Arkadaş,
Öncelikle motorun hayırlı uğurlu olsun. şimdi sorularının bazılarına bir parça cevap vermeye çalışayım.
Rodaj dediğimiz kavram sacece motor kısmı ile alakalı değildir, yürüyen aksam dahil motosikletin tümü Rodaj yapılır.
Motorun rodajı elbette en önemli kısımdır. rodaj dediğimiz süreçte motor soğutma sıvısı harareti dikkat edeceğimiz konudur. Motoru sıkıştırma dediğimiz şeyi zaten anlarsın, örnek: yokuş yukarı 2 kişi ile tam gaz gitmek ve motorun çok yavaş bir şekilde dakikalar boyunca hızlanmasını beklemek. Bu arada hararet sınıra kadar dayanabilir. Bu şehiriçi sürüşlerde aşırı yoğun trafikte hararetin yükselmiş olmasına rağmen sürmeye devam etmek de benzer bir sıkıştırmadır aslında.
Tek kişi ile düz yolda gazı açıp seri bir şekilde hızlanıp son hıza (ivmelenmenin bittiği ana) kadar çıkıp burada fazla kalmadan tekrar sakin sürüşe geçmek zararlı değildir.
Motorunun son hızının düşük olduğunu düşünüyorum. bizler hep hız yapanlar değiliz ama motorumuzun performansını da arada denemek onun sağlığı ile ilgili bilgi sahibi de olmaktır. 11 KW tan fazla güç üretebilen ki bu yaklaşık 16 BHP ye denk düşer, bir motorda performans çok daha iyi olmalıdır. Dylan ile aynı olduğu iddia edilen bu enjeksiyonlu motorda hiç değilse dylan gibi rahatlıkla 130+ Km/h hızlara ulaşabilmesi gerekir
Ancak, bu motordan kullanan bir gurbetçi arkadaşımı 1 yıl önce ege turu yaparken görmüştüm. sıfır alıp tam 4000 km Türkiye de gezmişti ve senin bahsettiğin performansa yakın şeyler söylemişti.
Yakıt harcamı konusunda yaptığın tarif bir şeyler söyleyebilmek için çok yetersiz. Ancak rodaj sonrası yakıt harcamının düşmesi gayet iyi bir işaret. Vibrasyonun da azalması daha da azalacağını gösteriyor bence.
soğutma sıvısı ile ilgili olarak: lower en alt seviyedir ve upper en üst bildiğin gibi. Ancak bu seviyeler arasında suyun alçalıp yükselmesi normaldir, ısınan herşey gibi genleşir ve tam tersinde olduğu gibi büzüşür. ancak yinede çok uzun zaman içerisinde buharlaşarak kısmen azalması da normal sayılır.
performans ve diğer soruların için sana en iyi tavsiyem ilk bakım sürecini geçmendir. O zaman çok daha farklı olacaktır
Kazasız belasız sürüşler ve deneyimlerini paylaşmaya devam etmeni dilerim