keşke öyle olsa hepimiz alır birer tane..
keşke öyle olsa hepimiz alır birer tane..
ne kadar hızlı gittiğini ancak fren yapınca anlarsın..:cat:
motor güzelde ön grenajını yapamamışlar önü çinli motorları gibi duruyo sadece ön tarıfını beyenmedim yoksa güzel motor alınır
Konu : Dylan 'ın 10.23 lt benzin alması hakkında;
Değerli arkadaşlar ;
Lütfen dylan kullanma kalvuzundaki 28. sayfayı dikkatle inceleyin, orada deponun 9lt reden fazla alacağını göreceksiniz, benzin seviyesi gırtlağın alt kısmına dayandığı anda tam olarak içindeki yakıt miktarı 9lt dir ancak göreceğiniz gibi deponun üst kısımları boş kalmaktadır benzinin genişleme riskine karşı orada gırtlağa kadar doldurduığunuz anda gırtlağın hangi seviyesine kadar benzin doldurursanız boş yerlerde aynı seviyede dolmaktadır.Sayfa 28, resimde de bunu net olarak göreceksiniz.
En son başka bir benziklikte tam olarak 9 lt yakıt koyduğunu kabul ediyor, pompada sorun olabilir ancak hep aynı aldığı yerden aldı ve gırtlağa kadar doldurduğunuz anda motorda belli km ye kadar geçsede gırtlaktan benzinin aşağıya kadar inmediğini göreceksiniz , buda demektir ki deponun başka seviyelerinden benzin alcaldığından deponun bütün seviyesi inmemekten gırtlağa kadar dır.Benzin sadece gırtlakta olsa bir kaç km den sonra gırtlağın alt kısmına inmesi gerekir, ancak 30km sonra gırtlağın alt kısmına benzinin indiğini göreceksiniz.Yaklaşık 30 km.Bu da demektir ki en az 1 litre benzin demektir, bu benzin havadanmı geliyor ?
Resim için ;
Fikret abi ( Konti ) bütün istanbul'lulara meydan okumaktadır.Şu ana kadar kendisini geçen olmamıştır.
Lütfen makinalarınızı tanıyın...
Honda Hayat Onda , No more :cat:
Bu sh150 lerde Türkiye'de zaten yok mu? Ben istanbula bir sürü görüyorum. Hatta Kymco'nun benzer bi modeli var onunla mı karıştırıyorum derken dikkatle bakınca farkediyorum.. bi dönem geldi, tutmayınca gitti mi acaba?.. Bu değil ama sh300 daha ayakları yere bana bir motor olarak görüyorum ben. Onunda fiyatı oldukça yüksekti. Bu model tercih edenler için uygun olabilir ama kasası çok büyük ve hantal geliyor bana... dylan motoru kendine yetemiyor, böyle ağır kasada hiç iş yapmaz. Daha uygun fiyatla sh300 gelmeli. Hondanın 300 cc sınıfında Türkiye'de satılan hiç scooteri yok.
Fiyatlarına gelinde (İtalya)
Sh 150:
Euro: 3.045,00 fc
con bauletto 3.145,00 Eu -
Special TwoTone con bauletto 3.195,00 Eu - (Euro-3)
SH300i
Euro: 4.350,00 fc
con bauletto 4.450 Eu - (Euro-3)
http://www.hondaitalia.com/moto/prod...modello=SH3007
Hayatonda
arkadaşlar selam,
bu motoru bir süre önce incelemiştim bazı yabancı sitelerde ancak şimdi aynı sitelerden honda ingilterede artık satılmıyor görünüyor. onun yerine ebat olarak aynı olan kardeşi sh 125i var ve o da pgm-f1 enjeksiyon sistemli. ayrıca erdoğan aktaş arkadaşımızın verdiği honda italyan sitesinde de karbüratörlü olan sh150 modeli karşısında 2004 model olduğu yazıyor. sh300 ise yine pgm-f1yakıt enjeksiyon sistemli görünüyor. yani dylan ile aynı motor değil. daha doğrusu artık karbüratörlü motor satmıyorlar yeni model olarak. buna paralel bir bilgi de geçen hafta ankarada honda bayisinden aldım artık fes 250 foresight gelmeyecekmiş. ben bunu artık yaşlanmış bir model olmasının yanında karbüratörlü olmasına da bağlıyorum ve yerine gelecek model de enjeksiyonlu olacak çok kuvvetli bir ihtimalle.
