[COLOR="Cyan"][B]
Facebook grubumuz: ''MT ANTALYA''
MSN Grubumuz: mgroup317122[/B][/COLOR]
Dostum benim bilgim şu şekilde: Hızın belli bir seviyeye ulaşınca bunu algılayıp yakıtı kesmesi için bir elektronik devre gerekli. Yakıtı elektronik olarak kesebilmesi içinde enjeksiyon sistemi gerekli. Bildiğin gibi karbüratör tamamen mekanik bir sistem. Yani yakıtı kesecek herhangi bir sistem mevcut değil. Kesiciye girmek demek motorun daha hızlanmaması ya da deviri daha fazla yükselmiyor demek değil. Kesiciye girdiği anda motor bildiğin gaz yemeyen motor gibi teklemeye başlar. Bunun sebebide yakıtı kesmeye başlamasıdır. Hatta ben ilk Beverly 250 de başıma geldiğinde korkmuştum o derece sarsıyor. Ayrıca scooterlar için servisler bunların limitlerini devir olarak değilde hız olarak söylüyorlar. Örneğin yanlış olmasın Beverly 250 de 150 km civarı, Beverly 500de de 175 km civarı süratlerde kesiciye girmişti. Yani Beverly 500 le istersen ağrı dağının tepesinden aşağı gazla 175 se limiti 176 km hız yapmıyor ki bu motor bu hıza zaten düz yolda da ulaşıyor. Bizdeki gibi rüzgar yoktu 140 yaptım biraz da yol eğimliydi 150 yaptım mevzusu olmuyor kısacası. Yanlış anlama ama acaba sen motorun daha fazla hızlanamamasını kesiciye girdi olarakmı yorumladın. Yani ybr veya er5 örneğin için birşey diyemem belki benim bildiklerimin de yanlış olma ihtimali var ama Dylanın kesiciye girmediğini adım gibi biliyorum. 150 den yukarı çıkmaması deviri kestiği anlamına gelmiyor yani ondan daha hızlı gidemeyeceği için daha fazla hızlanamamışsındır.
Okadar dengeli ki durunca ayaklarıma ihtiyaç duymuyorum..
Şu devir kesici olayınada bende bir yorum getireyim. Şu anda kullandığım motor 2005 model kle 500 karbiratörlü. Motor sehpada ve vites boşta iken gazı açıyorum 10500 deviri geçtiğin zaman motor gazı kesiyor, deviri tekrar 10500 e indiriyor, yani 10500 devirden sonrasına izin vermiyor. Motosikletin beyni sanırsam devire bağlı. Şöylede bir örnek vereyim 185 km süratle giderken devir saati 10300 civarında idi buda demek oluyor ki bu motor en fazla 190 yapacak, ben ne yaparsam yapayım 10500 deviri geçemiyorum. Karbüratörlü motorumda devir kesici var
MUTLU OLAMIYORSAN BAHANE ÜRETME, KAFANI DEĞİŞTİRMEYİ DENE..
Benim bugüne kadar duyup bildiğim bu şekilde idi. Hatta yazmadan evvel internettende araştırdım ki Hakan arkadaş ta bukadar net söyleyince yanlış bişey yazmayım diye ama okuduklarımda benim dediğim gibiydi. Peki Erol abi şöyle birşey sorayım sana motorla giderken benim dediğim gibi 190 a gelince motorun gitmemesi ya da tekliyormuş gibi gaz kesmesi oldumu? Acaba benim bildiğim sırf scooterlar içinmi? Yoksa karbüratör için farklı bi çalışma sistemi ya da farklı bi amacımı var? Bende merak ettim şimdi bu işin doğrusunu. Gerçi Dylanı orta sehpada da gazlasan kesilme yok basabildiği kadar basıyor.
Okadar dengeli ki durunca ayaklarıma ihtiyaç duymuyorum..
