ben arkaya IRC taktırdım valla çokta güzel.. takma dahil 80 tl.. yakında önüde takdırıcam..
ben arkaya IRC taktırdım valla çokta güzel.. takma dahil 80 tl.. yakında önüde takdırıcam..
selam arkadaşlar
6 ay yurtdışına çıkmam sebebiyle motoru arkadaşıma vericem. geldiğimde yine bir scooter alıcam şimdilik 2 seçenek var.
1- honda pcx 125i. motorun en iyi yanı 46km/lt yapması. motorun çok değişik güzel bir görünümü olmasına rağmen ön tarafı çok büyük arka tarafı ise çok dar geldi bana. gösterge ise çok güzel. yaza türkiyeye gelmesini bekliyorum. fiyatı 5500-6000 tahmin ediyorum.
2- honda dylan 150i. daha önce şakasını yaptığımız gibi sıfır bir ps150i alıp honda ile kasasını değiştirmeyi düşünüyorum. pslerin yakıt tüketimi nedir? bu değişiklik yapılabilir mi? ruhsat işlemleri nasıl olur? benim için en önemli şey görünüş. dylan onun için 1. sırada. yeni çıkacak yamaha tmax 750 de çok güzel ama 35000 üstünde fiyatıyla arabaları bile sollamış. 250cc üzeri scooter düşünmüyorum zaten. değerli görüşlerinizi bekliyorum.
ps alıp kasasını dylanlar değiştirmektense dylana ps motorunu yerleştirmek daha kolay, daha orjinal olur gibi geldi bana. Ama her iki şekilde de yapılan masrafa ve emeğe değmeyeceğini düşünüyorum. Hevesini kırmak gibi olmasın ama bence ne az yaksın diye motor değiştirilir ne de güzel görünsün diye kasa. Tabi zevk meselesi. Elin amerikalısı böyle şeyler yapınca da ağzımızın suları aka aka izliyoruz orası da ayrı konu. Sh 300 ü görmeyi bekliyorum bende.2- honda dylan 150i. daha önce şakasını yaptığımız gibi sıfır bir ps150i alıp honda ile kasasını değiştirmeyi düşünüyorum. pslerin yakıt tüketimi nedir? bu değişiklik yapılabilir mi? ruhsat işlemleri nasıl olur? benim için en önemli şey görünüş. dylan onun için 1. sırada
Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto...#ixzz1ERkQGf5e
Okadar dengeli ki durunca ayaklarıma ihtiyaç duymuyorum..
e dylan alıp ps nin sadace enjecsiyonunu monte etmek daha akıl karı olmazmı bu seçenek nasıl??
Mustafa Kemal Atatürk
evet onu servise sormuştum baya bişeyler değişmesi gerekiyormuş. çok masraflı olacak o zaman. ps150i alıp değiştirmek masraflı olsa da sonuçta o motor da kullanılacak. abime verebilir veya satabilirim. olay sadece yakıt değil, uğraşıp motoru güzelleştirmeyi seviyorum. dylanı uzun süre kullanmak istiyorum. o yüzden motorun sıfır olması da iyi olacak. hatta güzel bir de renk seçeceğim. bugün park edeceğim yerde ps150i vardı dylanı yanına koydum. baktım herşeyi birebir aynı duruyor. birtek arkada farın üstündeki metal tutamağın vidalarının yerleri farklıydı. dediğiniz gibi sadece motoru değiştirmek daha kolay olacak. zaten radyatör yerleri de değişik. şu pcx125i yi bi göreyim içime sinmezse kesin yapacağım. pcx125i de çok güzel motor bu arada.
ruhsat çok sorun olur mu bir bilginiz var mı????
varyatörleri değiştiren arkadaşlar bir artısını gördünüz mü? youtube de böyle şeyleri değiştirip pcx125inin son hızını arttırmışlar anladığım kadarıyla. dylanı açıp vites sistemini gördüğümde çok şaşırdım. hiç aklıma gelmezdi.
Ruhsatta rengi değiştirdiğinde sorun olmuyor. Yapan bir arkadaş 150 lira masrafla renk değişikliğini ruhsata işletmişti.
Bu arada bugün yetkili honda servisine dylanda kesici olup olmadığı konusunu nihayet sorabildim. Dylanda kesici yokmuş bilginize.
Okadar dengeli ki durunca ayaklarıma ihtiyaç duymuyorum..
ooww! 150. iyiymiş. motor numarası değişecek. asıl onu merak ediyorum.
artık dylan bitti arkadaşlar..kendinizi bu düşünceye alıştırın yavaş yavaş..
ne kadar hızlı gittiğini ancak fren yapınca anlarsın..:cat:
Keşke şu dylanın aynı ölçülerinde biraz daha güçlüsü olsa diye diye en sonunda SH300ü getirttik. Sabahtan beri bu motoru inceliyorum aynı dylanda olduğu gibi içimde yeni bir heyecan oldu. Fiyatları ve renkleride sitede yayınlanınca sanki alacakmışım gibi internette girilmedik SH sitesi bırakmadım. Gördüğüm, izlediği kadarıyla bazı + ları ve - lerini kendimce yazayım dedim. Benim gibi dylandan başka gül koklayamayanların belki aklını çelebilir. Gücü, kalitesi, servisi gibi çok genel konuların haricinde detaylara bakınca bazıları dylana göre bazıları da rakiplerine göre olan + ve - leri kendimce şöyle gördüm :
+ lar..
