zevk meselesi birader,beatte dünyanın en güzel motoru değil biliyorsun ki..Erfer adlı üyeden alıntı
onun için beğenmediysen kendine kalsın..
bu topice girip öle 2 kelime yazıp gitmekle olmuyor..
zevk meselesi birader,beatte dünyanın en güzel motoru değil biliyorsun ki..Erfer adlı üyeden alıntı
onun için beğenmediysen kendine kalsın..
bu topice girip öle 2 kelime yazıp gitmekle olmuyor..
Ya arkadaşlar, motor gelmek üzere ama ben hala hangi marka mont alacağıma karar veremedim.
Mont için araştırma yapıyorum ama tahmin edileceği üzere her mağaza kendi sattığını övüyor.En iyisini sorarsan cevap almak kolay ama o markalara da param yetmez.
Benim sormak istediğim aşağıdaki markalardan hangisinin daha üstün olduğu:
1.Bering
2.Clover
3.Revit
4.Richa
Bu dört markaya ait monlardan max 180 euro'ya kadar bir model arıyorum.Aklımda Bering "chrome" var.Eğer bu montu kullanan varsa yorumlarını merakla bekliyorum.Özellikle hava geçirgenliği; bu sıcaklarda (içi çıktıktan sonra) içinde kayısı mı yoksa rafadan mı olurum
Saygılar
kardeşim bende ve kız arkadaşımda revit monza red modeli var..yazlık mont..freenautilus adlı üyeden alıntı
korumaları çıkabiliyor dirsek omuz ve sırt koruması var..korumalıkları çıkardığın zaman makineye atıp yıkayabiliyorsun bence bu buyuk bi artı özellik..
ama motorun üzerinde olmadığın zaman giyersen terletiyor doğal olarakgerçi hepsi öyledir..
yazlık mont olduğu için astar mastar yok zaten ince ama rüzgar ve yağmur kesinle eçirmiyor o konuda için rahat olsun ve inanılmaz şık ben bazen korumalıklarını çıkarıp giyiyorum günluk hayatta..ffiyatı ise 2sini 700ytlye aldık kredili aldığımız için biraz pahalıya geldi ama umrumda değil açıkçası motora binerken içim rahat şimdi...
yani kısacası tavsiye ederim..
DİKKAT!
Hiç bir motor montu makineye atılıp yıkanmaz!
Revitte dahil sakın böyle bir hata yapmayın... Kullanma kılavuzunu iyi okuyun. Elle yıkanır bu montlar İlla makinede yıkamanız gerekiyorsa yastık kılıfı bez cuval gibi ama montun kesinlikle dışarıya çıkamayacağı birşeyin içinde yıkayın.. yoksa montunuzun rüzgar ve yağmur geçirmeme özelliği tamemen gider.. sebebine de gelince.. otomatik makinelerin delikleri montun su gecirmez iplerini kesinlikle yıpratıyor.
Bu montlar korumaları çıkartılarak ve elle yakınabilir sadece.
Bence bu montların hepsinin kalitesi aşağı yukarı aynı sadece özellikleri farklı olabiliyor bence üzerine en yakışan, içinde kendini rahatsız hissetmeyeceğin bir montu almalısın. Ben re'vit aldım, çok memnunum tüm korumaları çıkabiliyor istersen daha iyi korulamalar alıp takabilirsinde ama bence buna gerek yok.
Alpinstar da çok kaliteli bir monttur ve onda da çok güzel modeller var. heryerde yok o ayrı.. bende fuarda denemiştim modellerini çok güzellerdi. Fiyatıda bunlardan biraz pahalı ama çok pahalı değildi.
Bu arada sonradan farkettim murat yazlık mot almış ve ondan bahsediyormuş ama sonuçta yazlık kışlık farketmez makine olayı hepsi için geçerlidir. Ben Revit'in Liteon modelinden aldım içindeki astarı çıkardıktan sonra su anda kullanıyorum. İçi termostatlı olduğu için sürekli serin tutuyor ve beni hiç rahatsız etmedi su ana kadar.
