125 e kıyasla anlatabilirmisiniz.gorunusu cok hos ama cılız duruosa benım ıcın bı anlam ıfade etmıo uzerınde komık duruosn. cbr 125 ve derbı bana gore cok cılız. rs 125 lastık boyutları ıyı ama bana bıraz kısa ve dar gıbı geldı.
bu güzel makinanın 2010 modelleri niye distribütör sitesinde yok??
it matters not how strait the gate, how charged with punishments the scroll, i am the master of my fate;
i am the captain of my soul.
Arkadaşlar selam , başlangıç için motor arayışındayım , sahibinden.com.da aprilla rs125 buldum. 6.400 TL kredi kartına 2 taksit. motor ilanı
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...34024225/detay
bu rakama alınabilir bir motor'mudur? 6.000 TL bütçe ile farklı ne alınabilir?
İlerde satmak istediğimde ikinci elde sıkıntı yaratırmı?
Tşk.
beyler bu resmdeki motor 125liktr zaten 1 tane disk var önde görürseniz
250cc olduğunu idda eden olmadı ki Bu motorların arkasında duran olsa ah ahh güzel ülkemizde vergi ödemekten hiç bir şey alamıyoruz. Bu motor gelecek %52 vergi eklenecek disbrütör firma sağ olsun birazda kendi eklicek benzin desen 3 lirası vergi.
RS 125 bi kere gördüm sesi Derbi GPR 125ten daha hoş geliyordu. Gerçi kendi motorumu uzaktan duymadım görmedim
Derbi Gpr 125 -> Sym Joymax -> Honda Forza 300 ABS -> Yamaha X-Max 400 ABS
Baya bir lafı dönmüş RS125'in burada
Elden geldiğince,ilk motorum olan 2009 RS125'i anlatmaya çalışayım.
Aprilia RS125,MotoGP 125cc kategorisinde yarışan Aprilia RSW125'in teknolojisi kullanılarak yapılmış,2 zamanlı bir motordur.Türkiye'de kıyaslandığı gerek CBR125R,gerekse Hyosung GT250R'dan farklı bir motordur.
Honda bile,CBR125R motorunu ''Commuter'',yani günlük kullanım amacıyla pazarlamaktadır.Motorun kullanım amacını,dışındaki karenajın motorun ne kadarını kapladığı veya arka lastiğinin ne kadar kalın olduğu ile anlamak,kitabın dışına bakıp içini anlamaya çalışmak gibi olur.
RS125'in süspansiyonları CBR125R'dan çok daha serttir,şasisi yarış alaşımlarından üretilmiştir.Yurtdışındaki yarışlarda (125cc) Aprilia RS125'ler,Honda CBR125R'lara karşı değil,Honda'nın bir diğer GP üretimi olan Honda RS125'lerle yarışmaktadır.Honda sokak kullanımına uygun görmediği bu motoru,sadece pist kullanımı için satmaktadır.
RS125'ler,ışıklarda yandakine motoru bağırttırıp 200mt ötedeki ikinci ışığa kadar yarışmak için değil,sık virajlı yollarda veya pistlerde eğlenmek-teknik geliştirmek ve gazlamak için yapılmıştır.
Gidip ışıklarda RS125 tokatladım,dandik motormuş felan demek hoş olmaz,gün gelir o RS virajlı yollarda viyak diye iki zamanlı dumanıyla geçer yanınızdan.Zaten iki zamanlı olduğu,ve pistler göz önüne alınarak yapıldığı için düşük devirlerde gücü yoktur,bu yüzden şehir içinde sıkışık trafikte kullanmak da biniciyi öttürür.
Uzun yolda da benzeri şekilde,titreşim yapar,adam yorar,çanak uyuşturur.Zaten motorun kullanım amacı bu olmadığı için çok üstünde durmuyorum.
Herkesin kulaktan dolma duyduğu ''iki zamanlılar çok kullanışsız,hep bozuluyor,bisikletimle geçtim'' felanından laflar boştur,görmeden inanmayınız.
Daha 2002 sezonuna kadar MotoGP pistlerini tozutmuş,ve bir zamanlar yollarda fink atan NSR'lar,RGV'ler,RS'ler,TZR'ler yollardan bozulsun,kol çıkartsın,patlasın diye yapılmamış makinelerdir.
Ancak kullanımlarında dikkatli olmak lazımdır.Çıkıp allah ne verdiyse gazlamak yerine,motoru yeterli sıcaklığa kadar ısıtıp sonrasında gazlamak,veya mali koşulların el verdiği en iyi iki zamanlı yağı almak önemlidir.
Ben mesela,motorumda sürekli Castrol TTS veya Power 1 Racing 2T kullandım.
Yollarda çok azalmalarının sebebi,emisyon denilen nane yüzünden iki zamanlı motosiklet üreticilerine aba altından sopa gösterilmesi,bunları üretmeyin diye git gide kuralların sıkılaştırılmasıdır.
RS125'ler,Aprilia'nın çok değer verdiği 2 zamanlı teknolojisine sahip son aletler(di).2011 yılından itibaren Aprilia da bu baskıya daha dayanamayıp,SS kategorisindeki RS125'ini de 4 zamanlı yapıp,adını da RS4 125 koymuştur.
Aprilia,hala SR50 scooterlarında,2 zamanlı teknolojisini kullanmakta,hatta geliştirdiği Di-Tech adı verilen teknoloji ile günümüzün aynı hacimdeki 4 zamanlı motorlarına kıyasla,%50 daha fazla performans ve daha az yakıt tüketimi vaadetmektedir.Bir bakıma,Aprilia'nın emisyonlara nanik çekmesi gibi birşeydir.
Gerek insanların 2 zamanlı korkusu,gerek bunu pekiştiren ''ustaların'' lafları yüzünden ikinci elde satılması zor bir motordur RS125.
Geleliiim,motorun boyutlarına.CBR125'ten daha kaslı,ama GT250R kadar da geniş durmayan bir motor RS125.Bazen parkettiğim yerlerde ''Abi,R6 mı bu?'' diye sorulduğum oldu.Boyutlarına kıyasla çok hafif bir motor RS125,127kg'lık ağırlığıyla.
Sonuç olarak,RS125 motosiklet kullanmayı,viraj yapmayı sevenlerin motorudur.İkinci elde zor satılır,uzun yolda hoş bir tecrübe olmaz,şehir içinde kapıştırmaya gelmez;ama virajlı bir yolda eğlencenin dibine vurursunuz,sırıtarak kullanırsınız.
akradaslar 2011 den itibaren rs125 ler 4 zamanlı olacak diyorlar. 2 zamanlıların üretimi durduruldu diyolar
10 numara motor
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)