-Birincisi çok önemli konu lastikler. Büyük teker her zaman iyidir. Görüntüsünü beğenmeyenler olsada...
-Sinyallerin yanında 2 tane park lambası var videolarda gördüğüm kadarıyla. Görünürlük açısından faydalı.
-Dylandan çok daha okunaklı göstergeleri var.
-Arkalar da disk fren.
-Benim gibi marş bastığı anda gaza abanmayanlar için gerekli hararet göstergesi var. Artık gaza nezaman yüklenirsek daha sağlıklı olur görebiliriz. Keşke devir saatide olsa dedim ama daha önemli olan hararet göstergesi yüzünden devir saati olmamasını sineye çekicez.
-Sadece dylanda değil tüm motorlardaki plastik parçaların ortak sorunu olan yıllar sonra güneş, yağmur,çamur yüzünden renk solması ve kolay çizilme gibi sıkıntıları gidereceğini düşündüğüm boyalı gidon plastiği. Bu bence çok güzel birşey olmuş.
-Yine videolarda izlediğim kadarıyla hız okuyucu arka tekerde. Buda ön tekere kıvrıla kıvrıla sokulan hız telinin olmaması demek. Görüntü ve dış etkilere açık olmamasından dolayı buda güzel birşey.
-Dylanın gibi hafif ve kıvrak.
-Ön camın haricinde elcik koruma parçalarının ayrı takılabiliyor olması.
-Downtowna göre T gidon olması benim için bir avantaj oldu. Rahat kullanım için tasarlanan downtown tarzı gidon yerine daha spor kullanımlı T gidonu tercih ederim.
Gelelim - lere ve beğenmediğim yanlarına:
-Bu tarz farı gidon üstünde olan tipdeki motorları pek beğenmiyorum.
-Detaylı resimlerinde göremedim ama dylandaki gibi freni sabitleme sistemi yoksa çok kötü. Çok sık kullandığım çok faydalı ve basit bir sistemdi.
-Yurtdışı sitelerde abs li modellerde kombine frende yazıyor ama Tr ye gelecek modellerde kombine fren yoksa çok ayıp etmiş olacaklar. Bence en eksik şey bu olur.
-Sele altı küçük gibi geldi. Sanki 1 tane kapalı kask bile alamayacakmış gibi. Halbuki downtownda araba bagajı gibi sele altı var.
-Renk seçenekleri arasında kırmızı yok. Halbuki kırmızı olsun 3 kuruş fazla olsun.
-Hiç beğenmediğim şekilde ön çamurluk lastikle beraber haraket etmeyip yukarda sabit duruyor. Bu şekil bana çok itici geliyor ne yalan söyleyeyim. Tekerle çamurluk arasında mesafe oluşu gözüme hiç hoş gelmiyor. Teker olması gereken yerde değilde fırlayıp gidecekmiş gibi.
Bu yazdıklarım içinde fren sabitleme ve kombine fren mevzusunu tam olarak bilmediğim için çok merak ediyorum ama bunların haricinde en çok merak ettiğimse dengesi ve virajı. Dylan gibiyse süper ancak b250 gibiyse kesinlikle almam. Çok iddalı bir söz oldu ama bu dediğimde çok ciddiyim. Virajları b250 gibi dönecekse bu motoru ben tercih etmem. Amaaaaa dylan gibi olursa da tadından yenmez.
Son olarak birde şöyle bir video buldum. Bu videoda motoru değilde memleketteki motor kültürünü görmeniz için ekleyeyim dedim. Cennet gibi bir yer. Sadece yolların kalitesi yeter.
http://www.youtube.com/watch?v=wwczC...eature=related
Okadar dengeli ki durunca ayaklarıma ihtiyaç duymuyorum..
-BSI-
Dostum dylan bitti bitti antika olarak saklayalım senin motoru,,
gel gidip bi PCX alalım 5.500 lira imiş fiyatı
tipi güzel,enjeksiyonlu, güzelleştirmeye müsait
cücükle biz alacağız birer tane.
bilgine...