bir de arkadaşlar biliyorsunuz ehliyetimi alır almaz bir honda alacağım ilk scooter um olarak ve bir süre önce fikrinizi de almıştım bununla ilgili. o dönemlerde yamaha x-max i de aklımdan geçirmiştim enjeksiyonlu olması ve lastik ebadının daha büyük olmasından dolayı ancak bizim sitenin x-max forumunu okuyunca çok üzüldüm acayip sıkıntı yaratmış x-max lar ve beldeyama arkalarında durmuyormuş sözde dylan ın neredeyse iki katı fiyatı olan bir motor ve hem de yamaha!
neyse arkadaşlar daha sonra görüşmek üzere kendinize iyi bakın
saygılar
haluk
bu da ingiltere honda sitesi:
http://www.honda.co.uk/motorcycles/
bu bilgiyi de kopyala yapıştır yaptım sh 125i için.
Engine
Engine Type Liquid-cooled 4-stroke SOHC single
Engine Displacement 125cc
Bore & Stroke 52.4 x 57.8mm
Compression Ratio 11 : 1
Carburation PGM-FI electronic fuel injection
Max. Power Output 13 bhp at 9,000 rpm
Max. Torque 11.5Nm at 7,000 rpm
Ignition Digital transistorised with electronic advance
Starter Electric
Transmission
Gearbox V-Matic
Final Drive Belt drive
Dimensions and Weight
Length x Width x Height 2,020 x 700 x 1,140mm
Wheelbase 1,335mm
Seat Height 790mm
Ground Clearance 149mm
Fuel Capacity 7.5 litres
Dry Weight 120 kg
Wheels, Suspension and Brakes
Wheels Front U-section 5-spoke cast aluminium
Wheels Rear U-section 5-spoke cast aluminium
Tyres Front 100/80-16 50P
Tyres Rear 120/80-16 60P
Suspension Front 33mm telescopic fork, 90mm axle travel
Suspension Rear Dual damper unit swingarm, 82mm axle travel
Brakes Front 220mm hydraulic disc with dual-piston calliper and sintered metal pads
Brakes Rear 130 mm leading/trailing drum
arkadaşlar ülkeler arasında modeller farklılık gösterebiliyo bazı yerde 125cc bazı yerdede 150cc satılıyo bizim dylanlar..türkiyeye gelecek olan sh ise enjeksiyonlu olan model,bugün honda bayisinden öğrendim..
ne kadar hızlı gittiğini ancak fren yapınca anlarsın..:cat:
Çünkü ingiltere'de ve pek çok avrupa ülkesinde motosiklet kullanmak bizdeki gibi basit değil. Ehliyetini almak çok zor. A2 ehliyeti alınca 150cc. motoru bile kullanamıyorsunuz, en az 3 yıl 125 cc veya altı bi motor kullanmak gerekiyor. Bu nedenle büyük motorların 125cc. modellerini neredeyse bizdeki büyüğü fiyatına satıyorlar. Hal böyle olunca bizlere de oradaki fiyatları da oldukça yüksek geliyor.
Dylan'ın da üretimi durdurulacak deniyordu. 2008 modellerde de artık rastlayamıyoruz ama bi gün bizim motorun da enjeksiyonlusunu çıkartırlarsa şaşırmam.
Hayatonda
Evet forsight eskimişti iyice.Umarım sh300 gelir de alırız.Tam bizim yollara uygun.Büyük tekerlekler, abs, enjeksiyon, boyutları yine ufak ve 300cc.Tüm beklentilerimi karşılar.ama tip olarak keşke dylan'a biraz daha benzeseydi.Görüntüsü dylan kadar dinamik değil.
