Honda PS 150 i Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
19 Haziran 2008, 17:15
#81
pocemonmutlu dostum öncelikle motorun hayırlı olsun..şuan için yakıtın fazla olması pek bişey ifade etmez en azından şöle 1000km yapsın ondan sonra konuşalım..benim en çok merak ettiğim psde yakıt tüketimi zaten çünkü ben dylanda şehir dışı ve sakin kullanımda 3ltye kadar indirdim bunda 2.5 civarı filan yakması lazımki verdiğin 6200lirayı haketsin diye düşünüyorum yoksa çok mantıksız olur 150cc için bu kadar para vermek mesela 8bine piaggio x7 alabirdin bence..neyse bekleyip görücez bakalım enjeksiyon sisteminin faydasını..
ne kadar hızlı gittiğini ancak fren yapınca anlarsın..:cat:
Reklamlar
-
19 Haziran 2008, 18:50
#82
bu modeli sitesinde ilk gördüğümde be ne BERBAT ve TİPSİZ bir şekil diye düşündüm !
ve gittim bir honda bayiine, mağazada görür görmez gözlerim kamaştı, yanındada dylan vardı inanın dylan bu motorun yanında sönük kalıyor, zaten dylanın performansına hayrandım ama tipi çok basit duruyordu, şimdi ise dylanla aynı performansa sahip olarak yerine bu geldi hayran olduğumun dylan performansının yanına bir de havalı görüntü eklendi.
arkadaşlar, honda mağazasına gitmiş biri olarak izlenimlerim bunlar kısaca, öyle resimlerden görüp aldanmayın, üzerine falan oturunca ve yanınınzdada park etmiş dylan görünce bu motorun ne kadar havalı olduğunu hemen farkedeceksiniz.
dylandan daha gelişmiş bir teknoloji olduğunuda teknik verilerden anlıyoruz
tabi bu modeli hiç kullanmadım ama görünen köyde klavuz istemez gibi birşey oldu.
bence tek eksi yanı FİYATI, umarın dylanlar kalktığına göre dylan fiyatının yerini alır, aksi halde üzerine 1500 ytl daha eklenip piaggio X7 almak mantıklı gibi görünüyor.
sevgiler
-
19 Haziran 2008, 19:40
#83
Her yeni gelen bir öncekinden çok çok daha iyidir diye bir şey yoktur.Dylan bir efsane olmuştur ve de hep kalbimizde yaşayacaktır.
Bu motor kimse alınmasın da sütçü beygiri gibi.Far tipi çok kötü, göstergeler rezalet ötesi...
Ah bunu getireceklerine aynı enjeksiyon sistemini bizim dylan'a uygulayacaklardı varya.Offff...
O sınıfta dylan kadar güzel performanslı bir motor yoktur zaten ki bu ps onun yerini hayatta alamaz.
İleride bana kalırsa bu ps'ler yaygınlaşacak bayağı.Ama dylan'ın değil de activa'nın yerini dolduracak
-
19 Haziran 2008, 22:01
#84
-
20 Haziran 2008, 00:39
#85
geldımı bu melet??? yoksa ne zaman gelcek????
-
20 Haziran 2008, 00:48
#86
Erfer adlı üyeden alıntı
geldımı bu melet??? yoksa ne zaman gelcek????
geldi seni bekliyor bayide
-
20 Haziran 2008, 00:57
#87
yorum yok!!!1111...............!
-
20 Haziran 2008, 00:59
#88
Erfer adlı üyeden alıntı
yorum yok!!!1111...............!
işin özü motor şu an satışta ama fiyat düşse iyi olacak....
-
20 Haziran 2008, 01:30
#89
tartışılmayacak kavramlar üzerine tartışmak ve zevklerle renkleri yarıştırmak saçma...
bence çok ama çok şık bir makine. klasik çizgiler taşıyor ve performansınında en az dylan kadar olduğuna eminim. 2'sinden birini tercih edecek olsam, düşünmem PS150 alırdım..
::139:: [I][B][COLOR="DarkRed"]Burak Murat[/COLOR][/B][/I]
-
20 Haziran 2008, 09:20
#90
Kimsenin zevkini ve rengini tartıştığım yok.Beğenen bunu alır, hastaları dylan'la devam eder.Sırf yeni teknoloji enjeksiyon var diye de dylandan iyidir denmesi de saçma.Bir kere görüntü olarak dağlar kadar fark var.Neyse alana kullanana hayırlı olsun
-
20 Haziran 2008, 09:43
#91
mhyen adlı üyeden alıntı
Kimsenin zevkini ve rengini tartıştığım yok.Beğenen bunu alır, hastaları dylan'la devam eder.Sırf yeni teknoloji enjeksiyon var diye de dylandan iyidir denmesi de saçma.Bir kere görüntü olarak dağlar kadar fark var.Neyse alana kullanana hayırlı olsun
Mantık olarak aynı motoru kullanan 2 makine arasında enjeksyonlu olan daha iyidir. Yanılıyormuyum?