Old machines
PGO Star-50,Yamaha FLY-ONE 150,Peugeot Vivacity-100,Piaggio TPH125XR,Daelim S2-250 FreeWing Lc,Honda CBR600F,Honda NT700V Deauville,Yamaha XVS1100 DragStar Classic..
arkadaşlar ben bu pcx'e aşık oldum resmen ya..honda muhteşem bi makina yapmış bence..125cc kasasında maxi scooter konforu var hemde ağırlık ve yakıt tüketimi dezavantajı yaşamadan..ayakları uzatabiliyosunuz,bel desteği var,enjeksiyon oluşu,14 jant oluşu..hele hele start stop sistemi tam anlamıyla efsane olmuş..arkadaşlar benzin 4lirayı geçti yakıtıda düşünmek lazım yav..baksanıza zam üstüne zam..yaza kadar litresi 5 lira olucak bu gidişle..tamam büyük hacimli scooter iyi ama 100kmde 4-5litre yakan bi scooter bana zevk vermez..mantığıma aykırı yani..30lira koycam 100km yol yapçam..can dayanmaz arkadaşlar..pcx 1litre ile 47km yol yapıyor..muhteşem bence 6litre depo 280km menzili var yabancı sitelerde okudum testini..sele altında benzin deposu olmadığı için tamamen bagaja ayırmışlar bi kask alıyo bi dünyada yer kalıyo yanına..önde torpido gözü var,kombine frenler filan..beyaz rengine bayıldım kuğu gibi vallahi alcak olanlar alsın çünkü bu fiyatta kalmaz bu makina..dylan 4650den çıkmış 1 sene olmadan 1000 lira koymuştu üstüne..2.elde değerinide kaybetmez 1 sene bin aldığın paralara sat..ben kararımı verdim..2011 model bi pcx sahibi olucam inşallah..
ne kadar hızlı gittiğini ancak fren yapınca anlarsın..:cat:
Vay başkann. Seninde gözün aydın 600f in yenisi gelmiş. Burası dylan çöplüğü ona göreee. İlerde Pcx başlığı açarsınız gelir sataşırım bak ona göre.. Öyle antika felan deme karışmam valla.
İlk defa motor alacak olsaydım Ps almaz Pcx alırdım. Bencede tasarımı, özellikleri süper. İstanbul için ideal hatta ama ben Türkiyeyi motorla gezmeyi hayal eden biri olarak da Pcx alamam malesef. Görmeden binmeden sırf Honda diye SH da alırım demem. Ayrıca Downtownun ne kadar az yaktığını duyunca SH300 dende başarılı bir tüketim gelecek diye umuyorum, bekliyorum, sanırsam. Hatta Dylan ile neredeyse aynı yakıt tüketimi olursa kimse şaşırmasın.
Okadar dengeli ki durunca ayaklarıma ihtiyaç duymuyorum..
bsi dostum..sh300i 100kmde 3.8 litre yakıyor..27.2 hp gücündeki bir scootere göre çok iyi bence..ama alış maliyeti açısından benim için çok fazla..dylanı 3000e versem..üstüne 8500lira koymam gerek..beni aşar..kararım pcx'ten yana benim..gittiğim en uzun yolum bizim yazlık oda evden eve 43km sadece biraz zorlasam bisikletle bile giderim aslında..hızlada işim yok ne gerek var boşuna masrafa..bu 43km yolda 3-4 tane mobese ölçüm noktası duruma göre 1-2 tanede sabit çevirmeli radar var..ki pcx kesinlikle yavaş bir scooter değil..160km ibre var..yabancı sitelerde okuduğuma göre inişlerde 120yi buluyormuş..bana yeterde artar bile..asıl kilit nokta yakıt tüketimi..1 litre 47km muhteşem
ne kadar hızlı gittiğini ancak fren yapınca anlarsın..:cat:
Fiyatı çok yüksek bencede. Ama alıp 5 sene binilecekse bence 1 senede taksit ödemeyle geçebilir. Onuçta parayı sokağa atmıyoruz. Motor satarken de ona göre satılacak. Hatta bu fiyatlar 1 sene sonra en az 1000 er lira artar gibime geliyor. Dylanda öyle olmuştu. Hatta Dylanı ilk alanlar 1 sene sonra motoru sıfır aldıkları fiyata 2.el satmışlardı. Benim dylanla 4 senem geçti. Onuda taksitle almıştık. Maddi olarak zarar etmiycem. pcx çok farklı bi motor. Konsept model gibi hatta. Rakiplerine göre çok gelişmiş duruyor. Ben alabilirsem SH veya downtown alırım. Bunlara gücüm yetmezse de 2.el bir vitesli alırım. Ya da dylana devam 2.el SH veya downtownları beklerim. Nasılsa dylan hala benim.
Okadar dengeli ki durunca ayaklarıma ihtiyaç duymuyorum..
tercih senin tabikide..hayırlısı olsun
ne kadar hızlı gittiğini ancak fren yapınca anlarsın..:cat:
Türkiye'ye ABS'siz olan gelecek fiyat bakımından...
Bagaj hacmi hiçbir kaskı alamayacak kadar küçük (nazi kaskı hariç)
Fabrika çıkışı lastikleri Metzeller...
[color=blue]Motosiklet Kullanmak Bir Düşünme Yoludur....![/color]
[color=red]0Rh+[/color]
Old machines
PGO Star-50,Yamaha FLY-ONE 150,Peugeot Vivacity-100,Piaggio TPH125XR,Daelim S2-250 FreeWing Lc,Honda CBR600F,Honda NT700V Deauville,Yamaha XVS1100 DragStar Classic..
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)