Haluk selam,1 yıl kadar dylanım vardı,gerçekten müthiş bir motordur sınıfında,250 cc baktıysan özellikle x max lar güzel evet ama servis hadisesini bilmiyordum senden öğrendim,piaggio beverly 250 lere baktınmı??? 250 cc düşünüyorsan bir incele derim...
arkadaşlar tekrardan selam,
yeni gelecek model ne olacak olursa olsun umarım sizlerin de tecrübe ettiği gibi dylan gibi sorunsuz olur. fırsatınız olursa x-max forumunu bir okuyun.
sizlere birşey daha danışayım şimdi. açıkçası dylan benim işimi fazlasıyla görür (şimdilik) otomobilimle bile 90-100'ü geçişim nadir. ancak motorda olunca dinamikler değişiyor da diyorsunuz belki bir anlık süratin çok gerekli olabileceği durumlar da olabiliyor ama benim fes 250 foresight da düşünmemim tek gerekçesi üzerinde motorun bir parçası olan ve iğreti durmayan standart koruma camı olması. bisiklet günlerimden biliyorum rüzgar bir süre sonra can sıkıcı olmaya başlayabiliyor ve daha önce bana cevap yazan birkaç arkadaşın dediği gibi ağrılar sızılar başlıyor bir müddet sonra. ön cam bunu bir nebze olsun koruyor(dur herhalde!). aranızda dylan a sonradan ön cam taktıranlar var ama - şahsi fikrimdir bu - dylan ın o karizmatik görüntüsünü çok bozuyor be! sonradan takıldığı çok belli gibi. ama tabii bunlar sadece dışarıdan bir izlenimden öteye gidemiyor. siz memnun musunuz arkadaşlar dylan ı ön cam ile kullananlar? bir de erdoğan aktaş arkadaşım yanılmıyorsam düşmüştün bir kez ve ön cam da değişmişti. o düşüş anında senin camla bir temasın olmuş muydu ya da ne bileyim işte cam esnemiş miydi? 1.77 boyundayım 75-80 arası gidip gelen bir kilodayım ve cam yeterince muhafaza sağlıyor mu? şimdiden teşekkürler.
wes arkadaşım şimdi baktım beverly 250'ye çok şık bir motor. birkaç ay önce x-max da aklımdan geçirdim ama ilk scooter için çok pahalı gelmişti. ayrıca beverly 250 dylan ile fiyat farkını hakedecek kadar kaliteli mi bilmiyorum senin tecrüben nasıl oldu dylan dan sonra? senin motorda da ön cam var mı? kısa olandan mı? işe yarıyor mu? ayrıca beverly 250 ile 500 birbirinden görünüm olarak da farklı galiba sitede detaylı fotolarını bulamadım ve 250 daha bir modern 500 ise klasik gibi. neyse şimdiden teşekkürler.
freenautilus arkadaşım sen de ankaradaymışsın havalar soğuyunca ne yapıyorsun bir önlemin var mı? birgün buluşalım mı (şimdilik ben motorsuzum ama) ?
hepinize saygılar
haluk
Haluk selam,Dylan benim ilk motorumdu ve başka bir motorla mukayese yapamıyordum tabi,ancak şunu söylemem gerekirse dylan 150 cc sınıfında bence en top motor.Kullanışı rahat,atak,iyi bir servis veriliyor,sıvı soğutmalı olması vs ,sen araştırmış olmalısın zaten.Bir sürü yere gittim geldim gayet iyidi,kaldıki bizim çocuklar bir sürü yere gidip geldiler yakın uzak denilebilecek.