Fakat aradaki fiyat farkına değermi, onu tartışabiliriz.
Geriye kalan herşey kişisel zevkler doğrultusunda konuşulacak ve fikir beyan edilecek konular. Birkez daha yineliyorum; bence şekil ve görünüşü itibariyle Dylan'dan çok daha çekici ve güzel görünüyor bu makine.
::139:: [I][B][COLOR="DarkRed"]Burak Murat[/COLOR][/B][/I]
-
20 Haziran 2008, 22:17
#92
-
21 Haziran 2008, 09:57
#93
honda ps 150i teknoloji olarak daha üstün
enjeksiyon sadece yakıt tasarrufu sağlamaz, yakıtın en verimli ve en düzenli şekilde silindire aktarılmasını sağlar, motorun bile daha iyi ve stabil çalışmasını sağlar, ayrıca karbüratörde biriken bir miktar benzin, motoru park ettiğinizde yada bir kaç saat dinlendirdiğizde uçar gider, ama enjeksiyonda böyle bir sorun yoktur, enjeksiyon aynı zamanda karbüratöre göre çok daha basit bir yapıdadır ve kolay kolay hata yapmaz ve bozulmaz.
enjeksiyonlu motorların tek dezavantajı karbüratörlülere göre kalkışlardaki performansın daha az olmasıdır (abartılacak bir fark değildir), ama 20 km/s hızdan sonra çok iyi bir performans elde edilir.
görünüm konusuna gelince !
dylan ve ps nin birbirlerine benzerlikleri yok, ama ps çok daha dolgun ve etli butlu duruyor, bunun dışında geriye sadece zevk meselesi kalıyor.
sevgiler
-
21 Haziran 2008, 13:29
#94
aklıma gelmişken enjeksiyonlu motorlar karbüratörlüler gibi zırt pırt stop etmez ani gaz değişikliklerine daha iyi tepkiverir ..
-
21 Haziran 2008, 18:42
#95
Ya arkadaşlar saydıklarınız doğru ve faydalı bilgiler de 150 cc bir scooter için fazla abartı değil mi??Karbüratör olsa nolur enjeksiyon olsa nolur??
-
22 Haziran 2008, 01:34
#96
şu an 326km de motorum ve bir kere bile calıştırırken gaza basmadım ve rolantisi cok duşuk oldugu halde hic devrinde oynama olmadı "sicakkende sogukkende" ve egzos seside sesiz ve tok geliyor. eski motorumdan yola cıkayım, deli olurdum gazı yedirmeden rolantide durmuyordu fazla ısınmadan gaza basınca durduktan sonra stop ediyordu. servise soyleyince rolantisini yukseltiyordu ama bu seferde motor durmuyordu hafif hafif itiyor ve seside yoksek oluyordu. bu arada enjeksiyo ile karburator arasındaki farkları anlatan bir site buldum buraya aktarmak istiyorum...
Sevgili motosiklet dostları...
Çok uzun yıllardan beri,hatta benzin motorunun icadından beri benzin motorlarında karbüratör bir zorunluluk olmıştur.Aslında yakıt enjeksiyon sistemlerinin bulunmasına kadar karbüratör kullanmak zorunluluk olmuştur.Her iki sistemde de amaç bir benzin motorunun silindirlerinde yanabilecek bir hava\yakıt karışımının yanmadan önce hazılanmasıdır.Çünkü sadece iyi şartlarda oluşturulmuş karışımlar benzin motorunda yanabilir.Yıllardır karbüratörler bu görevi yerine getirirken ne yazık ki,bazı sorunları da birlikte yaşıyoruk.Yazın buhar yaptı,kışın dondu,şamandra taşırdı,yakıt me me si tıkandı gibi daha akla gelebilecek pek çok sorunla beraber yine de karbüratörle yaşamaya devam ettik yıllarca.Bir sorunla karşılaşınca da bu işin uzmanı olan ustaları aradık durduk derdimize derman olması için.Yaşadıklarımız dışında gerçekte teknik olarak da ne sorunları ya da ne eksikleri vardı acaba karbüratörün? Birkaç örneğe bakalım.