Yanlız alırken ben dikkat edemedim sonradan öğrendim üretim yerleri önemliymiş sanırım italyan menşeili olmasına rağmen uzakdoğuda dahil üretiliyormuş ve uzakdoğu mallarına pek değer vermiyorlar ama satılırken ikisine de aynı parayı istiyorlar.. onca para veriyorsunuz buna dikkat edin. Çin malı olanını almayın başka modellerini görmedim ama benimkinin dikişleri sanki dandik.. sağında solunda dikiş fazlası ipleri var. birşey olur diye dokunamıyorum.
Hayatonda
bu önerin için teşekkeür ederim abi..bu önerini şiddetle dikkate alacağım..ErdoganAktas adlı üyeden alıntı
acaba bunları kuru temizlemeye versek ne olur?
Kuru temizlemenin çalışma mantığını bilmiyorum aslında bi sormak lazım ancak daha o kadar kirlenmediği için şimdilik kirlenene kadar bu konuyu merak etmicem gerekirse elde yıkarım. Haa bu arada kullanma kılavuzunda kimyasal deterjan kullanmayın, naturel sabun kullanın yazıyordu hehe bu da bi anekdot olsun..
Bu aralar yapacağımız gezi için çalışıyorum harıl harıl, sürekli haritalar inceleyip yol rotaları çıkarıp uğranacak yerler hakkında bilgi edinip, yolların son durumu hakkında forumlardan bilgi topluyorum. 17 haziran'da yola çıkmayı planlıyoruz ama bunun bir hafta sonraya sarkma durumu da muhtemel. Gezi için bu kadar heyecanlanıp sabırsızlanırken tarihin uzaması fikri hiç hoşuma gitmiyor.
O tarafta 2-3 servisin bulunması kötü ama servisle bir işim olacağını da sanmıyorum. Tek bir vidasının bile gevşemeden o yolu gidip geleceğinden eminim.. ama aynı şeyleri kendim için söyleyemeyeceğim ben eminim dökülücem. geçen haftaki gezide dizlik kullanmadığım için dizim rüzgardan çok fena ağrı yapmıştı. Bugün gidip birde dizlik satın alacağım. Hafta başı gittiğimde istediğim modelden bulamamıştım.
Şu geziye çıksakta bol bol resim çekip maceralarımızı yazsak
Hayatonda
Evet motoruma kavuştum arkadaşlar.Tek kelimeyle aşık oldum yaaAkselerasyonu mükemmel, ağzım kulaklarımda yazıyorum şu an. Şansıma kapalı garaj da buldum.Walla 1 gece dışarıda kaldı zor uyudum.Bulmasam ne olurdu kimbilir.
Ankara'da da çevirmeler artmış.Sınavlar arası amma bekleniyor, ben nasıl beklerim ağustos'u
Mont temizliğine gelince;
Kuru temizleme de yasak dediler bana aldığım yerde.Elde düz su yada meşhur arap sabunu kullanılacakmış.
bide;
Yaw ben bu park fireni olayını çözemedim.Bana anlatabilirmisiniz.O minik mandala tık edene kadar(3-4mm) basıp, basılı tutarak fren kolunu çekiyorum bişey olmuyor.
İyi sürüşler
o fren işi alem.. biraz alıştırma yapmak lazım. İki elle yapıyorsun frene dokunmadan küçük mandalı sağ elinle hafifce bastırıyorsun, sol elinle de freni sıkmaya başlıyorsun freni iyice sıkınca tık diye bir ses gelir, fren kilitli. Yine sol elinle freni iyice sıkıyorsun tık diye bir ses gelin fren açıldı. Aman fren kilitliyken unutup hareket etmeyin balataları yakarsınız. Ben gecenlerde frenleri kilitlemiştim kız arkadaşımda durumdan habersiz biraz yürüdü ve durup bu motora ne olmuş gitmiyor deyince uyandım motor kilitli diye.. allahtan fazla yol gitmeden uyandık yoksa balataları yakmıştık.
