2008 Ducati Desmosedici RR inceleme
Motor aksamı bu motosikletin çarpan kalbi konumunda olsa da şasiye uygulanmış teknolojik gelişimler de önemli rol oynuyor: hybrid iskelet, elden geçirilmiş bileşenler, ve kusursuz karbon fiber gövde. Bu öyle bir motorsiklet ki her an sıradışı sportif performanslı, aynı zamanda pistlerde olduğu kadar cadde de gösterecek hünerleri olan seçkin, nadir, gizemli ve güvenilir bir ürün arayan usta sürücüler için tasarlanmış ve onlar için yaratılmış...
Desmosedici RR'ın renk şeması Desmosedici MotoGP nin de tasarımcısı ve arkasındaki kişi olan ve aynı zamanda
maksimum hız ve mükemmel kontrol sağlayan aerodinamikten sorumlu şahıs Alan Jenkins tarafından yaratılmıştır.
Bu ikiteker bütün olarak, bir yarış makinesi olan Ducati Desmosedici GP6'dan esinlenilmiş. Desmosedici GP7'den uyarlanan çok fonksiyonlu gösterge paneli Ducati Corse işbirliği ile hazırlanmış.
Desmosedici stili dijital panellendirme MotoGP7 projesinden alınmış olup, bu saf minimalist çözüm, temiz çizgilerini bozacak üzerinde hiçbir buton ya da anahtar barındırmamaktadır. Bu geniş ekranı sürücünün elciğe bağlı bar vasıtasıyla geçiş yapabileceği menuleri ile aynı anda 6 ayrı değeri göstermesine olanak tanır.
Ducati Data Analyser (DDA) 'Ducati Veri İnceleme' devreye sokulduğunda ortalama 2mb veri(3,5 saat) saklanabilir.
Bu sistem araç hızı, motor devri, gaz açımları, motor ısısı, gidilen mesafe, tur ve tur zamanları gibi birçok veriyi kayıt imkanı sağlamaktadır. Böylelikle sürücüler kıyaslama inceleme ve Desmosedici RR'ı derinlemesine tanıma kolaylığı elde etmiş olur.
Süspansiyon departmanı Ducati Desmosedici RR için en gelişmiş teknolojileri devreye soktu.
Arka süspansiyon geometrisi GP6 dan gelen tecrübelerle tasarlandı.
Öhlins firmasının gelişmiş çatal ve ayarlanabilir amortisörleri kullanıldı. Ayrıca uç noktada pist performansı yakalamak adına Bridgestone ve Ducati işbirliği ile özelleştirilmiş yollu lastikler imal edildi.
Bu olağanüstü makinenin sıradışı aksamlarından birdiğeri de kendini alanında kanıtlamış Brembo fren diskleridir.
Yeni diskler sadece yarışlar için dizayn edilmiş Radial 'monoblok' kaliperlerle sıkıştırılıyorlar.
Egzoz tasarımı ise 4-2-1 şeklinde bypass valflerle ve susturucuyla donatılmış kuyruk üstü ise F1 otomobillerinde kullanılan seramik karbon karışımı ile güçlendirilmiş. Yeni Desmosedici RR ayrıca içerisinde 102dB yarış egzozu, adanmış CPU, koruma kılıfı ve padok standı olan özel yarış kiti ile sunulacak. Ayrıca Ducati kullanıcıları firmanının 3 sene ücretsiz bakım ve garantisinden faydalanabilecek.