İki sistemi incelediğimizde;
1-Çalışma sırasında karbüratör ile silindir arası me safenin enjeksiyona oranla daha uzun olması sonucu yakıtın silindirlere ulaşması gecik me li olarak gerçekleşir.Oysa enjeksiyon sisteminde enjektörler doğrudan em me kanalı üzerine yerleştirilmiştir ve bu gecik me yaşanmaz.
2-Soğuk çalışmada soğuk olan manifoldda yakıt hızlı bir şekilde yoğuşur , yanmaya karışan yakıt yeterince buharlaşamaz ve hava ile karışamaz.
3-Silindire tek tek yakıt gönderildiğinde her silindire eşit miktarda yakıt git me yebilir ancak enjeksiyon sisteminde her enjektör kanallara eşit uzaklıktadır ve her silindire her çevrimde hesaplanarak gerektiği kadar yakıt gönderilir.
4-Karbüratör sisteminde yakıt silindire giden hava tarafından emilir ve yakıtın silindir içinde parçalanması ancak hava hareketleri ile gerçekleşir.Oysa enjeksiyon sisteminde yakıt basınçlı olarak püskürtüldüğü için daha iyi parçalanır ve va hava ile daha iyi karışır.Bu da yanma verimini arttırır.
5-Motor performansını arttırmak için en önemli uygulama hava girişini rahatlatmaktır.Oysa karbüratör sisteminin yapısından dolayı her karbüratörde hava girişinin daraldığı “ventüri” bölge vardır.Bu hava girişini kısıtlar.Oysa enjeksiyon sisteminde bu ventüri bölgesi yoktur.
Bu yapısal farklılıklarının yanında başka neler farklıdır iki sistem arasında?Karbüratör arıza yaptığında işten anlayan bir usta tarafından tamir edil me si gerekir.Oysa tüm yakıt enjeksiyon sistemlerinin kendi kendini teşhis fonksiyonu vardır ve oluşan arıza belli kodlarla servis teknisyenlerine hızlı bir şekilde bildirilir. Enjeksiyon sisteminin çalışması kısaca şöyledir:
Motordan gelen çeşitli bilgiler bir kontrol ünitesine,yani küçük bir bilgisayara gönderilir.Motordan gelen bilgiler motor devri,kam milidevri,emilen hava miktarı,hava sıcaklığı,motor sıcaklığı,gaz kelebeği açıklığı,atmosfer basınç sensörü ve daha pekçok motor çalışması ile ilgili bilgi alıcılardan kontrol ünitesine iletilir.Bu şartlar ve emilen hava miktarına göre silindirlere gönderilecek yakıt miktarı için gerekli enjeksiyon açık kalma zamanı hesaplanır.
Böylece çalışma şartlarına göre kontrol ünitesi kumanda edilecek enjektör,rolanti kontrol valfi,röleler gibi parçaları çalıştırır.Motorun her çalışma şartı için değerler sürekli olarak yenilenir ve en uygun hava yakıt karışımında motorun çalışması sağlanır.Sistemde bir problem olması durumunda,örneğin bir bilginin gel me me si durumunda motorun çalışmaya devam et me sini sağlamak için bu bilginin yerine daha önceden hafızaya alınmış bilgiler kullanılır ve sürücünün yolda kalması önlenmiş olur. Böylece enjeksiyon sistemi ile birlikte hem karbüratörde performans düşüklüğüne neden olan olumsuzluklar ortadan kaldırılarak performans arttırılır hem de sistemin güvenilirliği artmış olur.
Son yıllarda bazı üreticiler her silindir için çift enjekör kullanan sistemler geliştirmişlerdir.Düşük ve orta devirlerde de yüksek güç alınan bu Sıralı Yakıt Enjeksiyon Sistemleri ile motor performansı daha da geliştirilmiştir.
KARBÜRATÖRLÜ SİSTEMLER
Yakıt sistemi karbüratörlü olan sistemlerin genel olarak elemanları; yakıt deposu, yakıt filtresi, yakıt pompası ve karbüratördür. Karbüratörler, yakıt ile havanın karıştırıldığı ve motorun çalışma koşullarına uygun karışımın hazırlandığı yer olmasına karşın yapısından dolayı yakıt ile havanın motorun değişik çalışma koşullarına göre homojen bir biçimde karışmasını tam olarak sağlayamaz. Bu yüzden; teknolojinin gelişimi ile karışımın nasıl daha iyi hazırlanabildiği hava/yakıt karışımının silindirde sıkıştırma sonunda buji ile ateşleme yapan motorlarımızda, karbüratörlü sistemler dışında, benzini püskürten enjeksiyon sistemleri kullanılmıştır.