[COLOR="Cyan"][B]
Facebook grubumuz: ''MT ANTALYA''
MSN Grubumuz: mgroup317122[/B][/COLOR]
Şimdi iddalaşma gibi olmasın ama Dylanda bende kesici olmadığını söylüyorum. Bende 4 senedir biniyorum. Üstelik belki 10-15 farklı dylan kullanmışımdır. Şimdi ne olacak? Şaka bir yana devir saati olmayan motorda devir kesici nasıl olur birde? Nerden anlıyor yüksek devire çıktığını da kesmeye uğraşıyor. Yani sonuçta bu bir makine ve yapabileceği devir illa sınırlı. Ama dylandaki devir kesilmesi mevzusu değil yapabileceği son devire kadar çıkıp orada kalması. Yoksa senin dediğin gibi olsa devir kesicisi olmayan motorun en sonunda patlaması lazım. Ama Erol abinin dediği mevzu kesici durumu o yüzden karbüratörlü motorda olurmu olmazmı mevzusu kafamı karıştırdı.Bakım için servise gitmiyorum ama sırf bunu sormak için giderim.
Okadar dengeli ki durunca ayaklarıma ihtiyaç duymuyorum..
Şimdi çok atışma olmuş dylan kullanmadım ama.Devir kesici dediğimiz şey motorun belli bir devirden sonra ateşlemeyi ara ara kesmesi motora zarar vermemesi için.Yani devir kesici sen son hızda giderken motoru durdurmaz hala son hızında gıdersın sadece motora zarar verecek devire çıkmanı engeller.
iddalaşma değilde :D şunu bilmiyorsun devir saati olan motorlar genelde vitesli motorlardır...yani manuel olduğu için kullanıcı devirini kendi ayarlayıpta atıyo sonuçta motorda amaç bu ! scooter lerde yani otomatik vites motorların genelinde devir saati yok çünkü otomatik adı üzerinde scooterlerdede belli bi devirden sonra kesici vardır uniqe arkadaşımızında dediği gibi motoru biyerden sonra kesiciye sokmazsa sorun olur ya pistonu alırsın eline yada kırılır vs. dolayısı ile bence sen bi git sor Dylanda Kesici var ) ve her motorda var dylanlarda 150km de kesiciye giriyo genelde çevremdeki arkadaşlardanda duyduğum 150 km ye ulaştığında motor kesiciye giriyo egsoz alev atmaya başlıyo gaz kesiyo vs. bence güzelce bi araştırman lazım 5-6 yıldır motosiklet kullanıyorm iyi kötü biliyorum sonuçta iddalaşmada yok ayrıca yanlış bilgi olmasın diye tekrarda yazıyorum !
[COLOR="Cyan"][B]
Facebook grubumuz: ''MT ANTALYA''
MSN Grubumuz: mgroup317122[/B][/COLOR]
Serkan ben devir kesiciye girip girmediğini anlamak için şöyle bir test yaptım. Motosikletin gazına yüklendim 4 ncü vetisle gittim, motor 10500 devire gelince gazı kesti, 10500 devirin altına iniyor ve yavaşlıyor. Ayrıca dediğim gibi vites boşta iken yani motor park durumunda ikende gazı açıp deviri yükselttiğinde de 10500 devirde gazı kesiyor o zamanada otomatikman 10500 devirin altına iniyor. Ben 4 ncü viteste devir kesiciye girmiştim, 6 ncı viteste de deneyim dedim 185 km süratte 10300 devir vardı az daha gitseydim devir kesiciye girecekri, ama fazla güvenli olmuyor o hızlarda motorun önü havaya doğru yükselmeye başlamştı. Normalde o hızlara çıkmam zaten kle 500 hız makinası değil, amacım sınırlarını tanımaktı.2005 Kawasaki kle 500 de durum bu serkan.
MUTLU OLAMIYORSAN BAHANE ÜRETME, KAFANI DEĞİŞTİRMEYİ DENE..