Yeni motorun hayırlı olsun kazasız belasız iyi sürüşler dilerim. Forumu baştan sona okuduysan aynı seyleri tekrarlamak istemem. Yakında üstünden inmek istemeyeceğin kadar aşık olacaksın.
Hayatonda
hayırlı olsun kazasız belasız kullanırsın inşallah...
hayırlı olsun yenı dylancı erdogan abı bısı sorcam senı montu nerden ve ne kadara aldın ya benım montum eksık bıtek o konuda tavsıyeye ıhtıyacım var
Erdoğan bey şimdi denedim ama yine olmadı.Sadece mandala basınca tık ediyo bırakınca geri geliyor.Basılı tutarak fren kolunu sonuna kadar çekiyorum ne ses var nede fren kolu orda kalıyor.Olması gereken fren kolunun sıkılı kalması değil mi.Fren koluna dokunmadan mandal tık edene kadar itiliyor ama beraber yapınca mandal da tık etmiyor.Acaba fren kolunu az mı sıkıyorum.Neredeyse sonuna kadar çektim aslında.
freenautilus eğer daha evvel başka bi motordan alışkanlığın varsa bunu kafandan tamamen çıkarman lazım bende beatten alışınca bu bana acayip gelmişti.. fren kolu sıkılı felan kalmıyor. onun bi hassas bi derecesi var çok sıkarsanda kilit geri bırakıyor. yapacağın iş su: Şağ elinle mandala bastırıyorsun ama fazla bastırmana gerek yok sol elinle de kademeli olarak yavaştan freni sıkıyorsun. tık diye bir ses duyacaksın. freni bırakabilirsin fren kilitlenmiştir. tekrar freni iyice sıkınca bu kilit tık diye atar. hepsi bu kadar.. biraz alıştırma yapman lazım zamanla elin alışıyor buna.
Özgür ben montu Kızıltoprakta Özen motordan aldım. Benimki aslında kışlık ama iç astarını çıkarınca yazında çok rahat kullanılıyor. 250 euro'ya aldım. Kredi kartına 6 taksit yapmışlardı. çeşitli modeller çeşitli fiyatlarla mevcut. yazlık monta 150-200 verip kışın tekrar mont almak zorunda kalmamak için kışlık aldım ve çok memnunum. Bugün de hiç hesapsız dizlik almak için girdiğimiz yerden 60 milyona 12 taksitle pantolon üzerine giyebileceğimiz rüzgar ve su geçirmeyen spidi marka pantalon aldık. Rüzgar ve özellikle yağmurdan korkumuz kalmadı. Kışın yağmur çamur demenden işe gidip gelebilecez artık
Çeşitli fiyatlarla değişik markalarda montlarda var denemen üzerinde görmen lazım ama bugün alacağın en ucuz mont 100-150 euro ve hiç bir şeye benzemiyorlar.. bu işin içine bi girdini çıkamıyorsun zaten her bi seyini alman gerekiyor o nedenle her zaman almışken iyi birşeyler al derim. Sonuçta 1 kere alınıyor. Sürekli mont vs. alacak kadarda zengin değiliz sonuçta.
Hayatonda
evet ozman bu aralar bıraz daha ıdare edıp)kasko flnda var daha)eylulu gıbı fln almak lazım baktım modelıne guseldı baya..
Erdoğan bey, ben yine yapamadım.Honda ile konuştum, adam telefondayken oradaki bir dylan ile denedi.Fren kolunu gidon koluna yapışana kadar sıkıyorsun dedi.Benimki yeni olduğu içinmi bilmiyorum gidon koluna değmemesi için çok çok sıkmak gerekiyor.Ben de zorlamamak için yapmamıştım.sizde mi aynı şekilde yapıyorsunuz(değene kadar).Yoksa bir sorunmu var, servise götüreyim.
bir de ön konsolun titremesi konusunda;
vidaları taktırdım ama orta ayakta ısınırken ve trafikte beklerken titreme var.Miktarı az ama var ve ısınırken bazen kendiliğinden azalıp artıyor.Ön yada arka freni sıkarsam tamamiyle kesiliyor.Durum sizlerde nasıl?