ENJEKSİYONLU SİSTEMLER
Enjeksiyonlu sistemlerin yakıt sistemi karbüratörlü olan sistemlere göre farklı olan elemanları yakıt deposu ve yakıt deposu içerisinde bulunan elektrikli yakıt pompası, emme manifoltu üzerinde bulunan enjektör gövdesi bünyesinde yer alan enjektör ve yakıt basınç regülâtörüdür. Sistemde bulunan elektrikli elemanların çalışması; elektronik bir kontrol ünitesi tarafından, motorun devrine ve yüküne bağlı olarak, sensorlardan gelen bilgiler doğrultusunda kontrol edilir. Enjektörler benzini çok küçük damlacıklar halinde zerreleştirme görevini yerine getirirler. Motorun düzenli şekilde çalışması için, hava/yakıt karışımının hazırlanması bakımından karşılanması gerekli olan koşullar esas olarak şunlardır;
1-Gereksiz yakıt tüketiminin önlenmesi ve yanmayı garanti altına almak için, hava/yakıt oranı olabildiğince stokiyometrik değerde tutulmalıdır.
2-Karışım, mümkün olduğu kadar homojen oluşmalıdır.
ENJEKSİYON SİSTEMLERİNİN, KARBÜRATÖRLÜ SİSTEMLERE GÖRE ÜSTÜNLÜKLERİ
1-Motorun değişik çalışma koşullarına göre (motor sıcaklığı, emme manifoltuna giren havanın sıcaklığı, emme manifoltu vakumu, yanma odasına giren havanın ağırlığı, motor devri, egzoz gazı içerisindeki oksijen miktarı, gaz kelebeğinin pozisyonu) çalışma veriminin yüksek olmasıdır.
2-Uzun süre bakım, onarım ve temizliğe gerek duyulmamasıdır.
3-Enjeksiyon sisteminin kullanıldığı otomobil, ekolojik olmaya uygundur.
ENJEKSİYON SİSTEMİNİN GENEL OLARAK GÖREVLERİ
1-Püskürtme sürelerinin ayarlanması
2-Soğukta harekete geçmenin kontrolü
3-Hızlanma sırasında yakıt zenginliğinin kontrolü
4-Yavaşlama sırasında yakıtın kesilmesi
5-Motor rölanti hızının kontrol ve yönetimi
6-Maksimum devrin sınırlandırılması
7-Lambda sensörü ile yanmanın kontrolü
8-Kendi kendine arıza teşhisi
-
23 Haziran 2008, 00:42
#97
kardeşim seni çok kıskandım hakkını helal et. bende çok istiyorum. ama ayaklarını koyduğun yer dar diye alamayacım bu motoru. benim orada en az bir bilgisayar kasası taşıyabilmem lazım alabilmek için.
güle güle kullan
Arkadan vuran suçludur...
Bedeli Öteki tarafta ödemek kaydıyla kabul edilmiştir.
-
23 Haziran 2008, 23:47
#98
bu gun tekirdağa gitmek icin artcımla hazırlandım ve benzin 1/2 cizgisindeydi. 15ytl ustune koyup yola cıktım genel hızım 60-80 arası gidip geliyor ve araba sollamak ininde ara sıra 100-120km yaptım ve sabit devir kulanmadım. işim cıktığı icin tekirdağa 35km kala donmek zorunda kaldım 10ytl daha koydum.eve geldigimde 234km yol yapmışım. toplam 25ytllik benzinle 230km yol yaptım ve ortalama 100km'de 3.4 litre benzin yakıyor. ekonomik kullansaydım belkide 3 litreye kadar gerileyebilirdi. şu an 687kmde ama bitmek bilmedi rodaj :(
-
24 Haziran 2008, 08:34
#99
Cidden fazla yakmışsın.Umarım rodajdan sonra düzelir
-
24 Haziran 2008, 09:50
#100
pocemonmutlu
artçıyla birlikte ve motor henüz rodajdayken 100 kmde 3,4 litre yakman gerçekten çok ekonomik olmuş. Tek kişiyle ve rodaj bittikten sonra 3,0 lt gibi yakar sanırım.
Zaten ilerde çok büyük fark olacağını sanmıyorum, 3 litrenin altına inecek hali yok sanırım, vitesliler bile 2,5 - 3 litre arası yakıyor 125 cc liklerle.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)