Ben beverly 500 kullanıyorum ve bir evvelinde herkesin scooter ın kralı dedikleri burgman 400 üm oldu 3 ay kadar,ama beverly'e bindiğimde çok başka bir motor olduğunu hissettim ki halimden çok memnununm şimdi.Benim ihtiyaçlarıma çok cevap verdi desem yeridir,hem compact kasa trafikte dylan kadar kıvrak,hem 40 hp bir motor,büyük tekerleker,kombine fren,ve sana hiç bir scooterda göremeyeceğin işçilik adına çok bariz farklar gösterebilirim.
Beverly 250 ye gelince,dylandan fiyat farkını hakedecek bariz birçok detay bence var,öncelikle 250 cc ve 21 beygirlik torklu leader dedikleri bir motor kullanıor piaggio ki, piaggio nun motorlarını gilera,peugeot,aprilia da bir e bir kullanıyor,beverly 500 ile nexus 500 beverly 250,x9 250 ve yeni gelen nexus 250 ler aynı motora sahipler.
250 cc bir motorla tabi 100 lükten çok daha rahat edersin,çekiş,güç,2 kişi seyirlerinde,rampa yukarı vs.birde b250 nin büyük tekerlekleri çok farkettiriyor istanbulun yollarında.Ben dylanla zıpladığım yerlerden veya kotü çukrlarda amortisör heralde patladı ya dediğim yerlerden dümdüz geçiyorum hiç bir sarsılma olmadan bu çok bariz hissedilen bir fark.B250 nin lastikleri sınıfında en büyük olanları,bir enduro scooter bence beverly 250.Donanım,ve grenaj plastiği konusundada dylan veya foresight lardan baya bir önde demem gerek,millet bozulmasın ama.Sana daha evvel bir arkadaşa attığım beverly ile ilgili bir mailimi de atayım bir oku isteren detaylıca bilgi vermiştim.Neticede dylan ve beverly 250 yi kıyaslamak her ikisinide biraz haksızlık olur çünkü biri 150 sınıfının kralı her anlamda,diğeride 250 liklerin,ama ikisinin arasında kalite açısından çok ciddi fark var ancak kullanırsan farkedebilirisin.
Selamlar Herkese....
Erhan,
Kaç para veriyo sana piaggio?
Haluk,
Selam kafan karışık herhalde ben sana az bişi yardım ediim, kafanı karıştıriim
paran varsa 2. el 400-500cc al, okadar yoksa 2. el 250cc lere bak o da yoksa dylan al.
Hız istemez, ufak olsun, azıcık seri olsun kafi dersen dylan al.
Benim ilk motorum dylan ama şuanki aklım olsa direk 500cc bişi alırdım.
Neyse ki şuanki aklım daha evvel yoktu da dylan aldım, şehiriçi kullanıyorum çok memnunum
34 BC 8561
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?p=371100
Honda Dylan Kullanıcıları Sohbet Köşesi
Evet ben e5 üzerinde araba ile nadiren 90 üzerine çıkabiliyorum. Bu nedenle dylan gayet yeterli diyebilirim.
500cc. motor demek ekonomik tüketimden feragat etmek demek. Daha fazla benzin parası ödemek demek. Bu nedenle pek 500cc. ye geçmek içimden gelmiyor.
250cc. beverly kayda değer bir motor.
Cam işine gelince dylan için cam yaz - kış kesinlikle iyi sonuç veriyor.
2 defa cam kırdım. Hemen yenisini taktırdım. Camsız binmeyi hiç düşünmüyorum. Denemek üzere bir süre kısa cam taktırdım, memnun kalmadım, uzun cam taktırdım.. Uzun cam ile çok çok rahatım.
Arkadaşlar budün fikret abi ( konti ) ile kaza yaptık Altıparmak köprüsüne çıkıyoduk.(Ön disk te yağlanma olduğu için ön fren tutmuyordu.Kombine sistem den verim alamıyorduk kısacası ).Dönemece geldiğimizde , yağmur yağmamış yerin 1 metrekaresinde ıslaklık vardı ( yağda olabilir ) dönmek için motoru yatırdığımızda arka tekerlek birden asfalttan ayrıldı ( kaydı ) ve motor kaymaya başladı.Biz motordan düşünce bizde yaklaşık bi 5-6 metre kadar sürüklendikten sonra sırasıyla oluşan hasarlar ;
Fikret abide ;
El bileği sıyrıldı kanadı, bacağının 4 ayrı yeri sıyrıldı (şişti) , kıyafetlerde yanmalar oldu.