3.Bu sorularımın sonu gelene kadar dayanabilecekmisiniz?
bu üçünü istiyorum
Evet sonuna kadar sıkmak gerekiyor. Belki de arka balata çok sıkıdır biraz gevşet öyle dene istersen. Benimki de ilk aldığımda çok sıkıydı arka balatanın ordan biraz gevşettim şimdi freni daha kolay sıkıyorum. Tabii kilidi de..
Motor yüksek devirli bir alet olduğu için o konuda eğer lastik conraları ile vidalarını da sıktıysan yapabileceğin bir şey yok. bu kadarını pek çok motor yapar. Motor ısınıp normal devrine gecince zaten bu titresim de yavaş yavaş kaybolur. sendeki durum da bu...
Arkadaşlar bugün otobanda Dylan efsanesini avladım.
2 kişi 140+ km hızla bir süre yol aldım ve sonrasında gerek rüzgar gerekse arabalar yüzünden hızımı kestim. Bir süredir motorumda birşeyler olduğundan süpheleniyordum. 110 üzerine çıkmıyor süreki 110'da takılıyordu. (gerci bunda rüzgarın çok etksi var) ama bu gün ibre 140+ gösterince Dylan efsanesi de böylece avlanmış oldu.
Bu motor yolunu bulursa iki kişi dahil 140+ yapabiliyor
Hayatonda
Ben 2000 km. yaptım. Halen 120'den fazla görebilmiş değilim.
oldu tek kiside 160 gder bu alet arkadaslar bu kadarda sallamayalım unutmayalımki altımızdakı alet 150cc bi scooter sizin yaptınız hızları 250cc motorlar zarzor yapıo ozaman kımse para wermesın herkes dylan alsın yyuh diorum bukadar
her yolda 140 yapıyorum ozellıkle bıraz yokussa sag sinyal gostergesıne ındırıyorum . yamaha x max 250 iki kişi bana yetısemıyor bulusma falan olursa gelır gosterebilirim.bu arada 14000 km oldu honda bu arkadaslar km arttıkca motor daha ıyı gıtmeye baslıyor. eksoz ve varıyatoru takım 160 km olur ama km/hızı patlatmayalım sonra.
Arkadaşlar yaptığımız sürati sallayalım hava atalım diye yazmıyoruz. Bu alet böyle merak eden alır bir tane dener ve görür. Altınızdaki makinelerle görmemeniz gayet dolay çünkü bu alet hem hafif hemde yüksek tork gücüne sahip bu gün pek çok 250 cc motor 18-22beygir gücünde ama ağırlıktan kaybediyorlar kilolarına bakın pek çok 180'nin üzerinde haliyle silindir yüksek olsada gitmiyor alet.. Bence bu motoru modifiye etmeye gerek yok var olanı yeterli sadece iyi kullanmak ve biraz sabretmek gerekiyor.. ben 3000 km.deyim motor daha yeni açılıyor.. yusufika aşmış zaten.. kıştan beri motorun üstünde..
Altan biraz daha sabret kısa yolda bu hıza birden ulaşamazsın zaten.. ben otobanda bu hıza ulaştım.
Ne yalan söyleyeyim CBR 600'dan sonra bana tekrar o zevki yaşatabilen tek motor. Hem onu gibi korkunç olmayınca evdekilerde bişi demiyo
Hayatonda
Aynı sorun bende de var. Servis sorun olmadığını söylüyor. Bende kalkışlarda da bir sarsıntı oluyor. Sanki ön tarafta bir şeyler sarsılıyor gibi. Servise gittiğimde inadına hiç sorun çıkarmadı.freenautilus adlı üyeden alıntı
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)