Erol abi senin dediğin durum tam olarak benim anlatmak istediğim durum evet ve motor karbüratörlü dedin. Şimdi ben bu işi çok merak ettim. Demekki yanlış biliyomuşum. Açıkçası devir saati olmayan mekanik bir motorun deviri nasıl algıladığını, ateşlemeyi veya yakıtı nasıl kestiğini vs tam çözemedim. Ya da devir kesici kavramında biraz problem yaşıyoruz. Benim bahsettiğim motorun ne daha fazla hızlanamaması ne de son devire çıkıp orada takılı kalması. Benim dediğim motor belli bir devire veya hıza diyelim geldiğinde aynı Erol abinin dediği gibi o devirin üstüne çıktığı anda ateşlemeyi bir anlık kesip limitli devire düşmesi olayıdır. Bu mevzuyu araştırıp edindiğim bilgileri paylaşmam lazım. Sitenin ana sayfasına başlık açtım ama kimseden teknik bir cevap gelmedi. Hatta komik cevaplar atanlarda oldu da neyse. Ben yinede bu işin ehillerinden öğrenip sonucu buraya yazarım. Ayrıca isterimki benim bu kesici mevzusunu en iyi hissettiğim Beverly ile bir deneme yapabilin. Ozaman ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Motor ibresi son sürat atıyorum 170 olmasına rağmen 150yi 1 km bile geçmeyip teklemeye başlıyor. Uniqe arkadaş yanlış anlamış herhalde. Ben yavaşlar demedim o hızdan yukarı çıkmıyor dedim. Hatta Beverly sahipleri bu sistemi iptal etme düşüncesine bile girerler. Birde motorun güvenli çalışma limiteri içinde 150 km gibi hızlar varsa bu Dylana neden 140 son ibre koymuşlar oda ayrı mesele. Bu arada Hakan arkadaşım tabiki iddalaşma yok o işin esprisi. Burda birşeyler öğrenmek için vakit harcıyoruz. Yanlış biliyosakta doğrusunu söyleyenden yanlış bildiğimizi öğrenmiş oluruz. Sonuçta biz bu işin uzmanı değiliz. Yine buradan okuduklarımız ve tecrübelerimize göre konuşuyoruz.
Şimdi biryerde okuduğum yazıya göre de şöyle birşey varmış: Motorda devir kesici olabilmesi için elektronik ateşleme olması lazım. Yani benim enjeksiyon diye bildiğim mevzu elektronik ateşleme mi acaba. Erol abi Kle nin ateşlemesi hakkında bir bilgin varmıdır?
Okadar dengeli ki durunca ayaklarıma ihtiyaç duymuyorum..
bu kesici muhabbeti otomatık olmuş viteslı olmuş farketmez.beyınlı olan butun araclarda vardır.yanı beyne atılmış yazılım vardır.atıyorum devir 10 bınde kesme programı atılır.motorda devir saatı olmuş olmamış farketmez.o devire geldıgınde artık gaz vermez.motorun blok patlatmasını engellemış olur.mesela chıp uygulaması yapan yerler vardır.sadece yazılımla araca hp gücü artısı yaparlar
MOTOR bence bır hastalıktır.
Serkan, Kawasaki kle 500 ün ateşleme sistemi : digital tcbı diye bir şey yazıyor ne demek olduğunu bilmiyorum ama serviste selenin altında sigara paketi gibi bir kutu görmüştüm ne diye sorduğumda motosikletin beyni demişlerdi. Ben de 22 bin km kadar dylan kullanmıştım maksimum 135 km hız gördüm ama devir kesicye girmedi Aslında şöyle bir soru sormak lazım Dylan kullanıpta devir kesiciye giren varmı diye. ( benim bildiğim dylan'da beyin var ama devir kesici yok zaten olsaydı herhangi bir dylan kullanıcısı bunu mutlaka paylaşırdı )
MUTLU OLAMIYORSAN BAHANE ÜRETME, KAFANI DEĞİŞTİRMEYİ DENE..