Bende;
Sol bacağım sürtündüğü için 2 ayrı yerden yara aldı biri ağır biri hafif olmak üzere 5-6 dk üzerine güçlükle bastım.Sol bileğim döndü.Sonradan haraket ettirince çatırt diye bi ses yerine oturdu allah şükür.Kıyafet olarak pek bi hasar ortaya çıkmadı.
Bu arada ikimizdede kask vardı fakat kask lık bi durum olmadı ama olabilirdi.
Motorda ;
Sağ sinyal kırıldı, sağ tutunma yeri kazındı ( motor bariyere çarpınca ) ,,, sol grenajda çizikler mevcut , tutunma yerinin sol tarafıda çizik.Ön çamurluk çizildi.Ayna yerinden oynadı vidasını sıkınca halloldu.
Fakat unutulmayacak bi kazaydı insanın bilinci tamamen devre dışı kalıyo o an
Kaza anında hatırladığım motorun birden arkasının kayması ve motorun yere düşüşsesi , ondan sonra motor önde olmak üzere yere sürtünüşümüz , sol tarafımıza düştük.Daha büyük yara ve hasarlar olabilirdiki biz sadece (ben ) sol bacağımı sadece göz kırılmasıyla atlattım ( bi çeşit ezilme ).Yaraları saymaya gerek yok.
Bu kazadan yaklaşık 10 dk önce 120-125 km\h hızla 2 kişi ) arabalarla yarış ediyoruk eğer o an kaza yapsaydık şu an belkide hayatta olmayabilirdik.Birikmiş sadakamız varmış.
Sonuçya 2 tekerlekli bi araç,son derece güvensiz en ufak bi sorun bile büyük riskler taşıyabiliyo.Bu günden sonra tabiki motora binmeye devam ama aşırı korktuğumu belirtmeliyim.Siz siz olun sadece kask deil bütün güvenlik ekipmanlarınızla çıkın ( yoksa alın ) bugün öğrendimki en az kask kadar gerekli gereçlermiş.
Kazasız sürüşler.Son derece dikkali olmanız dileğiyle.Bu tatsız olayı sizinde yaşamanızı istemeyiz...
Emeğe saygı gösterelim... :cat:
haluk23
Dylan "a sonradan takılma da olsa ön cam kesinlikle gerekli.
Bence bütün motorlarda gerekli tabi. Bende motorun tipini bozacak diye pek istemiyordum ama, mükemmel sonuç veriyor. Boşver havayı sağlık herşeyden önemli bence ve özellikle kışın kesinlikle uzun cam taktırmalısın.
az rüzgarlı günler dilerim.
çok geçmiş olsun arkadaşlar
Eyw ,Saolasın Sersin ...
Emeğe saygı gösterelim... :cat:
arkadaşım çok geçmiş olsun..Allah daha kötülerinden korusun inşallah hepimizi..
ne kadar hızlı gittiğini ancak fren yapınca anlarsın..:cat:
Geçmiş olsun.
Hızlı gitmemek ve gerektiğinden biraz daha fazla temkinli gitmekte fayda var. Çoğu zaman hızlı bir tempoda koşturuyoruz. Kendinize hakim olun ve sakinleşin. Risk almayın.
Büyük geçmiş olsun arkadaşlar.Ben de ışıklarda çok düşük hız olmasına rağmen duramayıp olduğum yerde sola yatınca bile baya korkmuştum.Gaz açınca süper ama iş frenlemeye gelince anlıyorsun.çok dikkatli ve ful koruma olmak gerek.Bi de yapabilirsen yavaş gitmek
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)