[COLOR="Cyan"][B]
Facebook grubumuz: ''MT ANTALYA''
MSN Grubumuz: mgroup317122[/B][/COLOR]
26 bin km dir kullanıyorum,pozisyonunu buldummu son limitlere kadar zorlarım.kesiciye girdiğini hissetmedim.ama bi gercek var 150 km gibi hıza cıkamadım......
MOTOR bence bır hastalıktır.
ya şu ps başlığınada bi el atın ya ben sıkıldım valla:D
Mustafa Kemal Atatürk
Ben öğrenince yazıcam Dylanda kesici var mı yokmu tamam. Şimdi Dylanda kesici olduğunu düşünerekten şöyle sorular soruyorum kendime: 150 de diyelim (hadi oda tam kesin değil ya) diyelimki kesiciye giriyorsa, kesici olmasa bu motor kaç yapar? 2.soru madem Dylan 150 km hıza kadar riskli devirin altında çalışabiliyorsa neden son hızı 140 yazmışlar? Yazsınlar oraya 160-170 gözümüz gönlümüz açılsın. Birde Hakan dostum 150 de kesiciye girdiğini nasıl anladın? Motor daha fazla hızlanmadı mı? Yoksa bi titreme ya da ateşlemeyi kestiğini hissettirecek bir şey oldumu? 2.si oldu diyorsan eyvallah ama 1.si dersen sana şöyle söyleyeyim bu güçte bir moturun rüzgar direncidir, ağırlığıdır hepsini hesaba katınca zaten yapacağı limit hız bellidir. Yani kesici olmasaydı 150 den bile yukarı çıkacakmış gibi söylüyorsun. Hadi diyorum belki bende ibreyi 140ı geçirip sinyalin üstüne getirdim ama o bile senin dediğin hıza yetmedimi?? Okadar kesin yazıyosunki artık bende şüphe etmeye başladım.
Ben son olarak şöyle düşünüyorum: Yani Erol abi benim motorum karbüratörlü dediği halde ve anlattığı durumuda görünce karbüratörlü motorda kesici olmaz diye idda edecek halim yok. Onun anlattığı durum evet kesicinin olması durumu. Ama senin anlattığın olay motorun o hızdan daha yukarı çıkamaması olayı. YBR de de var demiştin ama ben onda da olacağını sanmıyorum. Ama Dylan da olmadığı konusunda eminim. Şu anda 2 ihtimal öngörüyorum. 1.si ya sen motorun daha fazla hızlanmamasını, kesiciye girdi diye yorumluyosun ki büyük ihtimalle durum bu. 2.si bugüne kadar tanıdığım onlarca Dylan kullanıcısı senin çıktığın sürate çıkamadıkları için Dylanda kesici yok sanıyorlar bende dahil.
Ayrıca bu konuda bence okuyanları sıkmıştır. Sonuçta varsa da yoksa da ben kendi adıma motorumdan memnunum. Şöyle bir bakıyorum 4 senedir 45000 km yol yapmışım. Ankaradan bu tarafta gitmediğim yer kalmamış. Kar,kış,yağmur,çamur,güneş,sıcak hepsini gördü maşallah. 1 kere yolda kaldım oda benzin bittiği için. Sırf Dylan dosyası altında 15 gb fotoğraf,video var bilgisayarda. 2 takım lastik,25 litreye yakın yağ,3 kayış,yanlış olmasın 5 tane buji,3 egzos, 2 branda eskitmişim. Ama bu aralar yatırıyorum motoru. Ben yapamıyorum ama yapanlardan biraz gezi yazıları, paylaşımlar vs bekliyorum. Başlığa renk gelsin biraz.
Okadar dengeli ki durunca ayaklarıma ihtiyaç duymuyorum..
ben burda yazıyım o zmn sero35 ps başlığı beni kesmiyo kimse olmuyo oradaxD masallah cbf başlığı gibi dylancılar pek aktif
Mustafa Kemal Atatürk
sğl kardeşim.bu arada dünde motorla marmaristen muğlaya gidip geldim rüzgar biraz çarptı galiba
Mustafa Kemal Atatürk
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)